آشنایی با ارز دیجیتال گالا گیمز (Gala Games)

  یکشنبه، 29 آبان 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال گالا گیمز (Gala Games)
گالا گیمز یکی از پلتفرم‌های بازی بر بستر بلاکچین است که کاربران با بازی کردن در این پلتفرم، می‌توانند ارزهای دیجیتال بدست آورند. در ادامه بیشتر در باره این پلتفرم بحث می کنیم.

بازی و سرگرمی از دیرباز برای بشر جایگاهی مهم داشته است. در زمانه مدرن، صنعت بازی سازی رایانه ای بدل به صنعتی گسترده و پول ساز شده است. اقلام کلکسیونی و آیتم های بازی، هر ساله گردش مالی هنگفتی برای شرکت های بازی سازی به ارمغان می آوردند. با پیشرفت بلاکچین و توسعه استانداردی برای توکن های بی همتا (NFT)، این توکن ها بدل به گزینه ای مناسب برای استفاده در بازی ها شدند. طی چند سال اخیر، بازی های بلاکچینی پای خود را به قلب ها و دستگاه های دیجیتال کاربران باز کردند. توسعه مدل اقتصادی Play to Earn و جهان دیجیتال (متاورس) نقش بسزایی در جذب و پویایی این حوزه ایفا کرده است. شرکت توسعه دهنده بازی گالا گیمز، یکی دیگر از پروژه هایی است که می خواهد سهمی از این بازار نو برای خود دست و پا کند.پروژه گالا گیمز چیست؟ با ادامه این مطلب همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریابید.

پروژه گالا گیمز چیست؟

گالا گیمز (Gala Games) شرکتی است که در زمینه توسعه بازی های بلاکچینی فعالیت می کند. به جز ساخت بازی، این شرکت اکوسیستم گالا گیمز را برای تغییر نگرش مردم در خصوص آیتم های درون بازی طراحی کرده است. آیتم های بازی های این پروژه به فرم توکن هایی بی همتا با استاندارد ERC-1155 طراحی شده است و قابل خرید، فروش و انتقال به غیر است. با ورود آیتم ها به بلاکچین، آن ها عمری جاودان خواهند یافت و مالکیت کاربر بر آن ها خدشه ناپذیر خواهد بود. گالا گیمز در سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرد. این پروژه در حال حاضر میزبان ۱.۳ میلیون کاربر فعال ماهانه است و تاکنون بیش از ۲۶ هزار عدد توکن NFT به فروش رسانده است. گران ترین توکن بی همتای فروخته شده این اکوسیستم، با قیمت ۳ میلیون دلار به فروش رفت.

گالا گیمز

بنیان گذاران گالا گیمز چه کسانی هستند؟

اریک شیرمیر (Eric Schiermeyer) بنیانگذار و موسس پروژه گالا گیمز و ارز دیجیتال گالا است که این پروژه را در جولای سال ۲۰۱۹ ابداع کرد. وی همچنین هم بنیان گذار شرکت آمریکایی محبوب بازی های موبایل زینگا (Zynga) است.بازی های موردعلاقه وکاربرپسندی چون پوکر (Poker)، جنگ مافیا (Mafia Wars) و فارم ویل (Farmville) از جمله محصولات کمپانی زینگا (Zynga) در زمان رهبری شیرمیر است.اعضای تشکیل دهنده تیم گالا گیمز در مجموع متشکل از ۶۰ نفر است. شیرمیر با هدف ایجاد یک شبکه بازی مبتنی بر بلاک چین، گالا گیمز را راه اندازی کرد تا بتواند مسئولیت بیشتری را به کاربران در مورد بازی هایی که انجام می دهند بدهد.

کارکرد اکوسیستم Gala Games

گالا گیمز شبکه ای غیرمتمرکز است، توکن GALA بروی شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می شود؛ ادامه حیات این توکن مبتنی بر فراهم کردن زیر ساخت، توسط نودهای موسس (Founder Nodes) است. حداکثر ۵۰ هزار نود موسس در این شبکه فعالیت خواهند کرد. نودهای موسس کامپیوترها یا سرورهای (VPS) اجاره ای هستند که حداقل مشخصات سخت افزاری لازم برای اجرای کلاینت این شبکه را دارا هستند. می توانید برای فعالیت خود در گالا گیمز لاینسس آن را خریداری کنید، نخوه امتیاز دهی به ازای فعالیت شما، در جدول زیر آورده شده است:

امتیاز دهی به ازای فعالیت شما
به ازای حداقل شش ساعت فعالیت یک نود در هر سیکل ۲۴ ساعته = ۱ امتیاز
به ازای حداقل شش ساعت فعالیت نودی که از طرف شما معرفی (Referral) شده در هر سیکل ۲۴ ساعته = ۰.۱ امتیاز
اگر فرد معرفی شده توسط شما نودی خریداری کند = ۱۰ امتیاز (تنها یک بار پرداخت می شود)

امنیت شبکه گالا

توکن گالا بر روی شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می شود. امنیت شبکه گالا بوسیله نود های اختصاصی این شبکه با نام (Founder Nodes) تامین می شود. گالا گیمز دارای حداکثر ۵۰،۰۰۰ Founder Nodes برای تأیید تراکنش های درون بازی و ایمن سازی شبکه است.این نودها می توانند به نوع بازی قابل اجرا بر روی پلتفرم گالا گیمز راه بدهند. خرید حساب کاربری و اجرای آن روی رایانه به معنای اجرای یک نود است. به افرادی که این نودها را اجرا می کنند بر اساس سیستم امتیازات، توکن گالا پاداش داده می شود. اجرای یک گره برای حداقل شش ساعت در یک چرخه، ۱ امتیاز دارد.

توکن گالا

ارز گالا (GALA)، توکن اصلی پلتفرم گالا گیمز است و برای ایمن کردن پلتفرم بازی و عنصری تشویقی برای بازیکنان، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با استفاده از توکن گالا کاربران می توانند در رأی گیری ها و امور مدیریت این پلتفرم نقش ایفا کنند.گالا گیمز بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می شود، اما این پلتفرم با شبکه پالیگان شریک شده است و با موفقیت، از طریق پل شبکه پالیگان به زنجیره BNB متصل شده است. این موضوع باعث می شود که بازیکنان توکن های خود را با هزینه کمتری ترید یا معامله کنند.

ارز دیجیتال گالا چگونه کار می کند؟

پلتفرم گالا گیمز عملکردی مشابه پلتفرم استیم گیم استور (Steam Game Store) یا پلتفرم عرضه دیجیتال بازی های ویدئویی GOC است که ارائه دهنده طیف وسیع و متنوعی از بازی ها هستند.از تفاوت های اساسی میان پلتفرم گالا گیمز و پلتفرم های نام برده، رایگان بودن ۱۰۰ درصدی تمام بازی های گالا است و اینکه تمام این بازی ها از طریق یک برنامه غیر متمرکز (DApp) روی بلاک چین قابل دسترسی هستند. در حال حاضر ۵ بازی بر روی پلتفرم گالا گیمز اجرا می شود که در زیر به بررسی آن پرداخته ایم.

  1. تاون استار (Town Star): در حال حاضر نسخه بتای این بازی ساخته و منتشر شده است. تاون استار یک بازی شهرک سازی است که امکان رقابت و کسب توکن های غیرمثلی (NFT) را برای تمام بازیکنان در سراسر جهان فراهم می کند.
  2. میراندوس (Mirandus): در این بازی ماجراجویی، بازیکنان در مکان های مختلف به مبارزه با هیولاها پرداخته و زمین خود را برای کسب درآمد می سازند.
  3. اسپایدر تنک (Spider Tank): این بازی یک نبرد چند نفره است که بازیکنان با استفاده از تانک های عنکبوتی و سلاح های جنگی خود، به مبارزه با یکدیگر می پرداند.
  4. فورتفاید (Fortified): در این بازی که یک بازی دو به دو است بازیکنان می توانند در نقشه ها و زمین های مختلف، با استفاده از تانک های خود که مجهز به قابلیت های گوناگونی هستند به نبرد با تیم رقیب بپردازند.
  5. Echoes of Empire: یک بازی استراتژی علمی-تخیلی است که بازیکنان باید منابع کمیاب پخش شده در دنیای این بازی را با مبارزه با یکدیگر به دست آورند.

معایب و نقاط ضعف گالا گیمز

  • نقشه راه و وایت پیپر: گالا دارای وایت پیپر یا سفیدنامه خوبی نیست و برای کسب اطلاعات و جزئیات موردنیاز باید به سایت مدیوم (Medium) مراجعه کرد. همچنین، نقشه راه توسعه این اکوسیستم شفاف نبوده و دارای ابهاماتی است.
  • بازی های عرضه شده کم؛: از میان ۵ بازی معرفی شده پروژه گالا گیمز تا امروز، تنها ۱ بازی منتشر شده و قابل دسترس کاربران آن است و ۴ بازی دیگر در فاز توسعه قرار دارند.

خرید و نگهداری رمز ارز گالا

این توکن را می توانید از صرافی های متمرکزی همچون بایننس، کوکوین، Gate.io و پولونیکس خریداری کنید. همچنین صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ و سوشی سواپ محل مناسبی برای تهیه این رمزارز است. همچنین نسخه رپ شده این توکن در شبکه BSC را می توانید از صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ تهیه نمایید.با توجه به اینکه توکن گالا یک توکن ERC-20 است، بسیاری از کیف پول های رایج و مشهور می توانند برای نگهداری از این ارز مورد استفاده قرار گیرند. برخی از نمونه های این والت ها عبارتند از: کیف پول متامسک، تراست والت، کیف پول سیف پل، بایننس چین والت و غیره.

اکوسیستم گالا گیمز با بهره گیری از قدرت بلاکچین به دنبال اعطای مالکیت حقیقی دارایی های دیجیتال به گیمرهاست. آن ها با هدف توسعه بازی های جذاب پای به این مدیان گذاشته اند و می خواهند بدل به استیم دنیای بازی های بلاکچین شوند. طراحی شبکه نودهای منحصر به فرد این پروژه و سهیم کردن آن ها در برخی تصمیمات حاکمیتی، بخشی از تمرکز را از این اکوسیستم می زداید. برای آن که دید آیا گالا گیمز می تواند بدل به رونین دیگری در عرصه بازی های بلاکچینی شود، تنها باید صبر کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (229 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (40 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند