آشنایی با پروتکل بیکونومی (Biconomy) و ارز BICO

  چهارشنبه، 30 آذر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با پروتکل بیکونومی (Biconomy) و ارز BICO
بیکونومی (در برخی زبان ها بایکونومی تلفظ می شود) یک پروتکل جدید است که با استفاده از توکن های بومی خود،باعث کاهش فی اتریومی می شود. همچنین فاندرهای این توکن با ایجاد یه بستر کاربر پسند،ارتباط کاربر با بلاکچین را بسیار آسان می کنند. در ادامه با این پلتفرم آشنا می شویم.

وب ۳ نسل جدید اینترنت شناخته می شود که بر روی بستر بلاکچین ساخته شده است. کاربران با داشتن یک حساب کاربری می توانند به صورت یکپارچه از پلتفرم ها برای خرید، سرگرمی، مرور اطلاعات و مواردی از این قبیل استفاده کنند. BICO پروژه ای قدرتمند و نسبتا جدید است که سعی دارد استفاده آسان از وب ۳ را با ارائه خدمات کاربردی و به کمک رابط، برای تمام کاربران فراهم کند. این پلتفرم دارای ارز BICO است و برای انجام پرداختی های شبکه و گسترش آن از این ارز استفاده می کند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که ارز دیجیتال BICO چیست و چه خصوصیاتی دارد.

پروتکل Biconomy چیست؟

با گسترش استفاده از بلاک چین، تعداد زیادی از شبکه های بلاک چینی لایه یک به منظور حل مشکلات مقیاس پذیری و کارمزد بالای تراکنش ها در شبکه اتریوم پا به عرصه شبکه های بلاک چینی گذاشتند. همچنین گسترش راه حل های لایه دوم و تعداد زیاد شبکه های لایه یک منجر به این شد که کاربران مجبور به استفاده از شبکه های متعدد با رابط کاربری های متفاوت شوند. این موضوع باعث شد فهرست بلند بالایی از شبکه ها، پل های میان شبکه ای، کوین ها و توکن های متعدد در شبکه های مختلف و DApp های بیشماری بر بستر هر کدام از این شبکه ها پیش روی کاربران قرار گیرد.

تعدد تعداد شبکه ها و DApp ها علاوه بر سردرگمی باعث ایجاد هزینه مضاعف در پرداخت کارمزد شبکه ها برای کاربران می شود. هر بار تغییر شبکه برای استفاده از برنامه های مختلف نیازمند پرداخت کارمزد در آن شبکه است. پروتکل بیکونمی با استفاده از راه حل چند زنجیره ای سعی دارد تا تمامی خدماتی که شبکه های مختلف ارائه می دهند در پلتفرم خود گنجانده، تا استفاده از بلاک چین برای افراد ساده و لذت بخش شود.

پروتکل Biconomy

معرفی بنیانگذاران Biconomy و شرکای آن

برای آشنایی با رمزارز Biconomy لازم است ابتدا شبکه آن را به خوبی بشناسید. Biconomy یک شبکه قدرتمند است که توسط یک تیم بین المللی از کارآفرینان بلاکچین تاسیس و راه اندازی شد. احمد البلاغی (Ahmed Al-Balaghi) یکی از اصلی ترین بنیانگذاران پروژه، در دانشگاه کوئین مری فارغ التحصیل شده است. احمد البلاغی سابقه فعالیت بیشتر از سه سال در صنعت بلاکچین را در کارنامه خود دارد. محل کار البلاغی در کشورهای چین، بریتانیا و امارات متحده عربی بوده است. علاوه بر این، البلاغی در شرکت Viewfin که یک شرکت پیشرو در صنعت بلاکچین است نیز کار کرده است.

دو بنیانگذار دیگر شبکه Biconomy دو مهندس از کشور هندوستان هستند که به عنوان کارآفرین صنعت بلاکچین نیز شناخته می شوند. نفر اول ساچین تومار (Sachin Tomar) است که مدرک مهندسی نرم افزار دارد. نفر دوم آنیکت جیندال (Aniket Jindal) نام دارد که قبلا در پروژه های بلاکچین موجود در امارات متحده عربی مشارکت داشته است. برای این که بدانید تفاوت شبکه های دیگر با شبکه قدرتمند BICO چیست، تعدادی از شرکای این شبکه را به شما معرفی می کنیم. این پروژه هم اکنون توسط چندین سرمایه گذار بزرگ و ریسک پذیر همچون Coinbase Ventures، Binance Launchpad، Mechanism Capital و Huobi Ventures پشتیبانی می شود.

هدف و ایده پروتکل Biconomy چیست؟

در چند سال اخیر پروژه های وب ۳ مورد استقبال قابل توجهی قرارگرفته اند و اکثر آن ها بر بستر قرارداد هوشمند اتریوم راه اندازی و اجرایی شده اند. در طی سال ۲۰۲۰ طیف گسترده ای از پروتکل ها مانند صرافی های غیر متمرکز، بازی های مدل کسب درآمد و NFT های متعدد بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده اند. با گسترش این برنامه ها، شبکه اتریوم به شدت شلوغ شده است و پردازش تراکنش ها در تعداد بسیار زیادی از این برنامه ها باعث کندی و افزایش بی سابقه کارمزد در شبکه اتریوم شده است.

این شلوغی منجر به معرفی راه حل هایی برای مقیاس پذیری اتریوم از جمله راه حل های لایه ۲، زنجیره های جانبی و غیره شده است که ایده اصلی آن ها مقیاس پذیری، افزایش سرعت و کاهش کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم است. پروتکل Biconomy با هدف یکپارچه سازی برنامه ها، راه حل های لایه ۲ و شبکه های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) به وجود آمد. این پروتکل در نظر دارد با آسان سازی فرایند انتقال توکن های مختلف بین شبکه ها و برنامه های مختلف، کاربران بیشتری را به تکنولوژی بلاک چین علاقه مند کند و روند استفاده از این تکنولوژی را برای پذیرش جهانی تسریع بخشد.

شبکه Biconomy چگونه کار می کند؟

Biconomy یک شبکه قدرتمند چندزنجیره ای است که برای مدیریت زیر ساخت های شبکه از اجراکننده ها (executors) و تاییدکننده ها (validators) استفاده می کند. اجرا کننده ها وظیفه اجرای گره های رله و مدیریت تراکنش های متا را بر عهده دارند. این در حالی است که تاییدکننده ها وظیفه تایید تراکنش ها و ایمن سازی شبکه را بر عهده می گیرند. اجراکننده ها پس از دریافت تراکنش ها، آن ها را انتقال داده و هزینه گس مورد نیاز را برای افزودن تراکنش به بلاکچین پرداخت می کنند. آن ها برای پرداخت هزینه ها از ارز بومی بلاکچین مقصد استفاده می کنند و برای هر تراکنش کارمزدی را به عنوان حق بیمه دریافت می کنند. علاوه بر این، اجراکنندگان پس از تایید تراکنش ها، پاداشی را از شبکه Biconomy دریافت می کنند.

بررسی ویژگی های بایکانمی Biconomy

در این قسمت از مقاله به معرفی ویژگی های بایکانمی Biconomy خواهیم پرداخت:

  1. بایکانمی آینده ای را بدون گس فراهم می کند که در آن کاربران نیازی به نگرانی در مورد مشکلات بلاکچین مانند پرداخت گس و یا انتخاب یک شبکه یا زنجیره مناسب برای اطمینان از یک تراکنش موفق سریع ندارند. همه چیز فقط باید یکپارچه کار کند.
  2. بایکانمی Biconomy در حال ساختن آینده ای چند زنجیره ای است، اما آینده ای که در آن کاربران نیازی به دانستن چند زنجیره بودن آن ندارند. همه چیز سریع، مقرون به صرفه و مقیاس پذیر است.
  3. بایکانمی اضافه کردن یک تجربه کاربری بهتر و ساده تر به هر برنامه غیرمتمرکز یا DApp را به سادگی اضافه کردن یک قطعه لگو می کند. APIها و SDKهای آنها را می توان در هر DApp، در تمام زنجیره های اصلی و برای موارد استفاده بسیار متنوع ادغام کرد.

چه چیزی بایکانمی Biconomy را منحصر به فرد می کند؟

برنامه های وب 3.0 که DApps نیز نامیده می شوند، بر روی شبکه های غیرمتمرکز همتا به همتا یا P2P مانند اتریوم ساخته شده اند. همانطور که ممکن است بدانید، بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز یا DAppها فرآیندهای ثبت نام پیچیده ای دارند. این منجر به کندی فرآیند می شود که می تواند کاربران را ناامید کند. همچنین نوسانات کارمزد و ازدحام شبکه وجود دارد و این عوامل باعث شکست DAppها می شوند.برای چنین مواردی، پلتفرم Plug-N-Play بایکانمی ایجاد شد. این به کاربران اجازه می دهد تا تمام مشکلات ذکر شده در بالا را دور بزنند. با اطمینان از اجرای مطمئن تراکنش ها، فرآیند را ساده می کند و با بلاکچین تعامل کنند. از سال 2020، این شرکت تا کنون موفق به همکاری با Matic Network، Curve Finance، Idle Finance، Perpetual Protocol و Decentral Games شده است.بایکانمی تلاش می کند تا اصطکاک سنگینی را که در سطح تراکنش های رمزنگاری وجود دارد، از بین ببرد. همه اینها به لطف APIها و SDKهای قدرتمندی اتفاق می افتد که از مفهوم متا تراکنش ها برای صرفه جویی در زمان و تلاش توسعه دهندگان استفاده می کنند.

توکن BICO چیست؟

بیکو توکن بومی پلتفرم Biconomy است که در حال حاضر در شبکه اتریوم و بر اساس استاندارد ERC20 موجود است. این توکن کاربردهای متفاوتی در شبکه بیکونومی دارد که به بیان آن ها می پردازیم:

  • پرداخت کارمزد شبکه: مجریان و اعتبارسنج ها برای ثبت هرگونه اطلاعات در شبکه بیکونومی باید هزینه آن را توسط توکن بیکو پرداخت کنند. همچنین آن ها متناسب با کاری که انجام می دهند از شبکه توکن بیکو پاداش می گیرند.
  • پاداش دهی به نودهای شبکه (اعتبار سنج ها و مجریان): مجریان و ولیدیتورها برای شروع به کار در پلتفرم Biconomy باید توکن Bico استیک کنند. آن ها نسبت به مشارکت و سهم توکن BICO خود که استیک کرده اند از شبکه پاداش دریافت می کنند. همچنین نودهایی که در شبکه رفتار های مخرب انجام می دهند جریمه می شوند و از سهم آن ها کاسته می شود.
  • پاداش دهی به نمایندگان: کاربرانی که توکن بیکو خود را در شبکه استیک می کنند، به نسبت سهم توکن های BICO خود از شبکه پاداش دریافت می کنند.
  • پاداش دهی به تامین کنندگان نقدینگی: کاربرانی که دارایی خود را در استخرهای پلتفرم Biconomy سپرده گذاری می کنند، از شبکه به عنوان پاداش توکن بیکو دریافت خواهند کرد.
  • استفاده به عنوان توکن حاکمیتی: دارندگان تون بیکو می توانند در تصمیماتی که در شبکه بیکونومی اتخاذ می شود شرکت داشته و رای دهند. همچنین آن ها می توانند پیشنهادات خود را از قبیل تغییرات در کدهای شبکه، افزودن خدمات، تصمیم گیری در مورد پرداخت پاداش و غیره ارائه دهند و در رشد و توسعه پلتفرم Biconomy تاثیر گذار باشند.

تعداد کل توکن های BICO یک میلیارد واحد است که به شرح زیر توزیع می شود:

  • ۶ درصد پیش فروش شد.
  • ۶.۳۸ درصد در مراحل اولیه به فروش رسید.
  • ۱۲ درصد در فروش خصوصی به فروش رسید.
  • ۰.۵ درصد متعلق به سرمایه گذاران استراتژیک است.
  • ۵ درصد در فروش عمومی فروخته شد.
  • ۲۲ درصد متعلق به تیم سازنده و مشاوران است.
  • ۱۰ درصد برای توسعه و گسترش شبکه در نظر گرفته شده است.
  • ۳۸.۱۲ درصد به عنوان پاداش در بین جامعه پلتفرم Biconomy توزیع می شود.

خرید و نگهداری توکن BICO

توکن بیکو را می توان از صرافی های متمرکز بایننس، کوین بیس، Houbi ،FTX ،Crypto.com ،Gate.io ،Okex ،LBBank ،MEXC Hotbit HitBtc و MandalaExchange خریداری کرد. همچنین این توکن را می توان از صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ نیز خریداری کرد.کاربران می توانند توکن بیکو را در کیف پول های سازگار با شبکه اتریوم نگهداری کنند. از جمله این کیف پول ها می توان به کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور و کیف پول های نرم افزاری تراست ولت، اتمیک ولت، متامسک و MyEther Wallet اشاره کرد.

جمع بندی

به طور کلی بایکانمی Biconomy پلتفرمی است که کاربران را بدون نیاز به دانش فنی پیشرفته تر برای انجام تراکنش ها به یک بلاکچین پیوند می دهد. از جمله ویژگی های آن این است که بایکانمی آینده ای را بدون گس و کارمزد فراهم می کند که در آن کاربران نیازی به نگرانی در مورد مشکلات بلاکچین مانند پرداخت گس و یا انتخاب یک شبکه یا زنجیره مناسب برای اطمینان از یک تراکنش موفق سریع ندارند. کاربران می توانند با استفاده از صرافی های بایننس، هیوبی گلوبال و … به خرید و فروش رمز ارز BICO بپردازند. همچنین کیف پول سیف پل می تواند برای ذخیره سازی این رمز ارز مورد استفاده قرار گیرد.در صورتی که تمایل به خرید ارز های دیجیتال دارید میتوانید با خرید ارز تتر به راحتی در صرافی های متمرکز و غیر متمرکز ارز های مورد نظر خود را خریداری نمایید ، صرافی ارز دیجیتال ایران پرفکت معتبر ترین صرافی ارز دیجیتال میباشد که میتوانید دلار های دیجیتال را بدون کامزد و با پایین ترین قیمت ها خریداری نمایید .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (130 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (125 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (60 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (30 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (25 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (24 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (23 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (22 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز