اسباب کشی ایمن در دوران کرونا

  سه شنبه، 17 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
اسباب کشی ایمن در دوران کرونا
این اواخر با شیوع ویروس کرونا با معضلی با نام اسباب کشی در دوران کرونا هم روبه رو هستیم که باعث شده بر استرس و نگرانی افراد افزوده شود.

اسباب کشی در کرونا را می توان به آسان ترین شکل و مطمئن ترین حالت انجام داد اگر تمام پروتکل های مربوط به کرونا و اسباب کشی را رعایت کنیم. اسباب کشی در روزهای عادی هم جز مواردی است که بسیاری افراد آن را دوست ندارند. جمع آوری تمام وسایل و اثاثیه خانه، بسته بندی، حمل به مکان جدید و سپس چیدمان دوباره آنها کاری است که چندین روز را به خود اختصاص می دهد و این طولانی شدن باعث خستگی بدن و بی حوصلگی برای اعضای خانواده می شود. اما اسباب کشی در کرونا همراه با انجام نکات بهداشتی ساده سلامتی ما را تضمین می کنند.

اسباب کشی در کرونا تفاوت کمی با اسباب کشی در زمان های قبل دارد. البته رعایت نکات ایمنی و بهداشتی چه در زمان کرونا و چه در زمان عادی برای حفظ سلامتی ما بهتر است، و بهتر است آنها را همیشه انجام دهیم. زیرا در اسباب کشی به دلیل رفت و آمد و جا به جایی وسیله ها گرد و غبار در هوا پراکنده می شود و حساسیت هایی را به وجود می آورد. در ادامه نکاتی را درمورد اسباب کشی امن بخوانید:

خانه یا محل جدید را ضد عفونی و سالم تحویل بگیرید

بهتر است قبل از نقل مکان به خانه یا محل کار جدید، مکان ضدعفونی شده باشد و حداقل یک روز بعد از ضدعفونی به آنجا اسباب ببرید. شاید مکان مورد نظر شما، خالی بوده باشه (کسی در آنجا زندگی نمی کرده است) و فکر کنید نیازی به ضدعفونی کردن نیست؛ ولی کسانی که قبل از شما برای بازدید به آنجا آمده بودند ممکن است به کفش ها و دست هایشان آلوده بودند. درها و پنجره های خانه را باز کنید تا هوای داخل از میکرودراپلت ها پاک شود.

تصویر
اسباب کشی در دوران کرونا

تیم باربری مطمئن و حرفه ای را استخدام کنید

برای اسباب کشی خود از تیم آشنا با موارد بهداشتی و حرفه ای در باربری استفاده کنید. در این صورت نگران آسیب دیدن وسایل و تا حدی انتقال ویروس نباشید. خودتان نیز با حفظ تمام نکات بهداشتی بر مراحل انجام کار حاضر باشید. لازم است بدانید که ویروس کرونا بر روی سطوح تا چند ساعت باقی می ماند و پس اگر تصمیم به چیدن وسایل خانه، بلافاصله بعد از نقل و انتقال گرفتید بهتر است وسایل را استریل کنید.

ایمنی را رعایت کنید

ایمنی را در قدم اول برای سلامتی خود و دیگران انجام دهید. در هنگام کار و جابه جایی، ماسک و دستکش بپوشید. تنها از کارتون های جدید برای بسته بندی وسایل خود استفاده کنید. همه درز و در کارتن ها را با چسب کاور کنید تا جایی برای ورود مواد خارجی نداشته باشد. برای اینکه دقت لازم را برای انجام موارد ذکر شده را داشته باشید بهتر است زمان کافی را در نظر بگیرید و دقیقه نودی کار انجام ندهید.

برنامه ریزی و بسته بندی وسایل از قبل

قبل از اینکه اقدام به بسته بندی وسایل منزل خود کنید یک نگاه کلی به وسایل خود بیندازید و طبق تعداد آنها برایشان کارتون بسته بندی تهیه کنید. یک حساب سر انگشتی بکنید شاید به اندازه کافی در منزل خود کارتون بسته بندی داشته باشید که نخواهید برای تهیه این کارتون ها در این شرایط به بیرون از منزل بروید. قبل از اینکه شرکت خدمات ارائه دهنده اسباب کشی منزل به خانه شما بیایند چندین روز قبل به منظور جلوگیری از استرس و شتاب که ممکن شما را در رعایت نکات بهداشتی بی احتیاط کند وسایل خود را ضمن ضدعفونی دقیق و رعایت پروتکل های بهداشتی بسته بندی کنید. در صورتی که از قبل کار بسته بندی وسایل خود را انجام ندهید شتاب و عجله شما در روزهای منتهی به اسباب کشی منزل ممکن است شما را در رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس بی اعتنا کند. از اینرو تاکید اکید داریم یک هفته یا دو هفته مانده به روز اسباب کشی وسایل خود را با احتیاط و ضدعفونی دقیق بسته بندی کنید.

تصویر
اسباب کشی در دوران کرونا

از کارتن های نو برای بسته بندی لوازم استفاده کنید

معمولا برای اسباب کشی توصیه می شد از کارتن های همسایه ها و دوستان و آشنایان استفاده کنید و هم از نظر مالی کمتر هزینه کنید و هم آسیب کمتری به محیط زیست برسانید. اما این روزها قاعده متفاوت است: بهتر است از کارتن های جدید برای بسته بندی لوازم استفاده کنید و خودتان کارتن بخرید.

درمورد کیسه های پلاستیکی هم همین قضیه صادق است. بهتر است از کیسه های پلاستیکی نو استفاده کنید و فراموش نکنید که ویروس کرونا تا چند روز روی پلاستیک زنده می ماند.

همچنین بهتر است بسته بندی لوازم مثل ظروف، کتاب ها و لباس ها را خودتان انجام دهید و این کار را به شرکت های باربری نسپرید. اگرچه ضدعفونی لوازم و سپس بسته بندی لوازم ممکن است زمان بر و خسته کننده باشد اما برای پیشگیری از کرونا لازم است آن را خودتان انجام دهید.

نتیجه گیری در مورد اسباب کشی در دوران کرونا

  1. در هنگام بسته بندی لوازم، از ضدعفونی کردن وسایل غافل نشوید و از کاورهای پلاستیکی، کاغذی یا پارچه ای استفاده کنید تا در صورتی که نیاز نداشتید بتوانید به راحتی آن ها را دور بیندازید.
  2. از درگیر کردن افراد بیش از اندازه خودداری کنید و تلاش کنید که کمترین تماس را در هنگام اسباب کشی با شما داشته باشند.
  3. برای جلوگیری از کرونا، بایستی از ضدعفونی کردن منزل جدید غافل نشوید و به صورت مکرر سطوحی که با آن ها در تماس هستید را ضدعفونی کنید.
  4. ضروری است هنگام بسته بندی وسایل از کارتن ها و پلاستیک های جدید و نو استفاده کنید.
  5. در مورد شرکت حمل و نقل اثاثیه اصفهان اطمینان حاصل کنید که نیروهای آن نکات بهداشتی را رعایت می کنند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ 10 اختراع دوران باستان با ظاهر متفاوت امروزی/ آپدیت ورژن جدید از اختراعات بشر اولیه
استایل کردن مونا نیکی همسر علیرضا نیکبخت با دامن بلند جین و کت کوتاه/ خانوم های خاص توی تابستون اینطوری تیپ میزنن +عکس
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان