دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

ارز دیجیتال کادنا و توکن KDA چیست؟ 

شنبه، 05 آذر 1401
کد خبر: 231861
ساعدنیوز : ارز دیجیتال کادنا و توکن KDA چیست؟ در دنیای پر سر و صدای امروزی رمز ارز‌های دیجیتالی، پلتفرم‌های متعدد و متنوعی ظهور و بروز کرده‌اند که هر کدام در جای خود قابلیت بررسی و مقایسه را دارند.

ارز دیجیتال کادنا و توکن KDA چیست؟

در دنیای پر سر و صدای امروزی رمز ارز های دیجیتالی، پلتفرم های متعدد و متنوعی ظهور و بروز کرده اند که هر کدام در جای خود قابلیت بررسی و مقایسه را دارند. ارز دیجیتال کادنا پلتفرم شاخص و معتبری است که از وجوه بسیاری، تمایز و برتری نسبت به سایر ارز ها پیدا کرده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی ارز کادنا و به واسطه آن، معرفی توکن KDA بپردازیم. همچنین ویژگی های منحصر به فرد و کاربرد های آن ها را برای آشنایی شما با این ارز رایج و نوین بیان خواهیم کرد.

کادنا چیست؟

کادنا نام یک پلتفرم و ارز دیجیتال در بستر و فضای خرید و فروش های رمز ارزی دیجیتالی است. این ارز که این روز ها توانسته با ارائه برخی ویژگی های متمایز، گوی سبقت را از سایر ارز ها برباید و بسیار مطرح شود، رویکردی نوین را ایجاد نموده است. از این رو آن را تقریباً جدید و مدرن می دانند. این در حالی است که پشتوانه و تجربه ای با سابقه دارد و بحث بنیانگذاری آن فراتر از این حرف ها است.

کادنای امروزی را می توان حاصل ایده پردازی و تلاش های اثربخش دو فرد با نام های استوارت پوبجوی (Stuart Popejoy) و ویل مارتینو (Will Martini) دانست. این دو بنیانگذار در ژانویه سال ۲۰۲۰ طرح جدید بلاک چین هیبریدی کادنا را معرفی کردند. این بلاک چین با عملکرد Power of Work پیش از این با رویکرد اثبات کار متمرکز برای علاقه مندان و فعالان این حوزه آشنا بود اما این بار کادنا دست پر ظاهر شد و از طریق آپگرید یک الگوریتم هشینگ (Hashing) پا به عرصه گذاشت.

پیش از معرفی آخرین طرح کادنا، این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ توانسته بود اعتبار قابل توجهی را در مدت زمان کمی جذب خود کند. جذب چند سرمایه گذار بزرگ و معتبر نیز در این پروسه انجام شد. این اتفاق یک رزومه خوب برای کادنا و پروژه توکن KDA ساخت. در حال حاضر سرمایه کادنا میلیارد دلاری شده است.

اینکه ادعا می شود کادنا پشتوانه ای با تجربه دارد، به سبب تجربه موفق طراحان آن یعنی پابجوی و مارتینو است. این دو فرد پیش از کلید زدن کادنا توسعه و ارتقای کیفی بلاک چین برای کمپانی JPMorgan Chase را در کارنامه خود داشتند که در ایجاد ایده و طرح موفق کادنا بی تأثیر نبوده است.

مکانیزم و رویکرد کادنا

کادنا رویکرد اجرایی شبکه محور را برای خود انتخاب کرد و اساساً به سبک شاردینگ (Sharding) بر روی بلاک چین های به هم مرتبط و به هم گره خورده اجرا می شود. بلاک چین های زیر مجموعه این شبکه شامل انواع عمومی و خصوصی است. شبکه لایه ۱ آن به نام چین وب (Chainweb) فاز عمومی و شبکه لایه ۲ آن که با نام Kuro شناخته می شود، جنبه خصوصی دارد.

در واقع ارز دیجیتال کادنا به معنای واقعی یک شبکه است و به صورت چند زنجیره ای شبکه های زیادی را در زیر مجموعه خود شامل می شود. پتانسیل و زیرساخت های بالقوه این پلتفرم اصلی ترین دلیل وجود چنین ساختاری در آن است. برنامه نویسی قدرتمند پلتفرم و شبکه کادنا در این موضوع بی تأثیر نیست و بازدهی آن در معرفی و کاربرد گسترده توکن KDA به خوبی مشهود است. زبان برنامه آن Pact است که هوشمند و متن باز به شمار می رود.

جالب است بدانید تعداد شبکه های زیر مجموعه کادنا در سال ۲۰۱۸ از ده تا فراتر نمی رفت. این تعداد تا کمتر از دو سال بعد به بیست افزایش یافت و همچنان هم در حال رشد می باشد. گفته می شود که قرار است تا حداقل صد شبکه تحت پوشش آن در بیایند و پس از آن کاربران KDA سرعت تراکنش (TPS) بالایی را از این ارز دیجیتال پر مخاطب ببینند. این ارز الان در صرافی کوینکس لیست شده است و می توانید با جفت ارز تتر آن را خریداری کنید.

بررسی ویژگی های ارز دیجیتال کادنا

مهمترین عامل موفقیت توکن ها و ارز های دیجیتال ویژگی ها و آپشن هایی است که ارائه می دهند. این آپشن ها بعضا منحصر به فرد و متمایز هستند. همانطور که اشاره شد پروژه KDA نیز با ظهور خود ویژگی های منحصر به فردی را به کاربران ارز دیجیتال کادنا ارائه داد. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم نمود.

شبکه عمومی یا چین وب

چین وب (Chainweb) نام شبکه عمومی کادنا است. این شبکه POW که در لایه ۱ کادنا مطرح می شود، تحت مقیاس بندی و شارد شبکه بزرگ کادنا قرار گرفته و در نوع خود بی نظیر است. این شبکه به گونه ای کار می کند که ضمن عملیات استخراج با توزیع رقابت بین زنجیره های چندگانه، مقاومت و امنیت آن ها را نیز بالا می برد.

شبکه خصوصی یا کورو

قبل از این گفتیم که کورو (Kuro) یک شبکه لایه ۲ و با ماهیت خصوصی می باشد. این شبکه امکان ساخت، پیاده سازی و در نتیجه توسعه پلن های خصوصی، غیر متمرکز مقیاس پذیر و ایمن را برای کاربرانش فراهم می کند. کارشناسان Kuro را هوشمند، متن باز، صد در صد فعال و سرویس ده ارزیابی کرده اند.

زبان برنامه نویسی قرارداد هوشمند

زبان برنامه نویسی پروژه کادنا Pact است. این زبان یک زبان قرارداد هوشمند متن باز به شمار می رود و برای هر کسی قابل خواندن است. همچنین این زبان ارتقا پذیر بوده که یک امتیاز برای توسعه دهندگان محسوب می شود.

درباره رمز ارز (توکن) KDA

توکن KDA به عنوان رمز ارز اصلی و نماینده کادنا نمود و ارزش پیدا کرده است؛ درست شبیه توکن ETH که همین شرایط را برای اتریوم دارد و توکن های دیگری را که می توان به همین شکل مثال زد. امکاناتی که کاربران این توکن برای استفاده و تراکنش دریافت می کنند، با پشتیبانی سیستم خودکار نامتمرکز انجام پذیر می شود.

جمع بندی

سیستم و چرخه به وجود آمده در فضای رمز ارز های دیجیتال شرایط را طوری فراهم آورده تا کاربران و دارندگان این ارز ها بدون هیچگونه امکان پیگیری به تبادل در فضای اینترنتی بپردازند. در واقع وجوه تسهیل کننده و مثبت هر کدام از رمز ارز های دیجیتال نظیر توکن KDA باعث جذب افراد زیادی به سمت استفاده از آن ها شده است.

شاید مهمترین و اصلی ترین دلیل مطرح شدن یک رمز ارز ویژگی ها و امکاناتی است که به استفاده کنندگان ارائه می دهد. ارز دیجیتال کادنا یا همان توکن KDA توانسته مطابق با نیاز های روز و افزایش مداوم کاربران، یک بستر و شبکه گسترده ایجاد نماید که مورد توجه قرار گرفته است. اگر شما هم قصد فعالیت مستمر و حرفه ای در فضای رمز ارز ها را دارید، ارز KDA به عنوان یک اولویت به شما پیشنهاد می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟