آرایش مناسب پوست های معمولی

  سه شنبه، 21 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
آرایش مناسب پوست های معمولی
رنگ پوست شما به گونه ایست که نه در دسته بندی سفید و نه در دسته بندی تیره قرار می گیرید. پوست شما ته رنگی از رنگ بژ دارد که باعث می شود هربار که از خواب بیدار می شوید پوست درخشانی داشته باشید. و حتی اگر یک روز از کرم پودر استفاده نکردید، رنگ پوست خودتان برای انجام آرایش کافی باشد.

نمی توان گفت که آماد کردن پوست قبل از شروع آرایش چقدر مهم است. آماده کردن پوست قبل از میکاپ، نه تنها آن را سطحی صاف و مناسب برای خوابیدن فن و کرم می کند، بلکه باعث می شود، میکاپ شما ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد. شاید فکر کنید استفاده از محصولات مختلف قبل از آرایش باعث می شود، پوست خسته به نظر برسد، اما بهتر است بدانید، محصولات مراقبت از پوست قبل از آرایش باعث می شود پوست قبل از زدن فن و کانسیلر صاف و براقبه نظر برسد. برای آماده کردن پوست خود قبل از آرایش می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

رنگ صورت با یک بار شستشوی معمولی روشن نخواهد شد اما شوینده های روشن کننده پوست، با از بین بردن سلول های مرده و آلودگی های عمقی، باعث می شود پوستی صاف و یک دست و روشن به دست آورید. این شوینده ها به صورت عمقی آلودگی ها را از منافذ صورت خارج کرده و پوست را سطحی صاف و آماده برای آرایش می کند.

مالش یخ روی صورت فواید بسیاری دارد، به ویژه وقتی قبل از آرایش از آن استفاده کنید. پس از شستشوی صورت، یک تکه یخ را روی صورت ماساژ دهید تا گردش خون در صورت افزایش یافته و پوست براق و شاداب شود. این کار همچنین پف چشمها را کاهش داده و منافذ پوست را نیز می بندد.

از یک پرایمر استفاده کنید

یکی از مهمترین اقدامات قبل از آرایش، استفاده از پرایمر مناسب است. پرایمر باعث می شود، چربی اضافه پوست کنترل شود و پوست براق نشود که این کار باعث می شود، آرایش شما، مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند. برخی پرایمر ها علاوه بر اینکه چربی را کنترل می کنند، منافذ پوست را نیز بسته و پوست را صاف می کنند.

انواع پوست صورت

پوست های معمولی

آنهایی که پوست معمولی و نرمال دارند ، منافذ پوستی آنها نه بسته هستند نه خیلی باز است. این نوع پوست نه چرب می باشد نه خشک بلکه میزان چربی این نوع پوست کاملا معمولی است. این نوع پوست کمتر دچار جوش و آکنه می شوند. این افراد می توانند هم از مواد آرایشی پودری و هم کرمی استفاده کنند اما آب رسانی و مرطوب کردن پوست در این نوع از پوست ها الزامی است.

پوست های خشک

آنهایی که پوست های خشک دارند منافذ پوستی شان بسته است . پوست های خشک ، نازک و شکننده می باشند و معمولا اگر از این نوع پوست مراقبت نشود خیلی زود دچار چین و چروک می شوند. این افراد بیشتر باید به فکر آبرسانی پوست خود باشند . این نوع پوست معمولا پوسته پوسته است و عروس خانم ها در روزهای قبل از عروسی نباید مرطوب سازی پوست را فراموش کنند.

پوست های چرب

غدد چربی در این پوست ها بسیار فعال هستند. پوست های چرب معمولا ضخیم هستند و مستعد جوش. در این پوست ها روزنه های صورت کاملا مشخص است و چربی این پوست ها باعث به وجود آمدن اکنه می شود. ارایش روی این پوست معمولا ماندگاری کمی دارد .

پوست معمولی

رنگ پوست شما به گونه ایست که نه در دسته بندی سفید و نه در دسته بندی تیره قرار می گیرید. پوست شما ته رنگی از رنگ بژ دارد که باعث می شود هربار که از خواب بیدار می شوید پوست درخشانی داشته باشید. و حتی اگر یک روز از کرم پودر استفاده نکردید، رنگ پوست خودتان برای انجام آرایش کافی باشد. اما از آنجا که شما بین دو محدوده پوستی هستید، پیدا کردن لوازم و رنگ های مناسب آرایشی برای شما کمی مشکل است. به همین دلیل در ادامه نکاتی در این رابطه جمع آوری شده است:

رنگ زیر پوستی خود را در نظر بگیرید

صرف نظر از رنگ پوست، عامل کلیدی در انتخاب آرایش مناسب به رنگ زیر پوستی شما بستگی دارد. به خصوص این که در هنگام خرید محصولات آرایشی رنگ های مشابه هم بسیاری وجود دارد. پس می بایست به رنگ زیر پوستی تان توجه کنید تا بتوانید بهترین آرایش ممکن را داشته باشید.

رنگ زیر پوستی شما یکی از این موارد می باشد:

  • سرد: رنگ زیر پوستی صورتی، قرمز یا آبی
  • گرم: رنگ زیرپوستی زرد یا طلایی
  • خنثی: تعادلی بین سرد و گرم

معمولا پوست سبزه با رنگ های گرم یا خنثی که کمی به سبز می زنند، شناخته می شود. هرچه شما پوست سبزه روشن تری داشته باشید، رنگ زیر پوستی شما زرد و خنک تر و هرچه پوست سبزه تیره تری داشته باشید، پوستتان ته رنگ طلایی تری خواهد داشت.

تست سفید در مقابل کرم: دو لباس یکی با رنگ سفید و دیگری با رنگی تیره تر مثل کرم را انتخاب کرده و بدون این که آرایش کنید آن ها را بپوشید. حال مشاهده کنید کدام رنگ بیشتر به شما می آید، اگر سفید برای شما مناسب تر باشد به این معنی است که شما ته رنگ گرم دارید و اگر رنگ کرم بیشتر به شما می آید به این معنی است که ته رنگ سرد دارید. اگر هر دو رنگ به شما زیبایی می بخشد، به این معنی است که شما ته رنگ خنثی دارید.

تست رگ های روی مچ دست: به رگ های روی مچ تان نگاه کنید، اگر آن ها سبز هستند، به این معنی است که شما ته رنگ گرم دارید. اگر آبی باشند به معنی سرد بودن ته رنگ شماست و اگر رنگ رگ هایتان بین این دو آبی و سبز باشد در این صورت شما پوست خنثی دارید.

تست جواهرات: اگر جواهرات زرد به زیبایی ظاهرشما کممک می کند، پس شما احتمالا ته رنگ گرم دارید ولی اگر نقره بیشتر به شما می آید، ته رنگی سرد دارید.

تست آفتاب: اگر وقتی به کنار دریا می روید، به سرعت پوستتان برنزه شده و یا طلایی می شود به این معنی است که شما گرم هستید ولی اگر در ابتدا می سوزید سپس پوستتان تغییر رنگ می دهد، به این معنی است که ته رنگ سرد دارید.

فوندانسیون پوست های معمولی

وقتی شما ته رنگ دقیق پوستتان را بدانید، می توانید بهترین فوندانسیون را برای پوستتان پیدا کنید. پس با کمک روش های گفته شده این کار را انجام دهید. اگر هنوز راجع به رنگ پوستتان شک دارید، از آرایشگر خود کمک بخواهید.

استفاده از رژ گونه مناسب

انتخاب رژگونه مناسب برای شما همیشه پروسه گیج کننده ایست چرا که استفاده از رژ گونه ای که خیلی روشن باشد شما را رنگ پریده نشان داده و رژگونه های تیره ممکن است در صورت شما غیر طبیعی به نظر برسند. اگر شما پوستی معمولی با ته رنگ سرد دارید، از صورتی پررنگ استفاده کنید تا تا به چهره شما رنگ های زیبایی ببخشد. اگر شما ته رنگ گرم دارید از رنگ زردآلویی و یا هلویی استفاده کنید تا به چهره شما درخششی زیبا ببخشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (442 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (10 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای عاشقانه و زیبای پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ بهنام بانی/ با این صدای بهشتی ترکوند+ویدیو (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد