دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

اسحاق جهانگیری: اعتراف آمریکایی ها به شکست در جنگ اقتصادی در مقابله با ایران 

چهارشنبه، 20 اسفند 1399
کد خبر: 141313
ساعدنیوز: معاون اول رییس جمهوری گفت: خود آمریکایی‌ها و هم این گروه جدید در کاخ سفید اعلام کردند جنگ اقتصادی و فشار حداکثری بر مردم ایران جواب نداده و شکست خورده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از دانشنامه امام خمینی (ره) که در حسینیه جماران برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) زبان مردم بود حرف مردم را می زد و مظهر وحدت جامعه بود و به پیشرفت و سربلندی کشور باور و اعتقاد داشت.

وی ادامه داد: همه ما به عنوان کسانی که در اعتقاد و باور ما این است که امام راحل با چنین شخصیت بزرگی که داشت و کار بزرگی که انجام داد رسالت ما این است که از این حرکت پاسداری کنیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در مقطع بسیار حساسی قرار داریم، گفت: ما جنگ هشت ساله تحمیلی داشتیم و بعد از آن از سال ۹۷ با سه سال جنگ اقتصادی شدید روبه رو شدیم که هنوز گفته نشده که به شدت زندگی مردم را در فشار و سختی قرار داد و دشمن ما دشمن گردن کلفتی بود. البته هدف جنگ اقتصادی هم همین بود که عرصه را بر مردم تنگ کنند که ملت ایران کاری کنند و این کار از نظر آنها این بود که در سال ۹۷ تکلیف کشور یکسره شود و در ۲۲ بهمن در کشور جشن بگیرند.

جهانگیری گفت: ما با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتیم تا این دشمن قدار و گردن کلفت برود. ملت ایستادگی کردند تا جایی که خود آمریکایی ها و هم این گروه جدید در کاخ سفید اعلام کردند جنگ اقتصادی و فشار حداکثری بر مردم ایران جواب نداده و شکست خورده است.

وی گفت: روزهای سخت ملت ایران رو به پایان است و روزهای روشن پیش روی مردم ایران است آمریکایی ها باید بپذیرند که آن ها بودند قطعنامه ها را زیر پا گذاشته اند و روزنه های روشن و امیدوار کننده دیده می شود.

جهانگیری تصریح کرد که البته همان طور که مقاومت ملت ایران برابر تحریم ها طی سال های اخیرعزتمندانه بوده است، لغو تحریم ها نیز باید عزتمندانه انجام شود و امیدوارم با تکیه بر خرد جمعی بتوانیم به سرعت به نقطه مطلوب برسیم و سختی ها از دوش مردم برداشته شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: وقتی فرصت حضور در حسینیه جماران پیش می آید یاد روزهایی می افتیم که به عنوان یک عاشق امام خمینی (ره) در این مکان حضور پیدا می کردیم و با دیدن چهره زیبا و ملکوتی امام (ره) برای کار و فعالیت روحیه می گرفتیم.

جهانگیری با قدردانی از اقدامات ارزشمند در راستای تدوین و انتشار دانشنامه امام خمینی (ره) از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تصریح کرد: لازم است از برادر عزیز و بزرگوار آیت الله سیدحسن خمینی که همواره منشأ کارهای بزرگ بوده اند نیز قدردانی کنم.

وی یکی از اقدامات ماندگار، مهم و تاریخی انجام شده توسط آیت الله سیدحسن خمینی را تدوین اندیشه و آثار شخصیت متفکر و تأثیرگذار تاریخ معاصر امام خمینی (ره) دانست و گفت: آثار مرتبط با امام خمینی (ره) باید به نحوی تدوین شود که در همه زمان ها قابل استفاده باشد.

جهانگیری اظهار داشت: اندیشه و حرکت امام ویژگی های متعدد و زیادی دارد که باید هم گفته شود هم نوشته شود و هم از آن حراست شود. اندیشه و حرکت امام هم احیاگرانه و هم مردم سالارنه بود.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: امام (ره) در تاریخ معاصر ایران سه نقش تاریخی و بی بدیل ایفا کرد، یکی از این نقش ها احیاگری دین بود. امام احیاگر دین در عصر غیبت در مقطعی بود که تبلیغات متعددی علیه دین وجود داشت.

جهانگیری با اشاره به اینکه امام معمار و رهبر بزرگترین انقلاب مردمی در پایان قرن بیستم بود، خاطرنشان کرد: این جزو کارهای استثنایی است که خداوند به بندگان خاص خود عنایت می کند و برای امام خمینی (ره) این فرصت بزرگ پیش آمد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) موسس یک نظام مردم سالار از منظر دینی بود، گفت: امام خمینی (ره) یک انقلابی بود که نظام ساخت. گاهی انقلابیون کارهایی انجام می دهند اما حاضر نیستند خود را در چارچوب یک نظام محدود کنند.

جهانگیری افزود: هنوز ۵۰ روز از انقلاب اسلامی نگذشته بود که امام خمینی (ره) همه پرسی برگزار و نوع حکومت را انتخاب کرد. در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی قانون اساسی برای نظام و انقلاب نوشت و به تصویب مردم رساند و این جزو موارد استثنایی است که رهبر یک انقلاب در اولین سال خودش، چارچوب نظام و مردمش را به قانون اساسی محدود کند.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای اداره کشور به همان جمله معروف و شاه بیت خود که میزان رأی ملت است معتقد بود تصریح کرد: امام خمینی (ره) معتقد بود همه کارها باید بر اساس خواست ملت انجام شود و شاه بیت او در انجام کارها جمله «میزان رأی ملت است» بود.

جهانگیری ادامه داد: امام خمینی (ره) بزرگترین و مهمترین بحران تاریخی که ملت ایران با آن درگیر بود یعنی جنگ تحمیلی هشت ساله را با تکیه بر عقل جمعی به پایان رساند و پس از پایان جنگ در پاسخ به نامه ای که به ایشان نوشته شده بود، تأکید کردند که بازگشت به قانون را لازمه اداره کشور می داند و در واقع امام قانون و اداره کشور را لازم و ملزوم یکدیگر می دانست.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: در اندیشه امام خمینی (ره) حاکمیت خدا بر زندگی انسان و حاکمیت انسان بر زندگی خود در امتداد یکدیگر بود و اینطور تصور نمی شد که انسان نمی تواند در سرنوشت خودش نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام برای جمهوری دو رکن اساسی قائل بود گفت: امام هم جمهوریت و هم اسلامیت را برای جمهوری اسلامی قائل بود به گونه ای که این دو از هم جدایی ناپذر هستند.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: آنچه امام را در جامعه و عصر ما ماندگار کرد صداقت در گفتار و عدالت در رفتار بود. امام در قلب مردم بود و در نتیجه استقبال از امام در سال ۵۷ و تشییع پیکر امام بسیار باشکوه بود. امام به معنای واقعی زبان مردم بود و حرف و سخن مردم را می گفت.

جهانگیری با بیان اینکه امام خمینی (ره) مظهر اسلام عزت بخش بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) مظهر وحدت جامعه بود و بسیار اصرار داشت که همه جریانات بتوانند وحدت فعالیت کنند. امام راحل جوانفکر و جوانگرا بود و به مقتضیات زندگی جوانان باور داشت.

همزمان با فرا رسیدن بعثت پیامبر اکرم (ص) عصر چهارشنبه بیستم اسفندماه ٩٩، در آیینی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سیدحسن خمینی تولیت آستان حرم امام راحل و اعضای بیت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حسینیه جماران تهران از دانشنامه امام خمینی (ره) رونمایی شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی