آشنایی با احادیثی درباره سیب

  پنجشنبه، 30 دی 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
آشنایی با احادیثی درباره سیب
سیب دوای عمومی است که برای اکثر بیماری ها مفید است و هم غذا و هم میوه محسوب می شود. در مدح سیب همین مقدار بس که از میوه های بهشتی است با ما همراه باشید.

احادیثی درباره سیب از ائمه اطهار

یکی از بهترین میوه ها، سیب است که سرشار از ویتامین و خواص فراوان است. از قدیم از این میوه سخن گفته اند. روایت هایی از ائمه درباره ی سیب آورده شده است.میوه ی سیب از قدیم وجود داشته است و از ائمه روایت ها و احادیثی درباره ی آن آورده شده است.افرادی که به طور منظم سیب می خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری های متعددی که به دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می آید، جلوگیری می کنند.در کنار تمام ویژگی ها و خواصی که این میوه آسمانی دارد جای تعجب اینجا است که در اکثر میهمانی ها وقتی چند نوع میوه در کنار هم قرار داده می شود استقبال از این میوه حیاتی بسیار کم است و وقتی برای میل کردن آن تعارف زده می شود اکثرا بدون توج به تمام خواص آن و برای راحتی خود به گفتن "مِرسی" کفایت می کنند، در حالی که ما روایات و احادیث بسیار زیاد و گویایی از معصومین(ع) در ارتباط با این میوه داریم که نشان از توجه آن بزرگواران به سلامتی انسان ها و همچنین ارزش غذایی میوه جات به ویژه "سیب" دارد.

سیب

احادیثی از امام موسی (ع) درباره خواص سیب

• امام موسی کاظم (ع) فرمودند :

« سه چیز ضرری به کسی نمی رساند : انگور رازقی، نیشکر و سیب لبنانی. » (خصال، ص 144)

امام کاظم (ع) فرمودند :

« سیب، برای درمان چند چیز سودمند است: مسمومیت، سِحر، جنونی که از زمینیان پیش می آید، و بلغمی که چیره شده باشد، هیچ چیز منفعتش سریع تر از سیب نیست. »

حدیثی از پیامبر اکرم ( ص) درباره خواص سیب

• پیامبر اکرم ( ص) می فرمایند :

" کُلُوا التُّفَّاحَ عَلَى الرِّیقِ فَإِنَّهُ وضوح الْمَعِدَةِ "؛ سیب را ناشتا بخورید که تمییز کننده معده است.

احادیثی از امام علی (ع) درباره خواص سیب

• امام علی (ع) می فرمایند :

" کُلُوا التُّفَّاحَ فَإِنَّهُ یَدْبُغُ الْمَعِدَةَ "؛ سیب بخورید؛ چرا که سیب معده را دباغی (پاکیزه) می کند.

• امیرالمومنین (ع) فرمودند :

« سیب را مصرف کن، زیرا حرارت بدن را کاهش می دهد، مزاج را خنک و تب را برطرف می کند. »

حدیثی از امام باقر (ع) درباره خواص سیب

• امام باقر (ع) فرمودند :

« موقعی که خواستی سیب بخوری قبلاً آن را استشمام و بو کن، سپس بخور زیرا در این صورت آنچه را که به روح تو ناراحتی و عارض شده ساکت می کند. »

حدیثی از امام صادق (ع) درباره خواص سیب

• امام صادق (ع) فرمودند:

« سیب، پالاینده و خوشبو کننده معده است. »

خوردن سیب چه فوایدی دارد؟

۱. پاک کننده و پالاینده و خوشبوکننده معده است؛

۲. نافع و سودمند برای قلب است؛

۳. سم زدا است و سموم را از بدن خارج می کند؛

۴. لمم (نوعی جنون که عامل آن جن است) را معالجه می کند؛

۵. بلغم زدا است و برای افراد بلغمی مزاج بسیار مفید است؛

۶. فرونشاننده حرارت است و درون بدن را خنک می کند؛

۷. تب بر است و مریضی تب را معالجه می کند؛

۸. درمان وبا است؛

۹. درمان خون دماغ است.

آداب خوردن سیب چیست؟

۱. قبل از خوردن سیب آن را بو کنید زیرا امام باقر ع می فرماید: این کار باعث می شود هر درد و عارضه ای از تنت بیرون رود و آنچه از سوی ارواح در انسان ایجاد می شود فرو می نشیند؛

۲. خوردن سیب به صورت ناشتا بهتر و پاک کننده معده است؛

۳. خوردن سیب در سحرگاه بهتر از اوقات دیگر است زیرا پیامبر اکرم ص می فرماید: چهار چیز عمر را زیاد می کند: ... و خوردن سیب در سحرگاه.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (453 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (295 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!