آشنایی با پروتکل مریت سیرکل (Merit Circle) و توکن MC

  چهارشنبه، 23 آذر 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
آشنایی با پروتکل مریت سیرکل (Merit Circle) و توکن MC
پروتکل مریت سیرکل Merit Circle می‌خواهد عصر جدیدی از گیم‌پلی ایجاد کند که در آن کاربران بتوانند با بازی کردن بازی‌هایی که دوست دارند، به‌جای اینکه به عنوان یک سرگرمی ساده رفتار کنند، درآمد کسب کنند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این پلتفرم در اختیارتان قرار دهیم.

همه افراد در هر جای این کره خاکی به دنبال کسب پول و درآمد بیشتر هستند. حتی بسیاری از افراد دوست دارند طی اوقات فراغت خود نیز پول درآورند. برای مثال برخی از افراد در فضای ارزهای دیجیتال مشغول بازی هستند و تلاش می کنند از طریق این بازی ها به درآمد برسند. یکی از همین روش های کسب درآمد پلتفرم Merit Circle نام دارد.تا چه حدی با بازی های صنعت بلاکچین آشنایی دارید؟ اگر برای کسب درآمد به دنبال روشی ساده و هیجان انگیز می گردید، توصیه می کنیم از طریق همین پلتفرم برای کسب سود در اوقات فراغت خود و طی بازی کردن دست به کار شوید. در ادامه به طور مفصل در مورد شبکه مریت سیرکل توضیح می دهیم و نحوه کسب درآمد را برای شما شرح خواهیم داد.

پلتفرم Merit Circle چیست؟

مریت سیرکل یک سازمان مستقل غیر متمرکز (DAO) است که هدف آن توسعه بازی های کسب درآمد (P2E) در فضای بلاک چین است. این پروژه می خواهد عصر جدیدی از پلتفرم های بازی ایجاد کند که کاربران به بازی هایی که دوست دارند، فقط به عنوان یک سرگرمی ساده نگاه نکنند و از آن ها کسب درآمد داشته باشند.

پلتفرم Merit Circle در ۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۳ آبان ۱۴۰۰) راه اندازی شد. علیرغم این که مدت زمان کمی از معرفی این پروژه می گذرد، مریت سیرکل هم اکنون بیش از ۶۴۸۰۰ دنبال کننده در توییتر دارد که نشان از محبوبیت این پلتفرم بین کاربران در همین مدت کوتاه دارد. همچنین توکن این پروژه هم اکنون به عنوان ۲۷امین پروژه لانچ پول بایننس در این صرافی در حال عرضه است. کاربران می توانند با استیک کردن توکن BNB ،MC و BUSD از تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ آذر ۱۴۰۰) به مدت ۲ ماه در این لانچ پول شرکت کنند و توکن MC پاداش بگیرند. مجموعا ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ واحد توکن MC در این لانچ پول تقسیم می شود که درصد آن برای هر کدام از توکن های استیک شده به شرح زیر است:

  • استیک کوین BNB: هفتاد درصد معادل ۸,۷۵۰,۰۰۰ واحد توکن MC
  • استیک توکن MC: بیست درصد معادل ۲,۵۰۰,۰۰۰ واحد توکن MC
  • استیک BUSD: ده درصد معادل ۱,۲۵۰,۰۰۰ واحد توکن MC

در حال حاضر پلتفرم Merit Circle از بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) پشتیبانی می کند. بازیکنان با ثبت نام در پلتفرم مریت سیرکل می توانند در اکسی اینفینتی بازی کنند و از پلتفرم Merit Circle توکن MC پاداش بگیرند. این بازی یکی از محبوب ترین بازی های کریپتویی است که افراد بسیاری در جهان در آن فعالیت می کنند. در این بازی بازیکنان با مبارزه با هیولاها در فضای بازی کسب درآمد می کنند. همچنین این پلتفرم قصد دارد به زودی بازی های Illuvium، Hash Rush و Star Atlas را به پلتفرم خود اضافه کند. بازی های انتخابی این پلتفرم همگی بازی های شناخته شده و محبوب کریپتو هستند؛ به طور مثال بازی Star Atlas به عنوان جاه طلبانه ترین بازی بلاک چین توصیف می شود.

Merit Circle

چه کسانی مریت سیرکل را راه اندازی کردند؟

همان طور که گفتیم پلتفرم Merit Circle در ماه نوامبر سال 2021 راه اندازی شد و روی کار آمد. این پلتفرم با اولین داده های معاملاتی بازی های بلاکچین در دسترس کاربران و بازیکنان قرار گرفت. در نظر داشته باشید اولین ایده های مربوط به مریت سیرکل در سال 2020 مطرح شدند.در ادامه این ایده تیمی از موسسان به دور یکدیگر جمع شدند که همگی در بازی های صنعت بلاکچین و فضای بازار ارزهای دیجیتال متخصص بودند و کم کم توانستند این پلفترم را طراحی کنند. شخصی به نام مارکو ون دن (Marco Van Den) این تیم را رهبری می کرد تا در نهایت منجر به ساخت پلتفرم مریت سیرکل شد.مارکو نه تنها در این حوزه درس خوانده بود، بلکه در بخش های فنی و تجاری صنعت بلاکچین تجربه خوبی داشت. در واقع مارکو در دنیای فناوری به طرز فعالی حضور خود را حفظ کرده بود. در نظر داشته باشید مارکو قبل از اینکه به عنوان موسس این پلتفرم فعالیت کند به عنوان یک کارآموز بازاریابی مشغول به کار بود.

هدف و ایده پلتفرم Merit Circle چیست؟

طبق گزارش مقاله مریت سیرکل در سایت Medium، هم اکنون ارزش بازی های کریپتویی در حدود ۳۶ میلیارد دلار است. پیش بینی می شود ارزش این بازی ها تا سال ۲۰۲۶ به رقم ۳۱۴ میلیارد دلار برسد.Merit Circle با شناسایی پتانسیل بسیار بالا در بازی های بلاک چینی قصد دارد پلتفرمی برای کسب سود حداکثر از این بازی ها برای کاربران خود فراهم کند. به منظور رسیدن به این هدف مریت سیرکل با تشکیل جامعه ای غیر متمرکز از بازیکنان و افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازی های بلاک چینی را دارند، آن ها را به هم متصل می کند.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف نمی توانند در بازی های کریپتویی مدل کسب درآمد شرکت داشته باشند؛ اما علاقه مند به کسب درآمد در این بازی ها هستند. همچنین بسیاری از بازیکنان می خواهند از حرفه خود درآمد داشته باشند. این پلتفرم با ایده ایجاد ارتباط بین جامعه سرمایه گذاران و بازیکنان، قصد دارد سرمایه گذاران و بازیکنان را به حداکثر سود ممکن در بازی های کریپتویی برساند.

پلتفرم Merit Circle چگونه کار می کند؟

مریت سیرکل یک سازمان مستقل غیر متمرکز است که تمامی تصمیم ها در آن توسط اعضای حاکمیتی آن گرفته می شود.Merit Circle DAO هسته مرکزی این پروتکل است که تمامی اقدامات و تصمیمات در آن صورت می پذیرد. چندین SubDAO درون این هسته مرکزی جای دارد که در هر کدام از آن ها برای بازی های موجود در این پلتفرم تصمیم گیری می شود. تصمیمات در مورد پلتفرم Merit Circle طبق یک مدل حاکمیتی توسط افراد دارای توکن MC گرفته می شود.

مریت سیرکل از سه بخش مختلف به نام های SubDAO ,MainDAO و Vaults تشکیل می شود. MainDAO در واقع مسئول مدیریت SubDAO ها در این پلتفرم است. تمامی کاربران این پلتفرم که دارای توکن های MC هستند، می توانند در SubDAO ها مشارکت داشته باشند و در زمینه های مختلف مثل بازدهی استیکینگ، مدیریت آینده مریت سیرکل، بازی ها و غیره رأی بدهند. پس از رأی گیری در SubSAO رأی ها در MainDAO دسته بندی و اجرایی می شوند.

هر SubDAO نشان دهنده یک بازی مدل کسب درآمد در پلتفرم مریت سیرکل است. همچنین SubDAO ها استراتژی های درون بازی ها، تقسیم درآمد حاصل از بازی ها و مدیریت NFTهای بازی های مختلف را بر عهده دارند. Vaults یا صندوق ها محلی هستند که سود حاصله در آن ذخیره می شود و سپس بین سهامداران پلتفرم Merit Circle تقسیم می گردد.علاوه بر مدل حاکمیتی مریت سیرکل که در بالا به آن اشاره شد، این پلتفرم از ۳ قسمت مختلف از جمله بازیکنان، مدیران و مشارکت کنندگان DAO تشکیل می شود که در ادامه آن ها را به طور کامل توضیح می دهیم:

مشارکت کنندگان در جامعه حاکمیتی (DAO)

کاربران می توانند برای ارتقای زیرساخت در Merit Circle DAO مشارکت داشته باشند و در ازای آن از شبکه پاداش دریافت کنند. کاربران این پلتفرم برای مشارکت در جامعه حاکمیتی باید توکن MC را خریداری کنند و با استیک کردن این توکن در رأی گیری ها شرکت داشته و به بهبود این پلتفرم کمک کنند. آن ها با استیک کردن توکن MC علاوه بر حضور در جامعه حاکمیتی، همچون سایر سپرده گذاران به طور غیر فعال در بازی ها مشارکت داشته و از شبکه پاداش دریافت می کنند.

بازیکنان (Gamers)

مریت سیرکل یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد است. بازیکنان می توانند از طریق این پلتفرم در بازی های مختلف شرکت کنند، با بازیکنان برتر به تعامل بپردازند، میزبانی بازی ها را بر عهده بگیرند و به جوایز رقابتی درون بازی ها دسترسی داشته باشند. کاربرانی که علاقه مند به بازی کردن در بازی های این پلتفرم هستند می توانند درخواست خود را به کانال دیسکورد مریت سیرکل ارسال کنند و پس از طی مراحل یادگیری در این پلتفرم به یکی از گیمرهای آن تبدیل شوند.

بازیکنانی که در پلتفرم Merit Circle مشغول بازی در بازی های بلاک چینی هستند، دانش پژوه (scholar) نام دارند. آن ها شامل بازیکنانی از قاره آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپا هستند که روزانه در بازی اکسی اینفینیتی، بازی کرده و توکن SLP (توکن بازی اکسی اینفینیتی) دریافت می کنند. تعداد این افراد بیش از ۱۲۰۰ نفر است و هر ماه بیش از ۵۰۰ نفر به تعداد آن ها اضافه می شود.

مریت سیرکل برای بازیکنان دوره های آموزشی به صورت فرد به فرد برگزار می کند. دانش پژوهان پس از یادگیری دوره ها توسط مدیران ارزیابی می شوند و پس از تایید مدیران به یکی از بازیکنان پلتفرم Merit Circle تبدیل می شوند. روزانه دانش پژوهان جدیدی وارد چرخه بازیکنان پلتفرم مریت سیرکل می شوند. بازیکنان تاکنون توانسته اند بیش از ۵ میلیون توکن SLP از بازی Axie Infinity برای این پلتفرم به ارمغان داشته باشند.

مدیران (Managers)

مدیران در این پلتفرم بر فعالیت روزمره بازیکنان نظارت می کنند، جریان های داخل تیمی را شکل می دهند و به تقاضای افراد برای پیوستن به این پلتفرم رسیدگی می کنند. آن ها میزبان دانش پژوهان خود در این پلتفرم هستند. آن ها نسبت به بازیکنان پاداش بیشتری دریافت می کنند و هرچه عملکرد تیم آن ها بهتر باشد نیز جوایز و پاداش های بیشتری از شبکه دریافت می کنند.

چه چیزی مریت سیرکل را منحصر به فرد می کند؟

در حالی که مفهوم Merit Circle کاملاً جدید نیست، این پروژه خود یک DAO پیشرو با هدف به حداکثر رساندن ارزش انباشته در بازی های مختلف در متاورس است. پلتفرم آن در تقاطع سرمایه، تخصص و بازیکنان – به نمایندگی از سرمایه گذاران، پلتفرم و مدیران – و البته گیمرها قرار دارد.

بازدهی که این پروژه پتانسیل کسب آن را دارد، می تواند به درآمد بالقوه تغییر زندگی برای برخی از گیمرهایی که با آن درگیر هستند تبدیل شود. بازیکنان ارزش پروژه بورس تحصیلی که برای آنها ایجاد شده است را درک کرده اند و در حال حاضر بیش از 500 دانش پژوه در حال بازی Axie Infinity هستند. در حال حاضر درآمدهای قابل توجهی وجود دارد که به مریت سیرکل سرازیر می شود، که به نفع خود DAO و همچنین بازیکنان و ارائه دهندگان نقدینگی است. انتظار می رود که موارد بیشتری در راه باشد، به ویژه که Merit Circle DAO اکنون از طریق بازی های جدید، تمرکز خود را روی فرصت های دیگر در متاورس آغاز خواهد کرد.

علاوه بر این، Merit Circle فهرستی چشمگیر از شرکا از جمله DeFiance Capital، Spartan Group، Yield Guild Games و غیره دارد. اینها و سایرین همگی نام های پیشرو در صنعت هستند که از Merit Circle برای ایجاد یک فرآیند عملیاتی مقیاس پذیر که می تواند به طور مؤثری رشد کرده، عضو شده و اعضای جدید را حفظ کند، تمجید کرده اند. در واقع، آرتور از DeFiance Capital گفت که DeFiance بر این باور است که “مریت سیرکل در میان اصناف برتر خواهد بود که پادشاهان این سرزمین خواهند بود.”

سه خصوصیت مهم توکن MC

پلتفرم Merit Circle بیست و هفتمین پروژه ای است که توسط بایننس لانچپول (Binance Launchpool) روی کار آمد و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین بازی های NFT به نام اکسی اینفینیتی را پشتیبانی می کند.توکن های MC به عنوان پاداش بین بازیکنان مبادله می شود و هدف اصلی روی کار آمدن این پلتفرم کسب درآمد از طریق بازی کردن است. در این بخش 3 مورد از بهترین خصوصیت توکن MC را برای شما شرح می دهیم.

شاخص کسب درآمد از طریق بازی

در نظر داشته باشید برنامه های غیر متمرکز زیادی وجود دارند که شایستگی پلتفرم مریت سیرکل را توسعه می دهند. همچنین فعالیت های بازی که منجر به کسب درآمد می شوند به عنوان زیر شاخه همین بستر خواهند بود. برای مثال بازی اکسی اینفینیتی زیرشاخه ای از همین توکن است که حدود 1500 محقق بر روی روش کسب درآمد آن کار می کنند.

استیکنیگ و انتقال پاداش

یکی از خصوصیت های منحصربه فرد و متمایز این توکن مربوط به قابلیت های آن خواهد بود. به خاطر داشته باشید علاوه بر جوایز انحصاری درون بازی و دسترسی سریع به بازی های مختلف، توکن MC به عنوان پاداش شرط بندی نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد. هر چه برندگان این شرط بندی ها توکن های بیشتری به دست آورند به طور حتم درآمد بیشتری خواهند داشت.

پروتکل مدیریتی

به دست آوردن یک توکن MC باعث می شود مالک این توکن در آینده توانایی شرکت در رای گیری ها را داشته باشد. با وجود اینکه مسیر پیش رو این توکن نامشخص است ولی هدف و پایه اصلی آن برای شرکت کنندگان واضح خواهد بود.فراموش نکنید فعالیت این توکن براساس پروتکل مدیریتی صحیحی انجام می شود که احتمال خطا در آن کم است. شاید برایتان سوال شود که آیا پروتکل مدیریتی با رای گیری تناقض دارد؟باید گفت براساس پروتکل مدیریتی این توکن، اعضای هیئت مدیره می توانند نظرات خود را برای سایر اعضای حاضر توضیح دهند و در آخر هر یک از دارندگان این توکن می توانند از این پیشنهادات حمایت کنند یا مخالفت داشته باشند. از این رو براساس مدیریت موجود سیستم رای گیری نیز پیاده می شود.

شبکه مریت سیرکل چگونه ایمن است؟

طبق پست مدیوم Merit Circle، این پروژه توسط Quantstamp – یکی از شرکت های پیشرو ارزیابی امنیتی در صنعت – ممیزی شد. Quantstamp تمام جنبه های پروژه را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کرد و در ابتدا در مجموع 12 موضوع را یافت. مشکلات بلافاصله حل شد و پس از آن کد توسط چندین توسعه دهنده ارشد فردی تجزیه و تحلیل شد. علاوه بر این، این پروژه دارای جایزه باگ است، که به جامعه امکان می دهد کدهای خود را بررسی کند و مشکلات اضافی را که ممکن است از طریق بررسی های استاندارد خارج شده باشد، بررسی کند.

توکن MC چیست؟

MC توکن حاکمیتی پلتفرم Merit Circle است که در شبکه اتریوم و بر اساس استاندارد ERC-20 ساخته شده است. از این توکن برای اهداف مختلفی در این شبکه استفاده می شود. از جمله کاربردهای این توکن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشارکت در جامعه حاکمیتی مریت سیرکل
  • سپرده گذاری یا استیکینگ
  • پاداش دهی به سپرده گذاران، بازیکنان و مدیران شبکه

در مجموع ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد توکن MC وجود خواهد داشت که به شرح زیر توزیع می شود:

  • ۲۹.۴۴ درصد به منظور پاداش دهی به کاربران و اعضای جامعه حاکمیتی در نظر گرفته شده است.
  • ۲۰ درصد برای تیم سازنده و مشاوران در نظر گرفته شده است.
  • ۱۸.۴ درصد در خزانه DAO این پلتفرم ذخیره می شود.
  • ۱۴.۰۶ درصد بین سرمایه گذاران اولیه توزیع می شود.
  • ۱۰ درصد به منظور ایجاد انگیزه برای ساخت استخرهای مختلف در صرافی های غیر متمرکز در نظر گرفته شده است.
  • ۴.۱ درصد در دوره های مختلف بین کاربران توزیع می شود.
  • ۴ درصد بین حامیان اولیه پلتفرم مریت سیرکل توزیع می شود.

خرید و نگهداری توکن MC

توکن MC را می توان از صرافی های متمرکز بایننس، LB Bank ،BKex ،HitBTC ،AEX ،Gate.io ،MandalaExchange خریداری کرد. همچنین این توکن را می توان در صرافی های غیرمتمرکز یونی سواپ (ورژن ۲ و ۳) و زیروایکس پروتکل نیز خریداری کرد.توکن MC را می توان در کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور و در کیف پول های نرم افزاری متامسک، تراست ولت، مای اتر ولت، کوین بیس ولت و اتمیک ولت ذخیره کرد.

کلام آخر

طی این مقاله توضیح دادیم که پلتفرم Merit Circle طی مدت کوتاهی که روی کار آمده به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده است. در حال حاضر قیمت توکن شبکه مریت سیرکل در حال افزایش است و همین امر نشانه ای از پیشرفت توکن MC خواهد بود. در واقع می توان این توکن را جزء برترین توکن ها در نظر گرفت.پلتفرم Merit Circle با هدف کسب درآمد از بازی های صنعت بلاکچین روی کار آمده است و مدل مدیریتی جدید را شامل می شود. در ضمن با کمک این پلتفرم دارندگان توکن مریت سیرکل می توانند در شرط بندی ها نیز شرکت کنند و به جوایز خوبی دست یابند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (234 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (42 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟