آشنایی با ارز دیجیتال وراسیتی (VRA)

  چهارشنبه، 30 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال وراسیتی (VRA)
ارز دیجیتال وراسیتی (VRA) از پلتفرم های نسل جدید اشتراک گذاری ویدیو به شمار می رود که روی شبکه اتریوم قرار گرفته و یک توکن با استاندارد ERC-20 است. در ادامه بیشتر با این رمز ارز آشنا می شویم.

رمز ارز وراسیتی Verasity توکن بومی یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو است که برای چرخش اکوسیستم ویدیوی آنلاین با ایجاد ارتباط مستقیم و شفاف بین بینندگان، سازندگان محتوا و تبلیغ کنندگان طراحی شده است. چنانچه فعال خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید پیشنهاد می کنیم پروژه های نوپا ولی با پتانسیل بالا را شناسایی کنید. ارز vra یکی از این پروژه هاست. در این مطلب به شما خواهیم گفت ارز دیجیتال وراسیتی چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پلتفرم وراسیتی چیست؟

وراسیتی پلتفرمی برای انتشار محتواهای ویدیویی است. محتواهایی از ویدیو های آموزشی گرفته تا استریم بازی های ویدیویی، همه و همه با یک هدف در پلتفرم Verasity دور یکدیگر جمع شده اند؛ این هدف چیزی جز رساندن منفعت اقتصادی به منتشرکنندگان و بینندگان آن ویدیو نیست. Verasity ساختاری را طراحی کرده است که با انتشار هرچه بیشتر یک ویدیو، هم سازندگان آن به درآمدی بیشتری دست پیدا کنند و هم کاربرانی که آن محتوا را تماشا کرده اند. به گزارش پلتفرم وراسیتی، هم اکنون این پلتفرم بیش از ۲ میلیون سازنده ویدیو، ۵۵۰ میلیون کاربر و ۱۱۰ میلیارد بازدید ماهیانه دارد. درآمد کسب شده توسط کاربران، در قالب توکن های VRA به کیف پول آن ها واریز می شود.

در گذشته نیز پلتفرم های دیگری از جمله YouTube ،Twitch ، FlowPlayer و Kaltura وجود داشته اند که چنین مدل درآمدی را برای ناشرین ویدیو در نظر گرفته بودند؛ اما چالش مهمی که آن ها و متقاضیان پخش تبلیغ در این پلتفرم ها با آن ها روبه رو بودند، عدم وجود یک راه حل قطعی برای حاصل کردن اطمینان از این مسئله بود که آمار بینندگان هر ویدیو، آماری شفاف، واقعی و خالی از هرگونه جعل و تقلب توسط دستکاری های مخرب باشد. هرچند که الگوریتم ها و زیرساخت ها متعددی توسط پلتفرم های سنتی توسعه داده شد، اما به همان اندازه الگوریتم های ساختن یک ربات برای ایجاد آمار تقلبی نیز پیشرفت داشته است. در این میان پلتفرم Verasity با بهره گیری از فناوری گواه اثبات بازدید (Proof-of-View) توانسته است راه حلی نوین را ارائه دهد.

Verasity

معرفی بنیانگذاران Verasity

در سال 2018 یک تیم متخصص و با سابقه در صنعت ویدیو و رسانه رمزارز وراسیتی را ایجاد کردند. اما بنیانگذار اصلی وراسیتی Mark RJ می باشد. وی همچنین موسس تعدادی شرکت در زمینه فناوری رسانه و مدیریت حریم خصوصی پیش از وراسیتی بود. میزان تجربه او در زمینه برنامه های کاربردی استریم و فناوری رسانه بیش از دو دهه است. دیوید آرچر وکیل دادگستری و فارغ التحصیل از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن به عنوان مدیر بنیاد وراسیتی معرفی شده است.

هدف پروژه Verasity چیست؟

همان طور که پیش تر به بحث توزیع درآمد اشاره شد، اکنون پلتفرم هایی هستند که بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات خود را به ناشران آن اختصاص می دهند تا تعامل کاربران را افزایش دهند. با این وجود از دیدگاه وراسیتی، این توزیع درآمد و تعامل، هم چنان در درجه مطلوب خود قرار ندارد و ظرفیت های گسترده تری در این حوزه وجود دارد. هدف اصلی این پروژه، گسترش و بهره بردن از این ظرفیت است؛ Verasity در نظر دارد ناشران سهم بسیار بیشتری از تبلیغات داشته باشند و انگیزه مضاعفی را برای ارائه محتوا در آن ها ایجاد کند.

ویژگی های منحصر به فرد Verasity

استفاده از پروتکل اثبات نما در این رمزارز منجر به منحصر به فرد شدن آن می شود. به این دلیل که اولین لایه پروتکل ثبت شده محسوب می گردد و اقدام به تولید معیارهای دقیق، ایمن و قابل تایید مخاطب می کند. در این پلتفرم کاربران می توانند بازی کنند، فیلم تماشا کنند و کسب درآمد کنند. امکان به دست آوردن توکن VRA از طریق مشاهده تبلیغات برای کاربران فراهم شده است. روش دیگر به دست آوردن این توکن خرید و فروش آن از طریق صرافی های ارز دیجیتال است. نگهداری رمزارز وراسیتی یک روش دیگر دریافت پاداش به شمار می رود.

وراسیتی چگونه کار می کند؟

پلتفرم اشتراک گذاری ویدیوی ارز دیجیتال وراسیتی با استفاده از فناوری پیشرفته پخش کننده ویدیو که مقیاس آن تا 8 پتا بایت داده ویدیو در ماه ثابت شده است، تجربه تماشای با کیفیتی را فراهم می کند. Verasity VeraPlayer دارای یک کیف پول دیجیتالی یکپارچه است که با استفاده از توکن های VERA، تراکنش های کوچک یکپارچه را مستقیماً بین بینندگان و سازندگان امکان پذیر می کند. در اکوسیستم Verasity، بینندگان برای تماشا و به اشتراک گذاری محتوا در VERA پاداش دریافت می کنند. اگر بینندگان تماشای تبلیغات را انتخاب کنند، درآمد بیشتری خواهند داشت که مستقیماً توسط تبلیغ کنندگان پرداخت می شود. بینندگان مستقیماً از سازندگان کمک های مالی دریافت می کنند. آن ها برای باز کردن قفل ویدیوها (پرداخت به ازای هر بازدید) یا اشتراک های غیررایگان پول می پردازند. در ارز دیجیتال وراسیتی، سازندگان می توانند انتخاب کنند که چگونه می خواهند از ویدیوهای جداگانه کسب درآمد کنند یا از آن درآمدزایی کنند. آن ها تصمیم می گیرند چه چیزی برای مخاطبانشان مناسب است، نه اینکه مجبور باشند یک مدل یک اندازه برای همه اتخاذ کنند.

فناوری Proof of View (PoV) در انتظار ثبت اختراع وراسیتی با هدف شناسایی نماهای جعلی، ربات ها و دستکاری معیارهای مخاطبان است. PoV تضمین می کند که فقط بازدیدهای واقعی شمارش می شوند و همه توصیه ها، سطح محتوا و معیارهای تبلیغات دقیق هستند. در ارز دیجیتال وراسیتی نماها ارزش واقعی دارند. در نهایت، سازندگان می توانند از نوآوری Spark Marketplace برای تسریع رشد کانال استفاده کنند. کاربرانی که «VeraSparks» را خریداری و نگهداری می کنند، از موفقیت مداوم یک کانال در توکن های VERA سهم دریافت می کنند.

توکن VRA چیست؟

هم زمان با آغاز سال ۲۰۱۸، عرضه اولیه این توکن کاربردی توسط یک فروش عمومی و خصوصی آغاز شد که ۳ ماه بعد به پایان رسید. در پایان سال ۲۰۱۸ دومین فروش عمومی این توکن آغاز شد که در آن زمان قیمتی برابر با ۰.۰۰۷۵ دلار داشت؛ هم چنین توکن هایی که در زمان عرضه خصوصی به تیم این پروژه اختصاص داده شده است، به مدت ۳ سال در حالت قفل شده هستند. نحوه توزیع توکن VRA به شرح زیر می باشد:

  • فروش توکن: ۳۰.۵٪
  • ذخایر بنیادی (وراسیتی ادعا کرده است که این ذخایر تا زمانی که نیازی به آن نباشد، برای مدت نامعلومی قفل می شوند): ۲۵٪
  • بنیانگذاران و تیم (تا سال ۲۰۲۳ در حال قفل): ۲۰٪
  • برنامه استیکینگ: ۱۳٪
  • مشاوران و شرکا: ۷.۵٪
  • پاداش و ریفرال: ۴٪

تامین امنیت شبکه وراسیتی چگونه است؟

به دلیل استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS) با استاندارد ERC-20 در این پلتفرم امنیت شبکه تامین می گردد. پلتفرم وراسیتی با ترکیب الگوریتم اجماع اثبات سهام و فناوری PoV اقدام به اختصاص توکن های VRA به شرکت کنندگان برتر در اکوسیستم وراسیتی می کند. الگوریتم به کار رفته مناسب برای یک سیستم مبتنی بر پاداش است.

از کجا می توان ارز دیجیتال وراسیتی Verasity (VRA) خرید؟

VRA در تعدادی از صرافی های رمزنگاری فهرست شده است. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی، نمی توان آن را مستقیماً با پول فیات خریداری کرد. با این حال، شما همچنان می توانید به راحتی این ارز را با خرید بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و استیبل کوین مانند تتر USDT از هر صرافی ارز دیجیتال و سپس انتقال به صرافی که از این ارز پشتیبانی می کند، خریداری کنید. شما می توانید لیست کامل صرافی هایی را که توکن Verasity (VRA) را در آن ها قابل معامله است، در ادامه مشاهده کنید.

  1. KuCoin
  2. Gate.io
  3. Bittrex
  4. Bithumb
  5. Uniswap (V2)
  6. Uniswap (V3)
  7. OKEx
  8. MEXC
  9. Coinex
  10. Hitbtc

رمز ارز وراسیتی VRA را در چه کیف پول هایی نگهداری کنیم؟

همانطور که می دانید نگه داشتن سرمایه دیجیتالی در صرافی های ارز دیجیتال کار عاقلانه ای نیست. چرا که پلتفرم های متمرکز هر لحظه می توانند بر اساس قوانین خود سرمایه شما را بلاک کنند. بنابراین به منظور حفظ امنیت سرمایه، شما می توانید برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خود از انواع کیف پول های نرم افزاری و کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. در مورد رمز ارز وراسیتی VRA فعلا فقط در کیف پول های متامسک و تراست ولت امکان ذخیره سازی وجود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (224 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (40 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند