عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر

  پنجشنبه، 28 تیر 1403 ID  کد خبر 397867
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
ساعدنیوز: نگاهی به عروسی پر زرق و برق آمبانی‌ها به روایت اعداد هوش از سر آدم می‌پراند!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از هفت صبح، مراسم عروسی پر زرق و برقی که آمبانی‌ها تدارک دیدند، علاوه بر اینکه یکی از گران‌ترین مراسم‌های عروسی جهان از کار در آمد، بلکه یکی از طولانی‌ترین‌ها نام گرفت و روی هم رفته چند ماه رسانه‌ها و نگاه‌های مردم و کاربران فضای مجازی را به خود دوخت. حالا که این مراسم به ایستگاه پایانی خود رسید و آنانت آمبانی و رادیکا مرچنت بالاخره برای شروع زندگی مشترک‌شان زیر یک سقف رفتند، خالی از لطف نیست که به آمار و ارقامی که این مراسم از خود به جای گذاشت، نگاهی بیندازیم.

هزینه مراسم نهایی عروسی چقدر بود؟

آنانت آمبانی کوچک‌ترین پسر میلیاردر و کارآفرین مشهور هندی، موکش آمبانی است. بدیهی است زمانی که ثروتمندترین مرد قاره پهناور آسیا می‌خواهد برای پسر‌ عزیز و دردانه‌اش مراسم عروسی بگیرد، یک مراسم چشم‌نواز تدارک ببیند. در مورد هزینه‌های این مراسم آمار دقیقی در دست نیست و رسانه‌ها گزارش‌های متفاوتی ارائه می‌دهند و تخمین‌هایی را منتشر می‌کنند که منطبق بر‌هم نیست.

گزارش بی‌بی‌سی، هزینه کل عروسی را بین 11 تا 13 میلیارد روپیه معادل 132 تا 156 میلیون دلار تخمین می‌زند. در آماری دیگر، مجله سان انگلیس می‌گوید هزینه این مراسم دست‌کم 500 میلیون پوند معادل 650 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که مراسم عروسی سلطنتی پرنس هری و مگان مارکل که چشم‌های بسیاری از ساکنان جهان به آن دوخته شده بود، 34 میلیون پوند، معادل 45 میلیون دلار هزینه در‌بر داشت.

با این حساب اگر روایت بی‌بی‌سی را مبنا قرار دهیم، هزینه این مراسم عروسی 3/4برابر و اگر روایت سان را مبنا قرار دهیم، هزینه این مراسم عروسی 14/4 برابر مراسم عروسی سلطنتی بوده است. جالب است بدانید، جاستین بیبر که در این مراسم به اجرای موسیقی پرداخت، 7 میلیون پوند معادل 9/1میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

مهمان‌ها چند نفر بودند؟

گزارش‌ مجله و‌وگ نشان می‌دهد در این مراسم عروسی، 14 هزار مهمان حضور داشتند. با این حساب اگر فرض کنیم آن‌ها برای این مراسم 650 میلیون دلار هزینه کردند، به طور متوسط حضور هر مهمان در این مراسم 64/4هزار دلار برای خانواده آمبانی آب خورده است. این در حالی است که کاریشما نانوانی، برنامه‌ریز مشهور مراسم‌های عروسی خانواده‌های ثروتمند لندن که مسئولیت برگزاری عروسی‌های سلطنتی را هم بر‌عهده داشته ‌ است، می‌گوید هزینه هر مهمان در این مراسم‌ ‌ بین 2 تا 4 هزار پوند برآورد می‌شود که معادل 2/6تا 5/2 هزار دلار است.

هلی‌کوپتر، هواپیما و جت‌های اختصاصی

سفر‌های وقت و بی‌وقت ثروتمندان مصرف‌گرا با جت‌‌های شخصی یکی از مهمترین معیارها برای رتبه‌بندی و فخرفروشی آن‌ها نسبت به یکدیگر است. این مسئله‌ای است که پای فعالان محیط زیستی را به این ماجرا باز می‌کند. برای مثال جف بزوس، مالک و موسس آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، صاحب 3 جت شخصی است.

جالب است بدانید که یکی از چالش‌های سفرهای جمعی ثروتمندان به همراه هم، تامین آشیانه برای هواپیماها و جت‌های شخصی آن‌هاست. حالا، آمبانی‌ها برای این مراسم، رکوردها را جابجا کردند. به گزارش فایننشیال اکسپرس، آمبانی‌ها برای تردد مهمانان خود 3 جت و 100 هواپیمای اختصاصی تدارک دیدند.

سفر با کشتی‌های تفریحی

در اوایل ماه مارس، پس از جشن‌های سه روزه پیش از عروسی در جامناگار گجرات، در اواخر ماه می و ژوئن، آمبانی‌ها همراه با تعدادی از مهمانان خود به یک سفر دریایی رفتند. این سفر دریایی با کشتی‌های لوکس تفریحی در آب‌های مدیترانه و نزدیک به سواحل ایتالیا برگزار شد. تعدادی از افراد مشهور بالیوود در آن حضور داشتند. این سفر دریایی 4 روز به طول انجامید و طی آن کیتی پری، پیتبول و گروه «بک استریت بویز» ‌ روی عرشه یکی از این کشتی‌ها به اجرای موسیقی پرداختند. این مراسم به تنهایی حدود 100 میلیون پوند معادل 130 میلیون دلار هزینه در بر داشت.

ثبت رکورد در گل‌آرایی این مراسم

گل‌آرایی می‌توا‌ند در مراسم عروسی تاثیر زیادی داشته باشد، اما برنامه‌ریزهای مشهور مراسم‌ عروسی در جهان مانند پریا سوگلانی معتقدند گل‌های تازه تنها گزینه شما نیستند. سوگلانی می‌گوید: «امروزه ما گزینه‌های گل‌های مصنوعی شگفت‌انگیزی داریم که هم زیباتر‌ و هم ارزان‌تر و هم می‌توانند علاوه بر رنگی کردن این مراسم، پیام محیط زیستی هم صادر کنند. اما آمبانی‌ها که ید طولایی در به رخ کشیدن مصرف‌گرایی داشتند، گزینه گل‌های طبیعی را انتخاب کردند و با تدارک 20 میلیون شاخه گل طبیعی که از 500 گلفروشی تهیه شده بود، مسیر منتهی به محل مراسم را گل‌آرایی کردند.

سفره رنگارنگ این مراسم عروسی

به گزارش ایندیپندنت، وقتی نوبت به غذا رسید، میزبانان از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده بودند. در جشن ماه مارس، این زوج دو هزار و 500 گزینه غذا به هزار مهمان عرضه کردند. در مراسم اخیر، این انتخاب به 37 هزار و 500 گزینه رسید که به کمک 500 سرآشپز تهیه شده بودند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (7 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (3 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان