دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

اولین جشن انقلاب اسلامی در ریاض بعد ازسرگیری روابط ایران و عربستان 

دوشنبه، 23 بهمن 1402
کد خبر: 375069
مراسم شکوهمند روز ملی و جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور معاون امیر منطقه ریاض، معاون تشریفات وزیر خارجه عربستان ، مدیران و مقامات وزارت خارجه، تنی چند از مقامات نظامی ؛ دولتی، فرهنگی و رسانه ای سعودی،سفرا و دیپلماتهای مقیم عربستان و نمایندگان سازمان‌های منطقه ای در "کاخ فرهنگ" منطقه "حی السفارات" شهر ریاض برگزار شد.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از ایرنا، در این مراسم، " علیرضا عنایتی " سفیر ایران در ریاض در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده ؛ به ترسیم چارچوب سیاست های منطقه ای ایران پرداخت و اضافه کرد: کشورهای منطقه می توانند با تشکیل یک مجمع گفتگوی منطقه ای بنای کار بلند مدتی را در منطقه پی ریزی نمایند.

عنایتی با اشاره به مناسبات ایران و عربستان طی 6 ماه گذشته تاکید کرد که این روابط با سرعت و دقت به پیش می رود و ج. ا. ایران در ایجاد بنای همکاری مستحکم با پادشاهی عربستان جدی است.

سفیر ایران در ادامه با محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم مسئولیت پذیری جامعه جهانی در مواجهه با نسل کشی فلسطینیان تاکید کرد.

در این مراسم گروه موسیقی سنتی "سروش مولانا" به اجرای قطعاتی از موسیقی فاخر ایرانی پرداخت. همچنین در حاشیه سالن برگزاری مراسم قطعاتی از صنایع دستی و اقلام فرهنگی سنتی کشورمان از جمله قلمکاری، میناکاری، تصاویر دیدنی از ایران و فرشهای ایرانی نیز به نمایش درآمد.

این مراسم نخستین برنامه روز ملی کشورمان در ریاض بعد از سرگیری روابط دوکشور بود.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی پس از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک ؛ اسفندماه سال گذشته برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) خانۀ مدرن و استثنایی یک زوج جوان در قلب جنگل/ پنجره های روبه جنگل و رویایی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
(تصاویر) معماری منحصربه‌فرد و بینظیر خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است/ آدم اینجا با این ویو و سرسبزی و اون دریاچه زیبا پیر نمیشه!
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
(ویدئو) 21 سال پیش پشت صحنه عالی سریال پاورچین
از تشویق دختر رئیس جمهور تا روزهای سخت الهام چرخنده در حواشی داغ امروز شنبه 6 مرداد 1403
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه