آشنایی با انواع دستگاه‌های تصفیه آب برای استفاده در منزل

  پنجشنبه، 27 آبان 1400 ID  کد خبر 178708
آشنایی با انواع دستگاه‌های تصفیه آب برای استفاده در منزل
ساعدنیوز:از آنجایی که گزینه‌های زیادی برای دستگاه تصفیه آب وجود دارد، ما در این مقاله انواع دستگاه را معرفی می‌کنیم که شما با توجه به نیازتان بتوانید بهترین را انتخاب کنید. همچنین بهترین مارک و برند دستگاه تصفیه آب را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا خرید آسان‌تری داشته باشید.

همه ما به آب آشامیدنی سالم و پاک نیاز داریم که در واقع عاری از مواد شیمیایی، باکتری ها، آفت کش ها و سایر آلاینده هایی باشد که می توانند برای سلامتی ما مضر باشند. دستگاه های تصفیه آب همه این آلاینده های مضر و همچنین بو، رنگ، رسوبات و حتی طعم بد آب را از بین می برند. امروزه، دستگاه های آب تصفیه کن انواع مختلفی دارند که همین موضوع انتخاب ها را برای افراد بسیار متنوع می کند. انواع دستگاه ها از نظر قیمت، سرعت تصفیه، طول عمر فیلتر، ظرفیت و موارد دیگر بسیار متفاوت هستند.

از آنجایی که گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، ما در این مقاله انواع دستگاه را معرفی می کنیم که شما با توجه به نیازتان بتوانید بهترین را انتخاب کنید. همچنین بهترین مارک و برند دستگاه تصفیه آب را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا خرید آسان تری داشته باشید.

پارچ های تصفیه کننده آب

پارچ های تصفیه کننده آب یکی از انواع دستگاه ها هستند که امکان دسترسی سریع به آب تصفیه شده را در خانه فراهم می کنند. پارچ ها در مقایسه با انواع دیگر دستگاه ها، ظرفیت محدودتری دارند که معمولا بین شش تا ده فنجان آب را می توانند تصفیه کنند. برخی از مدل های بزرگ تر آن ممکن است تا 23 فنجان آب را نیز تصفیه کنند، اما به هر حال اندازه تصفیه آب توسط این مدل دستگاه ها نیازهای خانواده در طول روز را پوشش نمی دهد. پارچ ها در مدل با دیگر دستگاه ها قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

فیلترهای شیر آب

تصویر

فیلترهای شیر آب مستقیماً روی شیر سینک شما پیچ و وصل می شوند. این مدل دستگاه ها در زمان، آب خارج شده از شیر آب را تصفیه می کند. برای به دست آوردن آب خالص، کافی است سوئیچ فیلتر را بچرخانید تا آن را فعال کنید. جریان آب از طریق فیلتر رد می شود و خروجی آب تصفیه شده خوش طعم و شفاف خواهد بود. از آنجایی که آب مستقیماً از لوله کشی اصلی آب در خانه شما می آید، به همین خاطر برای تولید آب تصفیه شده با این مدل دستگاه ظرفیت نامحدودی خواهید داشت. البته که میزان دقت این دستگاه ها نسبت به دستگاه های حرفه ای تر مانند زیرسینکی ها بسیار پایین تر است و عمر آنها نیز بسیار کمتر خواهد بود.

دستگاه های تصفیه آب رومیزی

دستگاه های تصفیه آب رومیزی دو نوع مختلف دارند. نوع اول یک مخزن بزرگ در پایین و یک فیلتر در بالا دارند و می توانند مقدار بیشتری آب نسبت به پارچ های تصفیه آب حتی به اندازه 2.25 گالن، تصفیه کنند و در خود نگه دارند. با این حال، آنها در یخچال جا نمی شوند، بنابراین بسیاری از آنها فقط آب با دمای اتاق را تامین می کنند.

نوع دوم دستگاه آب تصفیه کن رومیزی به آب لوله کشی اصلی خانه شما در کنار سینک آشپزخانه شما وصل می شود. این مدل دستگاه شیر آب مخصوص خود را دارد و در زمان استفاده باید آن را باز کنید. این مدل دستگاه ها بسیار کوچک تر از مدل قبل هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند، اگرچه ممکن است کمی گران باشند. از آنجایی که به آب اصلی خانه شما متصل شده اند ظرفیت نامحدودی دارند، اما ممکن است در تولید آب تصفیه شده کمی کند عمل کنند.

دستگاه های تصفیه آب زیرسینکی

تصویر

این نوع دستگاه، دقیقاً همان طور که از نام آن پیداست در زیر سینک آشپزخانه شما قرار می گیرد. به طور مستقیم به لوله کشی اصلی آب شما متصل می شود تا ظرفیت نامحدودی آب تصفیه شده داشته باشید. آنها معمولاً یک شیر آب مخصوص دارند که در کنار شیر اصلی سینک وصل می شود. این دستگاه ها می توانند از یک فیلتر واحد یا چند فیلتر تشکیل شوند که برای فیلتر کردن تعداد بیشتری از آلاینده ها در یک فرآیند چند مرحله ای طراحی شده اند. فیلترها در این دستگاه ها عمر مشخصی دارند و پس از اتمام عمر آنها، به راحتی قابل تعویض هستند. خوشبختانه، فیلتر این مدل دستگاه ها نسبت به بسیاری از انواع دیگر دستگاه های تصفیه آب طول عمر بیشتری دارند، بنابراین شما نیاز به تعویض مداوم آنها نخواهید داشت. دستگاه های تصفیه آب زیرسینکی توانایی کاهش سختی آب را دارند. این مدل دستگاه ها نیز انواع مختلفی دارند که هر کدام از روش های مختلف برای تصفیه آب استفاده می کنند.

بهترین مارک و برند دستگاه تصفیه آب

در حال حاضر می توانیم مینروا را مطرح ترین و بهترین برند برای تصفیه آب بدانیم. این برند در ایران به عنوان تنها برند دارای استاندارد جهانی بهداشت NSF، گواهینامه کنترل کیفیت بهداشت آب Water Quality، گواهی سازمان بهداشت غذا و دارو آمریکا FDA و استاندارد CE اروپا به شمار می آید، که تمام این گواهی ها برای بهترین دانستن این برند کافی است. همچنین قیمت های آنها با توجه به مراحل و سیستمی که دارند فرق می کند. قیمت های دستگاه های تصفیه آب با توجه به کارایی که دارند متفاوت است، در سایت مینروا فیلتر لیست قیمت انواع دستگاه های تصفیه آب موجود است که می توانید آنها را در این سایت بررسی کنید.

دستگاه های آب تصفیه کن مرکزی

دستگاه های تصفیه آبی که در ورودی خانه ها وصل می شوند، بزرگترین و همچنین گران ترین مدل های موجود در بازار ایران و جهان هستند. این دستگاه ها با قیمتی چند برابر بیشتر از سایر دستگاه های موجود، برای تصفیه آب کل خانه شما طراحی شده اند. به همین خاطر می توان انتظار داشت که میزان آب تصفیه شده توسط این دستگاه ها محدودیتی نداشته باشد و در هر ساعتی از شبانه روز به آب سالم دسترسی داشت. این مدل دستگاه ها اغلب چند مرحله ای هستند که می توانند هر آلاینده ای را از آب حذف کنند. بسیاری از این سیستم ها، سختی آب را کاهش می دهند. این مدل دستگاه ها به ورودی آب در خانه متصل می شوند و ممکن است برای نصب به یک متخصص نیاز داشته باشند.

دستگاه های ماوراء بنفش

دستگاه های فرابنفش نوع منحصر به فردی از تصفیه آب هستند که با قرار دادن آب در معرض نور ماوراء بنفش باکتری ها، ویروس ها، جلبک ها و غیره را از بین می برند. آنها به طور کلی کوچک و سبک هستند و با باتری کار می کنند. این دستگاه ها کمی گران تر از انواع دیگر دستگاه های آب قابل حمل هستند. متأسفانه، آنها هیچ کاری برای حذف رسوب از آب انجام نمی دهند، بنابراین بهترین انتخاب برای آبی که دارای ذرات جامد است، نیست. این مدل دستگاه ها بیشتر برای آب چاه مورد استفاده قرار می گیرند و برای تصفیه این مدل آب کارایی دارد.

دستگاه های اسمز معکوس

دستگاه های دارای سیستم اسمز معکوس، آب را از فیلترهای غشایی نیمه تراوا عبور می دهند. آنها تمام مواد شیمیایی، آلاینده ها و ذرات را حذف می کنند و مواد معدنی ضروری برای سلامتی مانند منیزیم و کلسیم را نیز به آب برمی گردانند. به همین دلیل، بسیاری از سیستم های اسمز معکوس دارای مرحله قلیایی شدن هستند که pH آب را متعادل می کنند و مواد معدنی ضروری را دوباره به آن اضافه می کند.

سیستم اسمز معکوس یکی از محبوب ترین روش های فیلتراسیون در دنیا است. این سیستم 98٪ مواد جامد محلول را از بین می برد، که باعث می شود که آب را سالم بنوشید. این دستگاه سختی آب را به میزان بالایی کاهش می دهد و به همین خاطر مزایای بسیاری برای ما به همراه دارد. این مزایا شامل موارد زیر می شود:

  • آلاینده های مضر محلول در آب کاهش می یابد.
  • سدیم در آب کاهش می یابد.
  • طعم و بوی بد آب کاهش می یابد.
  • نسبت به آب معدنی های بطری برای محیط زیست بهتر هستند.
  • نگهداری و نصب آن آسان است.
  • در زیر سینک آشپزخانه قرار می گیرد.

دستگاه های مینروا فیلتر همگی از سیستم اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می کنند و به همین دلیل می توانید مطمئن باشید که تمام مزایای این سیستم تصفیه آب را در خانه خود خواهید داشت و آب سالم مصرف می کنید.

سخن پایانی

انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب در بازار وجود دارد و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را انتخاب کنید می تواند سخت باشد. پس از خواندن خلاصه هر یک از آنها، باید بتوانید جستجوی خود را برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب محدودتر کنید. حتما با توجه به موقعیت جغرافیایی خانه خود، میزان آلودگی آب خانه خود و همچنین مصرف روزانه تصمیم بگیرید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تعیین کنید کدام نوع دستگاه به شما کمک می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) واکنش هوتن شکیبا به بیلبورد تبریک ماه ربیع شهرداری تهران / خودمون اسم داریم واسه ماه‌هامون (1028 نظر) عکس ولخرجی‌های فرح پهلوی در یک جشن خاص، بریز و بپاش از جیب مردم ایران/ فرح: اینقدر درگیر جشنیم به چیز دیگری فکر نمی کنیم! (407 نظر) نگاهی به سینی غذای ساده رهبر انقلاب با 2 استکان چای و قند و پنیر +عکس / آقا چهار زانو روی زمین نشسته اند (372 نظر) مهرانه مهین ترابی: دلم می خواست همسرم بهترین باشد ریسک مادر نشدن را پذیرفتم و سرنوشت تنها بودن را برای خودم انتخاب کردم (344 نظر) الهام حمیدی: من به‌ شخصه هیچ پشتوانه مالی ندارم و اگر خدایی ناکرده پایم بشکند و دو ماه در خانه باشم، هیچ‌کس در خانه مرا نمی‌زند که آیا پول اجاره خانه‌ات را داری؟ (344 نظر) رهبر معظم انقلاب: درسته که نمی‌گذارند من چای بریزم؛ اما اگر بگویند درست کردن چای به عهده‌ی شماست، می‌رفتم عبایم را کنار می‌گذاشتم و آستینهایم را بالا می‌زدم و چای درست می‌کردم (328 نظر) همسر رضا رویگری: هیچ کس حاضر نبود یک روز کنار او باشد و من 8 سال کنارش بودم (327 نظر) رهبر معظم انقلاب: وقتی هر 6 محافظم رو مرخص کردم که بروند طفلک‎‌ها شروع به گریه کردند+ویدیو (299 نظر) نگاهی به خانه بدون تجملات محمود احمدی نژاد با فرش ماشینی و مخده های قدیمی و مزین به تصویر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب (عکس) (251 نظر) داریوش ارجمند: هیچ کس منو بعد از بازی در نقش مالک اشتر با زن و بچه‌م توی کافه ندید؛ من عاشق بیلیارد بودم اما بعد از بازی در سریال امام علی پامو توی باشگاه بیلیارد نذاشتم+ویدیو (241 نظر) خلاقیت خنده دار دستفروش آبادانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (119 نظر) همزاد هادی چوپان، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/ یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (119 نظر) محمدرضا گلزار: تا میتونین دعا کنین تا میتونین نماز بخونید؛ آدم بی‌اعتقاد هیچ چیز در زندگیش نداره+ویدیو (117 نظر) حامد بهداد: زن ایرانی نمیگیرم چون وقتی کتکشان میزنی به جای اینکه مثل زنان مالزی تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می‌کنند که مهریه‌ام را به اجرا می‌گذارم! (78 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران محمد کاشانکی، رقیب تهرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/آرنولد تهرانی سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (70 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 25 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 25 شهریور 1403 + فیلم
تایید نشدن بیمه خسارت آتش سوزی مسجد روستای قلعه سحر دغدغه اهالی شد
پیام و درخواست یاسین سبزی پور سلامات ریاست کمیته قهرمانان باشگاه های خوزستان در خصوص صادق بیت سیاح
خانه‌داری یک کدبانو؛ بهترین روش های رفع سوختگی فرش در منزل بدون ابزارهای خاص
بنر جالب بازیکنان تراکتور قبل از بازی با ذوب آهن / وفاق تراکتوری ها با رنگ و بوی رهبر انقلاب و آقای رئیس جمهور
کسب مدال های رنگین توسط دختران گنگ توان تبریزی در مسابقات کشوری
کسب 10 طلا و 2 نقره توسط گنگ توان کاران تبریزی در مسابقات کشوری کوکسول کوان
مرد تبریزی که بیش از 22 سال به گربه های تبریز غذا می‌دهد
در یک روز تابستانی با میثم رشتبر چهره هنرهای رزمی؛ برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان رزمی کار مشهور آذربایجان از رکورد گینس تا شکوفایی شاگردانش
قاتل فراری زوج مرندی؛در کمتر از 24 ساعت بازداشت شد
نگاهی به لباس عروس های زنان شاه پهلوی؛ از لباس عروس 30 کیلویی ثریا اسفندیاری تا پیراهنی مزین به پرهای لک‌لک آفریقایی! / به نام مردم به کام خاندان منحوس پهلوی+عکس
همسر رهبر معظم انقلاب: خودم را برای تمام مشکلات ممکن آماده کرده بودم و هرگز درباره هیچ چیز لب به شکوه نگشودم +عکس
همه چیز درباره مرتضی خائفی هوادار تیفوسی ملوان که در اصفهان فوت شد +جزئیات و عکس
روایت ناگفته های خصوصی رهبر معظم انقلاب! از مراسم ازدواج فرزندان تا لباس پوشیدنشان
منتخب روز   
نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس پخش کردن ساندویچ نذری بین مردم با لباس خادمی؛ اقدام پسندیده سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در روز شهادت امام رضا(ع)+ویدیو سعادت بر تن کردن لباس خادمی امام رضا(ع) نصیب این چهره‌های مشهور شد؛ از ظریف و عراقچی تا فرهاد قائمیان و علیرضا دبیر+عکس