آشنایی با خصوصیات سگ نژاد پاگ

  شنبه، 21 خرداد 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
آشنایی با خصوصیات سگ نژاد پاگ
پاگ کوچولو اما قوی، زمانی همدم بازیگوش امپراتورهای چینی و بعداً نماد شانس کاخ سلطنتی (کاخ نارنجی) هلند بود و امروزه نیز مورد تحسین میلیون ها نفر از طرفداران این نژاد قرار دارد. ما در این مطلب این نژاد دوست داشتنی از سگ ها را بررسی می کنیم.

سگ پاگ یکی از بانمک ترین و محبوب ترین نژادهای سگ در دنیا است و البته محبوبیت اون ها هم بی دلیل نیست. سگ نژاد پاگ علاوه بر ظاهر بانمک و صورت چروکش، شخصیت فوق العاده ای هم داره. سگ های پاگ سگ هایی با اعتماد به نفس دارای شخصیتی دلسوز و مهربان هستن و شیطنت و بازی گوشی رو چاشنی رفتارشون میکنن تا خودشون رو توی دل همه جا کنن.

سگ های پاگ به عنوان سگ هایی قوی و نسبتاً کوچک بخشی از دستهٔ توی داگ در باشگاه امریکن کنل هستند. نژاد سگ پاگ به دلیل لوده بازی زیاد و علاقه به خودنمایی کردن، از دلقک سگ سانان به حساب می آیند. این سگ ها در اصل به عنوان سگ دست آموز پرورش داده شده اند؛ نژاد پاگ در زمینهٔ همراهی و دوستی با انسان ها هم پیشرفت کرده است. با توجه به خصوصیات و مشخصات سگ پاگ می توانید این نژاد را به عنوان یک نژاد سگ عالی و مناسب برای نگهداری در نظر بگیرید و برای خرید سگ پاگ به همین منظور اقدام کنید.

تاریخچه سگ پاگ

در مورد سگ پاگ که بسیار بامزه است، باید بگوییم که این نژاد اشرافی و قدیمی است و مردم آن را از کشور چین می دانند. این نژاد جثه ی بسیار کوچکی دارد ولی با داشتن جثه کوچک بدن او عضلانی می باشد. همان طور که گفتیم این نژاد بسیار قدیمی است به طوری که به حدود 4000 قبل از میلاد در قاره ی آسیا بر می گردد. خیلی از افراد بر این باور هستند که پاگ بر گرفته شده از پکینیز مو کوتاه است. علاوه بر آن اکثر افراد معتقد هستند که سگ پاگ مینیاتوری یک نژاد بسیار کمیاب و نادر ماستیف فرانسوی می باشد. گفته شده است که این سگ بامزه در قرن 16 میلادی مورد توجه اکثر اشراف زاده ها و ثروتمندان اروپایی قرار گرفته است. هم چنین اگر شما فیلم هایی که برای دوران قرن 16 میلادی ساخته شده است را مشاهده کنید، در این فیلم ها و در خانه های اشراف زاده ها، حتما این نژاد را خواهید دید.

مشخصات ظاهری سگ پاگ

از مشخصات اصلی و کلی این نژاد دوست داشتنی می توانیم این گونه بگوییم که آن ها بسیار کوچک و با بدن عضلانی هستند. در اکثر مواقع رنگ ها آن ها نخودی، نخودی همراه با سیاه، نقره ای، قهوه ای و طلایی است. این سگ ها چشم های درشت و هم چنین بسیار تیره و برآمده ای دارند که از ویژگی صورت آن ها است. دم این نژاد بسیار کوچک و فر خورده است. وزن در نر ها حدود 6 الی 9 کیلو گرم و وزن در ماده ها حدود 6 الی 8 کیلو گرم می باشد، البته اگر ماده باردار باشد، وزن او بیشتر خواهد شد. قد در نر ها حدود 30 الی 36 سانتی متر و قد در ماده ها حدود 25 الی 30 سانتی متر است.

چشم ناخن و دندان سگ پاگ

چشم های پاگ بسیار بامزه است و بسیار درشت و به رنگ تیره است و خیلی از افراد گفته اند که چشم های این نژاد همانند کارتون ها است. دندان های این نژاد تقریبا کوچک است، البته این برای ناخن های آن ها نیز صدق می کند، ناخن های پاگ خیلی سریع رشد می کنند و به طور مرتب هر دو هفته به کوتاه شدن نیاز دارند.

صورت و گوش های سگ پاگ

خیلی از افراد به دلیل منحصر بودن صورت و گوش های این نژاد می توانند آن ها را به راحتی تشخیص دهند، چرا که همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم چشم های آن ها بسیار درشت، برآمده و تیره است. هم چنین گوش های آن ها مخملی و به شکل گلبرگ رز می باشد که بسیار زیبا و بامزه است نوک آن ها به سمت پایین یا بیرون خم شده است. و خال بر روی گونه ی خود دارند.

اندام ریز و پاهای کوچک سگ پاگ

سگ از نژاد پاگ با توجه به اندام ریز و پا های کوچکی که دارد، یک سگ بسیار قدرتمند است. این سگ عاشق پیاده روی است و تحرک را دوست دارد ولی از آن جایی که انرژی کمی دارد، به یاد داشته باشید که آن ها را زیاد تحت فشار قرار ندهید. بهتر است این نکته را نیز بدانید که این سگ کوچک و دوست داشتنی برای این که پوست تمیز و سالمی داشته باشد، بهتر است که حداقل یک بار در هفته آن را با شانه، شانه کنید تا از دست مو های زائد آن خلاص شوید.

 سگ پاگ 

انواع نژاد سگ پاگ

سگ های نژاد پاگ بر اساس رنگ پوشش شان طبقه بندی می شوند و انواع دیگری ندارند. این بدان معناست که تمام آن ها به یک دیگر شبیه اند و الگوهای ظاهری شان به جز در رنگ کت، تفاوتی ندارند. رنگ سگ های پاگ شامل چهار نوع است:

  • سیاه
  • فندقی روشن
  • فندقی مایل به خاکستری
  • فندقی مایل به گلبهی

طول عمر سگ پاگ چقدر می باشد؟

طول عمر سگ نژاد پاگ به طور متوسط بین 12 تا 15 سال تخمین زده شده است، ولی در صورتی که از آن ها به خوبی مراقبت کنید طول عمر آن ها نیز افزایش می یابد. پاگ ها بسیار زیبا و با مزه هستند و به طور معمول چیزی که به صورت روزمره در مورد آراستگی آن ها باید رسیدگی شود موی آن ها می باشد که به مراقبت و صرف وقت زیادی نیاز دارد.

خصوصیات اخلاقی سگ پاگ

پاگ ها، سگ های بسیار مهربان و حساسی هستند، گفته شده است که این نژاد بسیار بازیگوش است و به بازی کردن علاقه ی بسیار زیادی دارد. این را هم باید افزود که این سگ ها بسیار باوفا، جنجالی، بی انضباط و حتی سرکش نیز هستند. این نژاد به دلیل این که بسیار باهوش است، به سرعت می توانند مطالب و آموزش ها را یاد بگیرد. هم چنین این حیوان گوش های بسیار تیزی دارد و به صدا ها حساس است و به سرعت نسبت به صدا واکنش نشان می دهد، به همین دلیل هنگامی که با او صحبت می کنید و یا هنگام تنبیه او لازم نیست که با صدای بلند با او صحبت کنید.

از ویژگی ها دیگر آن ها باید گفت که دیدبان بسیار خوبی هستند، آن ها اهل دعوا نیستند و بسیار صلح طلب می باشند. این نژاد رابطه ی بسیار خوبی با کودکان می توانند داشته باشند و حتی از آن ها مراقبت کنند، آن ها با سایر حیوانات و غریبه ها نیز رفتار دوستانه ای دارند. به این نکته افرادی که پاگ دارند، باید بسیار دقت کنند که به سگ خود اهمیت زیادی بدهند و به او محبت کنند، چرا که اگر صاحب پاگ به او محبت نکند و یا این که به او اهمیت کمی بدهد، به شدت حسود و گاهی اوقات افسرده می شود. جالب است که بدانید، این نژاد مانند برخی از نژاد های دیگر انرژی زیادی ندارد و در اکثر مواقع حتی تا 14 ساعت نیز در طول روز می خوابد.

تغذیه سگ پاگ

روزانه 1/2 تا 1 فنجان غذای خشک باکیفیت بالا در دو وعده غذایی توصیه می شود. میزان غذای موردنیاز سگ شما به اندازه، سن، متابولیسم و سطح فعالیت وی بستگی دارد. سگ های پاگ نیز مانند سایر سگ ها هستند و به غذای مقوی و کافی نیاز دارند.باید در نظر داشته باشید سگی که تحرک زیادی دارد نسبت به سگی که کم تحرک است، احتیاج به مواد غذایی بیشتری برای پاسخ به نیازهای بدن خود خواهد داشت. اولین عشق پاگ انسان و عشق دوم او غذا است. این سگ ها عاشق غذا خوردن هستند. این موضوع با قد و قامت کوچک آن ها سازگاری ندارد و آن ها را در معرض خطر چاقی قرار می دهد. به عنوان صاحب یک سگ پاگ، باید برای سلامتی سگ خود، به مقدار کافی به او غذا دهید و سگتان را به انجام ورزش تشویق کنید.

نظافت سگ پاگ

شانه زدن و استحمام منظم کمک می کند تا موهای سگ شما کمتر بریزند. حمام کردن آن ها در هرماه یک بار کافی است. هرچند برخی از صاحبان پاگ ها این کار را به چند بار در ماه افزایش می دهند. اندازه کوچک پاگ بسیار مفید است؛ شما می توانید او را درست در آشپزخانه یا سینک ظرف شویی حمام کنید.اصلاح مرتب ناخن ها ضروری است، همچنین بهتر است گوش های پاگ را هرچند هفته تمیز کنید.آنچه که نیاز به توجه ویژه دارد چین وچروک های صورت پاگ است. این چین ها در صورت کثیف شدن، کانون گرم عفونت هستند. چین وچروک ها باید بعد از استحمام کاملاً خشک شده و در حین حمام کردن به خوبی شسته شوند.

علاوه بر این، برآمدگی چشم های پاگ نیاز به توجه ویژه ای دارد. چشم ها به دلیل بیرون زدگی، در برابر صدمات و تحریکات صابون ها و مواد شیمیایی آسیب پذیر هستند. مانند بسیاری از نژادهای کوچک، پاگ نیز می تواند به بیماری های لثه دچار شود. مسواک زدن منظم با یک مسواک کوچک و نرم و خمیردندان سگ به جلوگیری از این امر کمک می کند.

رابطه سگ پاگ با حیوانات دیگر

پاگ ها، سگ های بسیار صلح طلب و مهربانی هستند که می توانند به راحتی با سایر حیوانات و یا سگ های دیگر رابطه برقرار کنند و هم چنین به بازی با آن ها بپردازند. هم چنین این نژاد با گربه ها نیز رابطه ی خوبی می توانند داشته باشند و افرادی که گربه دارند و می خواهند یک نژاد از سگ را نیز به سرپرستی قبول کنند، ما به آن ها پاگ را پیشنهاد می کنیم. دراین مورد خرید سگ شیتزو هم می تواند گزینه ای فوق العاده و منحصر به فرد باشد!

سلامت سگ پاگ

پاگ ها کلاً سگ های سالمی هستند ولی خوب مانند سایر نژادها بیماری های خاص خود را نیز دارند. بیماری سگ پاگ که در ادامه گفته می شوند برای همه پیش نمی آیند ولی بهتر است از آنها مطلع باشید.

  • چیلتیلا درماتیتس (شوره): این بیماری سگ پاگ مشکلی پوستی است که توسط کرمی ریز به وجود می آید. اگر شورهٔ بزرگی دیدید، بخصوص در زیر وسط کمر با دامپزشک خود تماس بگیرید. این شوره مسری است و همهٔ حیوانات منزل باید معاینه شوند.
  • ورم مغز سگ پاگ: این بیماری التهابی کشنده مخصوص سگ های پاگ است. این بیماری سگ پاگ ۹ راه درمان و یا تشخیصی قبل از ابتلا یا مرگ دارد. زمانی که سگ دچار این عارضه شد دچار تشنج شده، سپس کور می شود و پس از رفتن به کما می میرد. تنها راه تشخیص این بیماری آزمایش بافت مغز پس از مرگ آن است.
  • صرع: پاگ ها امکان ابتلا به بیماری صرع ناشناخته ای را دارند: تشنج بدون هیچ دلیل شناخته شده ای. اگر پاگ شما تشنج می کند نزد دامپزشک بروید تا درمان مناسب انجام شود.
  • آلرژی: برخی از سگ های پاگ از انواع متفاوتی از آلرژی رنج می برند که از آلرژی های تماسی گرفته تا غذایی تنوع دارند. اگر پاگ شما خیلی صورتش را می مالد و یا کف دست و پایش را لیس می زند، احتمال آلرژی وجود دارد و بهتر است آن را به دامپزشک نشان دهید.

همانطور که بیماری های زیادی برای ما انسان ها وجود دارد، فهرست بیماری سگ پاگ نیز می تواند طولانی باشد. وجود این بیماری ها به این دلیل نیست که حتماً سگ پاگ شما نیز به آن مبتلا خواهد شد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (448 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (292 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (276 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (227 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (193 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (166 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (75 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال شمع روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال ابجد روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال روزانه روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 7 مهر 1403 + فیلم
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس