دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

عوامل موثر بر اختلال نعوظ 

سه شنبه، 30 خرداد 1402
یکی از بزرگ ترین دغدغه های مردان فعال از لحاظ جنسی از دست دادن نعوظ یا کاهش کیفیت برانگیختگی آلت در هنگام رابطه جنسی است.ما در این مطلب از ساعد نیوز علل این اختلال را بررسی می کنیم.

اختلال نعوظ (Erectile dysfunction) یا ناتوانی جنسی (Impotence) عبارتست از ناتوانی در رسیدن به نعوظ، انزال یا هر دو . به عبارت دیگر اختلال نعوظ (ED) به عدم توانایی در رسیدن به نعوظ یا حفظ نعوظ مطلوب جهت مقاربت جنسی گفته می شود .

عوامل موثر بر اختلال نعوظ

اختلال نعوظ نوعی ناکارآمدی جنسی در مردان است که باعث عدم رضایت جنسی شده و آزار روانی برای فرد و شریک جنسی او به وجود می آورد.ED می تواند توسط عوامل مختلف، جسمی و روانی ایجاد شود. در اینجا چهار علت شایع اختلال نعوظ آورده شده است:

عوامل روانی

عوامل روانی نیز می توانند در ED نقش داشته باشند. استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات روابط همگی می توانند در ایجاد مشکل در دستیابی یا حفظ نعوظ نقش داشته باشند. در برخی موارد، یک مرد ممکن است اضطراب عملکرد را تجربه کند، که می تواند آرامش و لذت بردن از فعالیت جنسی را دشوار کند.

داروها

برخی داروها نیز می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث ED شوند. داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها و داروهای فشار خون از جمله داروهایی هستند که می توانند به ED کمک کنند. اگر ED را تجربه می کنید و دارو مصرف می کنید، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد عوارض جانبی احتمالی صحبت کنید.

بیماری قلبی عروقی

بیماری قلبی عروقی یکی از علل شایع ED است. شریان هایی که به آلت تناسلی خون می رسانند ممکن است باریک یا مسدود شوند که جریان خون را کاهش می دهد و رسیدن به نعوظ را دشوار می کند. شرایطی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت همگی می توانند به بیماری های قلبی عروقی کمک کنند و خطر ابتلا به ED را افزایش دهند.

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی نیز می تواند به ED کمک کند. تستوسترون هورمون جنسی اصلی مردانه است و سطوح پایین تستوسترون می تواند منجر به کاهش میل جنسی و مشکل در دستیابی به نعوظ شود. عدم تعادل هورمونی می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله سن، عوارض جانبی دارو و شرایط پزشکی زمینه ای باشد.

سخن پایانی

اختلال نعوظ به علت اختلال جنسی و آسیب روانی که به فرد و شریک جنسی وارد می کند مهم می باشد، اما زمانی به فردی می گوییم که این اختلال و بیماری دارد که این مشکل به طور متناوب برای وی ایجاد شود نه اینکه به دفعات کمی بوده و حل شود. باید توجه کنیم که این مشکل با بالا رفتن سن افزایش می یابد و سن بر این بیماری بسیار تاثیر می گذارد، پس در صورت بروز این مشکل با توجه به علل آن که در بالا توضیح داده شد به پزشک مراجعه کرده تا معاینه و درمان کامل برای شما صورت بگیرد. هم چنین در این مطلب می توانید با داروهای درمان این اختلال آشنا شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) پروژه‌ای به عظمت تاریخ؛ یک شاهکار مهندسی در آمریکا رقم خورد! / ساخت کشتی نوح با ابعاد باورنکردنی و واقعی انجیل در کنتاکی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «قورباغۀ شکم بادکنکی و گاو بزرگ» با زیرنویس فارسی چسبیده/ یادگیری آسان اصطلاحات خاص
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(تصاویر) زیباترین و شادترین فستیوال‌های 10 کشور جهان که شاید هرگز شانس شرکت در آنها را نداشته باشیم/ واای فستیوال مکزیک یه‌جوری بینظیره که فقط باید اونجا باشی و تجربش کنی👌
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی