مقاله نویسی به زبان انگلیسی

  چهارشنبه، 21 شهریور 1397   زمان مطالعه 4 دقیقه
مقاله نویسی به زبان انگلیسی
نوشتن به زبان انگلیسی همیشه یکی از معضلات مشترک پژوهشگران است. یک مطالعه برای برگرداندن به زبان فارسی و یا تبدیل شدن به یک زبان دیگر با فرآیند دشواری پیش رو است. اهمیت دادن به اهداف، روند، روش های تحقیق و نتایج تحقیق در زبان انگلیسی کار سختی است.

مقاله‌های علمی پیشرفته‌تر دسته بندی مربوط به خود را دارند. اما مقاله‌های مربوط به دبیرستان یا دانشگاه ساختار پنج پاراگرافی برایشان ساختاری استاندارد است.

  • پاراگراف اول: مقدمه
  • پاراگراف دوم: متن اول
  • پاراگراف سوم: متن دوم
  • پاراگراف چهارم: متن سوم
  • پاراگراف پنجم: نتیجه‌گیری

تقریبا این یک ساختار یا فرمول کلی برای نوشتن مقاله انگلیسی است و به نویسندگان مقاله کم بسیاری در نوشتن می‌کند.

مقدمه:

قبل اینکه عبارت ابتدایی خود را شروع کنید، باید از عبارات جذاب و موثر استفاده کنید تا توجه خواننده را جلب کنید و خواننده به خواندن ادامه مقاله رقبت پیدا کند. برای این مسئله باید از نقل قول‌‌های مرتبط مانند: کسی چه می‌داند و یا آمار تعجب آور مثل: سه پزشک از هر چهار پزشک گزارش داد ... استفاده کنید.

پس از مقدمه شما باید چکیده کوتاهی هم بنویسید که یک پیش نمایش از نمونه‌هایی که در مقاله‌تان به کار بردید ارائه دهد. بدین ترتیب، خواننده هم متوجه می‌شود در ادامه منتظر چه چیزهایی باشد هم به درک  بهتری از مقاله می‌رسد. نهایتا نوع نوشته آخرین جمله باید خواننده را به طور یکپارچه به پاراگراف اول برساند. به این صورت می‌توانیم مقدمه را با سه یا چهار جمله بنویسیم. اگر مقدمه طولانی بود بیاد کوتاه و ویرایش شود.

چون مقدمه نخستین پاراگراف مقاله است باید بهترین برداشت را در همان ابتدا به خواننده بدهد. مقدمه این ایده را می‌دهد که نویسنده د رمورد چه چیزی می‌خواهد صحبت کند و هم اینکه نشان می‌دهد چطور می‌خواهید در مورد آن صحبت کنید.

از جملات معلوم که در آنها فاعل انجام دهنده کار است، جملاتی قوی‌تر و جداب‌تر از جملات مجهول برای جلب نظر خواننده می‌باشد. مثلا به جای اینکه بگوییم به او نمره 86 درصد داده شد، بهتر است بگوییم او نمره 85 درصد را گرفت. از ضمایر اول شخص مانند من و برای من پرهیز کنید مگر اینکه مقاله جنبه روایت شخصی داشته باشد. بهتر است کلی‌تر به مقاله بپردازید.

پاراگراف‌های متن

پاراگراف‌هایی که در وسط مقاله به کار می‌رود به عنوان پارارگاف‌های متن شناخته می‌شوند. هدف از  این پاراگراف‌ها پرداختن به مثال‌هایی است که در مقدمه وجود داشته است. در نخستین پاراگراف متن باید محکم‌ترین استدلال خود و یا مهمترین مثال‌های خود را به کار ببرید. جمله اول پاراگراف باید جمله موضوعی پاراگراف باشد که مستقیما به نمونه‌های اشاره شده در مقدمه مرتبط شود. پاراگراف باید به خواننده توضیح دهد که مثال چیست و یا کیست و چرا چنین مثالی اعتبار و ارزش دارد. معروف‌ترین مثال‌ها هم نیاز به توضیح و تشریح دارند. باید توضیح داده شود که چرا این مثال با مطلب شما در ارتباط است.

جمله‌ای که در ابتدا به کار می‌رود که همان جمله اصلی در پاراگراف اسن باید دارای بخش‌های مجزا و جدا از هم باشد. باید موضوع مشترکی را یافت تا پاراگراف‌های متن به هم مرتبط شوند. مثلا اگر در پاراگراف اول از کلمه اولین استفاده کردین در پاراگراف دوم از کلمه دومین و یا از کلمه از یک سو و یا از سوی دیگر استفاده نمود.

مثال‌ها و توضیحات مربوط آن باید مرتبط با مقدمه باشد. خلاصه‌نویسی درباره مثال مورد نظر شما  آن هم در چند خط کار مشکلی است.

شما ممکن است متوجه شوید با اینکه پاراگراف بالا با مطالب مربوطه‌اش بسیار  هم سو و هم راستا است اما یک استثنا وجود دارد و آن چند کلمه اول است. این کلمات را اصطلاحا کلمات ربطی می‌گویند شامل علاوه بر این، به علاوه، از سوی دیگر و .. می‌باشد و نشان دهندۀ یک متن خوب و مناسب است.

کلمات ربط به خواننده نشان خواهد داد که در کجا یک بخش به اتمام می‌رسد و بخش دیگری شروع می‌شود. کلمات ربط خواننده را از یک بخش به بخش دیگری هدایت می‌کند.

نتیجه‌گیری:

پاراگراف نتیجه‌گیری در انتهای مقاله می‌آید. نتیجه‌گیری را می‌توان مقدمه دوم دانست چون ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. برای نتیجه‌گیری 4 جمله کافی‌است. در صورت درست نوشتن آن باعث تقویت مقاله می‌شود. یم نتیجه‌گیری خوب و درست با عباراتی چون: در نتیجه، در پایان، و.. بیان می‌شود و آنچه در مقدمه به صورت جداب بیان شده می‌پردازد. علاوه بر اینکه در پاراگراف متن از انواع کلمات استفاده می‌کنید باید تعدادی از کلمات اصلی که در مقدمه به کار رفته را نیز در پاراگراف متن هم مجدد به کار گیرد که این کار باعث تقویت استدلال شما می‌شود.

با اینکه نتیجه‌گیری مشابه مقدمه است اما نباید عینا تکرار شود بلکه بیاد از کلمات جدیدتری هم در بیان ان استفاده شود از این بخش  باید برای نشان دادن مهارت بالای خود به عنوان نویسنده بهره برد.

 در اخر بعد از انجام تمام این کارها باید یک بیانیه جهانی یا یک فراخوان برای اقدام و انجام آن به کار رود تا خواننده متوجه شود که مقاله به پایان رسیده است.

ساختار کلی یک مقاله پنج پاراگرافی:

  • - پاراگراف مقدمه (عبارت جذاب، بیانیه مقدمه، پیش نمایشی از سه موضوعی که در پاراگراف‌های متن در موردش صحبت خواهید کرد)
  • - اولین پاراگراف متن(جمله اصلی که به موضوع اول پرداخته و با عبارات و جملاتی انتقالی شروع می‌شود، استفاده از جزئیات و مثال‌ها، توضیح و شرح این که این مثال‌ها حرف شما را تثبیت می‎کند)
  • - پاراگراف دوم متن(جمله اصلی که موضوع مربوط به مقاله پرداخته و این پاراگرافم با عبارات انتقالی شروع می‌شود و شرح این که این مثال‌ها حرف شما را تثبیت می‎کند)
  • - پاراگراف سوم متن (جمله اصلی که موضوع مربوط به مقاله پرداخته و این پاراگرافم با عبارات انتقالی شروع می‌شود و شرح این که این مثال‌ها حرف شما را تثبیت می‎کند)
  • - پاراگراف نتیجه‌گیری(به کار بردن عبارات نتیجه‌گیری، تکرار مقدمه، تکرار موضوع اصلی و جزدیات آنها،  بیانیه‌های جهانی و یا در خواستی برای اقدام)

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان