دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف قرص گرین تیدین 

یکشنبه، 02 دی 1397
قرص کاهش وزن گرین تیدین حاوی عصاره چای سبز و گیاهان دارویی است که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کنند.

در 29 بررسی کلینیکی انجام شده برروی 68242 نفر ، نشان داده شده است که مصرف برگ چای دارای اثرات مثبت در بخش های سلامت قلب و عروق ، سرطان ، کنترل چاقی و سلامتی روده ها می باشد . با توجه به آزمایشات کلینیکی ارائه شده برروی چای سبز ، قرص گرین تیدین دارای اثرات آنتی اکسیدان و ضد سرطان معده ، روده کوچک ، کولون ، پانکراس و سرطان سینه می باشد . اثرات آنتی اکسیدانی چای سبز شش برابر چای سیاه ، و بیشتراز ویتامین C , E و کاروتنوییدها می باشد. مطابق بررسی های انجام شده خاصیت ضد سرطانی این دارو وابسته به خواص آنتی اکسیدانی و ضد تکثیر سلولی پلی فنل ها ، خصوصا اپی گالوکاتشین دانسته شده است . پلی فنل ها با بلوکه کردن تشکیل درون زایی نیتروزامین و آمین های هتروسیکلیک و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای و نیز کاهش تخریب DNA ، ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهند . این دارو همچنین باعث ممانعت و درمان اسهال باکتریایی ( Clostridial diarrhea ) و رشد باکتریهای مفید در فلور میکروبی روده می گردد . در مطالعه برروی حیوانات ، خواص ضد التهاب آن در درمان کولیت به اثبات رسیده است . قرص گرین تیدین با داشتن خواص ترموژنیک موجب کاهش و کنترل وزن می گردد . در یک آزمایش کلینیکی معلوم گردید که با مصرف روزانه 4 نوبت 500 میلی گرمی چای سبز بعد از 15 روز 7/1 کیلوگرم و بعد از 30 روز 9/2 کیلوگرم کاهش وزن به همراه کاهش کلسترول تام و تری گلیسیرید ( بدون کاهش HDL ) ایجاد می شود .

عوارض جانبی چای سبز 

  • در دوز معمولی عارضه جانبی خاصی مشاهده نمی‌گردد اما مصرف زیادتر از حد مجاز، ممکن است باعث بی قراری، تحریک پذیری، بیخوابی، سردرد، سرگیجه و تپش قلب گردد.
  • در افراد حساس، عوارض گوارشی مانند افزایش اسید معده، تحریک معده، کاهش اشتها، اسهال یا یبوست با مصرف چای سبز گزارش شده است که جهت رفع عوارض گوارشی به فرمول برخی از این فرآورده‌ها، زیره سبز و شوید اضافه شده است. مصرف شیر نیز همراه با این قرص جهت کاهش عوارض موثر است.
  • در صورت حساسیت به مصرف چای در به خواب رفتن، بهتر است از مصرف آن به هنگام شب خودداری کنید.
  •  عوارض گوارشی مانند افزایش اسید معده ، تحریک معده ، کاهش اشتها ، اسهال یا یبوست با مصرف چای سبز گزارش شده است ، مصرف قرص همراه با شیر جهت کاهش این عوارض موثر است .
  •  در دوز معمولی عارضه جانبی خاصی مشاهده نمی گردد اما مصرف زیادتر از حد مجاز ، ممکن است باعث بی قراری ، تحریک پذیری ، بیخوابی ، سردرد ، سرگیجه و تپش قلب گردد .
  •  چای سبز ممکن است باعث کاهش هورمون هایی مانند تستوسترون ، استرادیول ، انسولین در خون گردد .

موارد مصرف

  • آنتی اکسیدان ، ضد سرطان ( به ویژه سرطان های دستگاه گوارش و سینه در زنان )
  • کاهش دهنده وزن ( کمک درمان چاقی )
  • پیشگیری از تصلب شرائین و بیماری های قلبی

42 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC