آشنایی با آداب و رسوم مردم آرژانتین

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با آداب و رسوم مردم آرژانتین
کشور آرژانتین از جمله کشورهای بسیار زیبای آمریکای جنوبی بوده و پایتخت آن شهر بوینس آیرس است. اگر می خواهید با آداب و رسوم مردم آرژانتین آشنا شوید با ساعد نیوز همراه شوید.

بسیاری از مردم آرژانتین از تبار اروپایی بوده که از سایر کشورهای آمریکای لاتین که در آن ها فرهنگ های اروپایی و بومی ترکیب شده اند متمایزشان می کند. کشور آرژانتین که در آمریکای جنوبی واقع شده، با کشورهای بولیوی، برزیل، شیلی، پاراگوئه و اروگوئه هم مرز بوده و بوئنوس آیرس پایتخت آن است. ۹۷ درصد از مردم این کشور سفید پوست بوده که اغلب اسپانیایی و ایتالیایی هستند. دولت این کشور یک جمهوری به شمار می رود. اگر چه زبان رسمی آرژانتین، اسپانیایی و اسپانیایی آرژانتینی است، اما اندکی با زبان اسپانیایی که در خود آن کشور صحبت می شود، تفاوت دارد. در برخی جاها حتی بیشتر زبان شبیه به ایتالیایی بوده و در بین مردم زبان های دیگری مانند ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی هم استفاده می شوند. به لحاظ فرهنگ و احساسی، این کشور بیشتر به اروپا نزدیکی دارد تا آمریکای لاتین. در آرژانتین آزادی مذهبی وجود دارد؛ اما دین رسمی آن مسیحیت رومن کاتولیک است. البته طی ده تا پانزده سال اخیر، مذاهب دیگری مانند اسلام هم در آرژانتین رشد قابل توجهی داشته اند.

مردم آرژانتین

ارزش های خانوادگی

خانواده مرکز زندگی آرژانتینی به شمار رفته و هنوز هم خانواده های بزرگی که با هم زندگی کنند وجود دارند.
رئیس خانواده های قدرتمند مورد احترام زیادی واقع شده، اما این به معنی مسئولیت در قبال دیگران از نظر امنیت، شغل و غیره بوده و آن فرد باید افتخار شخصی و خانوادگی اش را حفظ کند.
این افتخار خانوادگی و شخصی در تمام جنبه های خانه، اجتماع و کسب و کار به چشم می خورد.

فرهنگ آرژانتین

آرژانتین کشوری با فرهنگی بسیار غنی و پر بار است . تحصیلات رسمی در این کشور از پیش دبستانی (دو تا پنج سال) و بعد از آن دبستان ( شش تا دوازده سال ) آغاز می شود. بعد از اتمام دوران دبیرستان، یعنی حدودا در سن هجده سالگی، می توان در دانشگاه های عمومی و خصوصی و یا هر نوع موسسه آموزش عالی دیگر ادامه تحصیل داد. برنامه سلانه مدرسه معمولا نه ماهه است ؛ از ماه مارس شدوع می شود و تا دسامبر ادامه دارد. در اواخر ماه جولای مردم می توانند تعطیلات زمستانی خود را بگذرانند و هم چنین تعطیلات تابستانی از دسامبر تا ماه مارس ادامه دارد. دانش آموزان در هر مقطعی که باشند می توانند لباس های معمولی و روزمره خود را به تن کنند. در بعضی از مدارس هم پوشیدن لباس فرم اجباری است.

مردم آرژانتین به ندرت از لقب و عنوان های اشرافی استفاده می کنند. در موقعیت های رسمی بهتر است افراد را با عنوان مدرک حرفه ای آن ها نامید؛ مثلا دکتر، پورفسور و . . . . هم چنین می توانید با توجه به جنسیت از عناوین زیر کمک بگیرید: سنور برای آقایان، سنورا برای بانوان متاهل و سن بالاتر و سنیوریتا برای خانم های جوان و یا مجرد.

در حقیقت آرژانتین زادگاه رقص تانگو و پایتخت فوتبال است. جاذبه های طبیعی این کشور بسیار چشم نواز و دیدنی هستند؛ یخچال طبیعی پریتو مورنو، آبشارهای ایگواسو، رشته کوههورنوکال سرانیا دی و کوهستان رنگین کمان از این جاذبه های دیدنی هستند.

در فرهنگ آرژانتین، آسادو نوعی کباب بسیار لذیذ است. هم چنین دیدن مردانی با لباس های مخصوص گاوچرانی در آرژانتین امری رایج است. شهر زیبا و پر جنب و جوش بوئنس آیرس دیدنی های بسیاری زیادی دارد که من جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد : خیابان عریض نه می، یکی از عریض ترین خیابان های دنیا وسالن مشهور اپرا. دانشجویان خارجی و مهاجران بسیار زیادی در آرژانتی زندگی می کنند که زبان ها و فرهنگ های مختلفی دارند.

آداب و رسوم عمومی آرژانتین

  • آرژانتینی ها بسیار مستقیم، رک و بی پرده هستند، اما می توانند برخی اوقات سیاستمدار هم بشوند.
  • این مردم بسیار خونگرم بوده و احساسات قوی ای دارند.
  • حریم فیزیکی آرژانتینی ها خیلی وسیع نیست و اغلب حین صحبت با مخاطبشان ارتباط لمسی هم برقرار می کنند و فاصله زیادی از هم نمی گیرند.
  • احوالپرسی های اولیه معمولاً رسمی بوده و مهم ترین فرد جمع، مسن ترین فرد است.
  • یک دست دادن استاندارد، ارتباط چشمی و لبخندی گرم کفایت می کند.
  • برقراری ارتباط چشمی نشانه ای از علاقه شما به صحبت است.
  • به طور کل، مردم آرژانتین معرفی از طریق شخص سوم را ترجیح داده و برای معرفی خود در جمع های دوستانه کوچک، باید منتظر میزبان باشید.
  • موقع رفتن از تک تک افراد خداحافظی کنید.

قرار ملاقات ها در آرژانتین

در اولین ملاقات ها حتما باید دقایق اول را به صحبت های روزمره و عادی اختصاص داد. برای شروع می توان در مورد ورزش، علی الخصوص فوتبال ، و یا سرگرمی هایی نظیر فیلم و موسیقی صحبت کرد. بهتر است در اولین ملاقات ها صحبتی از موضوعات حساس و مهم، مانند سیاست و جنگ فالکلند امریکای لاتین به میان نیاید. بهتر است آقایان برای ملاقات های کاری کت و شلوار آبی و یا خاکستری با پیراهنی رنگ روشن بپوشند. خانم ها هم اغلب پیراهن های زیبا و سنگین با اکسسوری های مناسب به تن دارند.

مردم آرژانتین بسیار خون گرم و صمیمی هستند. حین مکالمه با مخاطب خود فاصله فیزیکی نزدیکی دارند. به عنوان مثال ، نزدیک شدن و لمس کردن شانه مخاطب حین صحبت نشانه دوستی و صمیمیت است. بوسیدن و بغل کردن هم یکی دیگر از راه های ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان است.

دست دادن در محیط های رسمی و برقراری ارتباط چشمی کفایت می کند.

آداب و رسوم هدیه دادن در آرژانتین

  • اگر برای مهمانی شام به خانه یک آرژانتینی دعوت شدید، برای خانم میزبان هدیه ای کوچک تهیه کنید.
  • هرگز به کسی چاقو یا قیچی هدیه نکنید، زیرا نشانی از تمایل برای قطع ارتباط هستند.
  • هدایا خیلی زود باز می شوند.

آداب و رسوم میز غذا مردم آرژانتین

اگر برای شام دعوت شدید، خوب لباس بپوشید. معمولاً مردان در این شرایط کت و کراوات داشته و زنان هم پیراهن یا بلوز و دامن می پوشند.
برای مهمانی های شام ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دیرتر برسید. به موقع به مهمانی رفتن در این کشور رسم نیست.
روز بعد از مهمانی به میزبان زنگ زده و از او تشکر کنید.
همیشه قبل از نشستن پشت میز منتظر میزبان بمانید تا شما را به صندلی تان هدایت کند. شاید برای نشستن مهمانان، برنامه از قبل تعیین شده ای وجود داشته باشد.
قوانین میز غذا مانند سایر کشورها است- چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست.
هرگز قبل از دعوت خانم میزبان غذا را شروع نکنید.
همیشه موقع صرف غذا دستانتان را در موقعیتی واضح قرار داده و آرنجتان را روی میز نگذارید.
باقی گذاشتن مقداری غذا ته ظرف یک رسم پسندیده است.

غذاهای آرژانتین

دامپروری آرژانتین بسیار پر رونق است، به همین دلیل تقریبا در هر وعده غذایی گوشت وجود دارد. در غذا های محلی آرژانتین به وفور از گوشت استفاده می شود. سبک آشپزی ایتالیایی تاثیر بسیار زیادی بر غذا های آرژانتینی داشته است. بر خلاف غذاهای آمریکای لاتین، غذاهای آرژانتین تند و پر ادویه نیستند. مردم آرژانتین عاشق نوشیدن چای سبز محلی هستند. در فرهنگ مردم آرژانتین، معمولا مردم نهار را به مقدار زیاد می خورند و بعد از نهار کمی می خوابند و شام خود را هم به مقدار زیاد و حدودا در ساعت نه و نیم شب میل می کنند.

زندگی نوجوانان آرژانتین

نوجوانان آرژانتینی بسیار فعال و پر انرژی هستند؛ بعد از مدرسه با دوستان خود قرار می گذارند؛ آخر هفته ها با هم به سینما و یا پارک می روند و با یکدیگر می رقصند. به عبارت دیگر دوستی نقش پر رنگی در زندگی نوجوانان آرژانتینی دارد و این نوجوانان حریم خصوصی چندانی ندارند. اکثر نوجوانان آرژانتینی عضو تیم های ورزشی هستند. در فرهنگ مردم این منطقه نوجوانان باید در انجام کارهای خانه به والدین خود کمک کنند.

علاقه مندی های افراد بومی منطقه در آرژانتین

مردم آرژانتین علاقه زیادی به نوشیدن نوعی دم نوش به نام ” ماته ” دارند؛ ظرف کوچک فلزی و یا چوبی محتوی گیاهی به نام “یربا ماته “. به صورت سنتی مقدار بسیار زیادی از گیاه ماته را در پوسته تو خالی کدو قلیانی ریخته و آب جوش اضافه می کنند و بعد از دم کشیدن چای و خنک شدنش با کمک نی های مخصوصی به نام بومبیلا آن را نوش جان می کنند. در ابتدا ته مزه ای تلخ دارد، اگر طعم این چای را دوست نداشتید، اصلا دوست نداشتن خود را عنوان نکنید. این کار نوعی بی احترامی محسوب می شود. چای ماته نوشیدنی سنتی و مرسوم آرژانتین است. جوانان و حتی کودکان آرژانتینی هم این چای را در همه جا می نوشند؛ در مدرسه، خانه، محل کار، قرارهای کاری و یا دوستانه. چرا که این نوشیدنی بسیار سالم و مقوی است.

آشنایی با آداب و رسوم مردم کشور آرژانتین می تواند به هنگام مسافرت یا مهاجرت بسیار کمک کننده باشد. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان