آشنایی با فستیوال های جذاب کشور اتریش

  یکشنبه، 13 آذر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با فستیوال های جذاب کشور اتریش
اگر قصد سفر به اتریش را دارید، حتما در فستیوال های آن شرکت کنید. برای آشنایی با این فستیوال ها با ساعد نیوز همراه شوید.

اتریش، به عنوان پایتخت موسیقی جهان، هرساله میزبان فستیوال های گوناگونی در سراسر این کشور است. این فستیوال ها تنها به فرهنگ موسیقی این کشور اشاره نداشته و جنبه های مختلف دیگر را نیز در برمی گیرند. اکثر تعطیلات کشور اتریش حول تاریخچه ی طولانی این کشور در عرصه ی موسیقی برمی گردند. مردم این کشور معمولاً اقدام به جشن گرفتن فستیوال هایی در ژانرهای مختلف موسیقی نظیر فستیوال سالزبورگ می کنند. این فستیوال ها بسیار مشهور بوده و گردشگرانی از سراسر جهان را به سوی خود می کشانند. رزرو بلیط پیش از موعد برای برخی از فستیوال ها یا نمایش ها ضروری است. با این حال در این کشور شمار فراوانی از فستیوال های محلی نیز یافت می شود که ارزش امتحان کردن را دارد.

فستیوال شوبرتیاده

این فستیوال به معرفی موسیقی فرانتز شوبرت (Franz Schubert) پرداخته و یکی از مهم ترین فستیوال های موسیقی شوبرت در جهان است. شوبرتیاده (Schubertiade) که از سال ۱۹۷۶ تا به امروز در جریان است، هرساله در ماه آوریل و اکتبر در شهر هوهِنِمز (Hohenems) برگزار می شود. برپایی کنسرت های ارکستر، تک نوازی های پیانو و کنسرت های کوچک ازجمله برنامه های این فستیوال هستند. شوبرتیاده به خاطر ساده و خودمانی نگاه داشتن فضای این رویداد به خود می بالد و همین امر در حال افزایش محبوبیت آن است.

فستیوال شوبر تیاده

فستیوال گلت اند فرکرت

ترجمه ی واژه به واژه ی فستیوال گلَت اند فرکرت (Glatt & Verkehrt) به معنی «مستقیم و برعکس» است. این فستیوال که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده، نمایشی از هنرمندان بین المللی را به روی صحنه می برد. این هنرمندان از طنز در آثار موزیکال خود استفاده می کنند. فستیوال در شهر کرمز (Krems) برپا شده و در طول برگزاری خود بین ماه های ژوئن تا جولای، از ۱۵ کنسرت مختلف میزبانی می کند. دیدار از اکثر کنسرت ها و اجراها رایگان است.

فستیوال سالزبورگ

فستیوال سالزبورگ یک جشنواره برجسته موسیقی و درام است که در سال 1920 تأسیس شده است. هرسال تابستان به مدت پنج هفته از اواخر ماه ژوئیه در شهر سالزبورگ برگزار می شود.این فستیوال یکی از فستیوال های موسیقی بسیار مهم درکل اروپاست. این فستیوال به یاد وُلگانگ موتزارت برگزارمیگردد که در سالزبورگ به دنیا آمد.

فستیوال فیلم وین

جشواره سینمایی viennale که ماه اکتبر برگزار می شود، بسیاری از فیلم های مطرح دنیا را در بهترین سینماهای تاریخی و با شکوه و با بهترین امکانات به نمایش در می آورد. ویناله که مهمترین جشنواره غیررقابتی اروپا به شمار می رود، از سال ۱۹۶۰ بنیان گذاشته شد. مهمترین هدف این جشنواره گرداوری فیلمهای مستند , کوتاه و تجربی است.

اپرای وین فاشینگ

فاشینگ یا کارناوال دوره ای از جشن ها، کارناوال های خیابانی و مهمانی های پیش از روزه ی عید پاک در سراسر اتریش است که در فوریه به اوج می رسد. اما وینی ها یک برنامه ی ویژه هم برای این جشن ها دارند. در آخرین پنج شنبه ی فصل کارناوال، خانه ی اپرای وین مراسمی برگزار می کند که برجسته ترین چهره های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور هم در آن شرکت دارند و تب و تابش همه ی شهر را می گیرد.

فستیوال دونا اینسل

دونااینسل فست یا جزیره ی دانوب، بزرگترین فستیوال موسیقی اروپا در فضای باز را باید در شهر زیبای وین و در زنده ترین جزیره ی مصنوعی دنیا دید. معمولا در اواسط ژوئن هر سال برگزار می شود. در سه روز، هزاران اجرای موسیقی به سبک های مختلف، روی یک جزیره در کناره های رودخانه دانوب، اجرا می شود. جزیره، پر است از کافه، رستوران، پیست دوچرخه سواری، اسکله قایق سواری و البته یک استادیوم ورزشی، یک پارک آبی، یک پارک برای کوهنوردی و کلی فضای سبز. اوایل ژوئن فستیوال «یک شب موسیقی» است که همه ی شب را در ۶۰ نقطه ی وین تا خود صبح موسیقی می نوازند. از همه مهمتر اینکه، این فستیوال رایگان است. بعد از دونااینسل فست، مسابقه جهانی «نقاشی روی بدن» سرو وصدایی در وین به پا می کند و بعدتر در ۱۶ ژوئیه، فستیوال «ایمپالس تنز»، یکی از بزرگترین جشنواره های رقص مدرن و از همه مهمتر فستیوال «سالزبرگ». خلاصه که همه ی تابستان، صدای موسیقی مثل باد در تپه های وین پیچیده است.

فستیوال اپرای موربیش

اپرتا یک ورژن ساده تر و عمومی تر از اپرا است. افرادی که به دیدن و البته گوش کردن برنامه های این فستیوال می روند با حضورشان دارند به هنر از دست رفته ی اپرا و اپرتا ادای احترام می کنند. این جشنواره که با پس زمینه زیبای دریاچه نویزیدل(Neusiedl) برگزار میشود. شما را به تجربه لذتی رویا گونه فرا میخواند. زمان برگزاری, 45 روز از ماه جولای تا ماه اوت است.

فستیوال غذای جنیوس

فستیوال غذای جینوس اتریش بزرگترین و متنوع ترین رویداد آشپزی در اتریش است که حدود 200 غرفه غذا در وین در این جشنواره به چشم می خورند. انواع غذاهای رنگارنگ و خوشمزه محلی مانند ژامبون گوشت دودی Tyrolean smoked ham تا روغن کدو تنبل اتریشی که در طبخ برخی از غذاها از آن استفاده می شود را در این محل میتوانید مشاهده کنید. ردیف به ردیف چادرهای سفید رنگی همراه با چشم انداز سزسبز پارک Stadt، این فستیوال را از فضایی ساده و معمولی به یک مکانی شلوغ و جذاب برای سرگرمی آخر هفته تبدیل میکند.

جشن میراث آشپزی اتریش جشنواره ایی است به بازدید کنندگان خود غذاهای کمتر شناخته شده اتریشی ایالتهای فدرال را معرفی میکند. در جای جای این فستیوال عطر و بوی غذاهای خوشمزه به مشام می رسد که حس کنجکاوی هر گردشگری را بر می انگیزد تا غذای اتریشی را از نزدیک ببینید و طعم و مزه آن را امتحان کند. یکی از این غذاهای وسوسه است powidl (یک نوع مربای آلو که بدون شیرین کننده های مصنوعی درست می شود) و همچنین غذای دیگر نودل با دانه های خشخاش است که مردم محلی به آن mohnnudeln می گویند.

فستیوال وینرایر استرام

این جشنواره یک رویداد فرهنگی و تفریحی زمستانی است که از سال 1996 در ماه فوریه در وین برگزار می شود و شامل اجرای اسکیت روی یخ در محوطه یخی بزرگی با مساحت 1800 متر مربع در مقابل ساختمان تالار شهر اجرای موسیقی و برنامه های نمایشی گوناگونی است.

فستیوال برگنز

فستیوال برِگِنز (Bregenz) با بیش از ۶۰ سال قدمت، نمایشی اپرایی در فضای باز است که هرساله در کنار دریاچه ای در شهر قدیمی فِلدکِرک (Feldkirch) برگزار می شود. برای مدت ۴ هفته در فصل تابستان (بین ماه های جولای تا اوت)، اسکله هایی در اطراف دریاچه برپا شده و صحنه ای بزرگ و روباز برای اجرا را خلق می کنند. فستیوال، علاقه مندان اپرا از سراسر جهان را به سوی خود می کشاند.

جشنواره جزیره دانوب

یک جشنواره سالانه موسیقی است که از سال 1983 به مدت سه روز در ماه جون در جزیره دانوب برگزار می شود. این جشنواره با حدود 20 صحنه یکی از بزرگترین برنامه های موسیقی جهان است و هر چند که شرکت در آن رایگان است ولی با جلب توریست فراوان از سراسر دنیا برگزاری آن کمک بزرگی به اقتصاد اتریش است. در سال های اخیر این مراسم حدود 3 میلیون بازدیدکننده داشته است.

فستیوال جزیره دانوب

فستیوال شب سال نو

وینی ها هم مثل بقیه ی اتریشی ها شب سال نو یا به قول خودشان شب «سیلوستر» را حسابی جشن می گیرند. شورای شهر وین در این شب توی «اینرشتات» نورافشانی بزرگی راه می اندازد و خیلی از وینی ها و توریست ها هم به اینجا می آیند تا سال نو را توی خیابان جشن بگیرند.

مراسم شب سال نو

فستیوال موسیقی گرافنگ

این فستیوال موسیقی که تاریخچه ای نسبتاً کوتاه دارد، از زمان برگزاری اش در سال ۲۰۰۷ تاکنون به شهرت فراوانی دست یافته است. فستیوال در زمین های قلعه ی زیبای گرافِنِگ (Grafenegg) در فضایی باز برگزار شده و شامل تنوع فراوانی در موسیقی کلاسیک نظیر سمفونی ها، کنسرت های کوچک چندنفره و تک نوازی می شود. علاقه مندان به موسیقی کلاسیک می توانند از اواخر اوت تا اوایل سپتامبر منتظر برپایی این فستیوال باشند.

فستیوال بازار کریسمس وین

اگر در طول ماه های نوامبر و سپتامبر از اتریش دیدن کردید، حتماً به سراغ بازار مشهور کریسمس وین بروید. کریسمس در اتریش به مانند برخی از کشورها نظیر آمریکا یک رویداد تجاری نیست و خانواده ها همچنان از مراسم برگزار شده و خوراکی های این فستیوال لذت می برند. به علاوه، این بازار محلی مناسب برای خرید صنایع دستی و سوار شدن بر یک چرخ وفلک قدیمی است.

فستیوال موسیقی پاپ دروین

فستیوال چهارروزه ی موسیقی پاپ که هرساله در ماه جولای در کلیسای کارلزپلاتز (Karlsplatz) برگزار می شود، حدود ۶۰۰۰۰ بیننده به خود جذب می کند. گروه های موسیقی اتریشی بخش اعظم این رویداد را به خود اختصاص داده و همان طور که از نام این فستیوال پیداست به اجرای آثاری در ژانر پاپ می پردازند.

فستیوال رقص وین

فستیوال رقص وین یا ایمپولس تانز (ImPulsTanz) نام خود را به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای رقص معاصر به تثبیت رسانده و سالانه هزاران رقصنده، طراح رقص، مربی رقص و علاقه مند به این رشته از سراسر جهان را به وین می کشاند. علاقه مندان و مشتاقان این هنر، در خلال این فستیوال به جست وجوی جدیدترین روش های خلاقانه در اجرای رقص می پردازند.

فستیوال ایمپریال بال

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، رویدادی باشکوه و آمیخته با فرهنگ آغاز می شود. ایمپریال بال (Imperial Ball) در هنگام سال نوی میلادی در هافبورگ (کاخ سلطنتی) برپا شده و نویدبخش آغاز فصل میهمانی ها در اتریش است.

اگرچه ایده ی برگزاری ایمپریال بال به دوران امپراتوری اتریش بازمی گردد، اما شکل امروزی این مراسم تنها حدود ۵۰ سال قدمت دارد. این مراسم در ابتدا به ابتکار اداره ی گردشگری وین و برخی از چهره های فعال در صنعت گردشگری، به منظور هیجان بخشیدن به ایام ساکت و آرام پس از عید کریسمس، برگزار شد؛ اما امروزه ایمپریال بال رویدادی باشکوه با حضور میهمانانی است که از سوی امپراتور و همسر وی گرامی داشته می شوند. شرکت کنندگان در این رویداد به دنبال اتفاقی متفاوت در پایان سال هستند.

لایف بال

لایف بال (Life Ball) یکی از بزرگ ترین رویدادها در تقویم تابستانی وین است و همچنین یکی از بزرگ ترین رویدادهای خیریه در جهان برای بیماری ایدز محسوب می شود. رویدادهای این فستیوال با مراسم فرش قرمز در مقابل ساختمان شهرداری وین آغاز می شوند و سپس در داخل آن نیز ادامه می یابند. از دیگر مراسم این رویداد، میهمانی شبانه در وُلکس گارتن (Volksgarten) است.

یکی از ویژگی های این رویداد، برگزاری یک فشن شو از سوی طراحان مشهور، با شرکت مدل ها و شخصیت های شناخته شده در مراسم کت واک، است. لایف بال هدف جمع آوری پول برای سازمان های غیرانتفاعی به منظور درمان بیماران ایدز را در سر می پروراند.

سخن آخر

در این مقاله با فستیوال های جذاب اتریش آشنا شدیم. با سفر به اتریش و حضور در این فستیوال ها لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (599 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان