آشنایی با سگ نژاد آبی پرتغالی

  یکشنبه، 09 بهمن 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد آبی پرتغالی
نژاد سگ ابی پرتغالی یک نژاد با سازگاری بسیار بالاست بهتر است که در آب و هوای مساعد نگهداری شود ولی خوب تحمل گرمای آن خوب است و می‌تواند آب و هوای گرم را تا حدودی اداره کند ولی تحمل گرمای بسیار شدید را ندارد. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

سگ آبی پرتغالی هیچ پوشش زیرینی ندارد و به ندرت پشم هایش می ریزند. مثل بیشتر نژادهای غیرآلرژی زای دیگر، پشم مو مانند آنها به برس کشیدن مداوم نیاز دارد، و هیچ بحثی هم در آن نیست!این سگ ها بسیار پر انرژی هستند و به تمرین و ورزش زیادی نیاز دارند، بنابراین برای افراد با انرژی که از فعالیت ّهای بیرون از خانه و ورزش کردن لذت می برند عالی هستند. همان طور که از نام شان بر می آید، آنها عاشق شنا کردن هستند و برای کسانی دوست دارند آنها را با خود به فعالیت های آبی که انجام می دهند ببرند واقعا ایده آل هستند.

خصوصیات سگ آبی پرتغالی

این سگ یک نژاد بسیار نادر و کمیاب است که خصوصیات جذابی دارد که باعث شده امروزه مورد توجه و محبوبیت زیادی قرار بگیرد. یکی از خصوصیت های این نژاد از سگ با وجود جثه بزرگی که دارد اما برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند چرا که آنها از نظر نظافت و بهداشت بسیار ایده آل به نظر می رسند. افرادی که آنها را از سنین تولگی به سرپرستی می گیرند به خوبی می توانند به هر روشی که دوست دارند توله سگ خود را پرورش دهند و آنها نیز به خوبی در مقابل این آموزش واکنش نشان می دهمد و آن را خیلی زود یاد می گیرند. از دیگر ویژگی های نژاد سگ انرژی و تحرک بالای اوست این حیوانات نیازمند ورزش روزانه هستند طوری که باید روزانه در دو نوبت و به مدت یک ساعت تمرین شدید ورزشی داشته باشند تا این گونه انرژی خود را تخلیه کنند و شما می توانید آنها را در فعالیت های روزانه و پیاده روی با خود همراه کنید همچنین این حیوانات علاقه بسیار زیادی به شنا کردن و آب دارند و در گذشته از آن ها برای ماهیگیری حتی در فصل ماهیگیری نیز استفاده می شد.

سگ آبی پرتغالی

بهداشت و مراقبت سگ آبی پرتغالی

برای این که سگ شما دچار بیماری نشود و همواره سگی سالم داشته باشید، رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی یک امر ضروری و مهم است. در این رابطه باید بدانید که نظافت گوش ها، ناخن ها و دندان ها باید هفته ای دو تا سه بار به صورت مرتب حتماً انجام شود. چرا که این اعضاء بدن بسیار مستعد میکروب و بیماری هستند و در صورت تجمع میکروب ها باعث بیماری خواهد شد. با توجه به این که آنها شدیداً عاشق شنا کردن و آب تنی هستند در صورتی که استخر مخصوصی برای آن اختصاص داده اید، باید آبی تمیز و شیرین باشد تا موجب عفونت پوستی در سگ نشود. همان طور که گفتیم آن ها دارای دو نوع پوشش هستند برخی از آن ها دارای موهای کاملا مجعد و فرفری می باشند و برخی دیگر از آن ها موهایی مواج دارند، در هر دو صورت آنها رشد موی سریع دارند طوری که اگر به طور مرتب کوتاه و اصلاح نشود بینایی حیوان را مختل کرده و مشکلات حاد پوستی در بدن آنها ایجاد می شود. بنابراین توصیه می شود هر دو ماه یک بار موهای سگ را کوتاه کنید و برای جمع آوری موهای مرده یک روز در میان موهای بدن او را شانه کنید.

تغذیه سگ آبی پرتغالی

سگ ها مانند انسان ها نیاز به آب ،مواد معدنی، پروتئین، ویتامین سگ، فیبر، کربوهیدرات احتیاج دارند و ما باید این مواد را توسط غذای سگ به آن ها برسانیم همچنین این نژاد از سگ که بسیار پرتحرک می باشد انرژی بیشتری احتیاج دارد. تغذیه رابطه بسیار قوی با سلامت این نژاد سگ دارد و شما باید در تغذیه آن ها بسیار دقت داشته باشید. بهترین غذاهای پر انرژی برای سگ ها شامل گوشت، برنج، هویج ، چربی ها و.. است. اما پزشکان و متخصصین تغذیه در زمینه حیوانات همواره تاکید دارند که بهترین غذاها برای نژادهای مختلف سگ به خصوص نژاد های اصیل غذاهای آماده و تجاری است.

غذایی که علاوه بر برخورداری از تمامی مواد مورد نیاز بدن حیوان از چاقی و اضافه وزن بیش از حد آن پیشگیری خواهد کرد. لذا توصیه می شود روزانه دو و نیم تا سه و نیم پیمانه غذای تجاری را در قالب دو وعده در اختیار سگ خود قرار دهید. البته ناگفته نماند که هر چه میزان غذا کیفیت بیشتر باشد سگ در مدت بیشتری احساس سیری خواهد کرد و متقابلاً غذای بی کیفیت باعث گرسنگی زود هنگام حیوان می شود. لذا بهتر است از یک برند تجاری معتبر غذای سگ آبی پرتغالی تهیه کنید.

سازگاری سگ آبی پرتغالی با کودکان و حیوانات

با وجود این که سگ های آبی پرتغالی در دسته سگ های کار قرار دارد. اما از روابط اجتماعی بسیار بالایی برخوردار هستند که به خوبی با انسان ها رابطه برقرار می کنند. آنها از بازی و سرگرمی با کودکان لذت می برند و در صورتی که حیوان خانگی دیگری در منزل نگهداری می کنید به طور کامل با آن ها سازگاری خواهند داشت، بنابراین از این نظر دچار مشکل نخواهید شد. البته لازم به ذکر است که سگ های آبی پرتغالی نیز مانند تمامی نژاد های سگ باید از تولگی برای زندگی در جمع و اجتماعی شدن تربیت شوند. در صورتی که آنها تربیت صحیحی داشته باشد سگ های گوشه گیر و منزوی خواهند بود و زیاد علاقه به حضور در جمع نخواهند داشت.

بیماری ها و مشکلات سگ آبی پرتغالی

بهتر است بدانید که اغلب نژادهای اصیل سگ با وجود اینکه از استقامت بدنی بالایی برخوردار هستند و کمتر درگیر بیماری می شوند اما برخی از آنها دچار بیماری های زمینه ای و ارثی هستند که متاسفانه تا قبل از دو سالگی به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست. لذا با توجه به اینکه برای تهیه این سگ ها باید هزینه های بالایی پرداخت کرد، به شدت توصیه می شود که از مراکز و فروشگاه های مطمئن و معتبر که گواهی سلامت و آزمایشات غربالگری پدر و مادر سگ انجام داده اند توله سگ بخرید. همچنین هنگام خرید حتما باید گواهی سلامت سگ را مورد بررسی قرار دهید. در نژاد سگ آبی پرتغالی نیز بیماری های ارثی وجود دارد که یک نمونه از آنها بیماری آب مروارید و همچنین دیسپلازی هیپ هستند که به صورت مادرزادی به توله سگ انتقال می یابد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (233 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (158 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (155 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW