آشنایی با سگ نژاد بردر تریر

  پنجشنبه، 20 مرداد 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد بردر تریر
سگ نژاد بردر تریر- Border Terrier:در مرزهای اسکاتلند و انگلیس زندگی میکردند ، این سگ برای شکار روباه خیلی مفید است . در ادامه با مشخصات این سگ آشنا می شویم.

بردر تریر ها جثه ی کوچک، پوشش خارجی زبر و موهایی به شکل سیم و مضاعف، چشمهایی به رنگ جگری تیره، گوشهایی کوچک، بینی به رنگ سیاه، دندانهایی منظم و دم کوتاه و صافی دارند و اغلب در رنگ های قرمز، آبی، قهوه ای تیره یا روشن دیده میشوند.بردر تریرها سگهایی شاداب، سرزنده، سرسخت، با کودکان بسیار مهربان و هنگام آموزش دیدن خیلی با استعداد هستند. این سگ ها باید در همان سنین اولیه به خوبی اجتماعی شود و به شنیدن صداهای بلند عادت کنند تا وقتی که بزرگ شدند دچار مشکل نشوند. بردر تریر ها زمانی که شخص غریبه ای را میبینند شروع به پارس کردن میکند ولی در مقابل او پرخاشگر رفتار نمیکند حتی ممکن است زمانی که دزد می آید همراه او وارد خانه شود. سگ بردر تریر در تولگی بسیار بازیگوش و در بزرگسالی آرام هستند. آنها به کندن زمین علاقه دارند به همین دلیل ممکن است خود را در گودال های کوچک گیر بیندازند. از تنها ماندن بیزار هستند به همین دلیل پیشنهاد میشود یک جفت همراه آنها باشد.

ویژگی های نژاد بردر تریر( Border Terrier)

  • دسته بندی نژاد: سگ تریر
  • قددر نرها: (۲۵.۵-۲۸) سانتی متر، در ماده ها: (۲۵.۵-۲۸) سانتی متر.
  • وزن در نرها: (۶-۷) کیلوگرم، در ماده ها: (۵-۶.۵) کیلوگرم.
  • طول عمر: بین ۱۲ تا ۱۵ سال
    نژاد بردر تریر

خصوصیات نژاد بردر تریر ( Border Terrier)

بردر تریر ها مستعد چاقی هستند بنابراین باید این نژاد هرروز فعالیت داشته باشند و ورزش کنند ، در ضمن این سگ ها خیلی سریع راه بیرون رفتن را پیدا می کنند با حفر کردن زمین می توانند از زیر نرده ها فرار کنند .بردر تریر درهنگام درد داشتن تحمل بالایی دارد بنابراین وقتی مریض می شود فقط شما بداخلاق شدنش را متوجه می شوید.بهتر است برای بردر تریر اسباب بازی های جویدنی متنوعی بخرید زیرا آنها عاشق جویدن هستند بنابراین تمام مبل ها و کفش ها را می جوند ، آنها بسیار اجتماعی هستند و با گربه و سگ های دیگر رفتار خوبی دارند.

نکات برجسته نژاد بردر تریر ( Border Terrier)

  • بردر تریر خیلی به آسانی دچار اضافه وزن میشود به همین دلیل لازم است هر روز به مدت حداقل یک ساعت و نیم ورزش کند.
  • این سگ ها زمانی که با صاحب خود به بیرون میروند با مردم رفتار خوبی ندارند این به این معنی نیست که سگ باید در خارج از خانه نگهداری شود بلکه اگر آنها را به حال خود رها کنید بسیار پر سر و صدا و آزاردهنده میشوند.
  • اگر به سگ زمان و فرصت داده شود خیلی به آسانی فرار میکند و راه خروجی حیاط را با کندن زمین در زیر نرده ها پیدا کند.
  • بردر ها تحمل زیادی در هنگام درد کشیدن دارند به همین دلیل زمانی که آنها بیمار میشوند تنها نشانه ای که میتوان در آنها دید تبدیل شدنشان به سگی بد خلق است.
  • برتر ها به طور غریزی مهارت خوبی در کندن زمین و ایجاد حفار دارند به همین دلیل به جای سرکوب کردن او اجازه دهید تا با انجام دادن این کار خود را سرگرم کند.
  • این سگ ها بسیار فعال و عاشق پریدن برای خوش آمد گویی به مردم هستند
  • آنها عاشق جویدن هستند به همین دلیل به جای آنکه مبلمان و یا کفشهایتان را بجوند و خسارت زیادی را وارد کنند بهتر است اسباب بازی های جویدنی را برای آنها فراهم کنید.
  • بردر تریرها علاقه زیادی به تعقیب کردن شکار خود دارند به همین دلیل مطمن شوید که حیاط شما به طور امن حصار کشیده شده باشد و زمانی که در یک منطقه ی باز قرار دارد او را با قلاده ببندید.
  • بردر تریر ها رابطه خوبی با دیگر سگ ها و گربه های خانگی دارند هم چنین میتوانند دوست بسیار خوبی برای کودکان باشند اما آنها به خصوص زمانی که جوان هستند غیر قابل کنترل هستند و ممکن است به بچه های کوچک آسیب بزنند.
  • برای خرید یک سگ سالم، هرگز آن را از پرورش دهنده های غیر قانونی و یا فروشگاههای حیوانات خانگی خریداری نکنید و به دنبال توله سگی باشید که آزمایش های لازم برای بیماری های ژنتیکی که ممکن است سگ به آن مبتلا شود روی توله سگ انجام شده باشد.

آراستن نژاد بردر تریر ( Border Terrier)

سگهای بردر تریر دارای پوستی ضخیم و موهای کوتاه و متراکمی هستند که این پوشش او را هنگام شکار کردن روباه از گزش او محافظت میکند.پوست بردر تریر ها به رنگ های قرمز، آبی و قهوه ای مایل به زرد، خاکستری و قهوه ای مایل به زرد یا زرد کم رنگ دیده میشود هم چنین برخی از آنها در قفسه سینه قسمت کوچکی به رنگ سفید دارند. نظافت کردن بردر تریر ها باید هفته ای یکبار انجام شود، شما برای نظافت کردن او به یک شانه خوب، یک قلم موی طبیعی و یک چاقو سلب نیاز دارید. شما میتوانید موهای اضافه ی سگ را با استفاده از چاقو کوتاه و یا از بین ببرید اما این کار باعث میشود که دیگر سگ در مقابل آب و هوا مقاوم نباشد، اگر نامرتب بودن موهای سگ برای شما مهم نیست میتوانید فقط آنها را شانه کنید. گرد و خاکی که روی پوست سگ میشیند را میتوانید با برس زدن و در صورت نیاز با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. هنگامی که او را به حمام میبرید برای حفظ بافت های بدن او بهتر است از شامپوهای مخصوص پوست سخت استفاده کنید.

برای جلوگیری از تجمع باکتری در داخل دهان بهتر است هفته ی ۲ یا ۳ بار دندان های او را مسواک بزنید اما اگر نمیخواهید که سگ شما دچا بیماری های لثه یا بوی بد دهان شود لازم است هر روز این کار را انجام دهید.ماهی ۱ یا دوبار ناخن های سگ خود را کوتاه کنید اگر در هنگام راه رفتن شما صدای کشیده شدن ناخن هایش روی زمین را میشنوید یعنی آنها بیش از حد بلند شده اند. کوتاه کردن ناخن ها از گیر کردن آنها در فرش و پاره کردن آن جلوگیری میکند.

مشکلات سلامتی نژاد بردر تریر ( Border Terrier)

بردر تریر کلا سگ سالمی هست اما مانند سایر سگهای دیگر آنها نیز ممکن است به برخی بیماری ها مبتلا شوند:

  • دیسپلازی مفصل ران: این بیماری معمولا در بین بردر تریر ها شایع است. عواملی مانند ژنتیک، محیط زیست و رژیم غذایی در تغییر شکل مفصل ران تاثیر گذار هستند. با اینکه سگ مبتلا به این بیماری زندگی عادی و سالمی دارد اما ممکن است برخی از آنها به عمل جراحی نیاز داشته باشند. دیسپلازی مفصل ران یک بیماری وراثتی است که در آن استخوان ران به خوبی به مفصل ران متصل نمیشود و باعث لنگیدن یک یا هر دو پای عقب سگ میشود، شما هیچ علامتی از درد در سگ مبتلا به این بیماری نمیبینید اما در سنین بالا موجب ورم مفاصل می شود. اگر شما قصد خرید توله سگ را دارید باید مطمئن شوید آزمایشات لازم در مورد این بیماری را روی پدر و مادر توله سگ انجام داده باشند. اگر چه دیسپلازی مفصل ران یک بیماری ارثی است اما عواملی مانند رژیم غذایی پرکالری یا صدمات ناشی از پریدن یا سقوط کردن برروی سطح صاف و نرم میتواند در رشد سریع آن تاثیر گذار باشد.
  • نقص قلبی: یکی از شایع ترین بیماری ها در بین بردر تریر ها است که باعث تنگ شدن ریه ها و دریچه ی راست قلب میشود. اگر سگ شما دچار سوفل قلب شود نشانه ی آن سگ که سگ به یک بیماری قلبی مبتلا شده است و باید درمان شود. سوفل قلب یک اختلال در جریان خون است که از طریق دریچه قلب ایجاد میشود که صدای آن در سه حالت بسیار نرم، بلند و بسیار بلند ایجاد میشود.
  • مال اکلوژن: مال اکلوژن به این معنی است که فک سگ به درستی شکل نمیگیرد. این بیماری در سه نوع نمایان میشود، نیش آمدگی، که در آن فک بالا جلوتر از فک پایین قرار دارد و باعث میشود که دندان های پایین به سقف دهان نیش بزنند و باعث آسیب های جدی شود. اگر چه این نیش آمدگی در برخی نژاد ها استاندارد است اما در بردر تریر ها مشکلاتی را به وجود می آورد و ممکن است که سگ به عمل جراحی نیاز داشته باشد. اگر این بیماری در توله سگ ۱۰ ماهه رخ دهد و به عمل جراحی نیاز داشته باشد صب کنید تا سگ به سن بلوغ برسد. جراحی ممکن است کشیدن دندان، کاهش ارتفاع تاج و یا استفاده از جدا کننده باشد.
  • تشنج: تشنج میتواند در هر زمانی رخ دهد که نشانه های آن عبارتند از لرزش ناگهانی، تکان دادن سر، ادرار کردن ناگهانی، سفتی، خیرگز چشم، انقباض عضلات یا از دست دادن هوشیاری. تشنج قابل درمان نیست اما میتوان آن را به کمک دارو کنترل کرد.
  • در رفتگی کشکک: در رفتگی کشکک یا تضعیف خفه در بین نژاد بردر تریر شایع است و زمانی رخ میدهد که کشکک (که دارای سه بخش استخوان ران، پاتلا و درشت نی است) به درستی شکل نگرفته باشد. این بیماری باعث لنگیدن یک یا هردو پا و یک راه رفتن غیر طبیعی در سگ میشود. اگر چه این در رفتگی در هنگام تولد رخ میدهد اما علائم آن تا مدت ها بعد نمایان نمی شود. مالش ناشی از در رفتگی کشکک میتواند منجر به بیماری آرتریت شود. این بیماری در ۴ درجه رخ میدهد، در درجه ی یک آن سگ دچار در رفتگی گاه به گاه مفصل و لنگیدن موقت میشود، در درجه IV ساق پا به خوبی به مفصل متصل نمیشود و کشکک نمیتواند به درستی عمل کند، در رفتگی شدید تر ممکن است سگ به جراحی نیاز داشته باشد.
  • کم کاری تیروئید: این بیماری باعث اختلال در غده تیروئید میشود که موجب صرع، ریزش مو، چاقی، بی حالی، هیپرپیگمانتاسیون و دیگر بیماری های پوستی میشود. این بیماری با دارو و رژیم غذایی مناسب درمان میشود.
  • بیضه: در این بیماری یک یا هر دو بیضه می افتد و معمولا در بین سگ های کوچک شایع است. به طور معمول در سن ۲ ماهگی باید بیضه ها کامل بیافتند اگر باقی بمانند غیر طبیعی است و میتواند تبدیل به سرطان شود.

مقدار غذای نژاد بردر تریر ( Border Terrier)

بهتر ایت غذای اورا به دو وعده تقسیم نمایید و یک و نیم تا دو و نیم پیمانه غذای خشک با کیفیت در روز به او بدهید البته این دستور به طور کلی بیان شده است و شما می توانید طبق نیاز، فعالیت بدنی و زشد سگ خودتان میزان غذا را کم و زیاد بکنیدبهتر است غذای با کیفیت برای او تهیه نمایید تا بعدها دچار مشکلات گوارشی و وزنی نشوند.

نگهداری از نژاد بردر تریر ( Border Terrier)

سگهای بردر تریر دارای پوستی ضخیم و موهای کوتاه و متراکمی هستند که این پوشش او را هنگام شکار کردن روباه از گزش او محافظت میکند.بهتر است حداقل در هفته یک بار موهایش را شانه بزنید و هرروز دندان هایش را مسواک کنید ، لازم است ماهی یک یا دوبار ناخن هایش را با ناخن گیر مخصوص کوتاه نمایید اگر وقتی سگ شما راه می رود صدای کشیده شدن ناخن هایش بر زمین را می شنوید موقع کوتاه کردن ناخن هایش استنظافت کردنش را با دادن تشویقی برایش لذت بخش و زیبا کنید تا همیشه با دلخواه خودش برای نظافت پیش شما بیایدداخل دهان و چشم های او را نگاه کنید چشم های سگ باید هیچ گونه قرمزی یا ترشحاتی نداشته باشد. هنگام نظافت سگ او را از لحاظ علائمی مانند: زخم، خارش، علائم عفونت مانند قرمزی، حساسیت به لمس، التهاب بر روی بینی، دهان و چشم و پاها بررسی کنید.

این نوع سگ ها برای زندگی آپارتمانی مناسب هستند به شرطی که بتوانند در طول روز به میزان کافی فعالیت های بدنی خود را انجام دهند. این سگها در داخل خانه بسیار آرام هستند و فقط یک حیاط کوچک برای آنها کافی است. بردر تریر هایی که برای شکار آموزش میبینند به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارند.

میزان سازگاری نژاد بردر تریربا کودکان و حیوانات خانگی دیگر

بردر کودکان را دوست دارد و هم بازی خوبی برای آن ها محسوب می شود و البته طبق قاعده ی کلی باید رفتار درست با حیوانات را به کودکان خود آموزش دهیم. در هنگام آموزش سگ بچه ها را دور نماییدبردردرکل صلح طلب است ولی در هنگتم آشنایی دو سگ حتما بر آنها نظارت کافی را داشته باشید زیرا بدلینگتون در حین صلح طلبی باتوجه به رفتار سگ مقابل می تواند بسیار پرخاشگر شود و مبارزه کند بنابراین هنگام آشنایی دو سگ آنها را تنها نگذارید و در محیط کنترل شده باشیدبردر تریر ها میتوانند با سنجاب، پرندگان خانگی و کوچک، حیوانات خانگی پشمالو مانند خرگوش، همستر و جوندگان نیز همراه شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (450 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (314 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (278 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (238 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (207 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (172 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (101 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (79 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (77 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
رابطه بین هاشمی رفسنجانی و سریال اوشین؛ کشفی که کیهان انجام داد
پسرم را سربریدند! خواب دیدم جنازه خون‌آلودش را خانمی سیاه‌پوش با خود برد+عکس
عجیب اما واقعی؛ 9 مادر خارق العاده در دنیا/ از زایمان یک زن در 70 سالگی تا مردی که دختردار شد+عکس
تکذیب شهادت سردار قاآنی در حملات اسرائیل به ضاحیه بیروت
اسرائیل پس از لبنان شاید به ایران حمله کند | توصیه فرمانده‌ سابق سپاه به دولت‌های 3کشور
هفته‌ها طول می‌کشد تا اسرائیل از سرنوشت سیدحسن نصرالله مطلع شود
ناپدید شدن مرموز دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا /+ جزئیات اتفاق تلخی که برای فاطمه کشاورز در اسپانیا روی داده
(عکس) غذای محلی کاشان بر سر میز غذای رونالدو و جورجینا
(عکس) چیدمان بخصوص و مجلل اتاق آرایش فرح پهلوی به سبک کلاسیک سلطنتی/ در روزهایی که مردم ایران خونه برای زندگی نداشتن ببین چه هزینه‌ای فقط صرف اتاق آرایش فرح شده
(ویدئو) یادی کنیم از ناهار لاکچری ظهر جمعه خونه مادربزرگ دهه 60 ها/ نگاه پر محبت و لبخند پدر بزرگ
فرصت زمانی 12 روزه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی/ اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 هفتۀ پایانی مهرماه
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد