آشنایی با ساحل زیبای کلئوپاترا

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
آشنایی با ساحل زیبای کلئوپاترا
ساحل کلئوپاترا یکی از سواحل و مکان های دیدنی آلانیا به‌شمار می‌رود و در غرب شبه‌جزیره تاریخی آلانیا و روبروی غار داملاتاش واقع شده است. این ساحل به طول تقریبی دو کیلومتر، به استخری کوچک شباهت دارد. با آب شفاف، ساحل شنی طلایی و قرارگیری در مرکز شهر، کلئوپاترا از محبوب‌ترین سواحل منطقه محسوب می‌شود و سالانه میزبان بیش از دو میلیون گردشگر است.

ساحل کلئوپاترا، به دلیل نزدیک بودن به مرکز شهر، به راحتی در دسترس است و یکی از معروف ترین سواحل آلانیا می باشد. نام این ساحل برگرفته از ملکه مصر باستان بوده و بر اساس افسانه ها، زمانی که کلئوپاترا در آب های لاجوردی اینجا شنا می کرده و در ساحل آن با ماسه های طلایی اش حمام آفتاب می گرفته، عاشق این ساحل می شود.

ساحل کلئوپاترا حدود 2 کیلومتر امتداد دارد و به بخش های شماره دار تقسیم می شود که در آن تخت های حمام آفتاب برای اجاره در دسترس هستند. همانطور که انتظار می رود، در تابستان این ساحل بسیار شلوغ می شود و اگر کمی دورتر از مرکز شهر (به سمت انتهای ساحل) قدم بزنید، می توانید به راحتی نقاط خالی را روی ماسه ها پیدا کنید و حوله خود را به صورت رایگان برای آفتاب گرفتن پهن کنید. چندین کافه ساحلی، رستوران، دستشویی و دوش نیز در دسترس است.

ساحل کلئوپاترا

چرا ساحل کلئوپاترا؟

احتمالاً تاکنون حدس زده اید که نام ساحل کلئوپاترا از ملکه معروف مصر گرفته شده است که در سال های پیش از میلاد زندگی می کرده است. افسانه ها می گویند: ملکه قدرتمند مصر، کلئوپاترا، در آب های کریستالی و فیروزه ای این ساحل شنا می کرده و در ساحل طلایی رنگ آن آفتاب می گرفته است. ساحل کلئوپاترا به غیر از افسانه ای که پیرامون آن وجود دارد، به نظر می رسد یکی از سواحل مهم گردشگری در آلانیا است؛ آلانیا، به لطف وجود این ساحل زیبا به گردشگری منطقه کمک می کند و سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. بله، ساحل کلئوپاترا یکی از محبوب ترین سواحل آلانیا است؛ ساحلی زیبا با ترکیبی از دریا، ماسه و خورشید!

گردشگرانی که به منطقه آلانیا سفر می کنند معمولاً برای دیدن ساحل کلئوپاترا و گذراندن تعطیلات تابستانی خود در آن به این ناحیه سفر می کنند. جالب این است که این ساحل فاصله چندانی با مرکز شهر آلانیا ندارد و به راحتی و با کمی پیاده روی به ساحل خواهید رسید.ساحل کلئوپاترا ماسه هایی به رنگ زرد، طلایی و آبی بسیار شفاف دارد که در اولین نگاه زیبایی خیره کننده اش شما را مبهوت خواهد کرد!

همان گونه که بیان شد، این ساحل تقریباً دو کیلومتر طول و چهل متر عرض دارد که با شن و ماسه طلایی پر شده است. علاوه بر این آب بسیار شفاف، تمیز و جذاب است؛ تا جایی که شما حتی می توانید ماهی ها و دنیای زیر آب را به راحتی تماشا کنید.به دلیل عمق کم آب می توانید با خیال راحت تا فاصله هشت تا ده متری ساحل شنا کنید. به همین دلیل این ساحل برای افرادی که به طور کامل شنا بلد نیستند یا با بچه کوچک به مسافرت رفته اند بسیار مناسب است.

البته باید دقت کنید که همه قسمت های ساحل شبیه به هم نیستند. بخش هایی از ساحل که نزدیک قلعه قدیمی است ناگهان عمیق می شوند و برخی مناطق صخره ای نیز در داخل آب وجود دارد. در این بخش از ساحل باید مراقب کودکان خود باشید.

ساحل کلئوپاترا

افسانه کلئوپاترا مارماریس

این جزیره طبیعت باشکوهی دارد و آمفی تئاتر باستانی که از گذشته در این جزیره باقی مانده است، توجه تمامی گردشگران را به خود جذب می کند. علاوه بر این افسانه مشهوری درباره کلئوپارترا در این جزیره وجود دارد. طبق این افسانه دختر زیبایی به نام کلئوپاترا و نامزدش آنتونی این جزیره را جهت خوش گذرانی و تفریح انتخاب کرده بودند به همین دلیل با گذشت سال ها به این جزیره کلئوپاترا گفته می شود. نکته جالب توجه این است که برخی دیگر از قسمت های ترکیه به افسانه کلئوپاترا نسبت داده می شود. به عنوان مثال استخر کلئوپاترا و حتی معبد آپولو نیز به کلئوپاترا مربوط می شود. طبق این افسانه به دلیل ملاقات کلئوپاترا و نامزدش آنتونیوس، شن های سفید و زیبای این ساحل به کمک کشتی از مصر به این مکان آورده شد و ساحل و طبیعت این جزیره به مناسبت دیدار عاشقانه کلئوپاترا و معشوقش آماده شد.
در حال حاضر از ساحل این جزیره با حساسیت بسیار بالایی محافظت می شود. به گونه ای که حتی راه رفتن روی آن و پهن کردن حوله جهت آفتاب گرفتن ممنوع است. با وجود این که هیچگونه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند کلئوپاترا در این مکان بوده است، با این حال این شن ها برای ساکنان جزیره بسیار پراهمیت است. هیچکس اجازه ندارد هنگامی که از جزیره خارج می شود، شن و ماسه های جزیره را با خود ببرد.
برای کارشناسان وجود این نوع از شن های ساحلی در این منطقه از مدیترانه عجیب است اما شن هایی مشابه آن را می توان در Crete یونان مشاهده کرد.

ساحل کلئوپاترا

ویژگی های ساحل کلئوپاترا

این ساحل از شن های سفید و درخشان پوشیده شده است که بخش هایی از آن صدف ها و دیگر جانوران دریایی خشک شده دیده می شوند. با این که اجازه راه رفتن روی شن های جزیره را ندارید با این حال در قسمت های مشخص شده می توانید آفتاب بگیرید و یک حمام آفتاب داغ و لذت بخش را تجربه کنید. تخت های چوبی زیادی در قسمت های حفاظت شده ساحل وجود دارد که می توانید به شکل رایگان از آن ها استفاده کنید. نشستن روی این تخت ها بسیار لذت بخش است و تماشای آب های زلال و شن های پاک ساحل می تواند لذت این تفریح را چند برابر کند. این تخت ها چوبی و خشک هستند و هیچگونه تشک یا کوسنی ندارند به همین دلیل بهتر است حوله یا بالش به همراه خود داشته باشید. یک مسیر چوبی مخصوص در این ساحل وجود دارد که با دنبال کردن مسیر آن می توانید به دریا برسید و از آب تنی در آب های بلورین و گرم کلئوپاترا لذت ببرید.

ساحل کلئوپاترا

آثار دیدنی جزیره کلئوپاترا

در قرن ششم شرایط زندگی اهالی کلئوپارترا با امروز متفاوت بوده است و مردمان بسیار زیادی در این جزیره سکونت داشته اند. در سال ۲۰۱۷ یک گروه با اشتیاق که از ۲۵ عضو تشکیل می شد، به این جزیره به قصد کشف دست سازه ها و آثار تاریخی سفر کردند و آثار تاریخی بسیار زیادی نیز پیدا کردند. آثار دیدنی بسیار زیادی از گذشته در این منطقه سالم باقی مانده اند که یکی از آن ها شهر باستانی کدرای است.

شهر باستانی کدرای

مهم ترین آثار باقی مانده از گذشته در کلئوپاترا به شهر باستانی کدرای مربوط می شود. این شهر در گذشته ساکنین بسیار زیادی داشته است. یک آمفی تئاتر بزرگ و قدیمی که به سبک روسی ساخته شده است در این شهر وجود دارد. این آمفی تئاتر ظرفیتی معادل ۲۵۰۰ نفر داشته است و سبک معماری و طراحی آن خیره کننده است. بقایای دیوارهای اصلی شهر، معبدها و کلیسای آن بسیار دیدنی هستند. مسیر چوبی مخصوصی در تمام قسمت های جزیره وجود دارد که می توان با دنبال کردن آن به شهر باستانی کدرای رسید و از آن دیدن کرد.

بهترین زمان سفر به کلئوپاترا مارماریس

ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در تمامی دنیا است. به همین دلیل در تمامی فصل های سال گردشگران بسیار زیادی در آن وجود دارند. در زمان هایی که آب و هوای ترکیه متعادل تر است، مسافران بیشتری در آن وجود دارند که برخی از آن ها از طریق تور کلئوپاترا که در ترکیه برگزار می شوند به بازدید این منطقه می روند. بهترین زمان سفر به کلئوپاترا مارماریس در فصل بهار و ماه های فروردین و اردیبهشت است. در این ماه ها هوا بسیار مطلوب و معتدل است و در ماه های فصل تابستان نیز می توانید به این جزیره سفر کنید. تابستان در کلئوپاترا گرم تر و شرجی تر می شود و علاوه براین تعداد گردشگران نیز در آن بیشتر است.

چه زمانی به ساحل کلئوپاترا برویم؟

احتمالاً اگر در تابستان به این ساحل سفر کنید، جایی برای نشستن هم پیدا نکنید! این منطقه به دلیل زیبایی و توریست پذیر بودنش در روزهای تابستان بسیار شلوغ است. حتی در زمستان هم افراد زیادی برای شنا از نقاط مختلف جهان به ساحل کلئوپاترا می روند.شرایط آب و هوایی و دمای آب از ابتدای اردیبهشت تا پایان آبان ماه برای شنا در ساحل کلئوپاترا مناسب خواهد بود. در اوایل پاییز دمای هوا به حدود 25 درجه می رسد. سفر در ماه های مهر تا آبان مناسب تر از اواسط یا اواخر تابستان است.با این حال هنگام سفر برنامه هوایی این ساحل را چک کنید تا هم لوازم مناسب را جمع کنید و هم روزهایی با دمای مناسب خود را برای سفر انتخاب کنید. در اوایل بهار آب و هوا بارانی خواهد بود و برای شنا و لذت بردن از ساحل مناسب نیست.

ساحل کلئوپاترا کجاست؟

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach) در نزدیکی مرکز شهر آلانیا قرار دارد و دو کیلومتر در امتداد ساحل غربی شبه جزیره تاریخی در اطراف قلعه ی آلانیا کشیده شده است و در انتها به غار داملاتاش ختم می شود.عموماً مردم محلی از نام داملاتاش برای این ساحل استفاده می کنند؛ زیرا ساحل در نزدیکی غار معروف داملاتاش واقع شده است. وجود غار داملاتاش در نزدیکی این ساحل برای گردشگران مزیت بزرگی محسوب می شود چرا که در یک روز می توانند از هر دو مکان زیبا دیدن کنند.

آدرس: Kızlar Pınarı, Atatürk Blv. No:199, 07460 Alanya/Antalya, Turkey


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (78 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان