ساعدنیوز
ساعدنیوز

انواع طلای هندی و روش های تشخیص آن

  چهارشنبه، 25 خرداد 1401   زمان مطالعه 20 دقیقه
انواع طلای هندی و روش های تشخیص آن
طلای هندی بسیار بزرگ است و رنگ زرد پررنگی دارد. گردنبندهای پیچیده و چند لایه ، دستبند، پابند، گوشواره به سبک چلچراغ، مچبند، سنجاق سر و دیگر طلاهای فانتزی و تزئینی از اقلام رایج طلا و جواهر هندی هستند. در ادامه بیشتر با طلای هندی آشنا می شویم.

زیورآلات از قدیم الایام زیبایی قابل توجهی برای زنان هندی بوده است. اهمیت بدلیجات در زندگی یک زن هندی را می توان با توجه به تعداد هدایا و طلایی که او در مناسبت های مختلف زندگی خود دریافت می کند قضاوت کرد. حتی فقیرترین زنان هند دارای انواع زیورآلات هستند. تزیین زنان هندی با جواهرات نه تنها یک سنت مرسوم است، بلکه ارزش های زیادی برای تک تک زیورآلاتی که زنان می پوشند، وجود دارد. طلای هندی دارای جذابیتی فراوان برای زنان اکثر کشورهای جهان که به زیورآلات کلاسیک علاقه دارند، می باشد. زیرا در طراحی آن ها از نقوش و سبک های بسیار سنتی الهام گرفته شده است..برای آشنایی با طراحی های متنوع طلا در سرزمین هند در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی طلای هندی

طلای هندی برای رنگ زرد، اندازه ی بزرگ و براقیت خود مشهور است. این سه ویژگی در تمامی طلاهای هندی وجود دارد. وجود سنگ های ریز و رنگی به مقدار فراوان به صورت کار شده در کنار طلای زرد هندی از ویژگی های بارز طلا هندی به شمار می آید.نکته جالب توجه این است که طلا هندی عیار پایین تری نسبت به سایر طلاها و طلای ایرانی است. ساخت طلا هندی معمولا با عیار ۱۴ و حتی پایین تر انجام می شود.

عیار طلای هند چند است؟

فلز طلا به دلیل ویژگی نرم و چکش خواری به طور خالص در صنعت طلا سازی استفاده نمی شود و باید برای محکم شدن آن با آلیاژهای دیگر ترکیب شود. اگر از مقدار خالصی طلا کم شود و آلیاژهای بیشتری با آن مخلوط شود، عیار طلا پایین تر می آید. همینطور بالعکس اگر درصد خلوص طلا بالاتر باشد، عیار طلا بیشتر است و ارزش آن بالاتر می رود. به طور کلی عیار طلا هندی 14، 18 و 24 می باشد. اما امروزه النگو های هندی با عیار 14 ساخته می شوند که در نتیجه قیمت آن ها پایین تر آمده و مردم بیشتر توانایی خرید دارند.

قیمت طلای هندی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، به دلیل عیار پایین طلای هندی، قیمت آن نیز پایین می باشد. همچنین قیمت تمام شده طلای هندی برای سرمایه گذاری، بسیار مناسب است. چون برای خرید النگو طلا هندی، با قیمت بسیار پایین می توانید آن را خریداری کنید و در صورت نیاز، بعد از مدتی آن را با ضرر کمتری تعویض کنید. قیمت طلا هندی در اکثر طلا و جواهر فروشی ها با عیار های متفاوت یکسان است. ما به شما پیشنهاد می کنیم در صورت علاقه به این نوع طلا و جواهرات آن را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

فرق طلای هندی با ایرانی

تراش و صیقل دادن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای ایجاد یک جواهر چشم نواز از دیرباز مهارت صنعتگران هندی بوده است. در دنیای مدرن، اگر چه بسیاری از سبک های امروزی استفاده شده، اما سبک سنتی جواهرات را نمی توان از مد خارج کرد و هنوز هم محبوب ترین طلا و جواهرات است که توسط زنان هندی هنوز هم استفاده می شود. در مناسبت های مختلف، این طلای هندی است که با طرح های متنوع و زیبا و سنگ های قیمتی خیره کننده، توجه همه را به خود جلب می کند.

همچنین تفاوت بارز طلا و جواهرات هندی با طلای ایرانی علاوه بر طراحی و نقوشی که بر آن استفاده می شود، همانطور که پیشتر گفتیم، مقدار عیار طلای موجود در طلای هندی است. عیار طلای هند نسبت به طلای ایرانی کمتر بوده و قیمت مقرون به صرفه ای را دارا است. البته در ایران به دلیل تاثیر زنان و دختران ایرانی از سبک و استایل غربی، استفاده از طلای هندی بیشتر در مراسم های سنتی آن هم توسط زنان میانسال مرسوم می باشد.

انواع طلا هندی

سبک طلاهایی که بیشتر زنان هندی از آن استفاده می کنند کلاسیک است و علاوه بر آیتم هایی مثل گوشواره، گردنبند، انگشتر و دستبند، دارای جزئیات دیگری همانند پابند، سنجاق سر، تزئینات مو و.. نیز می باشد.زیورآلات طلا و استفاده از آن ها یکی از مهم ترین بخش های فرهنگ مردم هند به شمار می رود که بسیار برای شان ارزشمند است. طلای هندی در شهرها و مناطق مختلف طراحی و قیمت های متفاوتی دارد. به همین خاطر در ادامه برخی از انواع طلا هندی را به شما معرفی کرده ایم.

طلای هندی

طلای ملیله کاری هندی (Filigree)

ملیله کاری، شاخه ای از هنر فلزکاری است که با مفتول های نازک نقره یا طلا انجام می پذیرد. این طرح در ساخت طلای هندی بسیار رایج و محبوب است به این دلیل که بسیار ظریف و زیبا ساخته می شود و طراحی های منحصر به فرد هم دارند. در این سبک از پیچاندن فلز با ظرافت زیاد به یک الگوی یا طراحی دقیق دست پیدا می کنند.

طلا و جواهر کُندان (Kundan)

جواهرات کندان یا جواهرات سنتی هند که از امپراطوری مغول ساخته شده است، از طلا و نقره با سنگ های قیمتی طبیعی ساخته می شوند. سنگهای قیمتی همچون زمرد، الماس و یاقوت کبود گوهرهای رایجی هستند که در ساخت مصنوعات طلای هندی (طلای کندان) به وفور مورداستفاده قرار می گیرند. این مدل از طلا از چندین لایه سنگ قیمتی و فلزات گرانبها ساخته می شود که با ظرافت کامل به یکدیگر متصل می شوند.

برای اطلاعتان بد نیست بدانید که این مدل طراحی طلا در اواخر قرن ۱۶ میلادی توسط طراحان طلا و جواهر مغولی ابداع شد. آنها با تلفیق دو تکنیک مختلف، شکل جدیدی از جواهر را پدید آورند که امروزه به عنوان طلای سنتی هندی از آن یاد می شود. آنها در طرح خود زیورآلات سنتی را با سنگ های قیمتی و فلزهای گرانبها همانند طلا ترکیب کردند و نام طرحشان را نیز «کندان» گذاشتند.

طلاهای کندان اغلب با میناکاری (در پشت یا داخل سطح جواهر) همراه است. جواهراتی به این سبک اغلب در قالب گوشواره، دستبند یا گرنبند تولید و عرضه می شوند و مناسب کسانی است که تنوع و طرح و رنگ را در جواهر دوست دارند. جالب است بدانید که در زمان باستان، هر مرحله از شیوه جواهر سازی کندان، توسط یک سازنده متخصص انجام می پذیرفت. اما امروزه این طرح به گونه ای است که طراح طلا می تواند هر نوع سنگ قیمتی در هر اندازه ای را در هر شکلی از جواهرات مورد استفاده قرار دهد. طلای Kundan را می توان در شکل و شمایل حلقه یا سنجاق سر هم طراحی و عرضه کرد.

جواهرات میناکاری هندی (Meenakari)

میناکاری در سبک های مختلف طراحی و تولید طلا و جواهر در کشور هند استفاده می شود. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح های ویژه ای به طلاهای معمولی می بخشد. جواهرات میناکاری شده در انواعِ رنگ ها، طرح ها و شکل ها در اختیار مشتری ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند، گزینه های بسیار مقرون به صرفه ای بشمار می روند.از این تکنیک در استان راجستان و دیگر مناطق شمالی کشور هند به وفور استفاده می شود. هنرمندان با استعداد ساخت طلاهای میناکاری شده، مواد رنگی را با فلز گرانبها ترکیب می کنند و اثر هنری بسیار زیبا و ارزشمند می سازند.

این تکنیک به گونه ای است که در نگاه اول تصور می کند روی طلا سنگ کار شده اما بعد متوجه می شوید که اینها رنگ های برجسته زیبایی هستند که با ظرافت به طلا اضافه شده اند. هنر طلای میناکاری در همین گول زدن ذهن است. خوب است بدانید که تنوع این محصولات بسیار زیاد است. از جنس های ارزان با طلاهایی که عیار کم و قیمت پایین دارند گرفته تا طلاهای گران قیمتی که از مواد خوب ساخته شده و در نهایت میناکاری شده اند.هنرمندانی که به طراحی این جواهرات می پردازند، برای خلق آثار منحصربه فرد وقت و زمان زیادی صرف می کنند. به طوری که اغلب بخش هایی که حتی در زیر هستند و دیده نمی شوند هم میناکاری دارند. دلیلش هم این است که فردی که این قطعه طلا را استفاده می کند حس خوب و خوشایندی داشته باشد.

جواهرات هندی کادا (KADA)

جواهرات هندی کادا بیشتر به صورت جفت هستند و قسمت داخلی هر Kada با طرح های گل، مانند گل مینا، پوشیده شده که آنها را بسیار خاص کرده است. در گذشته در قسمت خارجی کادا از الماس های تراش نخورده استفاده می شد که انتهای هر کادا توسط شکل هایی از حیوانات مانند فیل هایی با تنه های در هم آمیخته تزئین می شد. این جواهرات زیباترین هدیه طلا در هندوستان مخصوصاً به عنوان هدیه عروس محسوب می شوند.کاداها مممکن است توخالی یا توپر باشند. انتهای کادا با طرح های مختلفی مانند دو طوطی، دو فیل و غیره تزئین می شود. بعد از حکاکی و انداختن طرح بر روی کادا، حفره ها و یک طرف کادا با مینا پوشانده می شوند، سپس مینا توسط آتش با دستان هنرمندی توانا و خبره، در جای خود ثابت می شود. این روش معمول در ساخت کادا در کشور هندوستان است.

طلای هندی LINGA PADAKKA MUTHU MALAI

در این دسته از زیورآلات هندی بیشتر از مروارید و آویزهای ظریف استفاده می شود. این طلاجات نماد شیوا هستند و عموماً با استفاده از سنگ زمرد، طرح طاووس و نقوش نیلوفر آبی ساخته و عرضه می شوند. در هند باستان اعتقاد بر این بود که مرواریدهای بی عیب و نقص مانع از بدبختی می شوند و بنابراین این جواهرات مورد علاقه پادشاهان بودند.

جواهرات هندی NATH

NATH یا حلقه بینی انواع مختلفی دارد که در یک طرف بینی پوشیده می شود. استفاده از نات برای یک زن در هند به معنای شوهر داشتن و تعهد به اوست. این حلقه های بینی به صورت ساده و گاهی با استفاده از یاقوت ها و سنگ های دیگر تزئین شده اند.با اینکه به ندرت در متون هند باستان به جواهرات بینی اشاره ای شده اما در چند قرن گذشته، تزئینات بینی بخش مهمی از جواهرات عروس به شمار می آید و در واقع یک زن متأهل نمی تواند از آن بی بهره باشد.

کمربند طلا ODDIYANAM هندی

زیور آلات کمر هند جنوبی با الماس های گل رز، زمرد و یاقوت های کابوچون پوشانده شده است. طاووس ها، گل ها، جوانه ها و برگ ها در یک تقارن کامل، با هم مخلوط می شوند. استفاده از کمربند طلا با هدف باریک تر نگه داشتن کمر بسیار مورد توجه بود. دادن هدیه طلا به شکل ODDIYANAM امروزه با توجه به گرانی طلا امکان پذیر نیست ولی با این حال در کشور هند جزء لاینفک اکسسوری های عروس به شمار می آید.

طلاجات هندی KARANPHOOL JHUMKA

محبوب ترین جواهر برای گوش در شمال هند Karanphool بوده است که نقوش گل در مرکز تزئین قرار دارد. نوعی از زیورالات با عنوان ژومکا به شکل زنگ نیز به طور جداگانه پوشیده می شود. با این حال، فقط در دوره مغول بود که Karanphool Jhumka به عنوان یک جواهر واحد برای گوش مسیر تکاملی طی کرد و هر منطقه از هند، تزئینات خاص خود را به طرح اصلی اضافه کرد.

جواهرات هندی JADANAGAM

در جنوب هند، عروس ها برای تزئین موهای بافته شده از طلایی به نام Jadanagam استفاده می کنند. طرح های این نوع زیور برگرفته از مار کبری است و موهای بافته شده را دربر می گیرد. بعد از آن موها با گل و جوانه پوشیده می شوند و ظاهری جذاب ایجاد می کنند. این مو بندهای زیبا معمولاً با منگوله های ابریشمی همراهند که توسط نخ های مخفی نگه داشته شده اند.

جواهرات هندی PAIZEB

انواع مختلفی از پابند در مناطق مختلف هند استفاده می شود. پایل، گجرا، سانکلا، چنجار، گولوسو و کاپاپو چند نمونه از این موارد هستند. در گذشته و حال بیشتر پابندهای زنان هندو از نقره ساخته می شدند،. چون طلا به عنوان فلزی مقدس در نظر گرفته می شد و نباید برای زینت پا استفاده شود، مگر اینکه به عنوان تزئین مجسمه ای در معابد یا توسط سران سلطنت مورد استفاده قرار گیرد. در بیشتر موارد در لبه پایینی پابند ها به جای زنگ های کوچک که عامل صدا در هنگام راه رفتن هستند از سنگ های آویزی استفاده می شود.

جواهرات هندی وانکی VANKI

وانکی به عنوان زینت بازو، با طراحی های خاص، شبیه به مارهای پیچ خورده یا پرندگانی مانند طاووس و طوطی روی بازو بسته می شود. در دو طرف در قسمت انتهایی وانکی یک آویز با نقوشی مانند گلها وجود داد. بازوبندهای وانکی جنوب هند، به دلیل طراحی واژگون V شکل، منحصر به فرد هستند. وانکی به گونه ای است که بدون فشار وارد کردن روی بازو قرار می گیرد. امروزه طراحی های مدرنی از بازوبندها در بازار طلا و جواهر وجود دارد که در قالب هدیه طلا به صورت سفارشی ساخته می شوند.

طرح جواهرات پادشاهان هند

سبک جواهرات هند تنها بر اساس منطقه با هم تفاوت ندارد؛ این سبک ها در دوران سلطنت های گوناگون نیز بسیار متفاوت از هم بوده اند. هر امپراطور بزرگ هندی سبک طلا و جواهر مخصوص به خود را داشته است؛ از طلاهای حکاکی شده و بسیار ظریف گرفته تا انواع رنگی و ساخته شده از مواد و فلزات لوکس و گرانبها یا حتی جواهراتی که با مواد ارزان ساخته شده اند. مثلا امپراطوری مغول علاقه بسیار زیادی به سنگ های قیمتی داشته است. این در حالیست که امپراتور راجپوت طلاهای حکاکی شده و رنگ را ترجیح می داد.

طلا و جواهر معاصر در کشور هند بر اساس طرح های مدرن، اغواکننده و اصول زیبایی شناختی استوار است. به طوری که مصنوع طلا برای استفاده در زندگی شهری نیز مناسب باشد. بسیاری از طراحان جواهرات هند یا طراحان آمریکایی از جواهرات هند الهام می گیرند، تا طرح های کلاسیک زیورآلات در این نقطه از جهان را همچنان حفظ کنند.

راه های تشخیص طلای هندی چیست؟

این روزها طلای هندی فراوان شده است و از آن جا که خانم ها علاقه ی زیادی به خرید طلا دارند به اشتباه گردنبند طلای هندی یا النگو و یا دیگر زیورآلات را خریداری می کنند که کلاه بر سرشان می رود.تشخیص طلا یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که به هر دلیلی با طلا سرو کار دارند و قطعا نیاز به یادگیری روش تشخیص طلا در این افراد کاملا محسوس می باشد.درست متوجه شده اید برای بررسی طلاها و تشخیص نوع طلاها باید متنوع ترین طلا ها را مشاهده و بررسی کنید.راه های متعددی وجود دارند که توسط آن ها می توانید طلا بدلی و یا به اصطلاح هندی را از نوع اصل آن تشخیص دهید که در ادامه با انواع راه های تشخیص طلا آشنا خواهید شد.

تشخیص طلا با استفاده از اعداد حک شده روی آن

اولین روش برای تشخیص طلا از بدلیجات توجه به اعداد حک شده روی طلا می باشد. کد حک شده روی طلا باید واضح و خوانا باشد. این کد تمام اطلاعات طلا را نشان می دهد. برای پی بردن به عیار طلا کافی است بعد از رقم دوم آن یک ویرگول قرار دهید. برای مثال اگر عدد 925 روی آن حک شده است، یعنی برای ساخت آن از 92/5 درصد طلای خالص به کار برده شده است. کد های 375، 500، 583، 585، 750، 916، 958، 999 برای مصنوعات طلا به کار می روند. البته برخی از طلا های قدیمی فاقد کد هستند و این موضوع دلیل بر تقلبی بودن آن ها نمی باشد.

آزمودن طلا به روش وزن کردن

ابتدا در این روش قطعه طلایی که به آن شک دارید را روی یک ترازوی دقیقی ، وزن کنید و عدد آن را یادداشت نمایید سپس داخل ظرفی آب بریزید ( در صورت امکان از آب مقطر استفاده کنید )، ظرف را روی ترازو قرار دهید و ترازو را صفر کنید، بعد طلا را به طور کامل در آب فرو ببرید ( حواستان باشد در این مرحله به ظرف دست نزنید ) حالا عدد ترازو را یادداشت کنید و پس از آن عدد اول به دست آمده را تقسیم بر عدد دوم کنید؛ رقم به دست آمده برای نقره خالص باید 1049 و برای طلای خالص 19.32 باشد. توجه کنید که هرچه این اعداد کمتر بود احتمال پایین بودن عیار طلا و نقره و وجود ناخالصی در آن ها است.

آهنربا; روشی در دسترس و کارآمد

بدون شک یکی از آسان ترین راه های شناخت طلا هندی، آهنربا می باشد که پیدا کردن آن برای تمامی افراد ساده است. به همین علت می توانید این روش را در اولویت قرار دهید. اگر طلای شما از میزان خلوص بسیار بالایی بهره مند باشد، هیچگونه جذبی را با آهنربا نخواهد داشت.البته بعضی ها این تصور را دارند که اگر از آهنربای بسیار قوی استفاده کنند، این موضوع نیز حل خواهد شد و فرآیند جذب اتفاق می افتد. در حالی که تحت هیچ شرایطی حتی با قوی ترین آهنرباها نیز طلا نباید کوچک ترین برخورد را داشته باشد.البته از آن جایی که نقره نیز همین شرایط را دارد، پس این روش همیشه پاسخگو نخواهد بود و باید به دنبال راه حل های جدیدتر و ویژه ای باشید.

یخ راه حلی دیگر برای تشخیص طلا هندی از اصل

یک نکته مهم دیگری که در رابطه با تشخیص طلا تقلبی باید در نظر داشته باشید این است که طلا و نقره در عین حال که رسانای الکتریسیته بسیار قوی می باشند رسانش گرمایی خوبی ( مخصوصا نقره ) نسبت به سایر فلزات را نیز دارا می باشند. به طوری که اگر شما بر روی یک تکه یخ طلا و نقره ی خود را قرار دهید ( زیورآلاتی که دمای آن در حد دمای اتاق باشد )؛ مشاهده خواهید کرد که سرعت ذوب یخ بالا می باشد که گویی شی داغی را روی آن قرار داده اید که این خاصیت اشاره به رسانش گرمایی بسیار قوی طلا و نقره اصل است.

روش گاز زدن یکی از راه های تشخیص طلا هندی مناسب در هر مکانی

شاید جالب باشد که بدانید روشی که در فیلم ها نشان می دهند واقعا صحیح می باشد و شما می توانید با گاز زدن فلز به طلا بودن آن پی ببرید. هرچند این روش یک روش مطمئن نیست ولی می توان با استفاده از این روش به بدل بودن زیورآلات شک کرد و فهمید که طلا نیست.طلا یک فلز نرم است که می تواند به راحتی خم شود. پس اگر زیورآلات طلا را به آرامی گاز بگیرید و با دقت نگاه کنید می توانید جای دندان های خود را به راحتی مشاهده کنید. برای تشخیص عیار طلا نیز می توانید از این روش استفاده نمایید چرا که هرچقدر عیار طلا بیشتر باشد نرم تر می شود و جای دندان شما نیز بیشتر مشخص خواهد شد.

اسید انتخابی برای خانم های خانه دار

اگر جزو خانم های خانه دار هستید و به دلیل علاقه ای که به طلا دارید قصد خرید زیورآلات را دارید باید گفت که ماده ای بسیار آسان در نزدیکی های شما وجود دارد که تا حدودی می تواند به شما کمک کند. وایتکس همان ماده مورد نظر بوده که به علت ویژگی اسیدی بودنش در بین یکی از راه های تشخیص طلا هندی قرار گرفته است. البته در استفاده از آن باید نهایت توجه را داشته باشید. زیرا هر گونه اشتباهی می تواند به طلای شما صدمه وارد سازد.در این روش اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک قطره از اسید مورد نظرتان را بر روی شمش بریزید. اگر شمش شما تغییر رنگ داد، در آن صورت می توانید به اصل بودن آن پی ببرید. البته بهتر است از این روش برای زیورآلاتتان که بسیار ظریف هستند، استفاده نکنید. زیرا ممکن است جواهرات شما آسیب ببینند.

سرکه; سریع ترین روش تشخیص

سرکه از جمله مواد غذایی است که در هر خانه ای می توانید آن را پیدا کنید. به همین دلیل اگر طلایی که خریده اید را در یک ظرف سرکه قرار دهید، نباید هیچگونه تغییر رنگی را در آن مشاهده نمایید. یک طلای بدلی به سرعت با سرکه وارد واکنش می شود. از این رو می توان در عرض پنج دقیقه طلای هندی را از اصل آن تشخیص داد.برای چک کردن طلای خود، آن را درون سرکه بگذارید. بعد از 5 دقیقه اگر سیاه شد ، تقلبی و بدل است.

محک زدن; مطمئن ترین روش

اگر قصد خرید طلا را دارید و یا یک طلا را هدیه گرفته اید و یا آن را به صورت اینترنتی خریداری کرده اید، نگرانی ای بابت اصل بودن آن دارید. به همین دلیل برای اینکه از یک روش کاملا مطمئن بهره ببرید، می توانید راه حل محک زدن را انتخاب کنید. محک زدن نوعی روش است که با استفاده از سنگی به همین نام انجام می گیرد که در طلا فروشی ها می توانید به راحتی این کار را به انجام برسانید.با بردن طلای خود به این گونه مراکز می توانید از صحت اصل و یا تقلبی بودن جواهر خود آگاه شوید. البته با این راه حل شما از عیار طلا نیز مطلع خواهید شد.

صدا; روش مطمئنی دیگر

یکی دیگر از راه های تشخیص طلا هندی استفاده از صدای آن ها است. به گونه ای که اگر ضربه ای به طلای واقعی بزنید، باید صوتی همچون زنگ بشنوید که مدت زمان آن تنها چند ثانیه است.اگر با یک تکه فلز بر روی یک طلا بزنید و صدای مشابه ذکرشده را نشوید در آن صورت زیورآلات در دست شما خبر از بدلی بودن می دهد.

ظرف سرامیکی; آسان تر از چیزی که تصور می کنید

اگر ظرف سرامیکی را در اختیار داشته باشید می توانید از آن به عنوان یکی از راه های تشخیص طلا هندی استفاده نمایید. بدین گونه که در ابتدا باید طلایتان را بر روی ظرف سرامیکی بکشید.اگر در ظرف شما خطوط و ردهای سیاه رنگی بر جای ماند، در آن صورت احتمال بسیار بالایی وجود دارد که طلای شما تقلبی بوده و کلاه بزرگی بر سرتان رفته باشد.

اسید نیتریک; دشمن اصلی طلا هندی

یکی از ساده ترین روش هایی که در پیش روی شما قرار دارد استفاده از اسید نیتریک می باشد. بدین گونه که در ابتدا تکه ای طلایی که در دست دارید را در ظرفی حاوی اسید نیتریک بیندازید. اگر تکه شما حل شد، می توانید نتیجه بگیرید که طلای شما کاملا تقلبی بوده است.البته همیشه نیاز به تهیه ظرفی از اسید نیتریک نیست. اگر یک قطره از آن را نیز بر روی طلا بریزید، به شما پاسخ داده خواهد شد. با این کار باید منتظر تغییر در ظاهر تکه طلای مورد نظرتان باشید. اگر تغییر رنگ داد که خبر از بدلی بودن آن دارد. در غیر این صورت می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (77 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...