اولین جمعه تبریز بدون امام جمعه محبوب /فقط می‌خواهم بگویم« باشین ساغ اولسون آذربایجان» /آیت الله آل هاشم خواب ماند، خوابی ابدی

  شنبه، 05 خرداد 1403 ID  کد خبر 389924
اولین جمعه تبریز بدون امام جمعه محبوب /فقط می‌خواهم بگویم« باشین ساغ اولسون آذربایجان» /آیت الله آل هاشم خواب ماند، خوابی ابدی
ساعدنیوز: هنوز کوی و برزن‌ این شهر از بهت نبود پدر معنوی آذربایجان شرقی بیرون نیامده، امام جمعه‌ها می‌آیند بدون اینکه بپرسند اماممان هست؟ اولین جمعه‌ی بدون سیدمان رسید، شهر با رخت سیاهش نبود آیت‌الله آل هاشم را به رخ می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، بعد از هشت سال این جمعه چه قدر فرق دارد و غم‌انگیز است، دیگر آل هاشم نیست نماز جمعه را با دعوت به تقوای الهی و تشکر از میزهای خدمتی که خود بانی برپاییشان بود، آغاز کند. امروز اولین جمعه‌ای است که آیت‌الله آل‌هاشم خواب مانده، خوابی از جنس ابدی در امن‌ترین نقطه‌ی این شهر.

جلوی درب مصلی پرشده از پوسترهای بزرگی از آقاسید با همان لبخند دلنشینش، گویی چشم‌هایش انتظار این جمعه را می‌کشد، از همان بدو ورود به مصلی تمامی زمزمه‌ها در خصوص آیت الله آل‌هاشم است.

هیچ امام جمعه‌ای جای آیت الله آل‌هاشم را برای ما نمی‌گیرد

یکی از خادمین مصلی می‌گوید: هیچ امام جمعه‌ای جای آیت‌الله آل هاشم را برای ما نمی‌گیرد، از خداوند می‌خواهم نور بر قبر شریف این شهید ببارد و به خانواده‌اش صبر حضرت زینب«س» را عطا کند.

به سراغ مادری می‌روم که پای ثابت ردیف‌های اول نمازجمعه‌ی تبریز است، وقتی از او در مورد حس و حالش می‌پرسم پاسخ می‌دهد: از لحظه‌ی ورود تا الان دلم خون گریه می‌کند، به قدری رفتن فرزند پیامبر من را ناراحت کرده که حتی نمی‌توانم به تصویر آیت‌الله آل هاشم نگاه کنم.

او می‌گوید: هر سخن شهید آل هاشم درس اخلاقی برای نمازگزاران بود، دل‌هایمان با سخنانش آرام می‌گرفت و به آینده امیدوار می‌شدیم.

دخترکوچکی در کنج دیوار دستش را زیرچانه‌اش گذاشته و بسیار غمگین نشسته است، وقتی حرف از آیت‌الله آل هاشم شد بغضش ترکید و اشک‌هایش به تمام قد صورتش جاری شد و گفت: خیلی ناراحتم امروز حاج آقا دیگر در بین ما نیست یک بار که برایش نقاشی کشیده بودم، نقاشی را از من گرفت و یک بسته مداد رنگی به من هدیه داد.

او ادامه می‌دهد: این بهترین کادوی عمرم بود که گرفته بودم ولی الان خیلی ناراحتم که حاج آقا شهید شده و هیچ وقت دیگر به مصلی نمی‌آید، فقط می‌خواهم بگویم« باشین ساغ اولسون آذربایجان».

نگاه کردن به محراب خالی آیت الله آل‌هاشم کار هرکسی نیست، دل می‌سوزاند، پدری را می‌بینم که با قد خمیده، دستش را زیرچشمانش می‌کشد و زیر لب زمزمه‌ می‌کند: حاج آقا کجایی.

حال جمعه‌های تبریز بدون امام جمعه‌ی محبوب صفایی ندارد

او نیز ادامه می‌دهد: حاج آقا خیلی زود رفت و با رفتنش حس از دست دادن پدر را به تمامی اهالی این استان القا کرد، حال جمعه‌های تبریز بدون امام جمعه‌ی محبوب صفایی ندارد.

مرد جوان دیگری با گریه شهید آل هاشم را خطاب قرار داده و می‌گوید: می‌بینید حاج آقا، هنوز هم مردم از شما دل نکنده‌اند، هنوز هم که سخن از شما می‌شود پیر و جوان، زن ومرد فرقی ندارد اشک می‌ریزند.

او می‌گوید: جای شما هیچگاه پر نمی‌شود و یادتان برای همیشه در دل‌های مردم آذربایجان شرقی می‌ماند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (287 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (146 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (66 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (34 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (31 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (15 نظر)
تیتر امروز   
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟