دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

آشنایی با یورو، واحد پول ایتالیا 

شنبه، 18 تیر 1401
اگر قصد سفر به کشور ایتالیا را دارید، یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای سفری راحت، آشنایی با واحد پول آن کشور است. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا در خرید کالاهای مورد نیاز خود دچار مشکل نشوید.

جمهوری ایتالیا کشوری مدیترانه ای در جنوب اروپاست که شامل شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره بزرگ دریای مدیترانه، سیسیل و ساردینی می باشد. فرانسه، اسلوانی، اتریش و سوئیس کشورهای همسایه ایتالیا هستند. این کشور از جغرافیا به 20 ناحیه تقسیم میشود که در نوعی دیگر از تقسیم بندی شامل 110 استان می باشد.این کشور توسط دریاها محدود شده، دریای آدریانیک در ساحل شرقی، دریای تیرهنیان در غرب و دریای مدیترانه و در یای یونانی در جنوب این کشور است. تقریبا 40 درصد از خاک ایتالیا کوهستانی است و در زمستان منطقه بسیار خوبی برای تفریحات زمستانی محسوب می شود. دو رشته کوه آپنین و رشته کوه آلپ ستون فقرات این کشور محسوب می شوند. کوه ووزویوس تنها آتش فشان فعال در سرزمین اروپاست و در جزیره سیسیل نیز کوه اتنا فعال است. رودخانه های ایتالیا جزو مناطق گردشگری ایتالیا محسوب میشوند. در ادامه با واحد پول ایتالیا آشنا می شویم.

واحد پول ایتالیا

واحد پول ایتالیا در گذشته ای نه چندان دور لیره بوده است. ولی در سال 2002 واحد پول ایتالیا به یورو تغییر کرد. واحد پول ایتالیا با نشان EUR و نماد € نشان داده می شود. در حال حاضر بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این واحد پولی مبادلات خود را انجام می دهند و در تمام این کشورها اعتبار دارد. هر یورو برابر با 100 سنت است. در طوا اقامت در ایتالیا حتما مطمئن شوید که در طول یک روز گردشگری در ایتالیا به اندازه کافی پول نقد همراهتان باشد، زیرا مردم ایتالیا علاقه بیشتری به پول نقد دارند.

برای استفاده از خودپردازهای بانک ها در ایتالیا، می توانید به دستگاه هایی که دارای علامت Bancomat می باشد مراجعه کنید. این دستگاه ها می توانند به چندین زبان مختلف خدمات رسانی کنند و شما می توانید به هر زبانی که راحت تر هستید از آن ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که روزهایی که بانک ها در ایتالیا فعالیت دارند از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 13:30 و از ساعت 15 تا 14 می باشد، البته ممکن است این ساعات در برخی از شهرهای ایتالیا متفاوت باشد. پس سعی کنید کارهای بانکی خود را در این مدت زمانی انجام دهید.

نگران استفاده از چک های بانکی و مسافرتی نباشید. بیشتر رستوران ها، بانک ها، ایستگاه های راه آهن و فرودگاه های ایتالیا و حتی بیشتر هتل های ایتالیا آن را برای شما تبدیل می کنند. اگر شما دارای یکی از کارت های مستر کارت، امریکن اکسپرس، ویزا کارت، Maestro و Cirrus می باشید به راحتی می توانید از آن ها در ایتالیا استفاده کنید. اما ممکن است در برخی از رستوران ها برای استفاده از این کارت ها از شما مبلغ بیشتری دریافت شود که حتما باید قبل از استفاده از آن از این مطلب مطمئن شوید.

ویژگی های واحد پول ایتالیا، یورو

یورو تنها پول رایج در تمامی کشورهای منطقه یورور است که اغلب کشورهای اروپایی از آن استفاده می کنند. هر فرد اروپایی که وارد کشور اروپایی دیگر شود نیای به پول آن کشور ندارد. کشورهای بلغارستان، جمهوری چک، مجارستان ،لهستان، رومانی، کرواسی، سوئد و رومانی هنوز از یورو استفاده نمی کنند. همچنین دو کشور دانمارک و انگلیس نیز قصد دارند فعلا از پول ملی خود را حفظ کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی