دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

اوکراین به همکاری با روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای پایان داد 

شنبه، 05 شهریور 1401
کد خبر: 220462
ساعدنیوز: یک مقام اوکراینی امروز اعلام کرد که کشورش به توافق با روسیه درباره همکاری‌ها در زمینه انرژی هسته‌ای پایان داده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، اوکراین امروز شنبه اعلام کرد که به توافق با روسیه در زمینه همکاری های تکنیکی، علمی و اقتصادی در زمینه انرژی هسته ای پایان می دهد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «رادا تاراس ملنیچوک» (Rada Taras Melnychuk) نماینده دائم کابیه وزراء اوکراین در «ورخوناف» (Verkhovna) این خبر را رسانه ای کرد.

این توافق در ۱۴ ژانویه سال ۱۹۹۳ در مسکو به امضاء رسیده بود.

تا کنون بیانیه مبسوطی در این خصوص از سوی مقام دیگری در اوکراین در این باره صادر نشده است.

گفتنی است که در هفته های اخیر، نیروهای مسلح اوکراین مرتباً به نیروگاه هسته ای زاپروژیا حمله می کنند که با یک فاجعه هسته ای در مقیاس بزرگ تهدید می شود.

به گفته «ولادیمیر روگوف» یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپروژیا، نظامیان تیپ ۴۴ توپخانه نیروهای مسلح اوکراین از راکت های هدایت شونده و گلوله های ساخت کشورهای غربی استفاده می کنند. گلوله باری پیش از این به خط فشار قوی پست کاخوفسکایا آسیب رسانده بود و پرسنل مجبور شدند ظرفیت دو واحد نیرو را کاهش دهند.

همچنین، پیش از این مشخص شد که در نتیجه گلوله باری نیروهای مسلح اوکراین، ۴ گلوله به سقف یکی از ساختمان های ویژه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که در آن سوخت هسته ای آمریکا ذخیره می شود، اصابت کرده بود.

از سوی دیگر، مقامات محلی دیروز جمعه اعلام کرده بودند که نیروهای ارتش اوکراین بار دیگر نیروگاه اتمی زاپروژیا را هدف قرار دادند.

به گفته این مقامات در منطقه زاپروژیا، نیروهای ارتش اوکراین روز جمعه نیروگاه اتمی زاپروژیا را گلوله باران کردند که در پی این حمله ۴ گلوله به منطقه ذخیره سازی ایزوتوپ های رادیواکتیو نیروگاه اصابت کرده است.

نیروگاه اتمی زاپروژیا بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا و در جنوب اوکراین واقع شده و تحت کنترل نیروهای ارتش روسیه است.

«ولادیمیر روگوف» از اعضای شورای اصلی دولت منطقه ای زاپروژیا ساعاتی پیش از این حمله اعلام کرده بود که نیروهای ارتش اوکراین آخرین خطوط انتقال برق نیروگاه این منطقه به اوکراین را قطع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیروهای اوکراینی در روزهای اخیر چندین حمله به قلمرو این نیروگاه هسته ای انجام داده اند و به ویژه از پهپادها، توپخانه سنگین و سامانه های راکت پرتاب چندگانه استفاده کرده اند.

در هفته های گذشته، ارتش اوکراین حملات سنگینی با هدف آسیب رساندن به این نیروگاه انجام داده؛ حملاتی که نگرانی های بین المللی نسبت به وقوع فاجعه ای شبیه «فاجعه چرنوبیل» را افزایش داده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل سابمیت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل اکسپت مقاله