آشنایی با خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد کلامبر اسپانیل

  یکشنبه، 09 بهمن 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد کلامبر اسپانیل
سگ کلامبر اسپانیل (Clumber Spaniel) سگی است بسیار بزرگ جثه با سینه‌ای فراخ، جمجمه‌ای گرد، بینی قهوه‌ای رنگ و ماهیچه‌های عریض جهت شنا کردن. خوش رفتار و بی جنب وجوش در سنین بزرگسالی. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

سگ ها نژاد های بسیار زیادی دارند. هر نژاد از سگ ها برای یک هدف پرورش داده شده است. یک نژاد برای زیبایی دیگری برای سگ نگهبان و سگ شکاری و… توسعه یافته اند. صاحبان نژاد کلامبر اسپانیل باید با آن ها مهربان و در عین حال قاطعانه رفتار کرده و به آن ها نشان دهند که رهبر هستند در غیر این صورت این سگ ها نا فرمانی و لج بازی می کنند. در این مطلب قصد داریم نژاد کلامبر اسپانیل را مورد بحث قرار دهیم و اطلاعاتی از آن ها را در اختیار شما قرار دهیم.

تاریخچه سگ کلامبر اسپانیل

داستان رمانتیک در مورد منشاء کلامبر این می باشد که در زمان انقلاب فرانسه، Duc de Noailles فرانسوی برای اینکه سگ های گرانبهای خود را در طول انقلاب فرانسه حفظ نماید تمام سگ های اسپنیلی خود را به دوک نیوکاسل در انگلستان برد.با این وجود شواهدی که بتوان این داستان را اثبات کند کم می باشد، در سال ۱۷۸۸ یک سال قبل از انقلاب فرانسه در نقاشی دوک نیوکاسل تعدادی سگ سفید و لیمویی دیده شد که بسیار شبیه به کلامبر امروزی می باشد.

نام این نژاد را از املاک دوک، کلامبر پارک در ناتینگهام گرفته اند. دزدان دریایی دوک، ویلیام مانزل، اقدام به پرورش کلامبرهایی کردند که به شکل امروزی می باشد.در اواسط قرن 19 این نژاد مورد توجه شکارچیان قرار گرفتند. این سگ ها حتی توجه و علاقه ی شاهزاده ی ولز، ادوارد که از آن ها در املاک ساندینگینگ هومز نگهداری می کرد به خود جلب کردد.یک افسر بریتانیایی به نام ستوان ونیبل که در ناو اسکوتیای کانادا استقرار داشت اولین کلامبر اسپنیل را به آمریکای شمالی آورد. ذر سال 1878 اولین انجمن سگ آمریکا کلامبر اسپنیل و باستلر را ثبت نمود ولی تا سال ۱۹۷۲ میلادی این انجمن کلامبر اسپنیلی را نیافت. کلامبر ها نوعی نژاد کمیاب هستند که در بین 155 نژاد برتر در رتبه ی 121 ام قرار داشته و انواع آن به وسیله ی AKC شناسایی شد.

شخصیت سگ کلامبر اسپانیل

کلامبر اسپانیل ها دارای شخصیتی بسیار جذاب و مهربان هستند. با وجود اینکه شخصیت آرامی دارند امکان دارد گاها این هشدار را به شما بدهند که خطرناک هستند ولی نگران کننده نخواهد بود.گرچه به آرام و مهربان بودن مشهور هستند ولی امکان دارد شخصیتی خودخواه نیز داشته باشند. این سگ ها علاقه دارند که سرشان به کار خودشان باشد ولی امکان دارد کلامبر های سالخورده بسیار پر سر و صدا و شرور باشند. در صورتی که به آن ها نشان ندهید که شما رهبر هستید نافرمان خواهند شد.

با آن ها مهربان باشید ولی قاطعانه برخورد نمایید. این امر سبب خواهد شد که آن ها را کنترل نموده و. برای اینکه کلامبر قوانین را به درستی اجرا کند باید قوانین و مقررات را به درستی تنظیم کنید.امکان دارد کلامبر اسپانیل ها عادت های بدی مثل عصبانیت و همچنین جویدن را از خود نشان دهند. آن ها را گاها با نام اسپاینلر Scavenger می توان شناخت. این نژاد اقدام به دزدیدن غذای کودکان می کنند. فراموش نکنید که، در صورت ورودشان به محیط آشپزخانه، قادرند از صندلی کودک بالا رفته و غذای او را بخورند.

توصیه می شود مواد غذایی و زباله ها را از او دور نمایید و روی کابینت ها قفل های کودک بگذارید تا از ورود آن ها به درون کابینت جلوگیری کنید. زمانی که شما را می بیند با شما لج کرده و شروع به جویدن چیزهایی می کند که نباید بجود، باید آن را به آرامی بیرون آورده و با اسباب بازی گول بزنید.عواملی مانند وراثت، آموزش و اجتماعی شدن بر شخصیت و رفتار آن ها تاثیر می گذارد. این توله ها فضول و سرگرم کننده هستند، آن ها علاقه ی زیادی به ایجاد رابطه با انسان ها دارند.

باید هنگامی که می خواهید توله سگی را انتخاب کنید یکی از والدین او به ویژه مادر آن را ببینید تا مطمئن شوید که در شرایط خوبی هستند. در صورتی که بتوانید با خواهر و برادر او در ارتباط باشید، ارزیابی توله سگ، سلامت و رشد او برای شما ساده تر خواهد شد.آن ها نیز مثل همه نژاد ها نیاز دارند در مراحل اولیه ی زندگی خود آموزش های مربوط به اجتماعی شدن را ببینند. توصیه می شود هنگامی که جوان می باشند با افراد گوناگون، منظره ها، صداها و تجربیات مختلف آشنا شوند. این امر موجب اجتماعی شدن سگ شما خواهند شد.

سگ نژاد کلامبر اسپانیل

میزان سازگاری سگ کلامبر اسپانیل با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

کلامبر اسپانیل عاشق بچه ها می باشد، به خصوص بچه ها یی که برایش توپ پرتاب می کنند. آنها معمولا محافظ از کودکان در خانواده هستند.اگر توله سگ کلامبر با کودک نو پا بزرگ شود شاهد رفتار دوستانه و صمیمی خواهید بود .کودکان باید چگونگی رفتار با سگ را آموزش ببینند نظارت بر هر نوع فعل و انفعالات بین سگ ها و کودکان خردسال باید صورت بگیرد تا مانع هر گونه گاز گرفتن یا کشیدن گوش یا دم شوید .کلامبر اسپانیل رفتار بسیار خوبی با دیگر سگ ها و حیوانات دارد با این حال شما باید مواظب پرندگان خانگی خود باشید تا از رفتار کلامبر خود با آنها مطمئن شوید.

تغذیه سگ کلامبر اسپانیل

توصیه می شود روزانه، ۲ تا ۲.۵ پیمانه از مواد غذایی خشک با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده غذایی تقسیم شده به او داده شود . توله سگ ممکن است به اندازه ۴ تا ۶ پیمانه در روز بخورد .میزان غذای سگ بالغ بستگی به اندازه، سن، جثه، سوخت و ساز بدن ومیزان فعالیت او دارد. اگر شما از اضافه وزن سگ خود مطمن نیستید میتوانید با اندازه گیری مواد غذایی و تغذیه دو بار در روز، سگ خود را در شرایط ایده آل نگه دارید. دست خود را درکمر او، در امتداد ستون فقرات قرار دهید و با انگشتان به سمت پایین بدون فشار زیاد، لمس کنید. شما باید قادر به احساس دنده های او باشید در این حالت سگ شما شرایط بدنی خوبی دارد. در صورت اضافه وزن، نیاز به مواد غذایی کمتر و ورزش بیشتر دارد .

آراستن سگ کلامبر اسپانیل

کلامبر بیشتر به رنگ سفید است، گاهی اوقات آنها کک و مک بر روی پوزه خود دارند .کلامبر اسپانیل ریزش موی زیادی دارد باید روزانه شانه زده شود. نیاز به شانه زدن و کوتاه کردن مو بر روی پاهای عقب و دم و بین پنجه ها دارد بهتر است که از یک آرایشگر با تجربه کمک بخواهید .کلامبر سفید رنگ، مقدار قابل توجهی از خاک و بقایا را در بین موهای خود نگه می دارد، بنابراین به شست و شوی بیشتری نیاز دارد فقط مطمئن شوید که بعد از شست و شو، شامپو بین موهای او باقی نمانده باشد .

شما باید زخم، خارش یا علائم عفونت مثل قرمزی یا التهاب بر روی پوست را بررسی کنید، باید گوش، بینی، دهان و چشم هم چک شود که بدون هیچ قرمزی یا ترشحی باشند و دهان بوی بدی ندهد. کلامبر نوعی سگ مستعد ابتلا به عفونت گوش است، بنابراین گوشهای را بعد از شنا حتما خشک کنید و گوشها را مرتب چک کنید برای علائم عفونت مانند بد بو، قرمزی، حساسیت به لمس .کلامبر مبتلا به عفونت گوش سر خود را مرتب تکان می دهد و یا گوش خود را مالش می دهد. گوش اورا باید بطور منظم با یک پنبه توپی شکل مرطوب با phملایم تمیز کنید .

به مسواک زدن دو یا سه بار در هفته نیاز دارد برای جلو گیری از رشد باکتری های دهان . مسواک زدن روزانه برای جلوگیری از بیماری های لثه و بوی بد دهان پیشنهاد می شود .ناخن او را یک یا دو بار در ماه کوتاه کنید اگر شما می توانید صدای ناخن را بر روی زمین بشنوید، آنها بیش از حد بلند است. ناخن پا سگ رگ های خونی دارد و اگر شما بیش از حد ناخن ها را کوتاه کنید باعث خونریزی می شوید .

فعالیت بدنی سگ کلامبر اسپانیل

کلامبرهای جوان بازیگوش هستند و به سرعت بزرگ می شوند. اما بالغین بسیار آرامند و تنها چند دقیقه ورزش روزانه برایشان کفایت می کند. و از آنجا که به باز آوردن اجسام پرتاب شده علاقه مند است ورزش دادن آنها کار چندان دشواری نخواهد بود. هرگز نباید در آب و هوای گرم آنها را به فعالیت وا داشت. شنا کردن و پیاده روی را بسیار دوست دارد.

مشکلات و سلامتی سگ کلامبر اسپانیل

به طور کلی سالم است، اما مانند همه نژاد، آنها مستعد ابتلا به برخی بیماری ها هستند.

  • دیسپلازی مفصل ران CHD: این یک بیماری ارثی است که در آن اتصال استخوان ران به مفصل ران متناسب نیست به صورت چسبیده است. شما ممکن است هیچ نشانه ای از ناراحتی در یک سگ با دیسپلازی مفصل ران را متوجه نشوید. با غربالگری اشعه ایکس این بیماری تشخیص داده می شود. اگر شما در حال خرید یک توله سگ هستید، باید مطمن شوید که پدر و مادر برای دیسپلازی مفصل ران تست شده و عاری از مشکلات هستند. دیسپلازی مفصل ران ارثی است، اما همچنین می تواند توسط عوامل محیطی، مانند رشد سریع از یک رژیم غذایی با کالری بالا و یا صدمات وارده از پریدن یا سقوط ایجاد شود. کلامبر باید در وزن مناسب بماند زیرا این بیماری در این نژاد بسیار شایع است. مکمل های کندرویتین سولفات / گلوکوزامین می تواند در مدیریت هر گونه ناراحتی از دیسپلازی مفصل ران مفید باشد .
  • کم کاری تیروئید: کم کاری تیروئید، از کمبود هورمون تیروئید ایجاد می شود و ممکن است نشانه هایی شامل ناباروری، چاقی و کمبود انرژی داشته باشد. پوست سگ ممکن است درشت و شکننده و شروع به افتادن کند. می توان آن را به خوبی با یک قرص جایگزین هورمون تیروئید، روزانه کنترل کرد. دارو باید در طول زندگی سگ ادامه داشته باشد.
  • سیکاتریسی: این بیماری باعث سوزش و عفونت چشم می شود مانند ورم ملتحمه. در موارد شدید با عمل جراحی درمان می شود.
  • آنتروپیون: باعث می شود که پلک به سمت داخل رول بخورد، باعث زخمی شدن هر دو کره چشم می شود. با جراحی درمان می شود . اگر کلامبر شما دارای آنتروپیون شود، شما متوجه مالش در چشم او می شوید. با چراحی قابل درمان است، اما صبر کنید تا کلامبر شما به طور کامل رشد کند.
  • عفونت گوش: کلامبر اسپانیل مستعد ابتلا به عفونت گوش است به دلیل رطوبت فلاپی گوش . محیط گرم و مرطوب در داخل گوش ایده آل برای رشد باکتری است. بررسی گوش به طور منظم برای علائم عفونت مانند بد بو، قرمزی، حساسیت به لمس ضروری است. عفونت های مکرر گوش ممکن است بخاطر الرژی غذایی باشد .

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (245 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (213 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (181 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (161 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (125 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW