ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با رستوران های معروف رم

  چهارشنبه، 05 تیر 1398   زمان مطالعه 14 دقیقه
آشنایی با رستوران های معروف رم
در این قسمت از مقاله رستوران های معروف روم را برای شما عزیزان معرفی می کنیم.

رستوران فلاویا ال ولاوودتو

در بخش جنوبی شهر کشتی‌هایی قرار داردند که روزی روغن زیتون و ادویه‌جات را از شهرهای دوردست در امپراطوری روم به بندر رم حمل می‌کردند. امروزه در میان این کشتی‌های باستانی رستوران‌های مختلفی قرار دارد که یکی از آنها رستوران «فلاویو ال ولاوودتو» (Flavio al Velavevodetto) است و غذاهای کلاسیک فصلی رم را سرو می‌کند. در زمستان‌ها غذا در اتاق‌هایی غارمانند و در تابستان‌ها در تراس‌هایی که در طبقه‌ی بالای رستوران قرار دارد سرو می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با پیش‌غذاهای سرخ‌شده مانند «پولپته دی بولیتو» (polpette di bollito) که گوشت سرخ شده است شروع کنید. در بهار نیز دنده و کنگر فرنگی را امتحان کنید. پاستای کلاسیک و تیرامیسو را در این رستوران مزه کنید تا نظرتان در مورد دسر عوض شود.

تصویر
 

رستوران آرماندو آل پانتئون

با توجه به فاصله‌ی کم این رستوران از جاذبه‌ی توریستی محبوب «پانتئون»، جای تعجبی نیست که برای رفتن به رستوران «آرماندو آل پانتئون» مجبور باشید از قبل وقت بگیرید. صاحبان رستوران تمام ساعات کار خود را به تلاش برای سرو مواد غذایی تازه و باکیفیت اختصاص می‌دهند. همین باعث شده که از آرماندو در تمام مجلات توریستی نام برده شود. غذاهای ساده‌ای که سرآسپز «کلادیو گارجولی» به خاطر آنها مشهور شده شامل «اسپاگتی آلا گریچیا» که پاستا با گوشت، فلفل سیاه و پنیر سبک رومی است و همچنین پاستا با سیر، روغن و فلفل چیلی می‌شود. حتماً به این رستوران سر بزنید تا ببینید چرا رمی‌ها بیش از ۵۰ سال است به این رستوران علاقمند هستند.

تصویر
 

رستوران موردیه وای

وقتی بازار «تستاچیو» (Testaccio) در سال ۲۰۱۲ دوباره در فضایی بزرگ‌تر و مدرن‌تر بازگشایی شد، راه را برای ورود کسب و کارهای کوچک و جدید هموار کرد. گرچه بازارهای رم از دیرباز به فروش مواد غذایی خام می‌پرداختند اما «موردیه وای» (Mordi e Vai) که غرفه‌ای در جانب شرقی بازار را به خود اختصاص داده به فروش ساندویچ‌ها، اسنک‌ها و غذاهای آماده می‌پردازند که به صورت سرپایی و فوری صرف می‌شوند. این ساندویچ‌ها معمولاً از گوشت سرخ شده، کوفته یا گوشت آب‌پز که در سس گوجه فرنگی غلتانده شده‌اند پر می‌شوند. کوفته‌های سرخ شده این رستوران را نباید از دست داد.

تصویر
 

رستوران اوستریا بونِلی

در گذشته وقتی کلمه «اوستریا» به گوش می‌خورد یادآور رستورانی محقر با میزهای پوشیده از روزنامه، منویی ساده و نوشیدنی‌های ارزان‌قیمت بود. حالا این کلمه در فرهنگ رم به عنوان یک لغت لاکچری برای توصیف رستوران‌های محبوب و شیک به کار می‌رود. اما در میان این همهمه‌ی تغییر نام‌ها، رستوران «اوستریا بونِلی» (Osteria Bonelli) فضای خود را متناسب با همان حال و هوای نوستالژیک سنتی حفظ کرده است. در روزهای جمعه می‌توانید ماهی کبابی و بشقاب سبزیجات سفارش دهید که به عقیده مردمان رم، به هضم و گوارش غذا کمک می‌کند. این رستوران در قسمت شرقی شهر واقع شده است.

 
تصویر
 

رستوران لارکانجلو

«لارکانجلو داندینی» یکی از محبوب‌ترین سرآشپزهای رم است که دستورالعمل‌های غذاهای فصلی و سنتی پایتخت ایتالیا را به خوبی می‌شناسد. گرچه او بومی رم نیست اما غذاهای سنتی رم را بهتر از سرآشپزهای رم می‌پزد. او همیشه به دنبال مهارت بیشتر در پخت غذاهای دوران رنسانس و حتی رم باستان است. موفقیت او در سادگی و در عین حال خوشمزگی غذاهایش خلاصه می‌شود. سیب‌زمینی‌های توپی که با سس گوجه و گوشت پوشیده شده‌اند یکی از پرطرفدارترین غذاها در شهر است و خورشت سیرابی او که با گوجه و نعنا طبخ می‌شود در شهر رقیب ندارد.

تصویر
 

رستوران مواد غذایی محلی: Pro Locl DOL

فروشگاه «Pro Loco DOL» مهم‌ترین مرکز محصولات محلی فصلی در رم است. «وینچنتزو مانچینی» مالک این فروشگاه کار خود را در ابتدا با اغذیه فروشی کوچکی شروع کرد که گوشت دودی، پنیر و روغن را از لاتزیو به رم می‌آورد و می‌فروخت. کم‌کم با تحقیق و پشتیبانی تولیدکنندگان بومی مواد غذایی صنعت کار خود را گسترش داد و غذاهای کامل را هم به منوی خود اضافه کرد. در این رستوران علاوه بر بشقاب گوشت و پنیر می‌توان منوی کاملی از انواع پاستا و پیتزا را دید. تمام موارد سازنده‌ی این غذاها از روغن زیتون تا آرد خمیر پیتزا از تولیدکنندگان محلی تهیه می‌شوند.

تصویر
 

رستوران کافه لیترو

کافه «لیترو» (Litro) بر روی بلندترین نقطه‌ی شهر یعنی تپه‌ی «یانیکولوم» قرار گرفته است. این کافه صبح‌ها برای قهوه و شیرینی باز می‌شود و در ساعات پایانی شب تعطیل می‌شود. بر خلاف دیگر کافه‌های شهر، کافه لیترو همه روزه باز است و حتی وسط روز هم تعطیل نمی‌شود بنابراین می‌توانید برای صرف ناهار، عصرانه و شام روی این کافه حساب کنید. اغلب غذاهای این رستوران به صورت سرد سرو می‌شود. در منوی کافه لیترو غذاهای گوشتی هم به چشم می‌خورد؛ بدون شک منوی این کافه یکی از بهترین منوهای رستوران‌های رم است.

تصویر
 

رستوران اتیوپی در مِزوب

شاید در حین سفر خود به رم یا ایتالیا از خوردن پاستا خسته شوید. در این صورت می‌توانید یکی خوراک‌های خارجی که در رم به خوبی طبخ می‌شود را امتحان کنید مثل «اتیوپی» که غذایی وارداتی و به جا مانده از زمان هجوم آفریقایی‌ها به ایتالیا در جنگ جهانی دوم است. سرآشپز و مالک رستوران «مزوب» (Mesob) به دور از شلوغی شهر، غذاهای سنتی خانواده خود که خورش‌های سبزیجات تند و تیز و خوش طعم است را برای میهمانان فراهم می‌کند. هر بشقاب غذا با یک تکه نان اسفنجی بر روی یک سینی سرو می‌شود که به روش سنتی اتیوپی است. غذا در این رستوران عموماً با دست میل می‌شود. می‌توانید غذای گوشتی هم سفارش دهید که از جوجه و تخم مرغ آب‌پز تشکیل شده است و در کنار آن بشقاب سبزیجات سرو می‌شود. صرف غذا در این رستوران با تجربه‌ی صرف پاستاهای مختلف در رم بسیار تفاوت دارد. این رستوران فقط یک رستوران غیر رمی خوب نیست بلکه یکی از بهترین رستوران‌های شهر محسوب می‌شود که غذاهای آن برای هر قشری مقرون به صرفه است.

تصویر
 

رستوران لا کامپانا | La Campana

مطالب مرتبط: راهنمای سفر به رم در ایتالیا خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی

رستوران لا کامپانا یکی از قدیمی ترین رستوران های رم است و قدمتی حدودا ۵۰۰ ساله دارد. این رستوران هم مثل اکثر رستوران های ایتالیا به صورت خانوادگی اداره می شود و مدعی عنوان قدیمی ترین رستوران رم را دارد. اولین بار در سال ۱۵۱۸ در نوشته ها به نام رستوران لا کامپانا اشاره شده است و ظاهرا توسط فردی به نام پیترو دو لا کامپانا تاسیس شده است. امروزه آشپزی کلاسیک رمی این رستوران باعث جذب گردشگران به این مکان شده است. با رفتن به این رستوران می توانید تجربه غذاهای اصیل رمی را در محیطی تاریخی و قدیمی داشته باشید. اگر در سفر به رم به رستوران لا کامپانا رفتید غذاهای پیشنهادی ما عبارتند از: , tagliolini with fresh anchovies and pecorino cheese and coda ، تگلیولینی با ماهی کولی تازه و پنیر پکورینو و یک غذای خوشمزه ایتالیایی به نام coda alla vaccinara.

آدرس: رم، خیابان ویکولو دلا کامپانا، رستوران لا کامپانا

تصویر
 

رستوران چچینو دال ۱۸۸۷ | Checchino dal 1887

یکی دیگر از قدیمی ترین رستوران های رم از قرن ۱۹ و توسط خانواده ماریانی اداره می شود. رستوران چچینو دال ۱۸۸۷ به دلیل قدمت زیاد و همینطور قیمت های منصفانه اش شهرت دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. رستوران چچینو در قلب شهر رم و در نزدیکی محله مشهور تستاکیو قرار گرفته و منوی بسیار متنوعی دارد. در این رستوران شما را با آشپزی اصیل و سنتی رم و ایتالیا آشنا می کنند: منویی تاریخی به میهمانان داده می شود که انواع غذاهای ایتالیایی مثل پاستا با سس گوجه (rigatoni con pajata) را ارائه می کند. در پایان غذا نیز با انواع دسرها و پنیرهای خوشمزه ایتالیایی از میهمانان پذیرایی می شود.

آدرس: Checchino dal 1887, 30 Via Monte Testaccio, Rome, Italy

تصویر
 

رستوران پپون | Ristorante Peppone

رستوران پپون در سال ۱۸۹۰ و توسط فردی به نام گیزپ توزی افتتاح شده است و امروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین رستوران های رم در حال فعالیت است. این رستوران با سبک و سیاق قدیمی به میهمانان سرویس دهی می کند و هنوز توسط نوادگان گیزپ توزی اداره می شود.  منوی رستوران پپون ترکیبی از آشپزی مناطق لازیو و ابروزو ایتالیاست و غذاهای کاملا سنتی و غذاهای محبوب ایتالیایی را به مشتریان ارائه می کند. یکی از بهترین اسپاگتی های ایتالیایی را می توانید در این رستوران امتحان کنید. برای دسر هم با انواع دسرهای سنتی ایتالیا مثل تیرامیسو از مشتریان پذیرایی می شود.

آدرس: Ristorante Peppone, 60 Via Emilia, Rome, Italy

تصویر
 

رستوران آلفردو آلا اسکروفا | Ristorante Alfredo alla Scrofa

رستوران آلفردو آلا اسکروفا یکی از قدیمی ترین رستوران های رم است و محبوبیت زیادی در ایتالیا دارد. در حقیقت، میلیون ها رستوران ایتالیایی در سرتاسر دنیا به دلیل اختراع یکی از مشهورترین غذاهای ایتالیایی مدیون این رستوران هستند. این رستوران در سال ۱۹۰۷ و توسط فردی به نام آلفردو دی للیو تاسیس شد و همین فرد یکی از معروف ترین پاستاهای ایتالیایی، فتوچینو آفردو را اختراع کرد! این رستوران قدیمی از سه اتاق تو در تو تشکیل شده که دیوارهایش پوشیده ازعکس سیاستمداران و بازیگران مشهور هالیوودی است که به این رستوران آمده اند. لازم به گفتن نیست که یکی از غذاهایی که باید در این رستوران امتحان کنید فتوچینی آلفردو است! منوی رستوران آفردو علاوه بر غذاهای ایتالیایی، غذاهای بین المللی را هم در برمی گیرد.

آدرس: Ristorante Alfredo alla Scrofa, 104 Via della Scrofa, Rome, Italy

 
تصویر
 

رستوران لا کاربونارا | La Carbonara

یکی دیگر از قدیمی ترین رستوران های رم در نزدیکی محله مونتی شهر رم قرار دارد. رستوران لا کاربونارا  فضایی بسیار دلنشین و صمیمی دارد و به جای دفتر نظرسنجی به میهمانانش اجازه می دهد نظرشان را روی دیوار بنویسند. بنابراین وقتی به این رستوران می روید می توانید تا زمان آماده شدن غذایتان مشغول خواندن نظرات صدها گردشگر از کشورهای مختلف دنیا باشید. رستوران لا کاربونارا در سال ۱۹۰۶ افتتاح شده و انواع غذاهای سنتی رمی و ایتالیایی را به میهمانان ارائه می کند. مسلما اسپاگتی الا کاربونارا که غذای ویژه این رستوران است یکی از اولین انتخاب هایتان باید باشد و بعد از آن می توانید از طیف وسیعی از غذاهای رستوران را انتخاب کنید.

آدرس: La Carbonara, 214 Via Panisperna, Rome, Italy

تصویر
 

رستوران لاپرگولا/ LA PERGOLA

این رستوران یکی از بهترین و تحسین‌برانگیزترین رستوران‌های رم است و مورد توجه گردشگران بین‌المللی و هم اهالی شهر قرار دارد. سبک آشپزی در این رستوران، مدیترانه‌ای است و به خاطر سه ستاره‌ی میشلنی که دارد، در دنیا مشهور است و بسیاری از گردشگران خارجی در سفر به رم، سراغ این رستوران را می‌گیرند و سعی می‌کنند حتما برای غذا خوردن در این رستوران برنامه‌ریزی کنند.

این رستوران در هتل مجلل کاوالیری (Cavalieri) قرار دارد و با وسایل آنتیک و نقاشی‌ها و آثار هنری زیبا تزیین شده است. نقاشی‌های شگفت‌انگیز، پرده‌های نقش‌دار و ظروف شیشه‌ای دست‌ساز تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این رستوران مجلل است. علاوه بر دکوراسیون زیبا، این رستوران، پنجره‌هایی بزرگ با چشم‌اندازی زیبا از شهر رم دارد. غذاهای فوق‌العاده، نوآورانه و بی‌نظیر این رستوران با مواد غذایی تازه به دست ماهرترین سرآشپزان تهیه می‌شود. در فصل تابستان، می‌توانید غذای خود را در تراس زیبای رستوران میل کنید.

تصویر
 

رستوران ایماجو / IMÀGO

این رستوران که آشپزی ایتالیایی تلفیقی را به مهمانان خود عرضه می‌کند، ستاره‌ی میشلن دارد و یکی از بهترین رستوران‌های رم است. این رستوران در هتل مجلل Hassler واقع است و غذاهای ایتالیایی را با تغییرات خلاقانه و الهام گرفته از آشپزی بین‌المللی سرو می‌کند. سرآشپز جوان و خلاق این رستوران، برنده‌ی جوایز گوناگون شده و با منوی کم‌نظیرش، توجه مهمانان را جلب می‌کند.

موقعیت این رستوران در طبقه‌ی ششم باعث شده که چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از مناطق قدیمی شهر داشته باشد. منوی این رستوران با توجه به فصل، متغیر است و تجربه‌ای خاص و متفاوت از غذا خوردن در رم را برای شما رقم می‌زند.

تصویر
 

رستوران IL PAGLIACCIO

این رستوران مجلل، دو ستاره‌ی میشلن دارد و یکی از بهترین رستوران‌های شهر است. آشپزی تلفیقی ایتالیایی و دکوراسیون مدرن و امروزی، موجب جذابیت این رستوران شده است. البته این رستوران فقط برای ۲۸ نفر جا دارد بنابراین اگر می‌خواهید آن را انتخاب کنید، حتما باید از قبل میز رزرو کنید. غذاخوری خصوصی برای ۸ تا ۱۰ نفر در این رستوران وجود دارد.

تصویر
 

رستوران آروما (AROMA)

سبک آشپزی این رستوران، آشپزی تلفیقی مدیترانه‌ای است. رستوران آروما بر بام هتل Manfredi قرار دارد و بهترین غذاهای تلفیقی رومی و مدیترانه‌ای را برای مهمانان خود سرو می‌کند. از این رستوران جذاب می‌توانید چشم‌اندازهایی دیدنی از کولوسئوم را تماشا کنید که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم است. محیط گرم و دوستانه، دکوراسیون داخلی چشم‌نواز و داشتن یک تراس رو به کولوسئوم از ویژگی‌هایی است که باعث جذابیت این رستوران برای اهالی شهر و گردشگران شده است.

تصویر
 

رستوران METAMORFOSI

این رستوران، ستاره‌ی میشلن دارد و در منطقه‌ی Parioli واقع شده است. این رستوران تلفیقی از رستوران‌های کلاسیک و معاصر است و تجربه‌ای خاص از غذا خوردن در رم را برایتان رقم می‌زند. سرآشپز کلمبیایی این رستوران، غذاهای تلفیقی و خلاقانه‌ای سرو می‌کند که با بهترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. منوی رستوران با توجه به فصل، متغیر است و هر بار شما را با غذای جدیدی شگفت‌زده می‌کند.

تصویر
 

رستوران میرابل (MIRABELLE)

این رستوران، ستاره‌ی میشلن دارد و در طبقه‌ی هفتم هتل Splendide Royale واقع شده است. آشپزی این رستوران، محلی و تلفیقی بین‌المللی است. چشم‌اندازهای زیبایی از باغ‌های واتیکان از پنجره‌های آن خودنمایی می‌کند. علاوه بر محیط جذاب و تصاویر پانورامای فوق‌العاده، کیفیت بی‌نظیر غذاهای این رستوران، سبب شهرت و محبوبیت آن شده است. تراس بی‌نظیر رستوران میرابل، یکی از بهترین نقاط شهر رم برای غذا خوردن و لذت بردن از چشم‌اندازهای اطراف است.

 
تصویر
 

رستوران IL CONVIVIO TROIANI

این رستوران به همت سه برادر دوستدار غذا و آشپزی پایه‌گذاری شده است. رستورانی که ستاره‌ی میشلن دارد و به خاطر ارائه‌ی بهترین غذاهای محلی و کلاسیک ایتالیایی مشهور است. سرویس‌دهی عالی و صمیمانه یکی دیگر از دلایل محبوبیت رستوران است. سه فضای غذاخوری در این رستوران وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با نقاشی‌های دیواری خارق‌العاده‌ای تزیین شده‌اند. این نقاشی‌ها تضاد جالبی با دکوراسیون شیک رستوران دارند.

تصویر
 

رستوران GLASS HOSTARIA

سبک آشپزی این رستوران، آشپزی تلفیقی ایتالیایی است. اگر می‌خواهید لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاها را در مرکز شهر پرجنب و جوش رم در رستورانی مدرن و شیک نوش جان کنید، این رستوران را انتخاب کنید. نورپردازی خلاقانه، وسایل شیک و مدرن و کیفیت ‌بی‌نظیر غذاها، از مهم‌ترین دلایل جذابیت این رستوران است. جذابیت‌های ظاهری و کیفیت‌ فوق‌العاده‌ی غذاها دست به دست هم داده‌اند تا یک ستاره‌ی میشلن نصیب این رستوران شود.

تصویر
 

رستوران OPEN COLONNA

اگر دوست دارید غذاهای سنتی را با کمی تغییر و خلاقیت نوش جان کنید، این رستوران را انتخاب کنید؛ رستورانی که ستاره‌ی میشلن دارد و یکی از مشهورترین رستوران‌های شهر است. دکوراسیون داخلی جذاب و خلاقیت در طبخ و سرو غذا، از عوامل محبوبیت این رستوران است. این مجموعه، یک تالار بزرگ دارد که برای برگزاری رویدادهای مختلف مناسب است.

تصویر
 

رستوران ALL'ORO

در این رستوران آشپزی ایتالیایی را با بالاترین کیفیت تجربه خواهید کرد. غذاهای منوی این رستوران، ترکیبی از غذاهای سنتی و غذاهای خلاقانه است. سرآشپزان بزرگی مانند Ferran Adrià و Marco Pierre، به هنرنمایی در آشپزخانه‌ی این رستوران مشغولند.

تصویر
 

رستوران روف گاردن

چیزی که صرف غذا در اینجا را خاص می کند، فقط غذاهای فوق العاده ایتالیایی و بین المللی آن نیست، بلکه چشم انداز وسیعی است که از میدان رومی و بنای تاریخی کولوسئوم ارائه می دهد. بدون شک می توان گفت که اینجا بهترین چشم انداز را در بین تمام رستوران های معروف رم، از جمله رستوران ایماجو، دارد.
منوی خوشمزه آن که هر روز تغییر می کند، در زمینه غذاهای تهیه شده با ماهی بسیار غنی است. در اینجا تن ماهی تارتار شهر کارلوفورته، بخشی از جزیره ساردینیا که در آنجا به روش سنتی با پهن کردن دام ماهی صید می کنند، با سس خوشمزه ای از آووکادو سرو می شود، گرچه ترکیب این دو عجیب به نظر می رسد ولی ترکیب ماهرانه طعم و مزه این دو واقعا کامل کننده یکدیگر است.
این رستوران در تهیه غذاهای دیگری مثل ریزوتو همراه با سس میگو و ماهی کد (نوعی ماهی) شور در کنار گل های کدو نیز بسیار مهارت دارد. گفته می شود که نخست وزیر سابق ایتالیا ماریو مونتی و بازیگر فرانسوی آلن دلون جزء مشتریان ثابت این رستوان هستند. غذاهای اینجا هم قیمتی از 20.5 دلار (19 یورو) به بالا دارند.
رستوران روف گاردن، هتل میدان رومی، تور د کونتی، پلاک 25.  تلفن : +39 06 679 2447.

تصویر
 
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (164 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (84 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (30 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...