آشنایی با سگ نژاد داشهوند

  سه شنبه، 17 خرداد 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد داشهوند
سگ داشهوند یک نژاد سگ پاکوتاه و دراز خانگی است. این سگ به خاطر اینکه بدن دراز و طویلی دارد، با نام معروف سگ سوسیسی خوانده می شود. ما در این مطلب با این نژاد از سگ ها آشنا می شویم.

سگ های داشهوند، سگهای بسیار منحصر به فرد و فعالی هستند که با گذشت سالها راه خود را در قلب و منازل بسیاری از مردم در انگلستان و دیگر نقاط جهان پیدا کرده اند. اگرچه از نظر اندازه و قامت کوچک است، ولیکن یک سگ داشهوند می تواند همان اندازه که صاحبان آنها برایشان در نظر می گیرد ورزش کرده و فعالیت بدنی داشته باشد. این نژاد از آلمان سرچشمه می گیرد و در آنجا به منظور شکار خرگوش ها، گورکن ها و از این قبیل حیوانات پرورش داده می شود. سگ های داشهوند دوست دارند که در پایان روز روی مبل راحتی حلقه بزنند و خستگی را با یک استراحت کوتاه از یاد ببرند. داشهوند ها سگ های باهوش و فعالی هستند که دوست دارند همواره در کنار خانواده خود باشند. دقت کنید که این نژاد می تواند در برخی مواقع بسیار لجباز باشد. در حقیقت ، 6 نوع Dachshund وجود دارد و همه آنها دارای شخصیت های سرگرم کننده و عالی هستند که به همین دلیل آنها به طور مداوم یکی از محبوب ترین نژادهای جهان بوده اند.

تاریخچه سگ نژاد داشهوند

سگ های داشهوند، مدت زمان طولانی است که پرورش داده شده اند به طوری قدمت آنها به قرن پانزدهم در آلمان باز می گردد. با توجه به این نکته می توان گفت که سگ های مشابهی در مصر و یونان با همین مشخصات دیده شده اند. سگ هایی مشابه این نژاد سگ در کشور های دیگری مانند مکزیک دیده شده اند. با توجه به شواهد دیگر سگهای مشابه در ایتالیا یافت شد که مربوط به قرن اول میلادی است.
نام آنها به معنای “سگ دوره گرد” در زبان آلمانی است و تصور می شود این نژاد از ترکیب سگ Schweisshund با Bibarhund به وجود آمد. این سگها با جثه کوتاهتر، بخصوص برای شکار و طعمه زدن پرورش داده می شدند. پس از آن بطور مجدد با پرورش بیشتر، نسخه های کوچکتری از Dachshund ایجاد شد که به منظور تبدیل شدن به نسخه مینیاتور Dachshunds که توسط جنگلبان بسیار با ارزش بودند، زیرا آنها می توانستند سوراخ های خرگوش را پیدا کرده تا طعمه های خود را بیرون بیاورند. در طول زمان در آلمان بومی خود، این نژاد به سه گروه تقسیم شده است که بر اساس اندازه یک سگ با گروه اول استاندارد Dachshund یا Normalgrosssteckel ، دسته دوم و سوم مینیاتوری Dachshund بودند که دوباره در آلمان به دو نوع تقسیم شده اند.

مشخصات ظاهری سگ داشهوند

امکان اشتباه گرفتن نژاد داشهوند با سایر نژاد سگ ها وجود ندارد، اگرچه 6 نوع از این سگهای جذاب وجود دارد که بعضی اوقات می تواند باعث سردرگمی شود. سگهای سوسیسی که به دلیل پاهای کوتاه و بدن های بلندشان به این نام خوانده می شوند، سگهای کاملاً عضلانی هستند که دارای پاهای جلوی قدرتمندند که کاملاً برای حفاری در کنار هم قرار می گیرند. آنها دارای سرهای بلند و تقریبا مخروطی شکل با جمجمه قوس دار هستند و پوزه های معمولی دارند که به صورت برجسته نیست. آنها فکهای قوی و لب های کوچکی دارند. چشمان آنها بادامی شکل با اندازه متوسط است و به صورت مایل بر روی صورت آنها مشاهده می شود.
داشهوند ها دارای چشمهای تیره ای هستند. گوش های آنها بلند و پهن است و با توجه به اندازه بلندی که دارند می توانند با قسمت پایین خود گونه هایشان را لمس کنند. هنگامی که داشهوند ها می خواهند در مورد هر چیزی هشدار دهند، گوش های خود را به جلو و بیرون نگه می دارند. دهان آنها با دندانهایی که محکم در کنار هم هستند، به خوبی میزان قدرتمند بودن آنها را نشان می دهد. گردن طولانی و عضلانی دارند که به زیبایی بر روی شانه های سگ می چرخند. به طور کلی می توان گفت که سگ های داشهوند در رنگ های نقره ای، قرمز، کرم، شکلاتی و مشکی وجود دارند که می توان لکه هایی از همین رنگ ها در قسمت های مختلف آنها مشاهده کرد.

سگ داشهوند

خلق و خوی سگ های داشهوند

هنگامی که یک داشهوند کاملاً بالغ می شود، فعالیت آن چندین برابر شده و به همین ترتیب دوست دارند بیرون از خانه باشند و کارهایی را انجام دهند که به تخلیه انرژی آنها کمک کند. این کار ها می تواند برای افرادی که از آنها نگهداری می کند خسته کننده باشد. با گفتن این حرفها، آنها رفتار نامناسبی در این زمینه با صاحبان خود ندارند. داشهوند ها به دلیل بودن سگ های همراه و وفادار معروف هستند. با گذشت سالها به همین دلیل به حیوانات اهلی خانوادگی و سگهای همراه تبدیل شده اند. غریزه آنها برای “شکار” نیز بسیار نیرومند است و به همین ترتیب، باید تمرینات ویژه و موثری در این زمینه برای آنها ترتیب داده شود.

طول عمر سگ داشهوند چقدر می باشد ؟

سگ های داشهوند با موهای عجیب، سگهای فعال تر و برون گرا هستند که طبیعتاً با Standard Longsسگ های نژاد بسیار راحت تر عمل می کنند.به طور معمول طول عمر نژاد داکسهوند 12 تا 13 سال است، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر به تغذیه و هم چنین سلامت آن ها به طور کامل رسیدگی شود، این سگ های دوست داشتنی عمر بیشتری نیز خواهند کرد. این سگ در طول عمر خود بسیار پر تحرک می باشد و این امر باعث سرزندگی در زندگی شما می شود.

سگ داشهوند با چه کسانی راحت هستند؟

ذائقه صید و شکار آن ها همانند اصل و نسب خودشان بوده و ثابت است، عاشق فضای آزاد هستند. به یک حیاط با اندازه مناسب و معقول برای دویدن در آن نیاز دارند. سگ های Dachshund معمولا پر سر و صدا هستند و برای زندگی در مکان های آرام مناسبتی ندارند.از آن جایی که این نژاد علاقه شدیدی به حفاری دارد بهتر است محلی برای این سرگرمی خود داشته باشد. هر چند اگر در آپارتمان نیز زندگی کرد بهتر است که باغچه یا پارکی برای این سرگرمی سگ در نظر گرفته شود.

ذات سگ داشهوند یک سگ مناسب شکار است. شکار خرگوش، مرغابی و… را به خوبی انجام می دهد. بنابراین می بایست در کنار افرادی که به این کار علاقمند هستند زندگی کند. سگ داشهوند در کنار افراد فعال و البته افرادی که اهل شکار و طبیعت هستند بهتر و راحت تر زندگی می کند.از آن جایی که این سگ ها گاهی بی پروا هستند برای افرادی که در خانواده خود کودک دارند زیاد مناسب نخواهد بود. Dachshund گزینه مناسبی برای زوج های جوان و برخی از سالخوردگان نیز می باشد. به طور کلی این نژاد با این چند دسته افراد زندگی راحت تری خواهند داشت:

  • ساکنان شهرستان
  • خانواده های با کودکان بزرگتر
  • شکارچیان
  • افراد مجرد

بازی های مورد علاقه سگ داشهوند

سگ های Dachshund علاقه زیادی به انجام یک مسئولیت دارند. این سگ ها را در موقعیت هایی از بازی های مختلف قرار دهید که بتوانند یک کار را به صورت کامل انجام دهند. دستور دادن در طول بازی را قطع کنید. آن ها به راحتی به دستورات شما گوش فرا نمی دهند. معمولا در بازی با یک Dachshund این شما هستید که به فرمان او در می آیید نه آن که سگ شما را دنبال کند. زمانی که متوجه شوند شما از بازی کردن با او لذت می برید این کار را ادامه می دهند.هر گونه بد رفتاری را در حین بازی با Dachshund کنار بگذارید چرا که ممکن است به راحتی به شما ضربه بزند و یا گازتان بگیرد. نوازش های فیزیکی در طول بازی می تواند برای آن ها لذت بخش باشد. بازی هایی که در طول آن تعقیب و گریز، حفاری دویدن های کوتاه باشد را بسیار دوست می دارند. راحت ترین و ساده ترین راه بازی با یک سگ داشهوند ۱۰ دقیقه قدم زدن در محیط اطراف خانه است.

هوش/ قابلیت آموزش سگ داشهوند

سگ های داشهوند به عنوان سگ های باهوش و کوچکی شناخته شده اند، اما به این دلیل که ذهن کاملا خلاقی دارند و بسیار مستقل هستند، آموزش آسانی نخواهند داشت. با این حال، اگر توسط شخص با تجربه و مناسبی آموزش ببیند و هنگامی که به آنها مقدار صحیح تمرین تقویت مثبت از سنین جوانی،پشتکار و صبر زیاد داده شود ، داشهوند ها می توانند چیز های زیادی را یاد بگیرند. گرچه آنها هرگز 100٪ مطیع نیستند. در فواصل دور و از آنجا که آنها شکارچیان بسیار ماهر هستند، صاحبان آنها باید در نظر داشته باشند که فرامین مورد نیاز را در زمان شکار و دیگر زمان ها به صورت مناسب و درست به آنها آموزش دهند.
نگه داشتن آنها در خانه ممکن است کمی پیچیده تر و دشوار تر از سایر نژاد های سگ باشد، ولیکن با صبر، لطافت و استفاده از تجربه های یک معلم با تجربه می توان نکات مورد نظر را به سگ های داشهوند آموزش داد. توله سگ ها به محض ورود به خانه های جدید خود باید با قواعد و مرز های خانه آشنا شوند. در صورت آموزش صحیح توله سگ های داشهوند باید بتوانند دستوراتی را با استفاده از کلمه های زیر انجام دهند:

  • بشین
  • بمون
  • بیا
  • به پهلو دراز بکش
  • دراز بکش
  • بخواب
  • ساکت باش

سازگاری سگ داشهوند باکودکان و حیوانات خانگی دیگر

داشهوند های با موهای صاف در بین سایر گونه های سگ نژاد داشهوند با کودکان بسیار مناسب و لطیف رفتار می کنند بخصوص اگر آنها در کنار هم بزرگ شده باشند. با این حال، دقیقاً مانند هر نژاد دیگر، هرگونه تعامل بین بچه ها و سگ ها باید توسط یک فرد بزرگسال تحت نظارت باشد تا مطمئن شوید که زمان بازی مشکل جبران ناپذیری بوجود نخواهد آمد. به طور کلی، آنها با سگ های دیگر روبرو می شوند و بندرت رفتارهای پرخاشگرانه نسبت به آنها نشان می دهند. با این حال، وقتی پای حیوانات خانگی کوچکتر به میان می آیند، باید مراقب میزان ارتباط و رفتار این نژاد با این نوع حیوانات که شامل گربه ها هم می شود باشید.. با این گفته، اگر آنها با گربه بزرگ شده باشند، به طور کلی نسبت به آنها مدارا می کنند.

نظافت سگ های داشهوند

به دلیل کوتاه بودن موهایشان، داشهوند ها نیاز به نظافت و استحمام کمتری نسبت به دیگر نژاد های پرمو هستند. یک برس کوچک با یک چرم خامه ای کتهایشان را درخشان نگه می دارد. با این حال، این سگ های کوچک عاشق تماس نزدیکتر و بیشتر هستند که در طول جلسه نظافت به دست می آورند و این به صاحبان این امکان را می دهد تا پوست سگ خود را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ برآمدگی در جایی در بدن آنها وجود ندارد. به توله سگها باید آموخت که نظافت از سنین پایین، یک تجربه لذت بخش است، بنابراین آنها مشتاقانه موهایشان را لمس می کنند و هنگام لمس شدن گوش یا پاها ناراحت نمی شوند. ایده خوبی است که به طور مرتب گوش های داشهوند ها را چک کنید و در صورت لزوم آنها را تمیز کنید.

ورزش سگ های داشهوند

اگرچه از نظر بدنی کوچک هستند، ولیکن یک سگ داشهوند به ورزش روزانه زیادی نیاز دارد تا بتواند واقعاً خوشحال و سرحال باشد. حداقل یک ساعت در روز لازم است که به معنای بیرون آوردن یک سگ برای پیاده روی سریع در صبح 20 دقیقه یا بیشتر است، اما بعد از ظهر باید پیاده روی آنها طولانی تر و ایده آل باشد. به طوری که 40 دقیقه زمان مناسبی برای پیاده روی آنها در بعد از ظهر ها در نظر گرفته می شود. همانطور که قبلاً گفته شد، اگر به اندازه کافی روزانه ورزش نکنند، این سگ های کوچک می توانند برخی از مشکلات رفتاری ناخواسته و مخربی را ایجاد کنند که شامل اضطراب شدید می شود.

تغذیه سگ های داشهوند

اگر یک توله سگ داشهوند را از یک پرورش دهنده دریافت کنید، آنها به شما یک برنامه غذایی می دهند و مهم است که از همان برنامه برای تغذیه سگ داشهوند خود استفاده کنید، تا از هرگونه عارضه مربوط به شکم در این نژاد سگ ها جلوگیری کنید. شما می توانید رژیم غذایی یک توله سگ را تغییر دهید، اما این کار باید بتدریج انجام شود و همیشه اطمینان حاصل کنید که هیچگونه عارضه هضمی ایجاد نمی کنند. در صورت بروز این مشکل، بهتر است آنها را دوباره به رژیم غذایی اصلی خود برگردانید و درمورد مواردی مشابه با دامپزشک صحبت کنید تا بتوانید دوباره آنها را تغییر دهید. سگهای مسن تر نسبت به سگ های جوان تر صبر و ویژگی های بهتری دارند، اما این بدان معنی نیست که می توانید رژیم غذایی با کیفیت پایین تری به آنها بدهید. بهتر است یک بار داشهوند بالغ را دو بار در روز، یک بار در صبح و سپس دوباره در عصر تغذیه کنید، مطمئن شوید که غذای آنها با کیفیت است و تمام نیازهای غذایی آنها را برآورده می کند. همچنین مهم است که سگ ها مقدار مناسبی از ورزش را داشته باشند تا کالری اضافی را سوزانده و وزن زیادی به دست نیاورند. چاقی می تواند زندگی یک سگ را تا چندین سال کوتاه کند.

انواع بیماری های سگ نژاد داکسهوند

این سگ ها نیز همانند سگ های دیگر مستعد برخی از بیماری ها می باشند، که ما در این قسمت بعضی از آن ها را معرفی خواهیم کرد، تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

  • دیسک بین مهره ای:در مورد این بیماری باید بگوییم که بر روی ستون فقرات سگ تاثیر می گذارد و این نیز مرتبط با ژن کوتوله ای است كه باعث ایجاد پا های كوتاه در نژاد آن ها می شود. به همین دلیل این بیماری در این نژاد شایع می باشد. پریدن روی مبل و یا بالا و پایین رفتن از پله ها می تواند باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات توله داشهوند در حال رشد شود، به همین دلیل باید در این سن مراقب آن ها باشید.
  • چاقی در سگ داکسهوند:چاقی یکی دیگر از مشکلاتی است که برای داکسهوند به وجود می آید، در این باره باید بگوییم که اگر برای آن ها برنامه غذایی مناسب تهیه نکنید و ورزش را در برنامه روزانه آن ها قرار ندهید، به سرعت چاق می شوند.
  • صرع:بیماری صرع یکی از بیماری عصبی می باشد که اغلب ارثی است. این بیماری می تواند باعث تشنج خفیف یا شدید در سگ شود، هم چنین در برخی از موارد ممکن است که سگ از خود رفتار های غیر معمول نشان دهد.
  • از سایر بیماری هایی که در این نژاد شایع است، می توان به مواردی مانند: پیشروی شبکیه آتروفی، اتساع معده و ولولوس، دیابت سگ DM و ناشنوایی اشاره کرد. توصیه می کنیم که سگ خود را هر چند وقت یک بار برای معاینه به دامپزشکی ببرید.

نکات برجسته نژاد سگ داشهوند

  • از جمله خصوصیات سگ داشهوند این است که این سگ ها موجوداتی بسیار با هوش، با طبیعتی مستقل و روحیه بازیگوش هستند. به همین دلیل، می توان آنها را بازیگوش نامید. در آموزش آنها صبوربوده و با آنها سازگار باشید.
  • از آنجایی که آنها برای شکار پرورش داده شده اند، می توانند برخی رفتارهایی که به آن مربوط است از خود نشان دهند. آنها برای حفاری لانه گورکن طراحی شده بودند و این غریزه ممکن است آنها را به حفاری تشویق کند.
  • آنها به سر سختی در شکار پرورش داده شدند و این غریزه ممکن است برای آنها دردسر ساز باشد. آنها علاوه بر شکار به کشتن طعمه خود علاقه دارند. در خانه طعمه داشهوند اسباب بازی های اوست و بعد از گرفتن آنها اقدام به کشتن آن خواهد کرد.
  • داشهوند نسبت به اندازه خود صدای بسیار بلندی دارد و پارس کردن را دوست دارد.
  • اگر شما مراقب تغذیه او نباشید، داشهوند می تواند بسیار چاق و تنبل شود، که فشار بیشتر بر روی مهره های شکننده کمر او می آورد. مطمئن باشید که بر مصرف مواد غذایی داشهوند نظارت کرده و او را در یک وزن سالم نگه دارید.
  • آنها در معرض ابتلا به داشتن دیسک کمر، که می تواند به فلجی ناقص یا کامل منجر شود، هستند. اجازه ندهید که آنها از مکان های بلند بپرند و هنگامی که می خواهند بپرند شما آنها را از پشت نگه دارید.
  • داشهوند شما احتمالا یک سگ منزوی خواهد بود که این از طبیعت اوست. بنابراین مهم است به او معاشرت را زمانی که یک توله سگ است آموزش دهید.
  • برای دریافت یک سگ سالم، هرگز یک توله سگ از یک صاحب غیر مسئول یا فروشگاه حیوان خانگی نخرید. به دنبال توله سگی باشید که آنها را برای بیماری های ژنتیکی که ممکن است داشته باشد از روی صدایشان آزمایش کرده باشند.
  • برای فهمیدن قیمت سگ داشهوند باید از مراکز مختلف خرید حیوان خانگی پرس و جو کنید زیرا قیمت داشهوند به نکات مختلفی بستگی دارد. هم چنین درصورتی که داشهوند فروشی داشته باشید، این مراکز خریدار هستند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (448 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (296 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (276 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (230 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (197 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (167 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (76 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال شمع روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال ابجد روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال روزانه روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 7 مهر 1403 + فیلم
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس