دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد منع مصرف شربت سیموویرال 

یکشنبه، 04 اردیبهشت 1401
شربت سیموویرال ضد ویروس، ضد قارچ و ضد باکتری بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این محصول را می‌توان به منظور پیشگیری از سرماخوردگی در فصول سرد سال و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی در سفر مصرف کرد. این شربت مخصوص بزرگسالان فرموله شده اما کودکان بالای ۲ سال نیز می‌توانند با تجویز پزشک آن را مورد استفاده قرار دهند.

از آنجا که سلامتی ما ارتباط مستقیمی با توانایی و قدرت ایمنی مان دارد و سیستم ایمنی ما را در برابر حمله ویروس ها باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا مصون نگه می دارد، تقویت و مراقبت از سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. استفاده از شربت سیموویرال می تواند تاثیر بالایی در تقویت سیستم ایمنی ما داشته باشد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب میباشد. ترکیبات استفاده شده در این شربت خواص ضد ویروس و ضد قارچ و ضد میکروب می باشد . استفاده از شربت سیمو وایرال موجب سریع شدن زمان بهبود زمانی که ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی و بیماری های ویروسی می شود .

ویژگی شربت سیموویرال

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس و ضد قارچ
  3. سریع شدن زمان بهبود بیماری سرماخوردگیو آنفلانزا و بیماری ویروسی
  4. جلوگیری از گرفتگی گلو و تسکین درد
  5. جلوگیری از بیماری های عفونی در سفر

ترکیبات شربت سیموویرال؛ بهترین شربت سرماخوردگی برای کودکان

شرکت داروسازی سیمرغ برای تهیه شربت سیموویرال از گیاهان دارویی ضد سرفه و سرماخوردگی استفاده کرده تا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شایع در فصل زمستان هم مفید باشد. در ادامه می بینیم که ترکیب چه گیاهانی باهم باعث شده شربت سیموویرال برای تقویت ایمنی تا این حد مؤثر باشد.

ریشه گیاه گون

ضد التهاب ها و آنتی اکسیدان های قوی موجود در گیاه گون، نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بازی می کنند. گیاه گون موجود در شربت سیموویرال منبع غنی ای از فلاونوئیدها و ساپونین هاست که برای پیشگیری از عفونت های تنفسی و سرماخوردگی کاربرد دارند. گیاه گون نیز به تولید بیشتر گلبول های سفید خون کمک می کند و علائم آلرژیک مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی را کاهش می دهد.

ریشه لوماتیوم دیزکتوم

این گیاه خواص ضد ویروسی قوی ای دارد و می تواند مقاومت بدن را در برابر آسم، آنفولانزا و مشکلات ریوی افزایش دهد. خاصیت ضد ویروس لوماتیوم در بهبود سرفه و ذات الریه نیز نقش دارد.

عصاره گیاه سرخارگل

سرخارگل برای تقویت ایمنی بدن معجزه می کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله فنلیک اسید، رزمارینیک اسید، کافئیک اسید و… است که از چند جهت برای تقویت سیستم دفاعی مفید هستند. فعالیت ضد ویروسی، افزایش گلبول های سفید در خون، مبارزه با ویروس های تنفسی، کاهش التهاب مجاری تنفسی از جمله خواص اکیناسه یا سرخارگل است.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما یکی از پرخاصیت ترین گیاهان موجود در طبیعت است که از آن برای تقویت سیستم ایمنی در شربت سیموویرال نیز استفاده شده. این قارچ املاح معدنی از جمله آهن، منیزیم، روی، مس و… را درون خود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی ضروری هستند. علاوه بر این ها، اسید آمینه های ضروری لیزین و لوسین در قارچ گانودرما برای تولید پروتئین های حیاتی، بلوغ لنفوسیت های T و B و ماکروفاژها موثرند.

ریشه شیرین بیان

بیشتر ما با خواص شیرین بیان برای بهبود سرماخوردگی آشنا هستیم. دو ترکیب فعال لیکویریتین اپیوزید و لیکویریتین مهم ترین عوامل ضد سرفه و خلط آور شیرین بیان محسوب می شوند که برای کاهش علائم سرماخوردگی بسیار مفیدند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های شیرین بیان، باعث افزایش گلبول های سفید و مواد دفاعی از جمله اینترفرون در خون شده و التهاب ناشی از فعالیت ویروس و باکتری را نیز کاهش می دهند.

عوارض شربت سیموویرال سیمرغ

تا به حال عوارضی در پی مصرف این شربت تقویت سیستم ایمنی گزارش نشده است. اما بهتر است برای جلوگیری از ایجاد عوارض ناشی از تداخلات دارویی، به توصیه های زیر توجه کنیم: داروهایی از جمله سیکلوفسفامید، داروهای سرکوب کننده ایمنی، داروی لیتیوم با این شربت تداخل دارند. داروهای وارفارین، داروهای ضد فشار خون، کورتیکواستروئیدها، دیگوکسین، داروهای دیورتیک، استروژن و فوروزماید نیز با شربت سیموویرال تداخل دارند و نباید به صورت همزمان مصرف شوند.

هشدارها و منع مصرف شربت سیموویرال

در دوران بارداری و شیردهی نباید از این دارو استفاده کرد. بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی مانند ام اس، لوپوس اریتماتوی سیستمیک و آرتریت روماتوئید باید از مصرف این فرآورده به دلیل حضور گون اجتناب کنند و یا اینکه با احتیاط مصرف کنند. بیماران مبتلا به بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و بیماران کلیوی باید از مصرف مقادیر بیش از حد این دارو به دلیل وجود شیرین بیان اجتناب کنند.

توصیه های دارویی شربت سیموویرال

  1. بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمن مانند ام اس، لوپوس اریتماتوی سیستمیک و آرتریت روماتوئید باید از مصرف این فرآورده به دلیل وجود گون اجتناب کنند و یا اینکه با احتیاط مصرف نمایند.
  2. بیماران مبتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و بیماران کلیوی باید از مصرف مقادیر بیش از حد این دارو به دلیل وجود شیرین بیان اجتناب کنند.
  3. در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد دور از نور و رطوبت و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.
  4. در دوران بارداری و شیردهی نباید از این دارو استفاده کرد.
  5. قبل از مصرف شیشه را خوب تکان دهید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس