آشنایی با سگ نژاد رودسین ریجبک

  سه شنبه، 11 بهمن 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد رودسین ریجبک
سگ نژاد رودسین ریجبک یک سگ شکاری بزرگ جثه، عضلانی و خوش‌ترکیب است. ردیژن ریج‌بک در شکار بسیار درنده اما در خانه آرام، مطیع و سر به زیر است. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

یکی از انواع سرگرمی های انسان ها در این روز ها حیوانات خانگی می باشد. حیوانات خانگی انواع مختلفی دارند که یکی از پر طرفدار ترین آن ها سگ ها می باشند. سگ ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها سگ رودسین ریجبک می باشد. این سگ که در لیست خطرناک ترین نژادهای سگ قرار داد اصالتی آفریقایی دارد و اهل جنوب آفریقاست. از مشخصه هایی که دارد این است که از شکاری که صاحبش گرفته می تواند در برابر شیر ها محافظت کند. این سگ شکاری بسیار با وفا و نیمه اهلی و بسیار باهوش است ولی رابطه خوبی با غریبه ها ندارد. برای داشتن این نوع سگ باید با آن ها خوب مدارا کرد و آن ها را خوب پرورش داد. البته باید در نظر داشت که نباید به آن ها آموزش سختگیرانه داده شود و بیشتر باید به آن ها مهارت های اجتماعی آموخت. در ادامه بیشتر با این نوع سگ آشنا می شویم.

تاریخچه سگ نژاد رودسین ریجبک

در قرن شانزدهم و هفدهم بود كه مهاجران هلندی و آلمانی از اروپا به آفریقای جنوبی سفر كردند و انواع مختلفی از سگ ها را با خود بردند كه شامل دانمارك های بزرگ، ماستیف ها، گریهاونس و سالوكیس ها بودند. با گذشت زمان، این سگ ها با سگ بومی Hottentot ترکیب شدند و فرزندان آنها پیشینیان سگ نژاد رودسین ریجبک مدرن بودند.

ریجبک ها با شجاعت کافی برای شکار شیرها و محافظت از مالکان در زمین های سخت بوشلند بودند. آنها از سگ بومی هوتنتوت، خط الراس مشخصی را در پشت خود به ارث بردند. داستان این است که یک مبلغ در اواخر سال 1800 دو سگ را به یک شکارچی بزرگ در رودزیا (اکنون زیمبابوه) تحویل داده است و شکارچی آنقدر تحت تأثیر سگ ها قرار گرفته بود که تصمیم گرفت یک بسته ریجبک خود را پرورش دهد. مدتی نگذشت که ریجبک به لطف شجاعت خود در سفرهای شکاری، سگ انتخاب شکارچیان شیر در سراسر زمین شد. خیلی زود شهرت آنها در سراسر جهان گسترش یافت. اولین باشگاه ریجبک در سال 1922 در آفریقا تشکیل شد که یک استاندارد نژاد ترسیم شد و تا به امروز باقی مانده است. امروز، ریجبک ها به عنوان یک سگ همدم و همچنین حیوانات خانگی نه تنها در انگلستان بلکه در سایر نقاط جهان به لطف ظاهری خوش تیپ و طبیعت وفادار و مهربان، یک انتخاب محبوب است.

مشخصات ظاهری سگ نژاد رودسین ریجبک

سگ نژاد رودسین ریجبک سگ خوش تیپ در اندازه بزرگ است که جایگاه ویژه ای در بین سگ ها دارد. آنها با وجود خط الراس مشهور که در طول پشت سگ قرار دارد، قدرتمند و قوی به نظر می رسند. سر آنها کاملاً بلند و پهن است و گوش ها با حالت بسیار زیبایی تعریف شده اند. بینی سگ می تواند سیاه یا قهوه ای باشد تا با رنگ پوشش خارجی سگ مطابقت داشته باشد و چشمان آنها رنگ تیره یا کهربایی است. پوزه آنها بلند، قدرتمند و عمیق است و چشمان آنها به زیبایی از هم جدا شده و به شکل گرد در قسمت های مناسبی از صورت قرار گرفته اند، به همین دلیل ظاهری بسیار زیبا و هوشمند برای آنها در نظر گرفته است. گوش های آنها روی سر سگ بلند و نسبتاً بزرگ در پایه گسترده شده است و آنها به آرامی در یک نقطه گرد نگه داشته می شوند. سگ ها گوش های خود را نزدیک به سر خود حمل می کنند.
سگ نژاد رودسین ریجبک دارای یک فک قوی با دندان های نیش مناسب است که در آن دندان های فوقانی به طور مرتب بر قسمت های پایینی آنها با سگ های توسعه یافته همخوانی دارد. گردن آنها با شانه های شیب دار کاملاً بلند و قوی است. پاهای جلو ایستاده، با استحکام بالا و قوی است. سینه های آنها بسیار عمیق است، اما خیلی گسترده نیست و در کنار دنده ها به خوبی به چشم می خورد. ریجبک دارای پشتی بسیار قدرتمند و قوی است و در قسمت تحتانی آنها ماهیچه و قوس زیبایی دارد. حصار آنها قدرتمند است و از آن دسته سگ هایی است که دارای پاهای عقب خوبی هستند. پاهای آنها کاملاً با موهای بین انگشتان به گونه ای جمع و جور شده است. وقتی صحبت از پوشش خارجی و موهای آنها می شود، رودژین ریجبک دارای یک کت کوتاه، متراکم و بسیار براق است و که این براق بودن زیبایی خاصی به آنها بخشیده است.

سگ نژاد رودسین ریجبک

مشخصات رفتاری سگ نژاد رودسین ریجبک

سگ نژاد رودسین ریجبک که بسیار شناخته شده است، سگی چشمگیر است که از نظر جسمی و ذهنی قدرت بسیار زیادی دارد. آنها باهوش هستند، اما با داشتن کمی لجاجت و خیره سر بودن در آنها، باید توسط کسی که با نژاد یا این نوع سگ باهوش آشنا است، اداره و آموزش داده شوند، که به این مشخصه افتخار می کنند. آنها با خانواده های خود پیوندهای محكمی برقرار می كنند و مكان های نگهبانی فوق العاده خوبی را ایجاد می كنند، زیرا آنها به طور طبیعی نسبت به افرادی كه نمی شناسند محتاط هستند. با این حال، یک سگ ریجبک هیچ نوع پرخاشگری نسبت به یک غریبه را نشان نمی دهد، ترجیح می دهد که فقط فاصله خود را حفظ کند و به یک مالک اطلاع دهد که شخصی در آن قسمت وجود دارد.
این سگ های قدرتمند باید از سن جوانی به خوبی اجتماعی شوند تا آنها در زمان بلوغ با اطمینان و آرامش بیشتری بالغ شوند. آنها در اطراف بچه ها خوب هستند اگرچه به دلیل اندازه و طبیعت بازیگوش و پرتحرکشان، آنها برای خانواده هایی مناسب هستند که بچه ها کمی بزرگتر داشته باشند و به همین دلیل می دانند چگونه در اطراف یک سگ رفتار کنند.

ریجبک ها به یک رهبر آرام و با اعتماد به نفس احترام می گذارند و در طول آموزش آنها بر همین اساس واکنش نشان می دهند. آنها باهوش هستند و در یادگیری چیزهای جدید مشکلی ندارند با توجه به اینکه آموزش آنها زود شروع می شود. این باید سازگار و منصفانه باشد تا سگ آنچه را که از آنها انتظار می رود درک کند. این سگ ها نیاز دارند که جای خود را در خانواده بدانند و از موقعیت سگ های آلفا و رهبر خانواده آگاه باشند.

تغذیه سگ نژاد رودسین ریجبک

در روز دو وعده ی غذایی مناسب به میزان 2 و 3/4 تا 4 و 3/8 به ردیژن ریدج بک بدهید.به این نکته توجه داشته باشید که میزان اشتها و مصرف غذا در سگ های مختلف، متفاوت می باشد. این میزان بستگی به سن سگ، سوخت و ساز بدن آن، میزان فعالیت و اندازه ی بدن او دارد. به جای این که غذای زیاد و بی کیفیت به آن بدهید، بهتر است از مقدار کمتری غذا که کیفیت بالایی دارد، استفاده کنید.برای سنجیدن این موضوع که ردیژن ریدج بک شما اضافه وزن دارد یا خیر، می توانید با استفاده از دست خود کمر آن را لمس کنید. اگر به راحتی قادر به لمس دنده هایش بودید یعنی چاق نیست. اما اگر نتوانستید به راحتی دنده هایش را لمس کنید، بهتر است بدانید که مقداری اضافه وزن دارد. در این صورت باید به میزان کنترل شده به او غذا دهید و فعالیت بدنی او را بیشتر کنید.

رسیدگی و آراستن سگ نژاد رودسین ریجبک

سگ هایی که در خانه زندگی کنند ریزش موی کمتری نسبت به سگ هایی که در بیرون از خانه زندگی می کنند دارند.موی این سگ ها کوتاه و براق است و به هیچ عنوان بو نمی دهد.رنگ این نوع سگ ها معمولا گندمی رو به قرمز می باشد بعضی از این نوع سگ ها بر روی پوزه، گوش و یا اطراف چشم هایشان رنگ سیاه و سفید دارند.یکی از ویژگی های بارز این سگ، کاهش تدریجی موی خط الراس در پشت آن ها، در جهت مخالف بقیه رویش ها و دقیق در پشت شانه می باشد. دو حلقه از مو در خط الراس در مقابل یک دیگر قرار دارند که به آن ها تاج می گویند.

این سگ خرج خیلی کمی دارد و باید هفته ای یک یا دو بار موهای او را برس بکشید و بدنش را با دستمال مرطوب پاک کنید.سعی کنید برای عدم رشد باکتری ها، بیماری های لثه و بوی بدن دهان هر روز یا حداقل سه بار در هفته دهان آنها را مسواک بزنید. باید هفته ای یک یا دو بار ناخن آنها را کوتاه کنید. اگر شما هنگام راه رفتن سگ خود می توانید صدای پای او را بشنوید بدانید که ناخن او بلند است.توجه داشته باشید که بیش از حد ناخن های ردیژن ریج بک را کوتاه نکنید چون ممکن است باعث خونریزی شود و باعث می شود که سگ شما دفعه ی بعد همکاری لازم را نداشته باشد.

گوش این سگ باید هفته ای یک بار بررسی شود. اگر قرمزی یا بوی بدی مشاهده شد نشانه عفونت است و باید با استفاده از یک پاک کننده پنبه ای مرطوب تمیز شود. (به غیر از گوش ها باید دهان، چشم، بینی و پاها نیز کنترل شود تا دچار قرمزی یا ترشح نباشند).این نژاد به پنجه های خود حساس است و باید به خوبی به آن رسیدگی کنید.

سگ نژاد رودسین ریجبک

دانستنی های سگ نژاد رودسین ریجبک

  • این سگ عاشق بچه ها می باشد و به راحتی می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند ولی برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود.
  • ردیژن ریدج بک دارای هوش و قدرت بالایی می باشد برای همین برای صاحبانی مفید است که تجربه ی سگ داشتن را دارند و مقتدر هستند.
  • این سگ می تواند با حیوانات خانگی رابطه برقرار کند ولی در بیرون از خانه حتی اگر آموزش دیده باشد ممکن است در برابر حیوانات واکنش نشان دهد.
  • این سگ در صورتی مخرب می شود که خسته باشد.
  • ردیژن ریدج بک را باید در محیطی نگه دارید که نتواند فرار کند.
  • این سگ اگر با شما سازگار باشد آموزش های خود را به خوبی فرا می گیرد اما گاهی بسیار سرسخت می شود.
  • ردیژن ریدج بک در روز نیاز به ورزش و پیاده روی دارد .این سگ را حدود یک ساعت و نیم به فضای آزاد ببرید.
  • این سگ به راحتی می تواند در آپارتمان زندگی کند ولی بهتر آن است که او را در جایی نگهداری کنید که دارای حیاط باشد او عاشق فضایی برای راه رفتن است.
  • نژاد ردیژن ریدج بک، وقتی پارس می کند که به شما اتفاقی را نشان دهد و یا در مواقعی که بسیار خسته شده است.
  • اگر می خواهید یک سگ تهیه کنید از جایی که آزمایشات لازم را روی آن انجام داده اند و یا یک مرکز خرید حیوانات خانگی معتبر این کار را انجام دهید.

مشکلات و سلامتی سگ نژاد رودسین ریجبک

سگ نژاد رودسین ریجبک به طور کلی سالم است اما مانند همه نژادها، آنها مستعد ابتلا به برخی بیماری هاهستند. همه سگ های این نژاد مریض نمی شوند اما اگر شما با این نژاد سر و کار دارید توجه به آن و آگاهی لازم است.

  • دیسپلازی آرنج: این یک بیماری ارثی شایع در سگ بزرگ نژاد است. با توجه به رشد متفاوت از سه استخوان که آرنج سگ را تشکیل می دهند، سستی مفاصل ایجاد می شود. این می تواند به لنگش دردناک منجر شود. دامپزشک شما ممکن است جراحی برای تصحیح مشکل یا دارو برای کنترل درد توصیه کند. درمان شامل جراحی، کنترل وزن، مدیریت پزشکی و داروهای ضد-تورمی می شود.
  • دیسپلازی مفصل ران: دیسپلازی مفصل ران معمولادر سگهای این نژاد رخ می دهد. عوامل بسیاری از جمله رفتار ژنتیک، محیط زیست و رژیم غذایی، به این تغییر شکل مفصل ران کمک می کند. سگ مبتلا ممکن است قادر به زندگی عادی و سالم باشد اما برخی از آنها نیازمند عمل جراحی هستند. این یک بیماری ارثی است که در آن نسبت استخوان ران به مفصل ران متناسب نیست و به صورت چسبیده است. با اینکه درد و لنگش در یک یا هر دو پاهای عقبی بعضی از سگ ها نشان می دهد اما شما هیچ نشانه ای از ناراحتی در یک سگ با دیسپلازی مفصل ران نمی فهمید. در سگ های سن بالا، ورم مفاصل می تواند ایجاد شود. سگ با دیسپلازی ران باید درمان شود. اگر شما در حال خرید یک توله سگ هستید، مطمئن شوید که پدر و مادر سگ برای این بیماری و مشکلات ارثی دیگر چک شده باشند. دیسپلازی مفصل ران ارثی است اما رشد سریع آن را می توان ناشی ازعوامل محیطی از جمله یک رژیم غذایی دانست.
  • سینوس درموئید یا Dermoid: یک نقص مادرزادی است که در آن یک کیست پوستی با ساختار باریک در امتداد منطقه ستون فقرات رخ می دهد. این می تواند به درجات مختلف پوست نفوذ کرده و برخی به بافت های عضلانی و گاهی به نخاع برسد. برخی توله سگ ها با این نقص معدوم می شوند اما برخی دیگر با جراحی درمان می شوند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (233 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (158 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (155 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW