آشنایی با فرهنگ مردم کلمبیا

  چهارشنبه، 16 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با فرهنگ مردم کلمبیا
کلمبیا کشوری در آمریکای لاتین است که مردمی بسیار خوش خلق دارد. می خواهیم در این مقاله با فرهنگ این کشور آشنا شویم. با ساعد نیوز همراه شوید.

یکی از دلایل اصلی اینکه سفر بسیار جالب است، امکان شناخت آداب و رسوم مختلف در سراسر جهان است. همچنین در کلمبیا، که بسته به مناطق (کارائیب، اقیانوس آرام، لس لانوس، لس آند و آمازونیا) هر جامعه سنت های خود را از نسلی به نسل دیگر حفظ می کند. با این حال، آداب و رسومی نیز وجود دارد که در همه کلمبیایی ها معمول است. آداب و رسوم کلمبیا واقعاً باورنکردنی است. سنت های کلمبیا کاملاً متنوع است، زیرا می توان به جشن ها و جشنواره های معمولی کشورهای اسپانیایی زبان و همچنین جشن های جهانی رسید. اما برجسته ترین آنها سنت های ملی یا منطقه ای کشور است.

فرهنگ در کلمبیا

منشأ بسیاری از جنبه های فرهنگ کلمبیا را می توان در فرهنگ اولیه مهاجران اسپانیایی در قرن شانزدهم میلادی و برخورد آن ها با تمدن های بومی سرخ پوستان در کلمبیا (شامل موئیسکا و تایرونا) یافت. فرهنگ های اسپانیایی، کاتولیکی، آفریقایی، سیستم فئودالی، انکومیاندا و سیستم کست، که سفیدپوستان اروپایی مهاجر به وجود آورده بودند، در شکل گیری فرهنگ این ناحیه نقش به سزایی داشتند. پس از استقلال از امپراتوری اسپانیا، کریویو ها تلاش کردند تا یک سیستم سیاسی متنوع و بین ایدئال های محافظه کارانه و لیبرال ایجاد کنند. محافظه کاران از مشارکت کلیسای کاتولیک در امور کشور پشتیبانی می کردند، در حالی که لیبرال ها تمایل به جدایی دین از سیاست را داشتند. محافظه کاران توانستند آموزش عمومی را به کلیسای کاتولیک اعطا کنند، و برای سال ها کلیسا سیستم آموزشی کشور را کنترل می کرد. هر دو طرف درگیر جنگ های چندگانه ای بوده اند که منجر به پیشرفت آهسته کشور و انزوای مناطق تا پایان قرن نوزدهم شد. گروه های قومی و نژادی فرهنگ میراث اجدادی خود را حفظ کردند: سفید پوستان تلاش می کردند خود را در طبقهٔ فرادست حفظ کنند. علی رغم تعداد روزافزون زاد و ولد فرزندان نامشروع میان خانواده های دورگهٔ سفیدپوست-آفریقایی/بومی، کودکان با سیستم کست برچسب گذاری شدند و نام هایی چون مستیزو، مولاتو و مورنو گرفتند. سیاه پوستان و بومیان کلمبیا نیز در صورت زاد و ولد فرزندی با برچسب زامبو صاحب می شدند. این مسائل موجب ایجاد گروه های نژادی متنوع و نوین در فرهنگ آمریکای جنوبی شد. این اختلاط های نژادی همچنین به ترکیب و ادغام فرهنگ ها انجامید. به عنوان مثال ایجاد کارناوال های گوناگون فرصتی برای همه طبقات و رنگ ها برای ابراز شادی بدون تعصب شد. معرفی لایحه حقوق شهروندان و لغو برده داری (در سال ۱۸۵۱ میلادی) تنش های بین نژادها را کاهش داد، اما تسلط سفیدپوستان همچنان غالب بود.

دین و زبان در کلمبیا

مطالعات نشان می دهد که حدود ۷۰٫۹٪ کلمبیاها کاتولیک رومی هستند. با این حال، کلمبیایی ها در پذیرش دیگر اعتقادات و مذاهب قابل توجه هستند. اداره آمار ملی (DANE) آمار مذهبی را جمع آوری نمی کند و گزارش های دقیق برای به دست آوردن آن دشوار است. با این حال، بر اساس مطالعات مختلف و یک نظرسنجی، حدود ۹۰ درصد از جمعیت به مسیحیت گرایش دارند، که اکثریت آن ها (بیش از ۷۰ درصد) پیرو کلیسای کاتولیک هستند، در حالی که اقلیت قابل توجه (بیش از ۱۶ درصد) به پروتستانتیسم (عمدتاً مسیحیت انجیلی) پایبند هستند. حدود ۴٫۷ درصد از جمعیت خود را خداناباور یا اگنوستیک معرفی کردند، در حالی که ۳٫۵ درصد ادعا می کنند که به خدا اعتقاد دارند اما دین خاصی را دنبال نمی کنند. ۱٫۸٪ از کلمبیایی ها به شاهدان یهوه و ادونتیسم پیوسته اند و کمتر از ۱٪ از دیگر ادیان مانند اسلام، یهودیت، بودیسم، مورمونیسم، هندوئیسم ،روح باوری، انجمن بین المللی آگاهی کریشنا، جنبش راستافار، کلیسای ارتدکس شرقی و مطالعات معنوی پیروی می کنند. افراد باقیمانده یا پاسخ ندادند یا پاسخ دادند که نمی دانند. علاوه بر آمار فوق، ۳۵٫۹ درصد از کلمبیایی ها گفتند که دینشان در زندگی روزمره اهمیتی ندارد.

زبان رسمی کشور کلمبیا (اسپانیایی) و گاهی زبان انگلیسی می باشد. بیش از 2/99 درصد از مردم کشور کلمبیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. البته حدود 65 درصد به زبان آمریکایی صحبت می کنند که طبق گزارش های انجام شده زبان انگلیسی زبان اصلی کشور کلمبیا است.

خانواده در کلمبیا

اگرچه در بسیاری از مناطق کشور به طور فزاینده ای مدرن هستند، فرهنگ ملی بسیاری از عناصر سنتی را حفظ می کند. یکی از اصلی ترین زمینه هایی که این موضوع صحت دارد ، استحکام روابط خانوادگی و تداوم نقش های سنتی خانگی است. در سراسر کشور، بلوک مرکزی جامعه، خانواده است ،چه در شکل آنی و چه در شکل گسترده.

برای کلمبیایی ها بهترین راه برای زندگی روزمره تعامل با نزدیکان آنها است. اجتماعات خانوادگی و رویدادهای اجتماعی به طور منظم انجام می شود و همیشه خانواده را بر دوستان خود در اولویت قرار می دهند. این ممکن است برای افراد خارجی که می خواهند در زندگی کلمبیایی ادغام شوند دشوار باشد. استحکام پیوندهای خانوادگی بدان معناست که نسل های جوان تمایل به زندگی در خانه خانوادگی را تا زمان ازدواج ادامه می دهند و همیشه اوقات فراغت خود را در کنار والدین و اقوام خود می گذرانند.

با تغییر ساختارهای اجتماعی، همچنان مردان و زنان کلمبیایی نقش اصلی را در خانواده به عهده دارند و اهمیت خانواده در خانه همچنان به قوت خود باقی است. از نظر آنها امر عادی این است که مرد برای تأمین هزینه های خانواده کار می کند و درآمد کسب می کند و زن به کارهای خانه و مراقبت از فرزندان رسیدگی می کند و از نظر مالی به شوهرش بستگی دارد. یافتن مردانی که به سختی آشپزی بلد هستند و یا قادر به انجام خرید هفتگی بدون کمک نیستند کار دشواری نیست.

مهمانی در کلمبیا

کلمبیا یکی از خوش بین ترین و خوشبخت ترین کشورهای جهان است. لذت بردن از زندگی به لطف رقص، مهمانی یا هر کاری که در هر زمان انجام می دهند به راحتی دیده می شود. زندگی شبانه آنها با شرکت در جشن ها تعریف می شود. کلمبیایی ها واقعاً دوست دارند در میهمانی ها شرکت کرده و برقصند. هدف نهایی کلمبیایی ها در بیشتر مهمانی های خانوادگی تفریح ​​و لذت بردن است و نقش اصلی را دارد. لباس معمولی کلمبیایی همچنین قابل تحسین است.

لباس سنتی کلمبیا

سخن آخر

فرهنگ مردم کلمبیا در مناطق داخلی، روستایی و نواحی ساحلی متفاوت است. از جمله نمادهای ملی کلمبیا می توان به کرکس و گل ارکیده اشاره کرد. کلاه لبه پهن «Sombrero Vueltiao» در اقصی نقاط کلمبیا بر سر گذاشته می شود و یکی از سوغاتی های مهم این کشور است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (126 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (16 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (11 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (8 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (7 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (6 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (5 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کوردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (5 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (4 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (3 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) تصویر جدید ارسلان قاسمی در حال موتور سواری به مناسبت تولد 29 سالگی اش / مثل همیشه خوشتیپ و جذاب (2 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (2 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر خوش صدا با آهنگ هر چی بین ما بود صحبت وفا بود +ویدئو (2 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از ویلای باصفا و دلباز فریبا نادری با طبیعت بهشتی و سرسبز/ گلدونش نزدیک 2 متر قدشه+عکس سوگواری روستاییان در نقطه‌ای که رئیس جمهور شهید در آن آخرین نمازش را خواند+ویدیو هدیه خاص دختر سیدحسن نصرالله به خواننده ایرانی + تصاویر سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ! بشقاب صبحانه خاص و خوشمزه هانده ارچل در ژاپن با چینش شیک و متفاوت+عکس عکس زیر خاکی از بهرام رادان بازیگر جذاب ایرانی با ریش و سبیل/جذابیت 2 چندان آقای بازیگر بعد از ازدواج نگاهی به دیزاین رویایی و اروپایی خانه پدر همسر شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ سلیقه این خانواده تو همه چی حرف نداره😍 یک کشف پربازدید؛ شناسایی حیرت انگیز تابوت اصلی بزرگترین فرعون مصر در دره پادشاهان+عکس تیپ دهه شصتی ارسطوی پایتخت در کنار خانم داور برنامه صداتو+عکس/ فقط ترکیب رنگ لباسای آقای بازیگر! انتقام گروهی زنبورها از زنبور بزرگ بعد از قتل هم‌نوع‌شان +ویدئو عکس های بامزه و جذاب از شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران در نوزادی/ چقدر کوچولو و گوگولی! چاه حمام مرد جوان تهرانی را بلعید؛ از سرنوشت او خبری نیست!+ فیلم حال خوب سینا مهراد و برادرزاده اش هامون در مزرعه کنار بزغاله های بامزه شان شنگول و منگول+ عکس گوشه ای از دکوراسیون اصیل و شیک خانه آزیتا ترکاشوند با ست آینه و شمعدان نقره +ویدئو استوری احساسی و عاشقانه مونا کرمی تازه عروس سینما به مناسبت تولد مادرش با شعری از معروف ترین آهنگ عرفان طهماسبی+عکس/ و مامانی که ماشالله خیلی جوونه (عکس) نگاهی به امضای زیبا شهید حسین امیر عبداللهیان وزیرامور خارجه/ چه هنرمندانه و زیبا صحبت های خنده دار آقای موسوی واعظ: وقتی یه معتاد به حاج آقا تسبیحی هدیه میده که توش تریاک جاساز کرده بود +ویدئو😂👌 تیر خلاص تولید کننده مواد دارویی گیاهی با این محصول جدید به صنعت پزشکی+عکس/ عرضه عنبرنسارا در بسته بندی آلومینیومی و قرص مانند! بهترین و ساده‌ترین روش برای درست کردن پنیر روستایی در خانه+ویدیو استایل بهاری یاسمن معاوی بازیگر فیروزه “گیلدخت” خارج از قاب تلویزیون +عکس/ چقد خاص و ظریفه مقایسه باورنکردنی قیمت بلیط کنسرت محسن یگانه و انریکه ایگلسیاس در دوبی+عکس/ با دونستن اختلاف قیمت هوش از سرتون میپره! مهمونی دونفره و جمع و جور رضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی برای یه شام فست فودی +عکس / میز شامشون چه ویو باحالی داره این دو چهره مهم در افتتاحیه مجلس دوازدهم حضور نداشتند +عکس تغییر چهره هوش پران «خانم شیرزاد» ساختمان پزشکان بعدِ 13سال+عکس/ جوان تر شدن با بالا رفتن سن به روایت تصویر! تصویری جدید از سحر دولتشاهی پس از شایعه خبرساز در پشت صحنه سریالش رونمایی مینا مختاری از اسم با کلاس پسرش برای اولین بار/ چه اسم زیبا و برازنده ای +عکس ترسناک ترین مار کشف شده جهان با ابعادی فراتر از تصور انسان + فیلم دانلود آهنگ جدید "استرس" مجید خراطها/ اون میدونست که من چقدر استرسی میشم شبا ...+فیلم کیف پسرانه و روپوش مدرسه بامزه نازنین بیاتی، صحرای قطب شمال در 7 سالگی+عکس رونمایی از حال و هوای بهاری ویلای علی سخنگو، پارسای سریال دلدادگان و همسرش +عکس / ویلای سرسبزشون انگار قطعه ای از بهشته ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! استوری غم انگیز داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها از تلخ ترین قست زندگی‌اش+عکس سفر به تهران قدیم؛ چرا دولاب دارالمومنین تهران است؟؛ فرح، برای ظاهرسازی چادر سر کرد رونمایی عرفان برزین، عرشیا سریال شمعدونی از استایل جدیدش بعد از 10 سال در باشگاه بدنسازی / کم کم داره جا پای هادی چوپان میذاره تغییر استایل امین حیایی اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس عکس جدید امین حیایی با علی دایی و ترلان پروانه در یک قاب/ استایل شاد و شنگول آقای حیایی خودنمایی میکنه نتانیاهو شب حمله ایران کجا پنهان شد؟+عکس این مرد 170 بار به اورژانس زنگ زد و فوت کرد + فیلم/ عجیب ترین مزاحم تلفنی ایران را بشناسید لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شفاف سازی پسر شهید مطهری درباره فاطمه لاریجانی دختر پزشک علی لاریجانی؛ از مبتلا شدن به سرطان خون تا ویزای آمریکا!
تیتر امروز   
هدیه خاص دختر سیدحسن نصرالله به خواننده ایرانی + تصاویر
یک کشف پربازدید؛ شناسایی حیرت انگیز تابوت اصلی بزرگترین فرعون مصر در دره پادشاهان+عکس
دانلود آهنگ جدید "استرس" مجید خراطها/ اون میدونست که من چقدر استرسی میشم شبا ...+فیلم
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود!
سفر به تهران قدیم؛ چرا دولاب دارالمومنین تهران است؟؛ فرح، برای ظاهرسازی چادر سر کرد
نتانیاهو شب حمله ایران کجا پنهان شد؟+عکس
این مرد 170 بار به اورژانس زنگ زد و فوت کرد + فیلم/ عجیب ترین مزاحم تلفنی ایران را بشناسید
شفاف سازی پسر شهید مطهری درباره فاطمه لاریجانی دختر پزشک علی لاریجانی؛ از مبتلا شدن به سرطان خون تا ویزای آمریکا!
ترفند جلوگیری از سیاه شدن بادمجان اینجاست +آموزش
پارسا پیروزفر؛ دنیا به کام بازیگر خوش سیما و خوش تیپ
احمد فرشبافیان: آل هاشم در متن مردم زیست و به پناهگاه آنان تبدیل شد
رئیس به صندلی ریاست بازگشت / ترکیب هیئت رئیسه مجلس مشخص شد
فضیلتی که پدر مرحوم «آل‌هاشم» یادآوری کرد/ منظور پدرشان از او هم پسرِ من بود و هم پدرِ من!
محمد شریفی‌مقدم: پرستاران ایرانی در آمریکا، 6500 دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست
فوری/قالیباف با 198 رأی، رئیس مجلس دوازدهم شد؛ اختلاف فاحش با نفر دوم در تعداد آرا
منتخب روز   
لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده