دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف داروی آمپی سیلین+سولباکتام 

چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402
داروی ترکیبی آمپی سیلین+ سولباکتام در درمان عفونت های پوست، دستگاه گوارش و باکتری های تولید کننده بتالاکتاماز استفاده می‌شود. در این مطلب عوارض و موارد مصرف داروی آمپی سیلین+ سولباکتام بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

داروهای آنتی ­بیوتیک که در جامعه­ ی ما تحت عنوان اشتباه "چرک­ خشک­ کن" شناخته می­ شوند، در واقع دسته­ ی دارویی مهمی هستند که علیه عفونت­ های باکتریایی در بدن مبارزه می­ کنند و یا باکتری­‌ها را از بین می­ برند و یا از رشد و تکثیرشان در بدن جلوگیری می کنند. هر داروی آنتی­ بیوتیک بر طیف خاصی از باکتری­ ها مؤثر است و ممکن است یک آنتی­ بیوتیک بر عفونت باکتری دیگر بی­ فایده باشد. آنتی­ بیوتیک­ ها بر عفونت­ های ویروسی بی­ تأثیرند و منجربه بهبود نمی ­شوند؛ به همین دلیل است که در هنگامی که سرما می­ خوریم به هر میزان نیز آنتی­ بیوتیک یا به اصطلاح خودمان "چرک­ خش ک­کن" مصرف کنیم باز هم بهتر نمی ­شویم و کار اشتباه ما این است که دائم از آنتی­ بیوتیک‌­های متنوع استفاده کنیم. تشخیص اینکه عفونت ویروسی است یا باکتریایی تنها بر عهده­ی پزشک است. یک سری علائم و شاخص ­ها وجود دارد که به پزشک در تشخیص کمک می­کند که متناسب با آن داروی مناسب را تجویز کند و یا حتی هیچ دارویی تجویز نکند و تنها به شما توصیه کند مراقبت خاصی انجام دهید، استراحت کنید و غذای کافی مصرف کنید.

موارد مصرف داروی آمپی سیلین+ سولباکتام


این دارو در درمان عفونت های مجاری ادرار، عفونت گوش میانی، برونشیت مزمن، سوزاک، آندوکاردیت، پنومونی، عفونت های پوست، استخوان و بافت نرم مصرف می شود. به دلیل وجود سولباکتام که مهارکننده آنزیم بتالاکتاماز است این دارو در درمان عفونت های ناشی از میکروارگانیسم های مولد بتالاکتاماز از جمله هموفیلوس آنفولانزا و آکتینوباکتر مؤثر است.

عوارض مصرف داروی آمپی سیلین+ سولباکتام


با تزریق این دارو احتمال بروز تهوع، استفراغ یا اسهال وجود دارد. همچنین، تزریق علانی این دارو ممکن است باعث ایجاد درد عضلانی شود که درصورت ادامه یا تشدید هرکدام، باید به پزشک مراجعه کرد. به خاطر داشته باشید که پزشک به این دلیل این دارو را برای شما تجویز کرده که تشخیص داده است فواید آن برای شما از مضراتش بیشتر است. همچنین اغلب افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند با عوارض جانبی حادی روبرو نمی‌شوند. اگر با عوارض حاد زیر روبرو شدید فورا به پزشک اطلاع بدهید:

  • درد یا تورم در محل تزریق (در صورت تزریق وریدی)

  • درد قفسه سینه

  • ادرار سخت یا دردناک

  • افزایش خونریزی یا کبودی

  • علائم بیماری کبدی (مانند تهوع یا استفراغ ممتد، کاهش اشتها، درد معده یا پایین شکم، زردی پوست یا چشم، ادرار تیره)

  • علائم جدید عفونت (مانند تب، گلو درد ممتد)

سخن آخر

احتمال ایجاد واکنش های انافیلاکتیک شدید و منجر به مرگ با مصرف این دارو وجود دارد که در افرادی که سابقه حساسیت به پنی سیلین را دارند محتمل تر است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 15 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(تصاویر) 20 ایده طراحی لاک ناخن برای روزهای گرم تابستان/با این طرح ها شیک و مدرن جلوه کنید
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ شهری در ایتالیا با مردمی سنگی/ نابودی پمپئی در سایۀ کوه آتشفشانی وزوو
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(تصویر) هنرپیشه محبوب و مشهور تگزاس 3 و بازیکن سابق پرسپولیس، پژمان جمشیدی در کنار محمدرضا احمدی و دختر خوشمزه و نازنینش🥰/چقد خوشگله دختر خانمش