ارز دیجیتال بیت کوین اس وی چیست؟

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
ارز دیجیتال بیت کوین اس وی چیست؟
بیت کوین SV در حقیقت از آگوست سال ۲۰۱۸ با نام بیتکوین کش اس وی (BCH SV) معرفی شده بود. این تاریخ حتی به قبل از هاردفورک بیتکوین کش بر میگردد و نشان می دهد که اندیشه جدا کردن بیتکوین SV از بیتکوین کش از مدت ها قبل وجود داشته است. اما به طور رسمی معرفی نشده بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیت کوین اس وی (BSV) یا همان “Bitcoin Satoshi Vision” یک ارز رمزپایه است که در تاریخ 15 نوامبر 2018 میلادی در نتیجه هارد فورک بیت کوین کش خلق شد. می توان گفت بیت کوین اس وی یک سیستم پولی الکترونیکی همتا به همتا است که به عقیده بنیانگذاران آن همان نسخه اصلی بیت کوین است. این ارز رمزنگاری شده پروتکل اصلی بیت کوین را بازیابی می کند، آن را در شرایط ثابت حفظ نموده و به مقیاس پذیری آن کمک می کند.

در تاریخ ذکر شده بلاک چین بیت کوین کش دچار یک فورک شد و به دو قسمت کاملاً رقیب تقسیم شد که عبارتند از:

  1. ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)
  2. ارز دیجیتال بیت کوین ای بی سی (Bitcoin ABC) یا همان بیت کوین کش

این فورک به این دلیل رخ داد که بخشی از اکوسیستم خواستار بلوک های بزرگتر و سریعتر جهت انجام معاملات بوده و برخی دیگر نیز خواستار تغییرات در ویژگی های بالقوه قراردادهای هوشمند بودند.

تاریخچه بیت کوین اس وی

خالق بیت کوین اس وی را میتوان به نوعی کریگ رایت دانست. دکتر رایت اصلی ترین دلیل جدایی بیت کوین اس وی از بیت کوین کش میباشد و به نوعی میتوان او را آغازگر نبرد هاردفورک بیت کوین کش دانست.

تنها چند روز پس از هاردفورک اصلی شبکه بیت کوین که منجربه پیدایش رمزارز بیت کوین کش شد، گروه بیت کوین اس وی به رهبری کریگ رایت اعلام وجود کرد. این گروه توسط رسانه های مختلفی همچون CoinGeek، CalvinAyre و Bitcoin.org حمایت میشوند و تلاش دارند تا تغییرات اساسی را در شبکه بیت کوین کش اعمال کنند و سایز بلاک های این شبکه را از ۳۲MB فعلی به ۱۲۸MB برسانند تا ظرفیت و مقیاس پذیری شبکه را ارتقا دهند.

با این حال، در حال حاضر بلاک های BSV به دلیل کمبود تراکنش ها در شبکه آن، به طور متوسط حتی از بلاک های بیت کوین نیز کوچک تر است. BSV که یکی از سه نسخه مهم بیت کوین به شمار می رود، در حال حاضر دارای کوچک ترین بلاک ها بوده و در نتیجه کمترین تعداد تراکنش را داراست. رایت و همکارانش قصد دارند که این وضعیت را از طریق جذب همکاری با شرکت ها و کسب وکارهای متعدد بر روی شبکه خود تغییر دهند.

پیدایش این رمزارز از تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۸ ثبت شده است، اما بطور رسمی میتوان فعالیت این رمزارز را تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ و همزمان با ورود به مارکت کپ، دانست. این کوین در همان لحظات ابتدایی ورود به بازار، حجم بازاری معادل با ۱٫۸۶۶ میلیارد دلار را از آن خود کرده بود و قیمت هر واحد آن حدود ۱۰۸ دلار تخمین زده شد. در زمان نگارش این مقاله بیتکوین SV در جایگاه نهم رده بندی رمز ارزها و یک پله پایین تر از بیتکوین کش قرار دارد و هر سکه آن که با نماد BSV نمایش داده میشود در حال حاضر ارزشی معادل ۷۷ دلار را دارا می باشد و بیش از ۱۷٫۵ میلیون واحد از آن در چرخه تامین وجود دارد و تعداد نهایی سکه های عرضه شده دقیقاً مطابق با تعداد سکه های بیتکوین و بیتکوین کش خواهد بود . یعنی ۲۱ میلیون واحد تمام.

بیتکوین SV همانند بیتکوین کش قابل استخراج می باشد اما در حال حاضر در لیست Coinmarketcap در میان کوین های غیر قابل استخراج قرار گرفته است.

بیت کوین SV در حقیقت از آگوست سال ۲۰۱۸ با نام بیتکوین کش اس وی (BCH SV) معرفی شده بود. این تاریخ حتی به قبل از هاردفورک بیتکوین کش بر میگردد و نشان می دهد که اندیشه جدا کردن بیتکوین SV از بیتکوین کش از مدت ها قبل وجود داشته است. اما به طور رسمی معرفی نشده بود.

ساز و کار بیت کوین اس وی

بیتکوین کش یک فورک یا انشعاب از رمزارز محبوب و شناخته شده بیتکوین بوده است و بیتکوین SV نیز یک بروز رسانی یا فورک از ارز بیتکوین کش می باشد. پس این سه کوین تقریبا یک ساز و کار مشابه را دنبال می کنند و تاریخچه آنها تا پیش از ایجاد شاخه های جدید یکی است. به عقیده توسعه دهندگان BSV این رمز ارز، در واقع همان بیتکوین اصلی است.

ساتوشی ویژن (Satoshi vision) پروتکل اصلی بیتکوین که حاصل نقطه نظرات و دیدگاههای ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ میباشد را مجدداً بازیابی میکند. اصلی ترین مشخصه بیتکوین SV ، سایز بلوک های ۱۲۸ مگابیتی است که در مقایسه با سایز بلوک ۳۲ مگابیتی بیت کوین کش، بسیار بزرگتر و مقیاس پذیر تر می باشد. نام ساتوشی ویژن بدلیل نوع ماموریت و رویکرد بیتکوین و بنابر آنچه در وایت پیپر تنظیم شده برای بیتکوین نوشته شده است، انتخاب گردید. توسعه دهندگان BSV دیدگاه ساتوشی را به شرح زیر عنوان میکنند:

بیتکوین، همچنانکه در BSV به آن توجه شده است، میتواند جایگزین هر سیستم پرداخت در سطح جهان با تجربه بکارگیری بهتر، هزینه تراکنش پایینتر و امنیت بهتر، محسوب شود. شرکت ها می توانند به منظور فراهم کردن شرایطی با ثبات و نیز مقیاس مورد نظرشان برای سرمایه گذاری به برند BSV و بلاکچین مبتنی بر آن اعتماد کنند.

گفتنی است نگاه ساتوشی ناکاموتو، ارز رمزی است جهانی که بطور غیرمتمرکز کنترل شده و این کنترل توسط عموم مردم و به دور از قدرت های متمرکز انجام گیرد.
در جریان چرخه زندگی بیتکوین، بیتکوین کش (BCH) بوجود آمد و در ادامه BSV با همان دیدگاه و رویکرد اولیه از هاردفورک صورت گرفته و از دل بیتکوین کش ایجاد شد.

برای آنکه بیتکوین کش بطور واقعی به عنوان پلتفرم جهانی پول عمل کند، لازم است نشان داده شود که این پلتفرم آماده پردازش حجم معاملات در مقیاس مورد نیاز میباشد که این مساله در نقشه راه BSV با مد نظر قرار گرفتن افزایش ظرفیت از طریق اندازه پیش فرض بزرگتر، اندازه بلاک قابل تنظیم توسط ماینرها و بهبود عملکرد بعنوان اولویت اول خودنمایی میکند.

توسعه دهندگان BSV معتقدند برای آنکه بیتکوین کش به یک ارز جهانی تبدیل شود، بایستی آمادگی لازم برای تطابق و هماهنگی یک سطح امنیتی بالا با یک سیستم پولی را فراهم آورد که BSV برای تحقق چنین عملکردی، بر روی تضمین کیفیت دقیق بر روی نرم افزارهای استخراج شبکه، متمرکز شده است.

سرعت تراکنش ها کلید اساسی تبدیل شدن بیتکوین کش به یک ارز جهانی است و بهبود امنیت میتواند گامی در جهت معاملات ایمن با سرعت بالا قلمداد گردد که این مساله نیز در اولویت های لحاظ شده نقشه راه BSV قابل توجه میباشد.

همانطور که قابل مشاهده است، تیم BSV بر روی آنچه که میخواهد در آینده به آن دست یابد را با حفظ دیدگاه ساتوشی ناکاموتو، در دستور کار خود قرار داده است.
نقشه راه BSV بیانگر چهار زمینه کلیدی در جهت توسعه تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میباشد. این چهار زمینه کلیدی عبارتند از :

ثبات، مقیاس پذیری، امنیت، سرعت تراکنش در عین حال ایمن بودن

این مساله یک نگاه کوتاه مدت است و انتظار میرود با گذشت زمان جزئیات بیشتری به آن اضافه شود.

بیتکوین اس وی (Bitcoin SV) و چالش های پیش رو

همانطور که دیده میشود BSV توانست به سرعت خود را به جایگاه ده ارز اول Coinmarketcap برساند، اگرچه ممکن است این روند برای طولانی مدت ادامه نیابد، اما باید اعتراف کرد آنچه از BSV در هفته های اخیر دیده شد، کاملاً غیر منتظره و چشمگیر بوده است.

با این وجود طی ویدئویی که در روز ۸ دسامبر در ویمیو (Vimeo) منتشر شده، کاربری به نام ریزو (reizu) موفق به دوبار خرج کردن توکن های بیت کوین SV در یک تراکنش تایید صفرشده است که این موضوع آسیب پذیری شبکه BSV در برابر حملات را نشان می دهد. همچنین می توان گفت که این آسیب پذیری ادعاهای حامی بزرگ فورک SV، یعنی کریگ رایت را رد می کند. او گفته بود که تنها ماینرها قادر به انجام چنین کاری خواهند بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (460 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (322 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (38 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند