دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف اولمزارتان 

دوشنبه، 10 تیر 1398
ولمزارتان یک ضد فشار خون غیرپپتیدی بدون مراکز کایرال است. به صورت خوراکی به فرم اولمزارتان مدوکسومیل موجود است که یک پیش دارو است و به سرعت در داخل بدن به اولمزارتان فعال تبدیل می شود.

عوارض جانبی اولمزارتان

سینوزیت , اسهال , سردرد , سرگیجه , علائم شبه آنفولانزا , خستگی , فارنژیت , رینیت , هایپرگلایسمی , کمردرد , برونشیت , عفونت مجاری فوقانی تنفسی , هایپرتری گلیسریدمی

هشدارها

  1. در نارسایی احتقانی قلب (CHF)، عمل جراحی یا بیهوشی و کاهش حجم احتیاط کنید (دوز پایین تری در نظر بگیرید).
  2. آنژیوادم گزارش شده است؛ ممکن است در هر زمان در طول درمان به ویژه پس از اولین دوز رخ دهد؛ خطر در بیماران با آنژیوادم ایدیوپاتیک یا ارثی یا آنژیوادم پس از درمان با مهارکننده ACE، افزایش میابد؛ نظارت طولانی مدت مسیرهای هوایی ممکن است لازم باشد زیرا واکنش ها با انسداد مجاری هوایی مرتبط هستند؛ در بیماران با سابقه قبلی آنژیوادم پس از درمان با ARBs تجویز نشود؛ اگر آنژیوادم اتفاق افتاد، دارو فورا قطع شود؛ تجویز عضلانی اپی نفرین برای کنترل آنژیوادم ممکن است لازم باشد.
  3. تجویز همزمان با مهار کننده های mTOR یا (به عنوان مثال، تمسیرولیموس) ممکن است خطر ابتلا آنژیوادم را افزایش دهد.
  4. خطر افت فشار خون، به ویژه در بیماران با کاهش حجم و یا نمک ثانویه به محدود کردن نمک یا درمان طولانی مدت با دیورتیک
  5. خطر هایپرکالمی؛ الکترولیت های سرم را به صورت دوره ای کنترل کنید. پتاسيم را با دقت در بيماران با عوامل خطر، از جمله ديابت، اختلال كليوي، مکمل هاي پتاسيم و / يا نمک حاوی پتاسيم نظارت کنید.
  6. در بیماران با تنگی شریان کلیه بدون استنت یک طرفه / دو طرفه با احتیاط استفاده کنید . در تنگي شريان دو طرفه كليه بدون استنت به علت خطر بالاي كاهش در عملكرد كليوي از مصرف دارو اجتناب کنید مگر اینکه مزایای احتمالی بیش از خطرات باشد.
  7. اختلال کلیوی گزارش شده است؛ ممکن است در بیماران مبتلا به جریان خون کلیوی کم ( به عنوان مثال ، نارسایی قلبی، تنگی شریان کلیوی) رخ دهد که میزان فیلتراسیون گلومرولی آن وابسته به انقباض عروقی آرتریول وابران توسط آنژیوتانسین II است و ممکن است منجر به نارسایی حاد کلیه، الیگوری و ازوتمی پیش رونده شود. دارو را فقط در بیماران با تحلیل قابل توجه یا پیش رونده در عملکرد کلیوی قطع کنید.
  8. در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی موجود احتیاط کنید.
  9. از استفاده در بیماران مبتلا به آسیت ناشی از سیروز یا آسیت عودکننده اجتناب کنید؛ اگر امکان اجتناب وجود ندارد بر فشار خون و عملکرد کلیوی با دقت نظارت کنید.
  10. مشکلات روده (به عنوان مثال انتروپاتی شبه اسپرو) گزارش شده است. علائم ممکن است شامل اسهال شدید و مزمن با کاهش وزن قابل توجه باشد. دارو را قطع کنید و دیگر داروهای ضد فشار خون را در نظر بگیرید.
  11. مهار دوگانه سیستم رنین-آنژیوتانسین با ARB ها، مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) یا آلیسکایرن با افزایش خطر افت فشار خون، هایپرکالمی و تغییر عملکرد کلیه (از جمله نارسایی حاد کلیه) در مقایسه با تک درمانی همراه است.
  12. کودکان زیر 1 سال نباید این دارو را برای فشار خون بالا دریافت کنند . داروهایی که به طور مستقیم بر روی سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون عمل می کنند می توانند اثرات نامطلوب بر رشد کلیه های نابالغ داشته باشند.
  13. هشدار شدید
  14. وقتی بارداری تشخیص داده شد، در اسرع وقت دارو قطع شود. دارو بر سیستم رنین-آنژیوتانسین اثر می گذارد، که موجب الیگوهیدرامنیوس می شود که ممکن است باعث آسیب یا مرگ جنین شود.

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی