آشنایی با پلتفرم نومرای (Numeraire) و توکن NMR

  چهارشنبه، 30 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با پلتفرم نومرای (Numeraire) و توکن NMR
نومرایر یا Numeraire یک پلتفرم مبتنی بر Ethereum است که ارز دیجیتال آن با نماد NMR شناخته می شود. در ادامه بیشتر با این پلتفرم و رمز ارز آن آشنا می شویم. همراه ما باشید.

صندوق های پوشش ریسک بر خلاف نامشان از ریسک بسیار بالایی برخوردار هستند. این صندوق ها که سود بالایی را برای دارندگان خود به همراه دارند برای کسب این سود از ابزارهایی مانند خرید و فروش استقراضی، اوراق و اهرم ها استفاده می کنند.صندوق سرمایه گذاری Numeraire اولین صندوق پوشش ریسک است که ارز دیجیتال اختصاصی مختص به خود را دارد که NMR نام دارد . در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی شبکه Numeraire و شیوه کار آن بپردازیم.

پلتفرم Numeraire چیست؟

Numeraire یک پلتفرم بر بستر شبکه اتریوم است که به توسعه دهندگان و متخصصین علموم داده، امکان آزمایش و ایجاد مدل های یادگیری ماشین (Machine Learning) با قابلیت بهبودپذیری را می دهد. هدف اصلی این پلتفرم، ایجاد ساختاری غیرمتمرکز در زمینه Data Science است تا به توسعه دهندگان امکان ایجاد مدل های نوینی از یادگیری ماشین را بدهد که قابلیت پیش بینی و بهبودپذیری دارند.طبق ادعاهای مطرح شده توسط این پلتفرم، Numerai اولین صندوق پوشش ریسک در بازار است که رمز ارز خود را روانه بازار ارزهای دیجیتال کرده است. با این وجود، برخلاف صندوق های سنتی در این حوزه، که از دیدگاه متخصصان و کارشناسان خود برای مدیریت سرمایه استفاده می کنند، این پلتفرم ادعا می کند که تنها از پیش بینی کاربران و سرمایه گذاران خود بهره می برد و در این راستا، هوش مصنوعی (AI) نقش حیاتی و مهمی را ایفا می کند.

پلتفرم Numeraire

تیم توسعه دهنده پروژه NMR

پلتفرم Numeraire برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ توسط استارت آپ صندوق تامینی Numeraire تاسیس شد. البته مؤسس اصلی این پروژه فردی به نام ریچارد کرایب (Richard Craib) است که این پروژه را در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا راه اندازی کرد. ریچارد از دانشگاه Cornell فارغ التحصیل شده است. عضو دیگر تیم توسعه دهنده Numeraire فردی به نام آنسون چو (Anson Chu) است که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه UC Irvine گرفته است و اکنون به عنوان مدیر فناوری این پروژه در حال فعالیت است. آنسون چو در گذشته به عنوان توسعه دهنده در شرکت هایی مثل Uber و Dell نیز فعالیت داشته است.آخرین عضو تیم توسعه دهنده این پروژه ریچ آلن (Rich Allen) است که به عنوان مدیرعامل در حال فعالیت است. ریچ آلن در زمینه بازارهای مالی و تکنولوژی حدود سی سال سابقه دارد. مهم ترین سوابق او شامل مواردی مثل Merrill Lynch و Asia Trade می شود.

اهداف پروژه Numeraire

مهم ترین هدف پروژه Numeraire در اهمیت و ارزشی که برای کار متخصصین علم داده قائل است خلاصه می شود. برای اینکه متوجه این اهمیت شوید، خوب است بدانید که هرچه پیش بینی های انجام شده کاربران به واقعیت نزدیک تر باشد، می توانند توکن NMR بیشتری دریافت کنند. آینده NMR با توجه به نقشه راهی که برای آن نوشته شده، آینده روشن و امیدوارکننده ای خواهد بود.یکی دیگر از برنامه هایی که در رودمپ این پروژه ذکر شده، استفاده از هوش مصنوعی است. درست است که در حال حاضر علم هوش مصنوعی در بازارهای مالی مختلف و دنیای دیجیتال گسترش چشمگیری داشته، اما همچنان سپردن تمام سازوکارهای موجود در یک پروژه به دست هوش مصنوعی، کار پرریسک و جسورانه ای خواهد بود.

پروتکل Numerai چطور کار می کند؟

  • در numer.ai ثبت نام کنید.
  • اطلاعات آموزشی، داده ها و نمونه ها را دانلود کنید.
  • مدل خود را بسازید و پیش بینی های خود را به Numerai ارسال کنید.
  • NMR را در مدل های خود، سپرده گذاری (Staking) کنید تا بر اساس نتایج پیش بینی توکن به دست آورید.
  • پیش بینی های هفتگی خود را به صورت خودکار انجام دهید و در طول زمان مقدار توکن استیک شده خود را افزایش دهید.

مراحل مدل سازی و ثبت آن در Numeraire

کاربران Numeraire می توانند در این پلتفرم با استفاده از آمارهای آنی یک مدل پیش بینی را برای قیمت یک دارایی بسازند. شنبه هر هفته در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران یک دوره پیش بینی و ساخت مدل جدید آغاز می شود و اطلاعات مربوط به آن انتشار می یابد.در هر دوره کاربران باید پیش بینی های خود را تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ارسال نمایند و اگر قصد شرکت در مسابقات Numeraire را دارند باید به صورت هفتگی پیش بینی های خود را ارسال کنند.

دریافت پاداش با پیش بینی درست

پس از ثبت پیش بینی در Numeraire پس از گذشت ۴ هفته و اعلام نتایج پیش بيني تحلیل هر چقدر پیش بینی ارسال شده درست تر باشد کاربر توکن NMR دریافت می کند. اولین دوره امتیازدهی به تحلیل ها در روز پنجشنبه پس از ارسال پیش بینی انجام می گیرد و آخرین دوره نیز در چهارشنبه ۴ هفته بعد صورت می گیرد و مجموع امتیازات ۲۰ است.اعلام نتایج پیش بینی ها به صورت هر ۴ هفته یکبار انجام می شوند و طی این مدت کاربران می توانند هر هفته پیش بینی های خود را ارسال نمایند و با هر بار پیش بینی شانس بیشتری دریافت نمایند. امتیازات هر پیش بینی به صورت آنی به روزرسانی می شود و در پروفایل کاربران نمایش داده می شوند.

توکن NMR چیست؟

ارز دیجیتال NMR در تمام برنامه های Numerai استفاده می شود و کاربران آن را در مدل های مختلف پیش بینی قرار می دهند و بر اساس عملکرد خود، تشویق یا مجازات می شوند. در حالی که NMR ها به طور مداوم منتشر و سوزانده می شوند، عرضه آن محدود است؛ به این معنی که طبق قوانین، تنها ۱۱ میلیون NMR برای انتشار وجود خواهد داشت.

مزایای NMR

  • عرضه محدود آن می تواند به حفظ ارزش این رمز ارز کمک کند.
  • هر هفته، Numerai میزبان مسابقه ای از تحلیل های اقتصادی است که در آن متخصصان به داده های جدید دسترسی دارند و از آن برای ساخت مدل های مالی استفاده می کنند.
  • تحلیلگران موظفند برای جلوگیری از دستکاری و اعمال مخربانه، تعدادی توکن NMR را بر روی مدل های خود سپرده کنند.
  • شرکت کنندگانی که توکن های NMR را در پیش بینی صحیح قرار داده اند، توکن های نومرای تازه منتشرشده را دریافت خواهند کرد؛ در غیر این صورت، NMRهای موجود که استیک شده بودند، برای همیشه سوزانده و از چرخه خارج خواهند شد.

معایب NMR

  • نیاز به مهارت های پیشرفته کامپیوتری: توسعه الگوریتم های یادگیری ماشین برای افراد غیرمتخصص، تا حدودی دشوار است. برای توسعه مدلی که قادر به کسب درآمد باشد، نیاز به مهارت های پیشرفته کامپیوتری است.
  • ظهور رقبا: Numeraire در به کارگیری الگوریتم های پیش بینی یادگیری ماشین پیشگام است؛ اما اکنون رقبایی مانند Quantconnect و Quantiacs در بازار حضور دارند و ممکن است سهم numeraire در این بازار را به خطر بیاندازند.

در سال ۲۰۱۷، Numerai توکن NMR را بدون عرضه اولیه کوین (ICO) در شبکه اصلی اتریوم منتشر کرد. نومرای یک میلیون توکن خود را بین ۱۲۰۰۰ تحلیلگر داده (بر اساس سابقه و عملکرد آن ها در مسابقات Numerai) توزیع کرد.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال NMR

فکر می کنید آینده NMR چیست؟ ارز دیجیتال NMR مانند بسیاری از رمز ارزهای دیگری که در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد، تحت تأثیر عوامل مختلف زیادی قرار می گیرد. عواملی مثل اتفاقات مهم سیاسی، اقتصادی، رسانه ها، ارزش ارز فیات کشورهای مهم جهان، عملکرد رقبا، وضعیت جایگاه بازار رمزارزها بین مردم و … می تواند در ارزش این دارایی تاثیرگذار باشد. اما زمانی که تحلیل فاندامنتال و تکنیکال درستی از آن داشته باشید در نهایت می توانید دید روشن تر و مطمئن تری نسبت به آینده آن داشته باشید. ضمن اینکه بسیاری از تحلیلگران با انجام این کارها، ارزش ارز دیجیتال NMR را تا سال ۲۰۲۶ چیزی حدود ۱۶۰ دلار پیش بینی کرده اند. این موضوع می تواند بیانگر آینده ای درخشان برای پروژه Numeraire و توکن اختصاصی آن باشد.

خرید و نگهداری رمزارز NMR

رمزارز NMR در صرافی های معتبر متمرکز و غیرمتمرکز متعددی معامله می شود. از مهم ترین صرافی های متمرکز برای خرید رمزارز NMR می توان به Mexc ، KuCoin، Gate.io، بایننس و Coinbase Pro اشاره کرد. همچنین اگر قصد انجام معاملات خود را در صرافی های غیرمتمرکز دارید، Uniswap (V2)، Bancor و Balancer گزینه مناسبی است. این ارز دیجیتال مبتنی بر استاندارد ERC-20 را می توانید در تمامی کیف پول های سازگار با شبکه اتریوم نگهداری کنید. از پرکاربردترین کیف پول های نرم افزاری می توان به Coinomi Wallet، متامسک (MetaMask) و Trust Wallet اشاره کرد. هم چنین برای افزایش امنیت دارایی های خود، می توانید از کیف پول های سخت افزاری، مانند Ledger Nano X و Trezor نیز استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (267 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (174 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (41 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (25 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (19 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (16 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (14 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر)
تیتر امروز   
دختر پشت کنکوری قصد کشتن کل خانواده را داشت
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
اولین برنامه جوکر با حضور خانم‌ها ؛ اسامی شرکت‌کنندگان +عکس/حتما از خنده تلف میشیم با اینا...
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 8 تیر ماه 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد