دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف داروی فاکتور 7 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
فاکتور 7 درمان جایگزین در بیماران با کمبود ژنتیکی فاکتور VII است. در این مطلب عوارض و موارد مصرف داروی فاکتور 7 بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

بیماری هموفیلی یک بیماری خونی است که روند انعقاد خون به کندی انجام می شود. افراد مبتلا به این بیماری بعد از جراحت، جراحی یا کشیدن دندان دچار خونریزی های مداوم و پیوسته می‌شوند. در هموفیلی شدید، خونریزی پیوسته بعد از ترومای جزئی یا بدون جراحت (خونریزی ناگهانی) روی می دهد. عوارض جدی این بیماری نتیجه خونریزی مفاصل، عضلات، خونریزی مغز یا سایر بافت های بدن است. هموفیلی خفیف لزوما با خونریزی ناگهانی همراه نیست و این بیماری زمانی ظاهر و نمایان می‌شود که خونریزی غیرعادی بعد از جراحی یا جراحت های شدید روی دهد.

موارد مصرف داروی فاکتور 7


  • درمان جایگزین در بیماران با کمبود ژنتیکی فاکتور VII

  • درمان حملات خونریزی و یا پیشگیری از خونریزی همراه با جراحی در بیماران هموفیلی A و هموفیلی B که به ترتیب آنتی بادی در برابر فاکتور 8 و فاکتور 9 در بدنشان تولید می شود.

  • درمان هموفیلی اکتسابی

عوارض مصرف داروی فاکتور 7


با تزریق این دارو ممکن است تب، سردرد، درد، قرمزی یا اذیت در محل تزریق، تهوع یا استفراغ اتفاق بیوفتد. در صورتی که هر کدام از این علائم ادامه داشت یا بدتر شد، فورا به پزشک اطلاع بدهید.

به یاد داشته باشید که پزشک این دارو را به این دلیل برای شما تجویز کرده است که تشخیص داده است مزایای آن برای شما از مضراتش بیشتر است. همچنین بسیاری از افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند با عوارض جانبی حادی مواجه نمی‌شود. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدید زیر، فورا به پزشک اطلاع دهید:

  • تورم کف یا قوزک پا

  • خونریزی یا کبودی جدید یا تشدید شونده

  • ضربان قلب کند یا تند

  • علائم بیماری کبدی (مانند تغییر در میزان ادرار)

  • علائم حساسیت به دارو (مانند بثورات پوستی، خارش یا تورم (به خصوص در صورت، زبان، گلو)، سرگیجه شدید و تنگی نفس)

متنی که خواندید، تمامی عوارض جانبی داروی انعقادی فاکتور 7 را شامل نمی‌شود، لذا، درصورت مشاهده عوارضی غیر از عوارض ذکر شده، فورا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

سخن آخر

مصرف این دارو را به دیگران پیشنهاد ندهید. برای بررسی فرایند درمان یا عوارض جانبی دارو، باید تست‌های پزشکی یا آزمایشگاهی (مانند مدت زمان ایجاد لخته، فعالیت فاکتور 7) به صورت منظم انجام شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 04 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از شاهین رضایی رقیب مو طلایی و خوش چهره ی هادی چوپان با عضله های آهنین و استایل های شیکش/ الحق که لقب آرنولد ایرانی برازندشه
نگاهی به خانه ابدی پدر مهربان لاله و ستاره اسکندری / روحش شاد و یادش گرامی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
وقتی کودک درون شاهرخ استخری فعال میشه و این چنین با دختراش توی خونه ماهیگیری میکنه +ویدیو/ جمعه های باباهای دختردار اینطوری سپری میشه😍
زندگی مخفیانه محمد اصفهانی به خاطر امضای جعلی و شکایت همسرش از او! / هاشمی رفسنجانی او را توصیه به پزشکی کرد!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC