آشنایی با خصوصیات سگ نژاد بدلینگتون تریر

  سه شنبه، 29 آذر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با خصوصیات سگ نژاد بدلینگتون تریر
سگ بدلینگتون تریر (Bedlington Terrier) سگی است مهربان و اجتماعی، شاد و بازیگوش، وفادار و سرزنده، رابطه خوبی با کودکان و غریبه‌ها دارد. سگی شیردل با ظاهری شبه به بره توصیف می‌شود. با پیشانی خمیده و موهای فرخورده واقعاً شبیه به یک گوسفند کوچک است. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

نژاد سگ بدلینگتون تریر به عنوان قاتل حیوانات موذی و جانشین شکارچی نام گرفته است. امروز بدلینگتون یک همراه عالی برای صاحبانشان است. اگرچه آنها هنوز هم دارای غرایز شکار، حس بویایی شدید و اراده برای رفتن به شکار هستند، اما به ندرت از آنها در مزرعه استفاده می شود، حتی اگر این سگ ها از نژاد اصیل باشند، بعضی از آن ها هنوز هم تحت مراقبت در پناهگاه ها قرار دارند.اگر این نژاد برای شما مناسب است، آنها را به فرزندخواندگی قبول کنید. این سگ ها دوست داشتنی و بازیگوش هستند، بدلینگتون از قرار گرفتن در مرکز توجه لذت می برد. در واقع، آن ها ممکن است ترجیح دهند تنها حیوان خانگی در خانه باشند. این نژاد گزینه خوبی برای ساکنان آپارتمان و صاحبان خانه های بزرگ هستند.

خصوصیات سگ بدلینگتون تریر

سگ نژاد بدلینگتون تریر (The Bedlington Terrier) به عنوان قاتل جانوران موذی و جانشین سگ های شکارچی پرورش یافتند. امروزه از این سگ ها به عنوان همراه و در حلقه های نمایش استفاده می شود. باوجوداینکه این نژاد از سگ هنوز هم دارای غرایز شکار عالی، حس بویایی شدید و اراده برای رفتن به زمین هستند؛ اما به ندرت از این نژاد در مزارع استفاده می شود.بدلینگتون تریرهای بامحبت و بازیگوش، به شدت از قرار گرفتن در مرکز توجه لذت می برند. درواقع بهتر است بگوییم سگ بدلینگتون تریر دوست دارد که تنها حیوان خانه باشد! اگرچه این سگ های دوست داشتنی رفتار دوستانه با همه دارند؛ اما با حس قوی ای که دارند می توانند بهترین نگهبان باشند.اگر به دنبال نژادی هستید که برای آپارتمان و ساختمان های بزرگ مناسب باشد. بدون شک سگ نژاد بدلینگتون تریر می تواند گزینه ی مناسبی برای شما است.به شرط اینکه عشق و ساعات ورزش زیادی داشته باشد!

 سگ بدلینگتون تریر

خلق و خوی نژاد سگ بدلینگتون تریر

بدلینگتون تریر امروزی سگی است مهربان و اجتماعی، شاد و بازیگوش، وفادار و سرزنده، رابطه خوبی با کودکان و غریبه ها دارد. بهتر است تا از تولگی آنرا به گربه ها و سایر حیوانات خانگی عادت داد. معمولاً با سایر سگ ها خو می گیرد اما باید توجه داشت تا از سگ های سلطه گر و تهاجمی دور باشد چراکه یک بارجنگ می تواند روحیه جنگ جویانه را در او زنده کند. سگ شجاعی است و قادر به دویدن با سرعت زیاد است. فقط در مکانهای محصور آنرا از قلاده آزاد کنید.

سگ بدلینگتون تریر و ورزش!

خوب است بدانید که ورزش برای شاد و سالم نگه داشتن یک سگ بدلینگتون تریر بسیار مهم است. اما او سطح انرژی و فعالیت متوسطی دارد. او سطح فعالیت خود را با شما مطابقت می دهد و می تواند با یک پیاده روی یا بازی جذاب خوشحال شود.اگرچه او به ندرت در این زمینه استفاده می شود، اما توانایی های شکار او شامل اشاره، بازیابی، ردیابی و البته دنبال کردن حیوانات و حشراتی است که لانه دارند.

رابطه ی سگ بدلینگتون تریر با کودکان

نژاد بدلینگتون تریر اگر با بچه ها بزرگ شود، می تواند یک همبازی پر انرژی برای آن ها باشد. بااین حال، اطمینان حاصل کنید که کودکانتان هنگام تعامل با هر نژاد از سگی، تحت نظارت یک بزرگ سال قرار بگیرند تا از آسیب دیدن هردو جلوگیری شود.توجه کنید که درست است که بدلینگتون تریر ها ممکن است رفتارهای نسبتاً خشن را از جانب بچه ها تحمل کنند، اما اگر شرایط برای آن ها غیرقابل تحمل شود آن ها متوجه نمی شوند که پوست کودک به سختی پوست سگ نیست و ممکن است به کودک شما آسیب برسانند!

رابطه ی سگ بدلینگتون تریر با سگ های دیگر

سگ بدلینگتون تریر به خوبی می تواند با سگ های دیگر کنار بیایند، مخصوصاً اگر با آن ها تربیت شوند. مانند اکثر تریرها، این سگ ها ممکن است که شروع کننده ی دعوا نباشند اما اگر با سگ دیگری دعوا کنند هرگز عقب نشینی نخواهند کرد!درست است که سگ های بدلینگتون تریر ممکن است سگ های بامزه و شیرینی به نظر برسند؛ اما آن ها به هیچ عنوان سگ های مطیعی در برابر سگ های دیگر نیستند و تلاش سگ دیگری برای تسلط بر آن ها را به راحتی قبول نمی کنند!این سگ های بازیگوش اگر تحریک شوند می توانند مبارزان بسیار سرسختی باشند. بنابراین هنگام معرفی کردن به سگ های دیگر به ویژه سگ های بزرگ سال از همان نژاد، بسیار احتیاط کنید. سگ های بدلینگتون تریر مخصوصاً سگ های نر تا زمانی که آسیب جدی نبینند به مبارزه کردن ادامه خواهند داد.

آموزش دادن سگ بدلینگتون تریر

بدلینگتون باهوش است و همین هوش باعث می شود که آموزش به این سگ تا حدودی آسان باشد. این سگ وقتی بتوانید او را متقاعد کنید که انجام دادن کاری که از او می خواهید واقعاً برای او سودمند است، بهترین عملکرد را دارد. بهتر است هنگام آموزش دادن به این نژاد از سگ، از فن های تقویت مثبت مانند تشویق کردن، بازی و دادن جوایز غذایی به او استفاده کنید.حر‏ف های تند و رفتارهای فیزیکی خشن برای این نژاد اصلاً کارساز نیست! زیرا در این صورت آن ها فقط رگه های سرسختانه ی خود را به نمایش می گذارند و با شما نبردی را آغاز می کنند که به احتمال زیاد شما بازنده ی آن خواهید بود.بااین وجود، با آموزش مناسب و اجتماعی کردن، سگ بدلینگتون تریر یک همدم عالی و یک همراه مشتاق در تمام فعالیت های خانوادگی است.

رنگ موها و نظافت سگ بدلینگتون تریر

موی متمایز بدلینگتون، ترکیبی غیرمعمول از موهای خشن و نرم است. موی زبر و مجعد دارند اما زبر مانند سیم نیست و تمایل به پیچ خوردگی دارد، به خصوص روی سر و صورت چیز زیادی نمی ریزد. بدلینگتون در چندین رنگ و ترکیب وجود دارد: آبی، شنی، جگری، آبی و برنزه، شنی و برنزه، و جگری و برنزه. در دو رنگ، نقاط برنزه در پاها، قفسه سینه، زیر دم، داخل، عقب و بالای هر چشم دیده می شود.

توله سگهای بدلینگتون هنگام تولد تیره هستند و با بالغ شدن روشن می شوند. گره بالا ی سر برای همه بزرگسالان باید روشن تر از رنگ بدن باشد. بر خلاف بسیاری از نژادهای تریر، موی بدلینگتون نیازی به ریختن ندارد. حداقل هفته ای یک بار باید موهای او را شانه بزنید. نژاد بدلینگتون به شما نشان خواهد داد که چگونه حتی موهای او را کوتاه کنید، یا اینکه پرورش دهنده بدلینگتون شما می تواند به شما نشان دهد که چگونه خودتان موهای او را قیچی کنید. برای دستیابی به ظاهر منحصر به فرد، موهای صورت باید قیچی شود.

سایر نیازهای نظافتی برای این نژاد شامل بهداشت دندان و مراقبت از ناخن است. دندان های بدلینگتون خود را حداقل دو یا سه بار در هفته مسواک بزنید تا تجمع باکتری های کمین شده در آن از بین برود. اگر می خواهید از بیماری لثه و بوی بد دهان جلوگیری کنید مسواک زدن روزانه بهتر است. هر ماه یک یا دو بار ناخن اش را کوتاه کنید. اگر صدای کشیدگی ناخن را روی زمین حس می کنید این بدان معنی است که ناخن ها خیلی بلند شده اند. ناخن های کوتاه، تمیز و مرتب، پاها را در وضعیت خوبی نگه می دارند و وقتی که بدلینگتون با شور و شوق به استقبال شما می آید، از خراشیدن پوست شما جلوگیری می کند.

نکات کلیدی درباره سگ بدلینگتون تریر

  • بدلینگتون تریر ممکن است گاهی اوقات لجبازی کند.
  • معاشرت زودهنگام با سایر حیوانات خانگی برای جلوگیری از بروز مشکلات ضروری است.
  • سگ نژاد بدلینگتون تریر به ورزش و فعالیت های ذهنی احتیاج دارد، در غیر این صورت ممکن است خسته شوند و برایتان دردسر درست کنند.
  • برای حفظ پوشش این سگ ها و جلوگیری از گره خوردن آن بهتر است یک یا دو بار در هفته پوشش سگ را مرتب کنید.
  • این سگ ها به حیاطی محصور شده احتیاج دارند. آن ها حیوانات دیگر را تعقیب می کنند و بسیار سریع هستند.
  • برای داشتن یک سگ سالم، هرگز توله سگ را از یک پرورش دهنده غیرمجاز یا فروشگاه حیوانات خانگی خریداری نکنید.

مراقبت از سگ بدلینگتون تریر

سگ نژاد بدلینگتون تریر نژادی مقاوم با سطح فعالیت متوسط است. این سگ ها قادر به دویدن با سرعت بالا هستند. بنابراین نگهداری از آن ها در یک منطقه حصارکشی شده و ایمن بسیار اهمیت دارد. این نژاد از سگ ها برای نگهداری در فضای باز مناسب نیستند. همچنین، درصورتی که فضای کافی برای ورزش آن ها فراهم کنید، سگ های بدلینگتون تریر همراهان مناسبی برای زندگی آپارتمانی شما هستند.ورزش برای این سگ می تواند به معنای یک پیاده روی خوب یا یک بازی جذاب باشد. او می تواند با شما آهسته بدود یا پیاده روی کند. بدلینگتون سگی است که در خانه ساکت و آرام است و از استراحت با شما لذت می برد.توجه کنید که مانند همه سگ ها، توله سگ های بدلینگتون نیز می توانند رفتارهای مخربی داشته باشند؛ بنابراین اگر نمی توانید مرتباً آن ها را کنترل کنید یا بر آن ها نظارت داشته باشید، بهتر است آن ها را در جعبه نگهداری کنید.

مشکلات و سلامتی نژاد بدلینگتون تریر

این نژادبه طور کلی سگ های سالمی هستند، اما مانند تمام سگ های دیگر آنها نیز ممکن است به برخی بیماری ها دچار شوند

  • مسمومیت مس: یک بیماری ارثی است و زمانی رخ میدهد که کبد نمیتواند مس موجود در مواد غذایی را دفع کند که منجر به تجمع مس در بدن شده و در نهایت باعث بیماری و مرگ می شود. از طریق آزمایش DNA میتوان تشخیص داد و اگر لازم باشد ژن ها را از بدن حذف کنند.
  • در رفتگی کشکک: در رفتگی کشکک یا تضعیف خفه معمولا در بین سگ های کوچک شایع است و زمانی رخ می دهد که کشکک به درستی شکل نگرفته باشد. این بیماری باعث لنگیدن یک پا یا هر دو پا و یک راه رفتن غیر طبیعی در سگ میشود. اگر چه این در رفتگی در هنگام تولد رخ میدهد اما مدت ها بعد علائمی از آن نمایان نمیشود. در رفتگی ناشی از مالش میتواند به ورم مفاصل یا بیماری دژنراتیو منجر شود.
  • Distichiasis: این بیماری زمانی رخ میدهد که یک ردیف مژه ی اضافه بر روی غدد چربی چشم سگ در امتداد لبه ی پلک پایین می روید و موجب تحریک چشم میشود که در این حالت ممکن است سگ دچار دو بینی شود یا مدام چشم خود را مالش دهد. دامپزشکان این مژه ها را با قرار دادن نیتروژن مایع منجمد شده جراحی میکنند و از بین میبرند. این نوع عمل را تحت بی هوشی کامل انجام میدهند.
  • کلیه قشر هیپوپلازی: این بیماری زمانی رخ میدهد که یک یا هر دوکلیه به طور غیر طبیعی رشد نکنند که سگ دچار نارسایی کلیه میشود. اولین نشانه های این بیماری تشنگی است که باعث افزایش دفع ادرار میشود. این بیماری قابل درمان نیست و فقط میتوان آن را کنترل کرد.
  • دیسپلازی شبکیه: باعث اختلال در رشد شبکیه چشم میشود و در زمان تولد توله سگ رخ میدهد. این بیماری بیشتر موارد خفیف است و باعث کوری چشم سگ نمی شود. دامپزشکان میتوانند در سنین ۷ تا ۱۲ هفتگی این بیماری را تشخیص دهند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (443 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (271 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (243 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (203 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (172 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (147 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (72 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس