آرایشگران خدامحور: کاشت ناخن نه! برای برداشتن رایگان ناخن، روی ما حساب کنید

  پنجشنبه، 05 بهمن 1402 ID  کد خبر 372621
آرایشگران خدامحور: کاشت ناخن نه! برای برداشتن رایگان ناخن، روی ما حساب کنید
ساعدنیوز: مدیر گروه آرایشگران خدامحور می‌گوید: «همین‌که در کانال گروه اعلام کردیم آرایشگران خدامحور آمادگی دارند کار برداشت کاشت ناخن را به صورت رایگان انجام دهند،سیل پیام‌ها به طرفمان سرازیر شد. اغلب پیام‌ها،تشکر بود از اینکه حکم شرعی کاشت ناخن را توضیح داده بودیم!حتی بعضی آرایشگران هم، از حکم شرعی کاشت ناخن،بی‌خبر بودند...»

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، برای بانوی فعال مشهدی همه‌چیز هنوز هم شبیه یک رویاست. برمی‌گردد به یک ماه قبل و درباره آن اتفاق اینطور می‌گوید: «یک روز پیامی از طرف یک خانم جوان دریافت کردم که نوشته بود: من غفلت کردم و ناخن کاشتم. حالا که حکم دینی‌اش را فهمیده‌ام، دوست دارم این ناخن‌ها را بردارم تا نماز و روزه‌ام درست شود. اما مشکل این است که این کار، هزینه‌بر است و من پول ندارم... پیام را که خواندم، به غیرتم برخورد که من با یک گروه چند صد نفری از آرایشگران خدامحور در ارتباط هستم، آن وقت یک بانوی مومن به خاطر هزینه برداشتن ناخن، نتواند دستور خدا را انجام دهد؟

موضوع را در کانال صیانه‌های کشور مطرح کردم و همین کافی بود برای اینکه چند نفر از خانم‌های آرایشگر داوطلب شوند برای انجام کار برداشتن ناخن. اما این یک مهارت جدید بود و خیلی‌ها با آن آشنایی نداشتند. علاوه‌براین، خرید دستگاه موردنیاز این کار - سوهان برقی – هم 4، 5میلیون تومان هزینه داشت. با این حال، بانوان آرایشگر داوطلب، یک آموزش کوتاه دیدند و فردی هم حاضر شد دستگاه را به ما امانت دهد و به‌این‌ترتیب، کار برداشتن ناخن شروع شد.»

«آن شب، یک عکس از دست فردی که ناخن کاشته بود، در کانال گذاشتم و چند نکته درباره آسیب کاشت ناخن بر سلامتی دست و کل بدن و همینطور حکم شرعی کاشت ناخن یعنی باطل بودن وضو و غسل با ناخن کاشته را هم کنارش نوشتم و در آخر به مخاطبان اعلام کردم که گروه صیانه آمادگی دارد در ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و هفته زن، برای خانم‌هایی که قصد دارند ناخن‌شان را بردارند، این کار را به صورت رایگان انجام دهد.

صبح فردا که از خواب بیدار شدم و گوشی تلفن همراهم را نگاه کردم، واقعا جا خوردم. آن پیام در آن چند ساعت چنان با سرعت و در حجم بالا بازنشر شده بود که در همان روز اول، من هزار پیام دریافت کردم و طوری شد که گوشی‌ام 2، 3بار هنگ کرد! شروع کردم به جواب دادن پیام‌ها و حتی یک پیام از طرف مخاطبان مشتاق را هم جا نینداختم.

اغلب پیام‌ها، تشکر بود؛ تشکر از اینکه حکم شرعی کاشت ناخن را توضیح داده بودم! یعنی بسیاری از خانم‌ها تا آن موقع نمی‌دانستند این ناخن، در حکم مانع برای وضو و غسل است. بعضی‌هایشان می‌گفتند: در آرایشگاهی که کاشت ناخن برایم انجام دادند، گفتند می‌توانم وضو و غسل جبیره انجام دهم و خیالم را راحت کردند. یک خانم جوان می‌گفت: من حتی وقتی حکم شرعی‌اش را فهمیدم و به آرایشگاه رفتم و گفتم به این دلیل می‌خواهم ناخنم را بردارم، گفتند: این چه حرفیه؟ با وضوی جبیره، درسته. خودت رو درگیر این چیزها نکن. و باز هم وسوسه‌ام کردند و نگذاشتند ناخنم را بردارم...

این نکته را هم اضافه کنم که حتی بعضی آرایشگران هم، از حکم شرعی کاشت ناخن، بی‌خبر بودند و با اطلاع‌رسانی ما از این موضوع آگاه شدند. بنابراین، مهم‌ترین اتفاق آن عکس و آن پیام، این بود که این گفتمان در میان خانم‌ها، خانواده‌ها و آرایشگران ایجاد شد که: کاشت ناخن و مژه، مانع وضو و غسل است. اینطور بود که سیل پیام‌ها از طرف خانم‌هایی که حالا بعد از آگاهی از حکم شرعی، می‌خواستند کاشت ناخن‌شان را بردارند، به طرف ما سرازیر شد. حتی آقایان پیام می‌دادند که همسرشان می‌خواهد کاشت ناخنش را بردارد، کجا می‌تواند مراجعه کند...»

«هرچه به تعداد پیام‌ها اضافه می‌شد، نگرانی من هم بیشتر می‌شد. ما فقط در مشهد، 2سالن داشتیم که کار برداشتن یا ریمو(remove) کاشت ناخن را شروع کرده بودند و هنوز از شهرهای دیگر خبری نبود. در دلم به امام زمان(عج) متوسل شدم و گفتم: آقا! حالا من یک حرفی زدم. یک جور نشود که نتوانم جواب بدهم و آبرویم برود. خودتان کمک کنید... نمی‌دانم چطور شد اما خانم‌های آرایشگر به‌سرعت از تهران، اصفهان و قم، برای برداشتن کاشت ناخن اعلام آمادگی کردند. انگار خود آقا(عج) داشتند کار را پیگیری می‌کردند.

اعظم رضوی سری به حیرت تکان می‌دهد و ما را می‌برد به روزهای پرشوری که اهالی گروه صیانه، از شوق خدمت به خانم‌هایی که مسیر حرکتشان را به سمت رضایت خدا برگردانده بودند، سر از پا نمی‌شناختند: «در آن اطلاعیه گفته بودیم طرح برداشتن(ریمو) کاشت ناخن از میلاد حضرت زهرا(س) شروع می‌شود و به مدت یک هفته به صورت رایگان ادامه دارد اما بانوان آرایشگر خدامحور ما از همان موقع که پیام‌های درخواست به دستمان رسید، با اشتیاق کار ریمو ناخن‌ها را شروع کردند. می‌گفتند: وقتی خانم‌ها پیام می‌دهند که دوست دارند هرچه زودتر کاشت ناخن‌شان برداشته شود، ما احساس وظیفه می‌کنیم. آن یک هفته، تمام شد اما بسیاری از آرایشگران گروه صیانه اعلام کرده‌اند تا وقتی نفس دارند، حاضرند کار برداشت کاشت ناخن را به صورت رایگان برای خانم‌ها انجام دهند.»


95 دیدگاه
  دیدگاه ها
مریم
5 ماه پیش

حضرت زهراس پشت وپناهتون..انشاالله
منتظر ظهور
5 ماه پیش

احسنت به همت وعیرت شما .زیر سایه ی لطف ومدد امام زمان موفق وموید باشید.
بازدیدکننده
5 ماه پیش

دمتون گرم خداخیرتون بده ازاین مدل کارهازیادانجام بدین خدایاوروپناهتون باشه
بازدیدکننده
5 ماه پیش

آره واقعا باید سازمان فنی حرفه ای جوابگو باشه.
ف
5 ماه پیش

احسنت خدا قوت به نوبه خودم از این کار خدا پسندانه شما عزیزان تشکر میکنم موفق باشید وسلامت
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خدا قوت به گروه آرایشگران خدا محور اجرتان با خانم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها.خیر وبرکت درزندگیهایتان جاری باشد
زهرا
5 ماه پیش

آفرین بسیار عالی.خدا حفطت کنه بانو ی ایران عزیزم
حقیقت
5 ماه پیش

واااااایییییی احسنت به این خانم های متشخص ومتدین .❤️🌺💐🌹🌷🌸♥️
م شفیعی
5 ماه پیش

درود برشما،من همیشه به اطرافیانم که ناخن میکاشتن حکمشو میگفتم وبعضا میگفتن جبیره انجام میدیم و حکمش را واقعا نمیدونستن،خیلی خوشحال شدم که خبر این کار خداپسندانه شمارا شنیدم،ایکاش روزی برسه که بانوان مسلمان ارزش خودشونو درک کنن،اجرتون با امام زمان
بازدیدکننده
5 ماه پیش

الهی خیر ببینی خدا برت خوش بخواد
یا مهدی
5 ماه پیش

احسنت اجرتون با امام زمان
بازدید کننده
5 ماه پیش

احسنت
بازدیدکننده
5 ماه پیش

متاسفانه چرا فنی و حرفه‌ای داره مدرک کاشت ناخن میده؟
فهیمه
5 ماه پیش

من فقط پارسال عروسیم ناخن کاشتم و همون یبار تجربم خیلی تو اذیت و درد سر بودم😐 نمیدونم اینایکه هر روز ازش استفاده میکنن چجوری کارای روزمره شونو انجام میدن آخه 🤔🤔
بازدیدکننده
5 ماه پیش

اون خانم پول کاشت داشته پول برداشت نداشته؟ 😂
علی
5 ماه پیش

خدا خیرتون بده . خیلی از مردم ناآگاهانه کاشت ناخن انجام میدن
فهیمه
5 ماه پیش

احسنت برشما خدا از جای دیگه خوشحالتون میکنه صبورباشین
بازدیدکننده
5 ماه پیش

خدا بهتون عزت بده .شک نکنید جواب این کار خداپسندانه رو حتما میگیرید
بازدیدکننده
5 ماه پیش

احسنت خدا قوت 👌👌👌
زرا
5 ماه پیش

منم کاشت ناخن و مژه انجام میدادم فهمیدم مشکل داره ی ساله کار نمیکنم و متاسفانه بیکار شدم😕😔
بازدیدکننده
5 ماه پیش

در پاسخ به: چقدر خوب،افرین😘
خوب چرا میکارن
محسن
5 ماه پیش

خیلی عالیه
فاطمه
5 ماه پیش

برای شهرستان هم هست ؟
بازدیدکننده
5 ماه پیش

احسنت به این کار خداپسندانه و اطلاع و آگاهی دادن به بانوان
مهرسما مرادی والا
5 ماه پیش

خوبه عاااالی . آرایشگر نیستم اما چطور میشه همکاری کرد؟؟؟ من هم با کاشت مخالف بودم و هستم البته زیبایی ش رو دوست دارم اما نه به هر قیمتی . از نظر من هم وضو صحیح نیست و هم برای سلامتی انگشتان مضررررر ✨✨✨✨👌👌👌👌👌👌
مهشید
5 ماه پیش

چقدر خوب،افرین😘
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (168 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (20 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود
رونمایی از خونه زندگی شاه نشین و مجلل عادل فردوسی پور با 15 میلیارد قیمت/ خونه نگو کاخ بگو😍
امیر تتلو در انتخابات شرکت کرد!
درچه شرایطی انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود؟