آرایش فصل تابستان + نکات مهم در مورد ماندگاری آن

  چهارشنبه، 11 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آرایش فصل تابستان + نکات مهم در مورد ماندگاری آن
آرایش فصل تابستان-با شروع فصل تابستان و روبروشدن با گرما ی آن شاید آرایش و میکاپ شما حتی بسیارملایم و کم با عرق کردن چندان ماندگاری و دوام نداشته باشد برای همین بهتر است در این فصل خاص از لوازم آرایشی که مناسب آن بوده و به ماندگاری و دوام آرایش شما کمک می کند استفاده کنید :

فصل تابستان فصل رنگ هاست . نشاط و سرزندگی در جای جای شهر خود را نشان می دهد.در این فصل به علت هوای مطبوع و گرم اکثر مردم به رنگ های شاد رو می آورند. ترکیب رنگ و هارمونی مناسب موضوعی کالا سلیقه ای در بین افراد است .در این فصل خانم ها لباس هایی با رنگ های شاد انتخاب می کنند و بالطبع تمایل دارن که نوع مدل مو یا آرایش خود را با توجه به فصل انتخاب کنند . رنگ های پاستیلی (مانند زرد _ صورتی _ آبی _ سبز روشن و … ) جز رنگ هایی هستند که در این فصل بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

در تابستان به علت وجود آفتاب مطبوع اکثر خانم ها علاقمند هستند که از آفتاب استفاده کرده و پوست خود را برنزه کنند. در فصل تابستان به علت گرمای زیاد باید توجه داشته باشیم که انتخاب عناصر ظاهریمان اعم از مو، آرایش را به گونه ای انتخاب کنیم که گرما و تعرق تاثیر چندانی در آن نداشته باشد.زیرسازی پوست در این فصل بسیار مهم است . زیرا اگر زیرسازی و رطوبت و چربی پوست به میزان لازم نباشد، باعث میشود در همان ساعت اول آرایش شما بر روی صورتتان بماسد و باعث ایجاد چهره ای نامناسب در شما شود.

نکات مهم قبل از آرایش کردن در تابستان

  • برای جلوگیری از شل شدن پوستتان در اثر گرما در این فصل قبل از میکاپ و آرایش صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید تا پوست شما شاداب شده و از افتادگی و چروک شدن آن جلوگیری شود.
  • قبل از خشک شدن کامل صورت از کرم ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوستتان استفاده کنید زیرا زدن ضد آفتاب در این فصل از ضروریات است. اگر پوست چربی دارید و مستعد جوش زدن هستید از ضد آفتابهای فاقد چربی استفاده کنید.
  • ضد آفتاب باید به مقدار کافی و به اندازه ی یک بند انگشت زده شود تا کاملا پوست را آغشته کرده و خوب آن را بپوشاند سپس صبر کنید تا ضد آفتابتان کاملا جذب شود

ماندگاری آرایش صورت

از کرم پودر برنزه کننده استفاده کنید

برنزه کننده های ضد آفتاب بهترین گزینه برای تابستان هستند زیرا بدون دردسر رفتن به سولاریوم و حمام آفتاب، ظاهری شیک و تابستانی خواهید داشت. قبل از استفاه از این کرم ها، حتما پوست را کاملا تمیز کرده و سپس تمام صورت را تا نزدیک گوش و پایین گردن کرم بزنید تا مرزی بین رنگ طبیعی پوست و کرم باقی نماند و صورت دورنگ نشود. ترجیحا از کرمی استفاده کنید که به رنگ پوست طبیعی شما نزدیک تر باشد تا آرایشی طبیعی تر داشته باشید.

مرطوب کننده های رنگی

مرطوب کننده ای انتخاب کنید که طبیعی ترین رنگ ممکن را داشته باشد و به رنگ پوست خودتان نزدیک باشد تا دیگر نیازی نباشد از مقدار زیادی از آن برای پوشاندن پوست استفاده کنید. بهترین گزینه کرم های با SPF 15 به بالا هستند

کرم های بدون چربی

کسانی که پوست چرب دارند حتما باید از کرم های بدون چربی استفاده کنند، به خصوص در تابستان که با کمی عرق کردن خیلی زود صورت براق می شود. ترجیحا از کرم پودرهای فشرده یا همان پنکیک به جای کرم پودرهای مایع استفاده کنید زیرا با گرم شدن حتی داخل کیف هم نشت نمی کند.

پودرهای غیر فشرده

بهترین راه برای داشتن آرایشی تمیز و تازه در تابستان، استفاده از پودرهای غیرفشرده و سبک است. به جای پوشاندن کل صورت با یک کرم پودر سنگین، از یک پودر غیرفشرده سبک برای نقاط چرب صورت مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده کنید.

استفاده از کاغذ خشک کن

کاغذ خشک کن مخصوص صورت، کاغذی یک بار مصرف و بدون پودر است که برای گرفتن چربی صورت استفاده می شود. اگر احساس کردید صورت تان عرق کرده و آرایش تان براق شده است، هر چند بار که بخواهید می توانید از کاغذ خشک کن به جای پنکیک استفاده کنید.

کرم پودر برای زیرسازی آرایش چشم

برای این که آرایش چشم ماندگارتری داشته باشید و بعد از چند ساعت پشت پلک و اطراف چشمان تان چین و چروک نیفتد، از همان کرم پودر غیرفشرده که برای نقاط چرب صورت استفاده کردید، اطراف چشم هم بزنید. این پودر، چربی طبیعی پوست را جذب کرده و زمینه زدن سایه چشم را فراهم می کند. از سایه چشم مایع استفاده نکنید زیرا آن ها ماندگاری کم تری داشته و زودتر نشت می کنند.

خط چشم مایع

در تابستان به جای استفاده از مداد چشم چرب که با کمی تعریق شروع به نشت می کند می توانید از خط چشم های مایع استفاده کنید که ضد آب هستند و در تمام طول روز ثابت باقی می مانند.

رژ گونه

اگر پوست خیلی چربی دارید اصلا در تابستان از رژ گونه مایع که دارای چربی است استفاده نکنید. بهترین گزینه برای شما رژ گونه های پودری و فاقد چربی هستند.

خط لب

اگر قبل از رژ لب زدن، ابتدا روی لب ها خط لب بکشید، رژ لب شما ماندگارتر خواهد بود. زیرا خط لب، سطح لب را خشک کرده و از لغزش رژ روی لب ها جلوگیری می کند. سعی کنید از خط لب مطابق با رنگ رژ و یا هم رنگ لب خود استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (118 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (68 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان