ساعدنیوز
ساعدنیوز

۵ اپلیکیشن و سرویس برتر تبدیل واحد

  جمعه، 31 تیر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
۵ اپلیکیشن و سرویس برتر تبدیل واحد
در این مطلب به معرفی ۵ مورد از بهترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تبدیل واحد می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید انواع و اقسام واحدهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید.

تبدیل واحد یکی از ضروری ترین کارهایی است که در بسیاری از زمان ها ممکن است به آن نیاز داشته باشیم. کشورهای مختلف برای اندازه گیری کمیت های فیزیکی و علمی، واحدهای اندازه گیری متفاوتی دارند و در طول تاریخ خود، یک سری واحدهای خاص را برای اندازه گیری موارد مختلف استفاده کرده اند. از جمله این موارد می توان به مسافت، طول، زاویه و… اشاره کرد که واحدهای اندازه گیری آن ها در کشورهای مختلف با هم فرق دارند.

۵ اپلیکیشن و سرویس برتر تبدیل واحد

گاهی اوقات پیش می آید که ما برای انجام یک سری از کارها نیاز داریم بدانیم یک عدد مشخص با واحد یک کشور، در یک کشور دیگر به چه عددی تبدیل می شود. فرض کنید یک مقاله ی علمی را می خوانید که در آن، یک واحد نظیر مسافت، قد و… به صورت فوت، مایل یا اینچ نوشته شده است. حال شما نیاز دارید که این واحدها به متر، کیلومتر و سانتی متر تبدیل شوند تا به درک درستی از مقاله برسید.

اپلیکیشن تبدیل واحد Unit Converter

یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود در زمینه ی تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر، Unit Converter است. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و اگرچه از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند که بتوانید به راحتی متوجه شوید واحدهای مختلف چه معنایی دارند، اما اگر اندکی با زبان انگلیسی و شکل اختصاری واحدها آشنا باشید، قطعا Unit Converter را یک اپ بسیار کاربردی می بینید.این اپلیکیشن قادر است واحدهای مختلف از جمله مساحت، ارز رایج کشورها حتی ریال، انرژی، واحدهای آشپزی، دما، زمان، فشار، نیرو و بسیاری از موارد دیگر را به یکدیگر تبدیل کند.البته یک اپلیکیشن دیگر هم با همین نام در پلی استور برای دانلود در دسترس قرار دارد اما قابلیت های آن فقط اندکی کمتر است. در عوض شما نه تنها می توانید با کمک این اپلیکیشن، واحدها را به هم تبدیل کنید، بلکه قادر خواهید بود از یک سری از ابزارها نظیر کرنومتر، نقاله، جدول مندلیف، تقویم، تایمر، قبله، ترکیب رنگ و… بهره ببرید که باعث می شود Unit Converter به یک اپلیکیشن بسیار کامل و جامع تبدیل شود.

تصویراپلیکیشن تبدیل واحد Unit Converter

اپلیکیشن تبدیل واحد ایرانی سنجه

مهم نیست چه اپلیکیشن تبدیل واحدی دارید، مادامی که این اپلیکیشن، ایرانی نباشد، شما نمی توانید واحدهایی نظیر فرسنگ، ذرع، چارک، گره، بهر، خروار، سیر، من، ری و… را به هم تبدیل کنید چرا که این واحدها فقط برای ما ایرانی ها هستند و اپلیکیشنی هم که ایرانی نباشد، تقریبا غیرممکن است که امکان تبدیل این واحدها را داشته باشد. بنابراین می توان گفت این اپلیکیشن برای کسانی که می خواهند از واحدهای قدیمی ایرانی هم آگاه شوند بسیار مناسب است.البته این اپلیکیشن آنقدر کامل و خوب هست که بتواند نیازهای شما را در تبدیل واحدهای مختلف پوشش دهد. این یعنی فقط تبدیل واحدهای سنتی ایرانی نیست که اپلیکیشن سنجه می تواند انجام دهد. بلکه واحدهای دیگر را هم در هشت گروه مختلف به هم تبدیل می کند و حتی امکان تبدیل تاریخ را هم از میلادی به شمسی دارد تا بدین ترتیب شما احساس کمبودی نداشته باشید. تمام این قابلیت های خوب در حالی در اپ یادشده قرار دارد که حجم آن تنها ۱ مگابایت است.لازم به ذکر است متأسفانه این اپلیکیشن فقط نسخه ی اندرویدی دارد و برای سیستم عامل iOS در دسترس نیست. هرچند کاربران این سیستم عامل محبوب هم می توانند از اپ ها و سرویس های خوب دیگر استفاده کنند.اگر به دنبال یک اپلیکیشن خوب دیگر هم هستید که بتواند به زبان فارسی، واحدهای مختلف را به هم تبدیل کند، مبدل واحدات که به صورت رایگان در پلی استور در دسترس قرار دارد هم می تواند نیاز شما را برطرف کند. برای این اپلیکیشن توضیح مجزایی در نظر نمی گیریم چون از لحاظ امکاناتی که دارد، نسبتا ضعیف تر از رقبا است اما یکاهای مرسوم را به هم تبدیل می کند و از این حیث جای نگرانی وجود ندارد.

تصویراپلیکیشن تبدیل واحد ایرانی سنجه

وب سایت kitset

اپلیکیشن ها ابزاری عالی برای زمانی هستند که شما دسترسی به اینترنت ندارید. اما گاهی اوقات هم پیش می آید که مشغول خواندن مقاله ای در بستر نت هستید و در همان لحظه با یک واحد ناآشنا مواجه می شوید. در این صورت، استفاده از وب سایت های آنلاین برای تبدیل واحد، گزینه ی دم دست تر و منطقی تری به نظر می رسد.یکی از این وب سایت ها که عملکرد فوق العاده ای در زمینه ی تبدیل واحد دارد، کیت ست است. این وب سایت که پیش تر و هنگام معرفی بهترین اپ های تبدیل تاریخ هم به آن اشاره کرده بودیم، خوشبختانه امکان تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر را دارد و می تواند با پشتیبانی از واحدهایی نظیر حجم، طول، وزن، گشتاور، فرکانس، انتقال داده، چگالی، زاویه، جریان الکتریکی و… نیاز شما را برطرف کند. این سرویس جذاب، یک اپلیکیشن هم دارد که در صورت تمایل می توانید آن را دانلود و استفاده کنید.

تصویر وب‌سایت kitset

وب سایت bahesab

وب سایت ها اگرچه ابزارهای دم دست تری هستند، اما زمانی پیش می آید که می بینیم بنا به دلایلی، یک وب سایت از کار می افتد یا امکان دسترسی به آن وجود ندارد. در نتیجه اطلاع از اینکه یک وب سایت خوب دیگر هم برای تبدیل واحد وجود دارد می تواند مفید باشد.وب سایت bahesab (باحساب) را می توان یک جایگزین خوب برای مواقع ضروری در نظر گرفت که با عملکرد بسیار خوبی که در زمینه ی تبدیل واحد دارد می تواند به شما کمک کند. تمام واحدهایی که می شود با کیت ست تبدیل کرد، در سرویس باحساب هم پشتیبانی می شوند. بنابراین شما به بیش از ۲۰ واحد مختلف برای تبدیل دسترسی خواهید داشت.

تصویروب‌سایت bahesab

وب سایت تبدیل واحد Tajhiz-Sanat

این وب سایت بیشتر برای افرادی طراحی شده که در رشته ی مهندسی فعالیت می کنند نیاز دارند یک سری از یکاها را به یکدیگر تبدیل کنند. این ابزار به شما کمک می کند در کنار تبدیل واحدهای مرسومی که هر اپلیکیشن یا سرویسی از آن ها پشتیبانی می کند، یک سری واحدهای دیگر نظیر آنتالپی، آنتروپی، کمیت های ترمودینامیکی، گرانروی، تنش، واحدهای SI و غیر SI، واحدهای نوری، سرعت اولیه، زاویه، شتاب و… را هم به هم تبدیل کنید.

البته وقتی به وب سایت یادشده سر می زنید، می بینید که تبدیل واحدهای مرسوم فقط بخشی از قابلیت های خوب آن به حساب می آید. شما در بالای صفحه می توانید به یک سری قابلیت های دیگر نظیر جدول اشتال تیرآهن، جدول های وزنی و محاسبه گر وزن و متریال لوله و ورق نیز دسترسی داشته باشید. بنابراین می توان گفت مورد آخر، کامل ترین و تخصصی ترین ابزاری است که برای تبدیل واحدهای مختلف در دسترس شما قرار دارد.

تصویر وب‌سایت تبدیل واحد Tajhiz-Sanat
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (1075 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (302 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (275 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (115 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (60 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (60 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (58 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (43 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (44 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (37 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (33 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (27 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (28 نظر) نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفه ی شده😍 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
هدیه های عاشقانه و شیک آزاده نامداری، مجری پرانرژی ایرانی در اولین سال ازدواج/ همسرش براش سنگ تموم گذاشته بود+عکس فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 (ویدئو) راز جوانی یانگوم "جواهری در قصر" در 53 سالگی / یانگوم هیچ درکی از پیر شدن نداره مثل اینکه هدیه خاص و ویژه ملیکا رسولی، قهرمان کاراته ملی پوش به علی دایی / خانم کاراته کا ارزشمندترین دارایی اش را به اسطوره داد ... (ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، اعلام وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س!
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی!