دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

آشنایی با ارز دیجیتال، از کجا شروع کنم؟ 

سه شنبه، 12 مهر 1401
ساعدنیوز: آشنایی با ارز دیجیتال، از کجا شروع کنم؟ همان‌طور که هنگام ورود به یک سرزمین و کشور جدید، نیازمند آشنایی با زبان مردم آن‌جا هستیم؛ برای رشد و دوام در دنیای کریپتو نیز به آموزش و یادگیری نیاز داریم.

همان طور که هنگام ورود به یک سرزمین و کشور جدید، نیازمند آشنایی با زبان مردم آن جا هستیم؛ برای رشد و دوام در دنیای کریپتو نیز به آموزش و یادگیری نیاز داریم. حوزه نوظهور دنیای دیجیتال باعث شده که بعضی افراد تنها به دنبال خریدوفروش رمز ارزها باشند! بدون آن که هیچ گونه آموزشی در این زمینه ببینند. این امر نه تنها باعث پیشرفت آن ها نخواهد شد، بلکه در مدت کوتاهی باعث از دست رفتن کلیه سرمایه دیجیتالشان نیز خواهد شد. آشنایی با دنیای ارز دیجیتال و نکات مهم آن برای کسانی که هدف سرمایه گذاری در این حوزه را دارند بسیار ضروری است. آیا قصد دارید به یک تریدر ماهر کریپتوکارنسی تبدیل شوید؟ پیشنهاد می کنیم چند دقیقه از زمان ارزشمند خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

دلیل اهمیت شناخت انواع رمز ارز باتوجه به ارزش آن ها

گفتیم که ورود به حوزه دیجیتال مانند قدم گذاشتن در یک دنیای جدید است! همان طور که در دنیای ما کشورهای مختلفی با واحدهای پولی گوناگون وجود دارند، ارزهای دیجیتال نیز به انواع و اقسام متعددی تقسیم می شوند. اگر خاطرتان باشد در دوره آموزش ارز دیجیتال به تفاوت ارزش کوین های دیجیتال پرداختیم و دلیل این تفاوت را توضیح دادیم. یک سرمایه گذار دیجیتال موفق باید با کلیه رمز ارزها (چه معروف ترین ها و چه ارزهای تازه وارد) آشنا باشد. درست است که روزانه چندین هزار ارز دیجیتال به دنیای کریپتو وارد می شود، اما یک تریدر موفق می کوشد برای افزایش ثروت خود با همه این پول های دیجیتال آشنا شود. این موضوع دو حسن دارد:

  1. افزایش اطلاعات و آشنایی با ارزش هر کوین
  2. یادآوری نام ها در صورت لزوم؛ هنگام خرید کیف پول های ارز دیجیتال، به کوین های ساپورت شده توجه خاصی می شود.

ممکن است بپرسید: کدام رمز ارز اولویت بیشتری برای شناخت دارد؟ آیا شناخت اتریوم و بیت کوین کافی است یا ارزهای درحال رشد نیز باید مورد بررسی قرار بگیرند؟ پاسخ این سوال را در قسمت بعدی خواهید یافت.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اولویت دارد یا ریپل؟

آیا می دانستید که بالا بودن قیمت یک ارز دیجیتال، تنها دلیل اهمیت آن نیست؟ همان طور که بهای بورس، طلا و نفت روزانه کم و زیاد می شوند، ارزش رمز ارزها نیز در طی زمان دستخوش تغییر شده است. در آموزش ارز دیجیتال پیشرفته گفتیم بااینکه Bitcoin مهم ترین و ارزشمندترین کوین در کریپتوکارنسی شناخته می شود، اما در ماه های اخیر دچار افت و ریزش فاجعه باری شده است. در مقابل، ارز دیجیتال نه چندان معروف ریپل، توانسته خود را بالا بکشد و در میان ۱۰ رمز ارز باارزش در دنیای دیجیتال شناخته شود. نمودار صعود XRP شیب ملایمی دارد، اما همین موضوع باعث شده که توجه بسیاری از تریدرها را به خود جلب کند.

پیش نیاز برای انجام بهترین تحلیل ارز دیجیتال و خریدوفروش کوین ها

سرمایه گذاری در دنیای دیجیتال در کنار اطلاعات جامع و کامل، به برنامه و استراتژی نیاز دارد. برای انجام بهترین تحلیل ارز دیجیتال باید پس از گذراندن دوره های مبتدی تا پیشرفته، با انواع ابزارهای لازم نیز آشنا شوید. در آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال آموختیم که دنیای پرتلاطم کریپتو نیازمند پیش بینی است؛ و این امر تنها با تدریس های حرفه ای اساتید مجرب امکان پذیر است.

ابزارهایی مانند اندیکاتور استوکاستیک، اندیکاتور مکدی، اندیکاتور RSI، اندیکاتور حجم معاملات، اندیکاتور عرضه و تقاضا و تحلیل فاندامنتال در این زمینه به تریدرها برای انتخاب رمز ارز موردنظرشان کمک می کنند. اینکه کدام اندیکاتور بهتر از بقیه است، به خود تریدرها بستگی دارد! هیچ کس نمی تواند برتری یک ابزار تحلیل دیجیتال را بر دیگری ثابت کند. برای رسیدن به این پاسخ، لازم است شما تجربه کافی در زمینه خریدوفروش ارز دیجیتال داشته باشید. از این طریق می توانید بهترین و کارآمدترین اندیکاتور یا تحلیل را انتخاب کنید.

اهمیت مراقبت از رمز ارزها پس از ورود به بازار کریپتوکارنسی

پس از آشنایی با ترید ارز دیجیتال و انجام خریدوفروش های کوین های مختلف، نیاز به پس انداز اندوخته دیجیتال خود دارید. همان طور که پول های کاغذی خود را بدون نظم و کیف پول رها نمی کنید، برای محافظت از رمز ارزها نیز به کیف پول های مخصوص نیاز دارید.

  1. کیف پول های نرم افزاری
  2. کیف پول های سخت افزاری
  3. کیف پول های کاغذی

کیف های نرم افزاری یا آنلاین درواقع سایت ها و اپلیکیشن هایی هستند که برای استفاده از آن ها نیاز به اینترنت داریم. دسترسی آسان و انجام تراکنش های سریع ازجمله ویژگی های مثبت کیف پول آنلاین است.

کیف های سخت افزاری یا Hardware wallet یک کیف با ماهیت فیزیکی و در برخی مواقع شبیه به فلش مموری و کارت عابر بانک است. امنیت بالای این کیف باعث شده که در کنار قیمت بالا، طرفداران بسیاری داشته باشد.

کیف پول های کاغذی به صورت یک کاغذ معمولی هستند که روی آن ها کلیدهای عمومی و خصوصی درج شده. قیمت ارزان و دسترسی آسان باعث شده تریدرهای بسیاری از این کیف ها استفاده کنند. نکته قابل توجه این است که هیچ یک از کیف پول های ارز دیجیتال به انداره کیف های سخت افزاری امنیت ندارند.

پس از آشنایی با اصطلاحات ارز دیجیتال، به زبان تریدرها صحبت کنید

پس از شرکت در آموزش های تخصصی مرتبط با کریپتوکارنسی ها و یادگیری نکات مهم، نوبت به آشنایی با واژه نامه این حوزه می رسد. یادگیری اصطلاحاتی مانند بلاک چین، ماینینگ، نهنگ ها، بازار خرسی و گاوی، توکن، آلت کوین، ساتوشی، هش ریت، گواهی های اثبات کار و اثبات سهام و مواردی از این قبیل، برای یک سرمایه گذار دیجیتال ضروری است. از این طریق می توانید خود را یکی از تریدرهای حرفه ای این حوزه قلمداد کنید.

آموزش رایگان صفر تا صد ارز دیجیتال با دوره های تخصصی داجکس

در این مقاله به لزوم آشنایی با ارز دیجیتال پرداختیم و اهمیت آن را شرح دادیم. اگر می خواهید در آینده نزدیک، بخشی از ثروت دنیای کریپتو را تصاحب کنید، لازم است با لغات و اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید. بهترین و منطقی ترین راه، شرکت در دوره های تخصصی ارز دیجیتال داجکس است.

آموزش های رایگان در کنار دوره های مبتدی، پیشرفته، وی آی پی و تخصصی داجکس به همراه وبینارها و پکیج های متعدد، ظرف مدت کوتاهی افراد بی تجربه را به یک تریدر حرفه ای تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دوره های این مجموعه، به سایت dogex.ae مراجعه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی