آشنایی با انواع باربند خودرو

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با انواع باربند خودرو
باربند خودرو یا Car Roof Rack وسیله‌ای جانبی برای خودروهای سواری است تا فضا و امکان بیشتری را برای حمل بار فراهم کند. در ادامه انواع باربند خودرو را معرفی می کنیم.

فصل مسافرت که شروع می شود همه تلاش می کنند که وسایل سفر خود را به بهترین شکل ممکن آماده نمایند تا بتوانند یک سفر عالی و به یاد ماندنی را در کنار خانواده، اقوام و دوستان تجربه کنند.خیلی از مواقع پیش می آید که شما نمی توانید از همراه نبردنِ وسایل و پوشاک دلخواه خود به سفر چشم پوشی نمایید، از طرفی هم می دانید که صندوق عقب و داخل ماشین ظرفیت محدودی دارند و قادر نیستند پاسخگوی حجم لوازم تان باشند.معمولا بسیاری از مسافران دارای بار زیادی در طول سفرهای کوتاه و بلند مدت خود هستند که اگر بخواهند سفرشان را با خودروی شخصی انجام هند، قطعا برای همراه داشتن تمام بار خود نیازمند چیزی فراتر از صندوق ماشین خود هستند. اینجاست که پای یک وسیله کاربردی و راه گشا به نام باربند خود رو به میان می آید.این باربندها نه تنها در سفر بلکه در هنگام اسباب کشی و یا خرید وسایل نسبتاً بزرگ برای خانه نیز کارایی دارند؛ یعنی جایی که شما به هر دلیلی کالای انتخابی تان را نمی توانید در صندوق عقب خودرو جا دهید و یا صندوق از وسایل دیگر انباشته است، می توانید با استفاده از یک باربند خودرو به راحتی کالای خود را حمل نمایید.

برای انتخاب و خرید یک باربند خوب و ایده آل لازم است به نکاتی چند توجه داشته باشید تا بتوانید بدون نگرانی اقدام به تهیه آن نمایید.در این مقاله مینینیم تلاش کردیم که ابتدا شما رانندگان خودروهای سواری را با انواع مختلفی از باربندهای موجود در بازار کشورمان آشنا نماییم و در ادامه به ملاک های یک انتخاب برتر بپردازیم، پس تا پایان همراهمان باشید.

باربندخودرو چیست؟

باربند وسیله ای می باشد که از تعدادی میله ساخته شده است، که بدون آسیب و هر نوع دستکاری در سقف خودرو بر روی آن وصل می شود و قادر است میزان قابل توجهی از وسایل شما را در فضای روی سقف نگهداری کند. باربندهای قدیمی بر روی شیار های آبگیر کنار سقف خودرو نصب می شدند اما مدل های جدید آن به وسیله تسمه های فلزی نازک با قلاب های ویژه به قسمت بالایی درب خودرو وصل می شوند. اگر بخواهیم تعریف جامعی از این وسیله داشته باشیم بار بند وسیله ای است که بار شما روی آن بسته می شود.

انواع باربند

باربندها در مدل های مختلفی ساخته می شوند که با توجه به ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف شان طرفداران خاص خودشان را دارند. البته بیشتر باربندها به گونه ای طراحی می شوند تا قابل استفاده برای افراد بیشتری باشند اما باربندها هم مانند خودروها ممکن است به صورت تخصصی تر هم طراحی و تولید شوند. به عنوان مثال باربند خودروهای مخصوص آفرود با باربند خودروهای سواری معمولی کاملا از نظر ساخت و کارایی متفاوت هستند.

باربند معمولی

باربند ساده یا معمولی، همان باربندهایی هستند که از گذشته روی خودروها دیده ایم و معمولا با شنیدن کلمه باربند، تصویرش در ذهن مان تداعی می شود. این باربندها با میله هایی به سقف خودرو متصل می شوند و بار اضافی روی آن قرار می گیرد.باربندهای معمولی، رایج ترین باربندهای مورد استفاده در بازار هستند.

باربند چمدانی

باربندهای چمدانی از همان ابتدای ورود خود به بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. با استفاده از این باربندها خیال رانندگان از سلامت و راحتی حمل بار اضافه خود راحت است.از طرف دیگر باربندهای چمدانی بسیار محکم هستند و رطوبت و باران به سادگی در آن ها نفوذ نمی کند. از آن جایی که در این نوع باربند محفظه ای در بسته هستند باد و ضربه نیز آسیبی به آن ها وارد نمی کند. همچنین با وجود امکان قفل کردن در این باربند، امنیت وسایل موجود در آن به تناسب خوبی تضمین می شود.

باربند چمدانی

باربندهای ویژه

باربندها همیشه برای حمل چمدان و وسایل سفر مورد استفاده قرار نمی گیرند. گاهی اوقات رانندگان میخواهند دوچرخه، قایق کایاک، چوب اسکی و وسایل حجیم ورزشی از این دست را تا پیست یا مکان مورد نظرشان با خودرو حمل کنند. به همین دلیل باربندهای ویژه ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.باربندهایی که در این دسته بندی جای می گیرند معمولا برای تمامی خودروهای قابل استفاده نیستند. به همین دلیل مانند انواع دیگر پرطرفدار نیستند اما به هر حال مشتریان خاص خودشان را دارند.

باربند ویژه معلولان

باربند ویژه معلولان یک باربند خاص است تا افرادی که مشکلات حرکتی دارند و از ویلچر استفاده می کنند، با نصب آن روی خودرو خود رانندگی راحت تری را تجربه کنند. این باربندها مجهز به یک بالابر برقی هستند که ویلچر روی آن قرار می گیرد و روی یک باربند چمدانی مخصوص به صورت افقی قرار می گیرند.

نکات مهم خرید باربند

تمامی باربندها مناسب تمامی خودروها و رانندگان نیست. کارایی، وزن، جنس و المان های دیگری باید مورد توجه قرار گیرند تا با توجه به نیاز راننده، باربند مناسبی تهیه شود.فرض کنید یک باربند نامناسب تهیه کرده باشید و در میانه سفر باربند خودروتان با مشکلی مواجه شود. قطعا خاطره تلخی برایتان به جا خواهد ماند اما با انتخاب باربند خوب می توانید با خیال راحت به سفر بروید.

  • وزن باربند:بهتر است باربندی را انتخاب کنید که علاوه بر آنکه مقاومت و استحکام قابل توجهی دارد، وزن کمی هم داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که هرگز استحکام را فدای وزن نکنید. به طور مثال باربندهای ساخته شده از استیل با وجود وزن پایین تر از بارندهای فولادی، مقاومت خوبی دارند.
  • استحکام باربند:استحکام بالا یکی از مهم ترین ویژگی های یک باربند خوب است. مقاومت باربندها نباید آنقدر کم باشد ک هنگام سفر یا حمل وسایل به راحتی شکسته شوند. بنابراین بهتر است با کمی هزینه بیشتر باربندی مقاوم تر خریداری شود.
  • داشتن خدمات پس از فروش:بهتر است باربندی خریداری کنید که گارانتی معتبری داشته باشد تا در صورت ایجاد مشکل یا بروز شکستگی بتوانید آن را به راحتی تعویض کنید.
  • جنس باربند:باربندها از جنس ها مختلفی ساخته می شوند. از فولاد گرفته تا پلاستیک. اما بهتر است از باربندی استفاده شود که فلزی باشد، چون باربندهای پلاستیکی ممکن است در میانه راه در اثر ضربه یا دلایل دیگر دچار شکستگی شوند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (204 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (30 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (18 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم