عروس مشهدی در خانه داماد سیاه بخت شد / 2 قلوها همه چیز را عوض کردند

  پنجشنبه، 02 بهمن 1399 ID  کد خبر 130989
عروس مشهدی در خانه داماد سیاه بخت شد / 2 قلوها همه چیز را عوض کردند
ساعد نیوز : این که عده ای می گویند تنها راه رهایی معتادان کارتن خواب و آواره از منجلاب اعتیاد فقط مرگ است را باور ندارم چرا که اگر انسان در هر شرایطی به خود بیاید می تواند مسیر زندگی اش را تغییر دهد! مانند من که روزی کرم های ریز و درشت روی بدنم می لولیدند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، زن 47 ساله ای که برای مهارت آموزی درباره تربیت فرزندان دوقلویش به دایره مددکاری اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد مراجعه کرده بود با بیان سرگذشت وحشتناک و تاسف بار خود به مشاور و کارشناس اجتماعی کلانتری گفت: در خانواده ای پر جمعیت و کم درآمد به دنیا آمدم پدرم معتاد بود و هیچ تعهدی نسبت به خانواده اش نداشت مادرم نیز اگرچه اعتیاد داشت اما سعی می کرد به فکر فرزندانش باشد و آن ها را زیر بال و پر خودش بگیرد.

خلاصه هنوز کودکی بیش نبودم که پدر و مادرم به امید یافتن شغل مناسب روستا را رها کردند و به حاشیه شهر آمدیم پدرم باز هم نتوانست کاری برای خودش دست و پا کند اما مادرم در شرکت ها، کارخانه ها یا خانه های مردم کارگری می کرد تا هزینه های اعتیادش تامین شود. مادرم شب و روز تلاش می کرد اما به سختی روزگار می گذراندیم تا این که «موسی» به خواستگاری ام آمد اگرچه اختلاف سنی زیادی داشتیم و من دختری 20 ساله بودم اما برای رهایی از این آشفتگی خانوادگی پاسخ مثبت دادم و پای سفره عقد نشستم.

در روزهای آغازین زندگی مشترک خیلی احساس آرامش و خوشبختی می کردم اما خیلی زود ورق برگشت و توفان سهمگین آن سوی این آرامش ساختگی نمایان شد.
تازه فهمیدم نه تنها همه اعضای خانواده و بستگان موسی معتاد هستند بلکه همسرم نیز اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد که تاکنون این موضوع را از من پنهان کرده بود از طرف دیگر چون پدر و مادر خودم نیز معتاد بودند نمی توانستم به او اعتراض کنم و به ناچار باید کنار بساط مصرف مواد مخدر و دود و منقل آن ها زندگی کنم بیشتر اوقات به منزل مادرم می رفتم تا از وسوسه های استعمال مواد مخدر فرار کنم اما آن جا نیز با همین ماجرا درگیر بودم.

بالاخره مدت زیادی دوام نیاوردم و آرام آرام معتاد شدم ولی طولی نکشید که دیگر فرصتی برای خانه داری یا رسیدگی به امور تربیتی فرزندانم نداشتم. مدام پای بساط مواد مخدر بودم و از همسرم نیز پیشی گرفتم تا 35 سالگی مواد مخدر سنتی مانند تریاک و شیره مصرف می کردم اما از روزی که لب به مواد مخدر صنعتی زدم روزگارم سیاه شد و همه کاخ آرزوهایم به یک باره فرو ریخت دیگر نمی توانستم هزینه های اعتیادم را فراهم کنم به حدی شیشه مصرف می کردم که دچار توهم می شدم و در همان حالت روانی از بیابان یا پاتوق های خلافکاران سردرمی آوردم.

همسر و فرزندانم را فراموش کردم و کارتن خواب شدم حالا دیگر هیچ کاری هم نمی توانستم انجام بدهم چندین ماه بود که حتی پول استحمام نداشتم به طوری که کارتن خواب های دیگر نزد من نمی آمدند.

غذاهای دور ریخته شده را از رستوران ها یا گاری های زباله پیدا می کردم شیشه مرا به روزی انداخت که انواع کرم های ریز و درشت روی پیکرم می لولیدند و انواع حشره ها دور زخم های دست و پایم حرکت می کردند و من برای «مرگ» لحظه شماری می کردم چرا که به گفته دیگر معتادان زمان خداحافظی من از این دنیا فرا رسیده بود.

خلاصه در حالی که 37 سال بیشتر نداشتم به پایان زندگی ام می اندیشیدم تا این که روزی با حرف های مرد خیری که برایم غذا آورده بود لحظه ای به همسر و فرزندانم اندیشیدم و ناگهان تصمیم گرفتم تا از چنگ این هیولای وحشتناک بگریزم.

با مراجعه به مرکز درمانی اعتیادم را ترک کردم و بعد هم به سراغ موسی رفتم و او را نیز به ترک اعتیاد تشویق کردم. همسرم که اوضاع مرا این گونه دید به حرف هایم توجه کرد و او نیز پشت این هیولای ترسناک را به زمین کوبید یک سال بعد از این ماجرا خداوند دختر و پسر دو قلویی را نصیبم کرد و من آن روزهای تلخ را در حالی به فراموشی سپردم که با همسرم تصمیم گرفتیم با همه اعضای خانواده و اطرافیان معتادمان ارتباط کمتری داشته باشیم و...

اکنون نیز که بیشتر از 10 سال از آن روزها می گذرد به کلانتری آمده ام تا راهکارها و مهارت های تربیت فرزندان و همچنین چگونگی برخورد با پدر و مادر معتادمان را بیاموزم و ... شایان ذکر است به دستور سرهنگ علی مالداری (رئیس کلانتری پنجتن) انجام امور مشاوره ای برای این زن در دایره مددکاری اجتماعی آغاز شد. ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (106 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (68 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (46 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (28 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (27 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (23 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (18 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (16 نظر) رخت عزای علی دایی برای دایی اش در اردبیل/ ورزشکاران معروفی که در مراسم ختم دایی شهریار ایران حضور داشتند (13 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (15 نظر) خلاقیت منحصربفرد اوستا گچ کار برای ساختن مجسمه برای نسرین مقانلو حماسه آفرید/چقدر طبیعی! دست و پنجه ات طلا+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (10 نظر) چهره خوشحال و غرق در آرامش بازیگران و هنرمندان در حرم امام رضا(ع) و در کنار مادرانشان +عکس/ از لیندا کیانی و بهنوش بختیاری تا عموپورنگ و زنده‌یاد علی انصاریان (10 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای پارسا پیروزفر، بازیگر چشم رنگی +عکس/ یکی از یکی معروف تر و جذاب تر و خوشتیپ تر (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 راز افرادی که همیشه خانه‌ای تمیز دارند
چه کسی پشت پرده ترکیب نهایی کابینه پزشکیان است؟
پزشکیان بخواهد دعوا کند، برمی‌گردیم سر خانه اول!
در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: او برای مردم فلسطین ابراز ناراحتی نکرده است
پزشکیان وزرایش را تغییر خواهد داد؟
با این سایت همه روش‌های کلاهبرداری تلفنی و پیامکی را بشناسید / شما برنده جایزه شدید!
ممنوع الورودی ساعد سهیلی به دُبی ؛ ماجرا از چه قرار است؟
این مجموعه سوارکاری قتلگاه اسب‌ها شده + فیلم
استعفای دکتر "فرهاد دانشجو" رئیس دانشگاه تربیت مدرس
زن جوان با هوس بازی کودک 4 ساله‌اش را به کشتن داد!
اعلام نتایج اولیۀ دکتری تخصصی داروسازی و جزئیات انتخاب رشته
ویدیو/ دانشگاه هاروارد آمریکا یا دانشگاه ملی سنگاپور؟
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 3 ثانیه پشمالوی عجیب غریب را پیدا کنند
ویدیو/ فضای بی‌نظیر خانۀ تیمورتاش نخست‌وزیر "رضاشاه"/ معماری سنتی با سقف آینه‌کاری شدۀ طلایی در فضایی رویایی و چشم‌نواز
عادی سازی تتو برای کودکان با تتوی رژلب برای دختر 5 ساله! + فیلم
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟