آشنایی با فستیوال های جذاب لبنان

  دوشنبه، 19 دی 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با فستیوال های جذاب لبنان
فستیوال ها شور و هیجان زیادی را همیشه به همراه دارند. فستیوال هایی هم که در لبنان برگزار می شوند، از این امر مستثنا نیستند. همراه ساعد نیوز باشید تا با فستیوال های کشور لبنان آشنا شویم.

لبنان، کشوری است که پایتخت آن را عروس خاورمیانه می نامند. فرهنگ لبنان و مردم لبنان در طول هزاران سال از تمدن های مختلف پدید آمده است. این کشور خانه فنیقی ها بوده و متعاقباً توسط آشوریان، یونانیان، رومی ها، پارس ها، عرب ها، صلیبیون، ترکان عثمانی و فرانسویان فتح و اشغال شد. این تنوع در جمعیت متنوع لبنان، متشکل از گروه های مختلف مذهبی و ویژگی های آن در جشنواره های این کشور، سبک های موسیقی، ادبیات، غذاهای لبنان و معماری لبنان منعکس شده است. جهانگردی در لبنان با دوره های وقفه در هنگام درگیری رواج دارد.

فستیوال هولی لبنان

شاید در مورد فستیوال هولی هند مطالبی شنیده و عکس هایی از آن نیز دیده باشید، ولی بایستی به این امر توجه کنید که این جشنواره مختص هندی ها نبوده و در کشورهای دیگر با اندکی تغییرات برگزار می شود. یکی از این کشورها کشور لبنان است که در آن فستیوال رنگ ها به تقلید از جشنواره رنگ هولی مردم هندوستان برگزار می گردد. در این جشن مردم با پودرهای رنگی و یا سطل هایی پر از رنگ به خیابان ها آمده و هر کسی که در خیابان باشد را آغشته به رنگ می کنند. این جشن تنها محدود به رنگ پاشی نبوده و مردم در آن با رقص و آواز به شادی می پردازند. فستیوال رنگ لبنان در ذوق مصبح لبنان برگزار خواهد شد که یک شهر ساحلی است. این شهر کوچک در ۱۲ کیلومتری شمال بیروت واقع شده است و مساحتی حدود ۴۵۳ هکتار دارد.

فستیوال هولی در لبنان

فستیوال بین المللی بعلبک

بعلبک نام شهری در کشور لبنان می باشد که با رفتن به انجا و دیدن آن بودن در تخت جمشید ایران برای بازدید کنندگان ایرانی را تداعی می کند. در این مکان هر ساله و در فصل تابستان جشنواره ای هنری برگزار می شود که به اجرای انواع مختلف موسیقی و اجرای تئاتر و باله می پردازند. قابل ذکر است هر ساله بواسطه همین فستیوال گردشگران و مسافران بسیاری اعم از هنرمندان و مردم عادی به کشور لبنان سفر می کنند. این جشنواره دارای قدمتی حدود 60 ساله می باشد و در میان مردم محلی و بومی لبنان بسیار محبوب می باشد.

فستیوال بین المللی فیلم بیروت

این جشنواره فعالیت خود را از سال 1997 آغاز کرده و از آن سال به بعد به صورت متدام و هر ساله در حال برگزاری می باشد. این جشنواره همچنین بعنوان یکی از مراسم های برگزار شده در سینمای خاورمیانه نیز شناخته شده می باشد. در این جشنواره کارگردانان و هنرمندان بسیاری در کنار مردم عادی و علاقه مندان به فیلم گرد هم جمع شده و به تماشا و نقد و بررسی فیلم های با محتوای محیط زیستی، آشپزی و کلیپ های تبلیغاتی، مستند و … می پردازند. در این جشنواره بر اساس میزان قرعه کشی ها جایزه های متعددی به سازندگان و بازیگران و دیگر عوامل این فیلم ها اهدا می گردد.

فستیوال بین المللی جونیه

این جشنواره توسط یک تیم محلی جوان که به صورت داوطلبانه اقدام به برگزاری این رویداد نموده اند پایه گذاری شد.چند هفته سرشار از هیجان و جنب و جوش در جونیه منطقه ساحل بسیار زیبای لبنان ارمغان این فستیوال می باشد.آبهای نیلگون خلیج جونیه میزبان بهترین قایق های لبنان می شوند و آتش بازی جزء لاینفک و مهمترین بخش این فستیوال خاطره انگیز است. اجرای کنسرت های خوانندگان مطرح عربی شما را مسحور می کند و اجرای داستان های اساطیری که توسط بهترین هنرمندان به معرض نمایش قرار می گیرد بسیار جذاب است.

فستیوال بین المللی جونیه

فستیوال بین المللی بیت الدین

فستیوال هنری بیت الدین یکی از مهمترین فستیوال های خاورمیانه است که در یک کاخ بزرگ و جذاب 200 ساله در کوهستان های چوف در استان جبل لبنان برگزار می شود. شرکت کردن در این فستیوال برای همه افراد با هر سن و سالی که داشته باشند، جذاب است. چراکه خوانندگان و هنرمندان بین المللی متعددی در آن اجراهای سطح بالا برگزار می کنند. این کاخ در فاصله 40 کیلومتری از شهر بیروت واقع شده است. این فستیوال جذاب هنری نیز از 18 جولای تا 10 آگست در این کاخ زیبا و تاریخی برگزار می شود.

فستیوال بهاره بیروت

جشنواره بهاری بیروت در سال 2009 راه اندازی شد که از جشنواره های منحصر به فرد و محبوب است که تنها مخصوص قشر خاصی نیست و عموم مردم را مخاطب قرار می دهد و ورود برای عموم مردم در این فستیوال آزاد. این جشنواره شامل رشته های گوناگون هنری اعم از تئاتر، موسیقی، رقص و . . . است و اجراهای شبانه بسیار زیبائی به مدت 1 هفته در سراسر بیروت برگزار می شود. هدف از راه اندازی این فستیوال حمایت از هنر معاصر بوده است و در واقع باور بر این است که هنر راه نمایش تحمل رنج ها و خشونت ها و بی عدالتی هاست.

فستیوال بهاره بیروت

فستیوال بیبلوس

بیبلوس که محلی ها به آن جبیل می گویند، یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی جهان است و این شهر همیشه میزبان یک فستیوال بین المللی است که بیش از 100 هنرمند از سراسر جهان در آن هنرنمایی می کنند. شرکت در فستیوال بین المللی بیبلوس بهترین فرصت را برای شما فراهم می کند تا از این شهر مدرن با قلب باستانی و قدیمیش دیدن کنید. چرا که در فستیوال بین المللی بیبلوس می توانید به صدای بهترین خوانندگان بین المللی گوش دهید و در عین حال اجرای هنرمندان سرشناس جهانی را تماشا کنید.

فستیوال آشپزی بیروت

فستیوال آشپزی بیروت به مدت 3 روز فرصت تجربه ای فوق العاده را با خود به ارمغان می آورد و بیشتر کسب و کار های مربوط به مواد غذائی و نوشیدنی ها اعم از تولید کنندگان کوچک و بزرگ در این رویداد حضور فعال دارند. محل برگزاری این فستیوال SEASIDE ARENA است و بیش از 100 غرفه در بخش های گوناگون به شرح ذیل وجود دارد. متخصصین آشپز خانه، تولید کنندگان تجهیزات سنگین و کوچک آشپزخانه ای، تهیه کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی، رستوران ها، ارائه دهندگان خدمات دوره ای آشپزی بیش از 10 هزار بازدید کننده شاهد پخت و پزهای متنوع در سبک های گوناگون و جذاب و ارائه آخرین محصولات مرتبط به صنایع غذائی قرار می گیرند ، در این جشنواره فضائی نیز مخصوص کودکان در نظر گرفته شده که می توانند انواع شیرینی ها را تزئین کنند.

هفته مد بیروت

یکی از فستیوال های جذاب که در لبنان برگزار می شود هفته مد بیروت نام دارد. هفته مد بیروت یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین رویدادهای بین المللی که هر ساله برگزار می شود، نه تنها در لبنان بلکه در کل کشورهای عربی است، زیرا از استاندارد های بالایی برخوردار است. در این رویداد طراحان و هنرمندان تراز اول لبنانی در آن آثار جدید خود را ارائه می نمایند و از تجربیات همدیگر استفاده کرده و بهره مند می شوند و به همین مناسبت هفته مد بیروت پس از هفته های مد پایتخت های مد بزرگی همچون نیویورک، لندن، پاریس و میلان به رسمیت شناخته شده است.

هفته مد بیروت

سخن آخر

انواع فستیوال های بین المللی، نمایش های محلی و کنسرت های متعدد در سراسر لبنان اجرا می شوند، تفریح همیشگی اهالی لبنان و البته توریستان آن را تضمین می کنند! اگر شما هم عاشق شرکت کردن در فستیوال های مهیج و شاد هستید، حضور در این فستیوال ها را از دست ندهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان