دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

اسلامی: پرونده سوالات آژانس بسته نشود، روز باز اجرایی وجود نخواهد داشت 

چهارشنبه، 09 شهریور 1401
کد خبر: 220976
ساعد نیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سوالات آژانس قبل از بازگشت همه طرف‌ها به برجام باید حل و فصل شوند و اگر نه روز باز اجرایی وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در این چارچوب افزایش ظرفیت غنی سازی با استفاده از سانتریفیوژهای نسل ۶ که به لحاظ بهره وری، تکنولوژی و ظرفیت، راندمان خوبی دارد و نیز افزایش درصد غنی سازی با بالاترین سرعت در دستور کار قرار گرفت. روزانه تعداد قابل ملاحظه ای نسل جدید سانتریفیوژهای IR-۶ تولید، راه اندازی و نصب شد و غنی سازی بالای ۵ درصد که هدف گذاری قانون بود، به مرحله اجرا در آمد.سوالات آژانس مبنای پادمانی ندارد.

به گفته وی متن پیش نویس کار شده، تصمیم کلی کشور است. مذاکره داد و ستد است، کلاس انشا نیست که حرف های قشنگ آنجا بزنید. اکثر مطالب در مذاکرات هم بر سر لغو تحریم هاست و توجه اصلی بر ماندگاری و پایداری دستور لغو تحریم هاست که به هر بهانه نخواهند آنها را برگردانند که سختی مذاکرات هم همین جاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره سوالات باقی مانده آژانس و اینکه این سوالات از نظر شما جدید و در قالب پادمان است یا ادامه مسائل PMD است؟ گفت: از نظر من، این ها همه بهانه سیاسی هستند. مشابه آنچه در PMD بود. مکان هایی که از آن نام می برند و اتهاماتی که مطرح می­ شود، همان هایی است که از حنجره صهیونیست ها و منافقین شنیده می شود. این ها سال هاست این حرف ها را تکرار می­ کنند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این که برخی گزارش های رسانه ای مدعی هستند ایران از درخواستش برای بسته شدن سوالات پادمانی عبور کرده است؟ اظهار کرد: آنچه ما نوشتیم قاطع است. ما قصد و تاکیدمان این است که اگر برای روز "باز اجرا"، پرونده این سوالات بسته نشود، یعنی روز "باز اجرا"یی وجود ندارد. عقب نشینی هم نکردیم و نمی توانیم هم عقب نشینی کنیم. ما نمی توانیم بنشینیم مردم ایران را به دلایل واهی تحریم کنند.

وی درباره اثر مذاکراتی واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام گفت: واضح است که اقدامات ایران اثر مثبت داشت، آنها همان شب تماس گرفتند و گفتند تصمیم­ شان این است که به برجام برگردند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل اکسپت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب