دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ارائه خدمات به سالمندان زنجانی الکترونیکی شود 

چهارشنبه، 17 دی 1399
کد خبر: 127744
ساعد نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا، سالمندان زنجانی باید همه خدماتی که به این گروه هدف به صورت الکترونیکی ارائه شده و میزان تاثیر اقدامات انجام شده بر رفاه و آسایش آنان بررسی شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: خدابخش مرادی نافچی عصر امروز (۱۷ دی ماه) در قرارگاه عملیاتی کرونا و ساماندهی سالمندان استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با نقاهت گاه های استان، اظهار کرد: نقاهت گاه های استان آماده شده اما زنجانی ها همچنان حاضر نیستند دوران نقاهت خود را در این مراکز سپری کنند. مسئولان استانی و متولیان می توانند نسبت به جداسازی سالمندان بدسرپرست و مراقبت از آنان در نقاهت گاه های استان اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از ابتلای سالمندان به بیماری کرونا با مراجعه به مراکز خدماتی استان باید اقلام مورد نیاز آنان تهیه شده و در اختیارشان قرار داده شود، افزود: دستگاه های متولی باید سامانه جمعیت سالمندان استان را تهیه کرده و گروه بندی کنند و مکانیزم های خود را برای گروه هدف سالمندان به خصوص سالمندان دارای بیماری زمینه ای تعریف کنند.

این مسئول با بیان اینکه تسهیلات اعطایی در حوزه های مختلف به سالمندان زنجانی توسط اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مشخص شده و ساماندهی شود و برای ماه های آتی نیز در این خصوص برنامه ریزی شود، تصریح کرد: در جلسه قرارگاه عملیاتی و ساماندهی سالمندان باید اقدامات جدیدی در راستای خدمت گزاری به سالمندان مد نظر قرار داده شده و نباید همان اقدامات گذشته گزارش داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به وظایف کمیته های تشکیل شده اعم از کمیته پشتیبانی و جلب مشارکت های مردمی و غیره، ادامه داد: در ستاد مواسات مصوبه ای در حال تهیه است که همه دستگاه های اجرایی نسبت به جمع آوری کمک های مومنانه اقدام می کنند. گفتنی است دستگاه های اجرایی استان باید قبل از توزیع، هماهنگی لازم را با استانداری زنجان انجام دهند تا از موازی کاری های متعدد جلوگیری کرده و نیازمندان واقعی شناسایی شود.

مرادی نافچی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ هزار و ۵۰۰ نیازمند در سامانه شناسایی شده که برای پیشبرد بهتر کارها، توزیع اقلام به گروه های هدف سوق داده شده تا عدالت برقرار شود، اظهار کرد: فلسفه جلسه قرارگاه صرفاً اعلام مصوبه نیست، بلکه کارها باید به صورت عملیاتی انجام شود، به طوری که تاثیرات آن در هفته های آتی قابل مشاهده باشد، بنابراین مدیران دستگاه های متولی امر و کمیته ها باید جدی عمل کنند.

وی با بیان اینکه همه خدماتی که به سالمندان ارائه می شود باید به صورت الکترونیکی باشد، زیرا در طرح شهید سلیمانی نیز در پی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و کاهش بار مراجعه سالمندان برای دریافت خدمات هستیم، افزود: باید تلاش کنیم تا پیک سوم کرونا در استان زنجان را به تزریق واکسن وصل کرده و از شیوع پیک جدید کرونا پیشگیری کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فوتی های کرونایی استان را سالمندان تشکیل می دهند، تصریح کرد: باید میزان تاثیر اقدامات انجام شده بر آرامش و رفاه سالمندان زنجانی بررسی شود. گفتنی است، در این میان کمیته آموزشی اطلاعات آموزشی در این خصوص ارائه کرده و محتواهای تولیدی برای گروه های هدف و مخاطب شناسی از اهمیت ویژه ای دارد.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تنها شهرستان ابهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و باقی شهرستان ها به وضعیت زرد تغییر پیدا کرده اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید