دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف سیپروهپتادین 

سه شنبه، 27 آذر 1397
عوارض شايع اين دارو خشكي دهان، تاري ديد،خواب آلودگي، غليظ شدن ترشحات نايژه و افزايش وزن ميباشند.افزايش وزن به دليل خاصيت ضد سروتونيني سيپروهپتادين بوده كه از آن به صورت يك انديكاسيون جهت افزايش اشتها استفاده مي شود .

موارد مصرف سیپروهپتادین

سیپروهپتادین با مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص (هیستامین) که بدن شما در طول یک واکنش آلرژیک ایجاد می کند، عمل میکند. این دارو تولید یک ماده طبیعی دیگر را نیز در بدن شما متوقف می کند (سروتونین).

این دارو نباید در نوزادان تازه متولد شده یا نوزادان نارس استفاده شود.

عوارض جانبی

  • با مصرف این دارو خواب آلودگی، سرگیجه، تاری دید، یبوست یا خشکی دهان / بینی / گلو ممکن است رخ دهد. اگر هر کدام از این موارد ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، فورا به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.
  • برای از بین بردن خشکی دهان، از آب نبات یا یخمک (بدون قند) و آدامس (بدون قند) استفاده کنید، آب بنوشید یا از جایگزین بزاق استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که پزشک این دارو را بدین دلیل تجویز کرده است که نفع آن را برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند، عوارض جانبی جدی ندارند.
  • در صورت وجود اختلالات روحی جدی، از جمله: تغییرات ذهنی / خلقی (مانند بیقراری، سردرگمی، توهم)، لرز، مشکل در ادرار کردن، ضربان قلب سریع / نامنظم، فورا به پزشک اطلاع دهید.
  • در صورتی که در معرض موارد بسیار جدی، از جمله تشنج قرار گرفتید، فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، اگر متوجه علائم واکنش شدید آلرژیک شدید، از جمله: بثورات، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید و مشکل تنفسی، فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • در این مقاله ارائه لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی امکان پذیر نیست. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری