آشنایی با آداب و رسوم مردم اتریش

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با آداب و رسوم مردم اتریش
از جمله یکی از کشورهای زیبای اروپایی با محیط زیست با کیفیت و دارای جاذبه گردشگری، کشور اتریش می باشد که در این مقاله با آن آشنا می شویم. با ساعد نیوز همراه باشید.

اتریش کشوری سر سبز و بسیار زیبا در اروپا شناخته می شود که مهد تمدن موسیقی دنیا نیز محسوب می گردد ، كشور اتریش با دارا بودن عناصری همچون كیفیت بالای محیط زیست و فرهنگ غنی و مهمش ، جاذبه های زیادی برای عرضه به گردشگران اتریش دارد؛ همچنین این كشور با درهم آمیختن زیبایی ، امكانات عالی خرید و گذران اوقات فراغت و استاندارد بالای زندگی از لحاظ كیفیت زندگی در مقام دوم جهان قرار گرفته است؛ در ضمن کشور اتریش یكی از امن ترین كشورهای جهان می باشد و بر طبق آمار سال 2008 میلادی از لحاظ رعایت امنیت حقوق فردی جزو پرطرفدارترین کشورها محسوب شده است.مردم این کشور اهمیت بسیار زیادی به ظاهر و لباس خود می دهند اما لباس هایشان هرگز جنبه خودنمایی و پز دادن به دیگران را ندارد.

لباس سنتی مردم اتریش

زبان اتریش

  • آلمانی زبان رسمی است که توسط ۹۸٪ از جمعیت به عنوان زبان مادری صحبت می شود.
  • تفاوت های مشخصی بین بسیاری از گویش های منطقه ای وجود دارد، و همچنین تفاوت گسترده ای در هوچدوتش “استاندارد” در مناطق مختلف دیده می شود.
  • اسلوونیایی زبان رسمی در استان جنوبی کارینتیا است.
  • سایر زبانهای اقلیت شامل کرواتی (۰٫۵٪) و مجارستانی (۰٫۱٪) هستند. هر سه زبان در بعضی از مدارس دو زبانه در کنار آلمانی تدریس می شوند.

نقش خانواده در کشور اتریش

ساختار اجتماعی کشور اتریش بر اساس خانواده شکل گرفته است و در طول هفته معمولاً شام را دورهم می خورند و اینکه آخر هفته های خود را به دیدار پدر بزرگ و مادر بزرگ می فرایند و یا به گردش در طبیعت می پردازند؛ همچنین مردم اتریش خانواده های کم جمعیتی دارند و به خاطر فقدان مهاجرت ، ارتباط نزدیکی بین روستاها حکمفرماست و در ضمنً خانه در فرهنگ رسمی اتریش محلی برای استراحت و آسایش خیال می باشد و در ضمنً جالب است بدانید که اتریشی ها تنها دوستان نزدیک و بستگان را به خانه دعوت می نمایند .

پس می توان گفت که بیشتر رابطه های خودمانی در خانه رخ می دهد و مهم تر از آن اصول همسایگی را نیز رعایت می نمایند یعنی نظافت پیاده روها ، راهروها ، پله ها و محل های مشترکی نظیر آن توسط همه افراد مربوط الزامی و با اهمیت می باشد و شما گردشگران اگر به خانه شان دعوت شدید بدانید که در بیشتر خانه های اتریشی باید کفش هایتان را در بدو ورود درآورید ، این موضوع در بیشتر کشورهای اروپای مرکزی رایج است؛ نکته فابل توجه اینجاست که دعوت های اجتماعی از قبل اعلام می گردد و هر چه یک مراسم رسمی تر باشد فاصله بین دعوت و زمان مهمانی بیشتر است ، زیرا می خواهند مطمئن شوند مهمانشان برنامه دیگری نداشته باشد .

خانواده اتریشی

آداب و رسوم مردم اتریش

همانطور که شاید شنیده باشید کشور اتریش نظام فدرالی داشته است و هر کدام از 9 ایالت آن ، یک فرهنگ واحد و مجزا دارند اگرچه برخی از عادات و سنت هایش را می توان به تمامی ایالت ها نسبت داد. اتریشی ها در عقاید و رفتار خود میانه رو هستند ، آنها در خیابان با شما برخوردی محبت آمیز ولی رسمی خواهند داشت پس تعجب نکنید و اینکه رفتارهایی نظیر آرام صحبت کردن ، خوش رفتاری ، احترام به قانون و محافظه کاری را در سفر به این کشور کاملا حس می کنید . همچنین پایبندی به سنت ها ، بدبینی و حس شوخ طبعی همراه با کنایه نیز از سایر ویژگی های آنها است ، شاید بتوان گفت تا حدودی هم اهل پارتی بازی نیز هستند؛ برخی مردم این کشور را با آلمانی ها اشتباه می گیرند که به غیر از زبان مشترک ، وجه تشابهی ندارند و اینکه البته جنوب آلمان به ویژه شهر بایرن ، ارتباط فرهنگ نزدیکی با کشور اتریش دارد .

جشن های سکولار مردم اتریش

جشن های اصلی شامل Fasching ، جشن کارناوال که یک هفته قبل از آغاز روز بزرگ برگزار می شود و Almahtrieh ، جشن سپتامبر بازگشت دامداران از مراتع آلپ ، که در آن گاوهای تزئین شده با روبان و زنگوله ها به صورت موکب به داخل شهر هدایت می شوند.مردم اتریش همچنین نروز ملی را در 26 اکتبر ، روز استقلال را در 12 نوامبر؛ روز نیکولو (سنت نیکلاس) در 6 دسامبر و روز سال نو را 1 ژانویه، جشن می گیرند.

آداب و معاشرت

  • سلام و احوالپرسی رسمی انجام می شود.
  • احوالپرسی سنتی شامل دست دادن است.
  • در طول احوالپرسی تماس چشمی حفظ می شود.
  • برخی از مردان اتریشی، به ویژه آنهایی که مسن تر هستند، ممکن است دست زنان را ببوسند.
  • یک مرد خارجی نباید دست زن اتریشی را ببوسد.
  • ممکن است زنان نیز مردان را ببوسند، اما مردان هرگز مردان دیگر را نمی بوسند.
  • عناوین بسیار مهم هستند و احترام را نشان می دهند. تا زمانی که اجازه استفاده از نام اول افراد را ندارید از عنوان شخصی و نام خانوادگی آنها استفاده کنید.
  • هنگام ورود به یک جمع با همه به صورت جداگانه از جمله کودکان دست بدهید.

آداب و رسوم هدیه دادن

  • به طور کلی، اتریشی ها در کریسمس (شب کریسمس) و روزهای تولد به خانواده و دوستان نزدیک خود هدیه می دهند.
  • کودکان در تاریخ ۶ دسامبر، جشن سنت نیکلاس، هدیه دریافت می کنند.
  • اگر برای شام به خانه یک اتریشی دعوت شده اید، یک هدیه کوچک مانند شکلات همراه داشته باشید.
  • در صورتی که گل هدیه می دهید تعداد گل ها باید فرد باشد. اعداد زوج به جز ۱۲ بد یمن تلقی می شوند.
  • از دادن میخک، نیلوفر یا داوودی قرمز خودداری کنید.
  • هدایا باید به زیبایی بسته بندی شوند.
  • هدیه ها معمولاً هنگام دریافت باز می شوند.

آداب غذاخوری

اگر به خانه یک اتریشی دعوت شده اید:

  • دیر نکنید. وقت شناسی نشانه احترام است.
  • لباس محافظه کارانه و شکیل بپوشید.
  • در بعضی از خانه ها ممکن است از شما خواسته شود کفش های خود را در بیاورید، اگرچه این امر به اندازه گذشته رایج نیست.

آداب سر میز

  • تا زمانی که از شما برای نشستن دعوت نشده، بایستید. ممکن است صندلی خاصی برای شما در نظر گرفته شده باشد.
  • در حین صرف غذا چنگال را در دست چپ و چاقو را در سمت راست خود نگه دارید.
  • به محض نشستن دستمال خود را روی پاهایتان بگذارید.
  • تا زمانیکه میزبان mahlzeit یا Guten Appetit نگفته است خوردن غذا را شروع نکنید.
  • تا حد ممکن مواد غذایی را با چنگال ببرید، زیرا این عمل نشان می دهد که از غذا راضی هستید.
  • بشقاب خود را تمام کنید.
  • با گذاشتن چاقو و چنگال به موازات هم روی بشقاب طوری که دستگیره ها به سمت راست باشند، غذا را تمام کنید.

ظاهر

  • ظاهر و لباس برای اتریشی ها مهم هستند.
  • حتی وقتی لباس غیر رسمی می پوشند، مرتب و محافظه کار به نظر می رسند. هرگز با لباس خود فخرفروشی نمی کنند.
  • بعضی اوقات پروتکل های سختی برای انتخاب لباس مناسب در موقعیت های مختلف وجود دارد: برای مثال برای تئاتر یا کنسرت از لباس های رسمی و برای رستوران از لباس های نیمه رسمی استفاده می شود.
  • برخی از رویدادهای سطح بالا ممکن است کد لباس مشخصی داشته باشند و کسانی که لباس مناسب ندارند، پذیرفته نمی شوند.

بسیار خوشحالیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. اتریش یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت و زندگی می باشد که با نگاه به زندگی مردمان اتریش به راحتی و آسایش آنها پی برد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان