آشنایی با خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد بیگل

  یکشنبه، 18 دی 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
آشنایی با خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد بیگل
بیگل نه تنها یک سگ شکاری عالی و یک همراه وفادار است، بلکه سرزنده، بامزه و - به لطف ظاهر ملتماسانۀ خود – جذاب است. آنها برای شکار در دسته ها پرورش داده شده اند، بنابراین از مشارکت لذت می برند و به طور کلی آسانگیر هستند. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

بیگل ها در واقع از نژاد سگ های شکاری هستند که به صورت تنهایی یا دوتایی برای شکارهای کوچک استفاده می شوند. با این حال آنها سگ های مناسبی برای نگهداری در خانه هم محسوب می شوند. چطور؟ زیرا بیگل ها سگ های خوش اندازه، خوش استیل و خوش تیپی هستند که شانه کردن و مرتب نگه داشتن شان راحت است، رفتار دوستانه ای با مردم و دیگر حیوانات خانگی دارند و شیطنت هایی دارند که شیرینی شان را بیشتر می کند. به این ترتیب خیلی طبیعی است که بسیاری از مردم، این سگ ها را حیوانات خانگی فوق العاده ای بدانند. اما به طور دقیق تر، این سگ های بامزه و زیبا چه خصوصیاتی دارند و ویژگی هایی دارند؟ با ما همراه باشید.

تاریخچه سگ نژاد بیگل

در مورد تاریخچه این نژاد دوست داشتنی باید بگوییم که دقیق مشخص نیست و برخی از افراد می گویند که این نژاد از 4000 سال قبل از میلادی نیز بوده است. اما این را باید بدانید که در قرن 19 این نژاد دوست داشتنی در بین مردم شناخته شده است و به محبوبیت رسیده است. هم چنین ریشه و منشاء اسم بیگل و یا همان Beagle دقیق مشخص نیست، اما فرضیه ای که وجود دارد، این است که این اسم از واژه beag به معنای کوچک، کلمه فرانسویی Begueule به معنی وراج و واژه آلمانی Begele به معنی غرغرو گرفته شده است.این سگ در قرن های 14 و 15 میلادی در بین اشراف و خانواده سلطنتی انگلیس بسیار محبوب شده بود و طرفدار پیدا کرده بود. به طوری که تقریبا اکثر آن ها این سگ را به سرپرستی قبول کرده بودند. جالب است که بدانید حتی ملکه الیزابت اول هم چند سگ بیگل جیبی داشته است.

بعد از آن و سال ها بعد یعنی قرن های 18 و 19 میلادی این نژاد بسیار شناخته تر شد و به محبوبیت بیشتری رسید و به دلیل مهارت بالا در تعقیب شکار و طعمه به سگی مشهور و محبوب در برنامه های تفریحی شکار تبدیل شد، تا مدت ها به نام سگ بیگل شکاری شناخته می شده است. امروزه از این نژاد به عنوان سگ شکاری استفاده نمی شود و به دلیل این که بیگل بالغ بسیار مهربان و آرام است به یک سگ خانگی و خانواده دوست تبدیل شده است. هم چنین باید بدانید که بیگل تریر سگی بسیار شجاع و مطیع می باشد که هیچ وقت از دنبال کردن طعمه خود دست نمی کشد.گفته شده است که در اوایل قرن 19 این نژاد با شکارچیان در جنگل ها برای شکار هر حیوانی و هم چنین ردیابی حیوان ها می رفته اند و تا زمانی که حیوان مورد نظر شکارچی را پیدا نمی کرده اند، آرام و قرار نداشته اند و در این باره این نژاد از برخی از سگ های شکارچی دیگر جلو تر و باهوش تر بوده است.

مشخصات ظاهری سگ بیگل

در این قسمت قصد داریم در مورد مشخصات ظاهری این نژاد دوست داشتنی صحبت کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید. ما در این بخش برخی از مشخصه های ظاهری مربوط به این نژاد را برای شما بازگو می کنیم، تا شما تفاوت این نژاد و نژاد تلفیقی را متوجه شوید و به دنبال خرید بهتر در این نژاد باشید.

شامه قوی

این نژاد حس بویایی بسیار قوی و بالایی دارند تا جایی که می توانند از فاصله بسیار دور شخص و یا حیوان دیگری را تشخیص دهند، به همین دلیل در قدیم به عنوان سگ شکاری از این نژاد یاد می شده است. برخی از نژادهای این سگ دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند و یکی از آن ویژگی ها نیز مربوط به حس بویایی آن می باشد. بسیاری از سگ ها دارا این حس می باشند و قوی ترن آن ها تا به امروز ژرمن ثبت شده است.

گوش بلند بیگل

این سگ های بامزه، گوش های بسیار بلند و حساسی دارند، که به این گونه صدا ها را واضح می شنوند، به همین دلیل در هنگام تنبیه کردن و یا آموزش به آن ها لازم نیست که با صدای بلند با آن ها صحبت کنید. یکی از ویژگی ها منحصر به فرد و زیبا در این نژاد می باشد که به تلفیق این نژاد بر می گردد. شما می توانید برای خرید این نژاد به واسطه گوش های آن، اصیل بودن آن را متوجه شوید.

رنگ بدن سگ بیگل

در مورد رنگ بدن این سگ ها باید بگوییم که به دو دسته تقسیم می شوند، به این گونه که سه رنگ که شامل سیاه، سفید و قهوه ای مایل به زرد است و هم چنین ترکیبی از رنگ های قهوه ای، سیاه، قرمز، لیمویی و قهوه ای مایل به زرد می باشند. رنگ بدن این نژاد بسیار جذاب و دوست داشتنی است، به همین دلیل در بین مردم بسیار محبوب شده اند.

قد سگ بیگل

در مورد قد آن ها باید بگوییم که به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول که سایز کوچک می باشند و قد آن ها بین 25 تا 33 سانتی متر است. دسته دوم که سایز متوسط است و بین 35 تا 43 سانتی متر می باشند. این حیوان در هنگام تولگی خود افراد زیادی را به خود جذب می کند و به دنبال این قضایا جز پر فروش ترین ها در بین دیگر سگ ها می باشد. به طور کلی می توان گفت که این حیوان به واسطه برخی از تلفیق ها با نژاد های دیگر شکل ظاهری بدن خود را از دست داده است.

سگ نژاد بیگل

شرایط محل نگهداری سگ بیگل

اگر به قضیه نگهداری سگ بیگل به صورت ظاهری نگاه کنیم و او را با توجه به سر و شکل و اندازه قضاوت کنیم، باید بگوییم که یک نژاد بیگل کاملا با محیط های آپارتمانی سازگار است. ظاهر کوچک بیگل ها خیلی از افراد را دچار اشتباه می کند. در این خصوص نباید ظاهر بین بود. خیلی از افراد فکر می کنند سگ هایی که در اندازه ی کوچک و متوسطی هستند را می توان بدون در نظر گرفتن عوامل مختلفی در خانه نگهداری کرد.

درست است که بزرگ ترین نوع بیگل در ابعاد متوسط قرار دارد و مرز این موضوع تا همین جا بسته شده است، اما در این مورد نباید چشممان را بر روی عوامل دیگر ببنیدم. بیگلها سگ های کوچکی هستند که انرژی زیادی را هم دارند. با در نظر این موضوع دیگر نمی توان گفت که این سگ ها مناسب آپارتمان های کوچک اند. البته این یک موضوع نسبیت. ما نمی گوییم که بیگل های شکاری خود را داخل آپارتمان نگه داری نکنید! نمی گوییم که محل نگهداری سگ بیگل تنها و منحصرا در حیاط و فضاهای باز است. حرف ما این است که اگر بیگلی را درون خانه ای کوچک و آپارتمانی محدود کرده اید، باید به فکر تخلیه انرژی او هم باشید.

مشخصات رفتاری سگ نژاد بیگل

بیگل ها طبیعتا بسیار شخصیتهای اجتماعی و غالباً گمراه کننده ای دارند که این دو خصوصیت باعث می شود که به عنوان یک حیوان خانگی عالی برای نگهداری انتخاب شوند. هنگامی که در یک خانه مستقر شدند، آنها به عضوی ارزشمند در خانواده تبدیل می شوند که بسیار زیاد از انجام فعالیت های خانوادگی و گذراندن وقت با خانواده خود لذت می برند. اگر به فکر به اشتراک گذاشتن خانه خود با یک بیگل هستید و یک باغ دارید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید محیط خانه شما برای این سگ کاملا ایمن است، زیرا ممکن است این سگ ها از نظر اندازه کوچک باشند، اما آنها هنرمندانی عالی برای فرار هستند و آنها به سرعت نقاط ضعفی را در قسمت های ورود و خروج باغ شما پیدا می کنند. آنها همچنین “حفارگرهای ماهر” هستند و اگر از این خصوصیت خود آگاه شوند، به زودی راه خود را در زیر حصار شخم می زنند.
بیگل ها دارای خلق و خوی زیبایی است که از بودن در کنار مردم و حیوانات دیگر بسیار لذت می برد. اگر سگ های بیگل تنها برای مدت زمان کوتاهی تنها بمانند، بسیار ناراضی خواهند بود. با این گفته، آنها سگ های کوچکی هستند که می توانند با کودکان بسیار خوب رفتار کرده و آنها را تحمل کنند، این در صورتی بهتر می شود که به بچه ها آموزش هایی در رابطه با نگهداری این سگ ها داده شود. بیگل ها بهترین انتخاب به عنوان سگ های خانگی برای افرادی که اعضای خانواده بسیار جوان دارند، نخواهند بود، زیرا پیدا کردن وقت کافی برای گذراندن با یک سگ و کودکان نو پا می تواند چالش برانگیز باشد و همچنین به این نکته توجه کنید که سگ بیگل به مقدار توجه بسیار زیادی نیاز دارد. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بیگل ها در شغلی که در ابتدا برای انجام این کار پرورش داده شده استثنایی هستند، این کار ردیابی بو هاست.

بیگل ها با هوش آنها شناخته می شوند، با این حال، لازم است که آموزش آنها هر چه زودتر شروع شود در غیر این صورت این سگ ها می توانند بسیار نامناسب بزرگ شده و بدون هدف رشد کنند. بیگل ها به طور کلی مشتاق و مایل به خوشحال کردن هستند و به شرط آنکه از سنین کودکی نوع صحیح راهنمایی و آموزش به آنها داده شود، رشد می کنند تا سگهای مطیعی باشند، فقط کمی زمان و صبر بیشتر لازم است. بیگل ها باید به طور جدیتری اداره شوند، اما همیشه به صورت عادلانه آموزش دیده و این آموزش ها باید با نوع زندگی آنها سازگار باشد. هرگونه رفتار ناخواسته باید در ریشه، به آرامی و در عین حال محکم کنترل شود و این شامل گرایش آنها به پارس کردن هم می شود. همانطور که قبلاً نیز گفته شد، توله سگ های بیگل باید آموزش ببینند موهای خود را نخورند و این کار باید زودتر انجام شود، قبل از آنکه به یک مسئله واقعی تبدیل شود.

سلامت سگ نژاد بیگل

متوسط امید به زندگی یک بیگل بین 12 تا 15 سال است. این مقدار در صورتی درست است که از آنها به سادگی مراقبت شود و از یک رژیم غذایی با کیفیت و متناسب با سن آنها تغذیه شوند. با این حال، مانند بسیاری از نژادهای خالص دیگر، بیگل به صورتی شناخته شده است که از مشکلات بهداشتی وراثتی و اکتسابی رنج می برد. اگر می خواهید خانه خود را با یکی از این سگهای تفریحی و دوست داشتنی به اشتراک بگذارید، باید از سایر این مشکل ها اطلاع داشته باشید. مسائل بهداشتی که می تواند برای این نژاد سگ مشکل ایجاد کند را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • مننژیت استروئیدی
  • دیسپلازی یا در رفتگی مفاصل ران
  • صرع سگ
  • سندرم بیگل چینی
  • کمبود کاتالاز
  • مشکلات چشمی

از آنجا که بیگل ها دارای گوش های بلندی هستند، آنها نیز مستعد ابتلا به عفونت هستند زیرا هوا نمی تواند در گوش های داخلی آنها گردش کند و به همین دلیل رطوبت می تواند محیط مناسبی را برای ایجاد عفونت مخمر ایجاد کند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر به آنها ورزش کافی داده نشود و یا از رژیم نادرست تغذیه شوند، تمایل به اضافه وزن بیش از حد دارند. تحمل وزن بیش از حد می تواند به طور جدی بر سلامت کلی سگ تأثیر بگذارد که می تواند طول زندگی آنها را بطور قابل توجهی کاهش دهد.

تغذیه سگ نژاد بیگل

اگر یک توله سگ بیگل را از یک پرورش دهنده دریافت کنید، آنها یک برنامه غذایی برای حیوان خانگی جدید خود را به شما می دهند و مهم است که از همان برنامه برای تغذیه سگ بیگل استفاده کنید تا از بوجود آمدن هرگونه مشکلات سلامتی جلوگیری کنید. شما می توانید رژیم غذایی یک توله سگ را تغییر دهید، اما این کار باید بتدریج انجام شود و همیشه اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه ناراحتی در هضم ایجاد نمی کنند و در صورت بروز این کار، بهتر است آنها را دوباره به رژیم غذایی اصلی خود برگردانید و درمورد مواردی با دامپزشک صحبت کنید. یک بیگل بالغ باید از یک رژیم غذایی مناسب و با کیفیت تغذیه شود که تمام نیازهای غذایی آنها در طول زندگی برآورده شود. توجه به وزن آنها نیز بسیار مهم است، زیرا همانطور که قبلاً نیز گفته شد، بیگل ها مستعد افزایش وزن هستند. این به معنی محدود کردن میزان پاداش هایی است که حتی در حین تمرین نیز به آنها داده می شود.

ارتباط سگ بیگل با خانواده

سگ های نژاد بیگل به همۀ اعضای خانواده وابسته می شوند، مخصوصا به بچه ها. می توانند با بچه ها به خوبی بازی کنند، اما ممکن است وسط بازی به خوی شکاری خودشان برگردند. برای پیشگیری از چنین اتفاقی باید از تولگی را، در کنار بچه ها، اجتماعی شوند. علاوه بر این، بیگل ها دوست دارند که با دهانشان بازی کنند، یعنی هر چیزی را به دهان بگیرند یا لیس بزنند. می توانید به آن ها آموزش دهید که این کار را نکنند و بازی دیگری را جایگزین آن کنید.

سگ شما از هر نژادی که باشد، باید بر روابط او با کودکتان نظارت داشته باشید و همچنین باید به کودکتان هم آموزش دهید که چگونه با او رفتار کند و چگونه به او نزدیک شود تا سگ را عصبانی نکند. به کودتان بیاموزید که وقتی سگ غذا می خورد یا خوابیده است، به او نزدیک نشود. هیچ سگی، فارغ از اینکه چه قدر مهربان یا اجتماعی باشد، نباید با بچه ها تنها بماند. از آنجا که بیگل ها دسته جمعی و در گروه زندگی کرده اند، تنهایی را دوست ندارند و می خواهند همیشه در جمع و پیش صاحبانشان باشند. وجود یک سگ یا یک گربۀ دیگر حس زندگی گروهی آن ها را ارضا می کند.

آراستن سگ نژاد بیگل

  1. مو: موهای آنها را باید حداقل هفته ای یک بار برای ا ز بین بردن موهای مرده و تقویت آنها، با یک برس متوسط زبر شانه کنید. موهای آنها در فصل زمستان ضخیم تر میشود و در فصل بهار میریزد. به نظافت کمی نیاز دارند. گوش هایشان آویزان است به همین دلیل گردش هوا داخل آن به خوبی انجام نمیشود و زود دچار عفونت گوش می شوند.
  2. مسواک زدن: برای جلوگیری از تجمع باکتری داخل دهان لازم است هفته ای ۲ یا ۳ بار دندان های سگ را مسواک بزنید اما اگر میخواهید که سگ شما به بیماری های لثه و یا بدی بد دهان مبتلا نشود باید هر روز این کار را انجام دهید
  3. ناخن:ماهی یکبار ناخن های سگ خود را کوتاه کنید، در ناخن های پای او رگ های خونی زیادی وجود دارد و اگر آنها را بیش از حد کوتاه کنید خونریزی میکند و ممکن است دفعه ی بعد هنگام کوتاه کردن ناخن ها سگ با شما همکاری نکند به همین دلیل اگر تجربه ای در این کار ندارید از دامپزشک کمک بگیرید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (256 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (234 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (189 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (169 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (140 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW