ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با صرافی بونفیدا (Bonfida) و ارز دیجیتال FIDA

  یکشنبه، 16 بهمن 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
آشنایی با صرافی بونفیدا (Bonfida) و ارز دیجیتال FIDA
بنیاد بونفیدا (Bonfida) با استفاده از صرافی غیرمتمرکز Serum که یک پروتکل متن‌باز است، با بهره‌گیری از سرعت بالا و هزینه پایین بلاکچین سولانا، صرافی غیرمتمرکزی را به همین نام راه‌اندازی کرده است. در ادامه با این صرافی آشنا می شویم.

Bonfida یک صرافی غیر متمرکز غیر حضوری است که بر اساس پروتکل معاملاتی منبع باز سرم (Serum) ساخته شده است و توسط بلاک چین سولانا پشتیبانی می شود. ارز FIDA توکن رسمی این پلتفرم است. شکی نیست که DeFi در حال رشد است، و این موضوع با افزایش ارزش کل قفل شده (TVL) آن ثابت می شود. هنگامی که بخش مالی سنتی جای خود را به دیفای می دهد، این صنعت می تواند به طور بالقوه به یک صنعت تریلیون دلاری تبدیل شود.به نظر می رسد بسیاری از زنجیره های فعلی به غیر از اتریوم 2.0 (که بعید به نظر می رسد چندین سال به طور کامل کار کند) آمادگی لازم برای افزایش توان خود را ندارند. با این حال، اگر یک بلاکچین باشد که نسبتا ناشناخته باشد و در زمینه استفاده از اوردر بوک آن چین چشم اندازهای زیادی داشته باشد، سولانا است.
شبکه Solana سرعت اجرای سریع و کارمزد های کمی دارد. اما با وجود این مزایا، هنوز برای بسیاری کاملا ناشناخته است. Bonfida با اجازه به کاربران خود برای دسترسی به صرافی غیر متمرکز (DEX) و همچنین استفاده از پتانسیل سولانا، این مشکل را رفع می کند. برای آشنایی بیشتر با پلتفرم بنفیدا و رمز ارز FIDA تا پایان همراه ما باشید.

معرفی صرافی غیرمتمرکز بونفیدا

بونفیدا یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) و غیرحضانتی بر روی بلاکچین سولانا است و رابط کاربری گرافیکی Serum به حساب می آید. این پلتفرم تلاش کرده است با پوشش کاستی های موجود در سرم، یک محصول کامل که امکانات متنوعی در اختیار کاربران می گذارد، ارائه دهد. علاوه بر این، Bonfida این قابلیت را دارد که تراکنش های آنچین سروم را ذخیره کند.بونفیدا در دسامبر ۲۰۲۰ (دی ماه ۱۳۹۹) توسط تیمی ناشناس در هنگ کنگ راه اندازی شد. این پلتنفرم توانست در مرحله ابتدایی جذب سرمایه، حدود ۴/۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. شرکت های سرمایه گذاری مانند آلامدا، CMS و AKG در سرمایه گذاری اولیه این پروژه مشارکت داشته اند.

شاید بتوان گفت این پروژه قصد دارد با پلتفرم Raydium رقابت کند؛ زیرا هر دوی آن ها صرافی غیرمتمرکز روی شبکه سولانا هستند که می خواهند با پوشش نواقص پروتکل Serum، سرویس دهی بهتری به کاربران داشته باشند. با توجه به این موضوع که هر دوی آن ها به تازگی راه اندازی شده اند، باید دید کدام یک پیروز این رقابت خواهد شد.‍ پلتفرم Bonfida به معنای واقعی کلمه غیرمتمرکز عمل کرده و هیچ اطلاعاتی از بنیان گذاران یا گردانندگان خود در سایت ها و شبکه های اجتماعی خود، منتشر نکرده است. علاوه بر این، نقشه راهی از طرف تیم ناشناس بونفیدا نیز منتشر نشده است.

 صرافی غیرمتمرکز بونفیدا

بنیانگذاران ارز FIDA

این پروژه توسط Bonfida Foundation ساخته شده است، که تیمی از متخصصان صنعت رمزنگاری با تخصص در توسعه و پشتیبانی بلاک چین هستند. این تیم همچنین در زمینه ایجاد جامعه و ارائه خدمات عالی به مشتریان تخصص دارد و جدا از تجربیاتی که در فضای رمزنگاری به دست آورده اند، در کار در زمینه تجزیه و تحلیل و مهندسی نیز بسیار خبره هستند.محصول شاخص این بنیاد، Bonfida یا بنفیدا شاهد افزایش هفتگی درخواست ها بوده است چرا که صرافی های غیرمتمرکز را قادر می سازد تا مانند برخی از صرافی های متمرکز و معروف، قدرتمند باشند.

دکس بونفیدا چه اهدافی را دنبال می کند؟

تیم بونفیدا ایده اصلی خود را از فعالیت سرم روی شبکه سولانا الهام گرفته است و بازار مالی غیرمتمرکز را یک بازار بسیار آینده دار می بیند. آن ها معتقدند حوزه دیفای می تواند به بازاری با یک میلیارد کاربر و به ارزش ۱۰ تریلیون دلار دست پیدا کند؛ بنابراین باید زیرساخت های لازم را برای آن فراهم کرد. به همین منظور، پلتفرم Bonfida قصد دارد علاوه بر این که از شبکه سولانا به خاطر سرعت بالا، هزینه پایین و مقیاس پذیری جهانی اش استفاده می کند، ابزارهای حرفه ای معامله گری در اختیار کاربران قرار دهد که کاربران بتوانند بهترین تجربه را در امور مالی غیرمتمرکز داشته باشند.

هدف اصلی بونفیدا این است که برترین رابط کاربری گرافیکی Serum شود و البته معتقد است در حال حاضر توانسته به این جایگاه دست پیدا کند؛ زیرا تمام نیازهای کاربران سرم را برطرف می کند و بهترین تجربه کاربری و طراحی را دارد.بونفیدا به دنبال این است که بازارهای منحصربه فرد را در Serum لیست کند و برای انجام این کار، هولدرهای FIDA باید در رای گیری های هر کدام مشارکت کنند و در صورت تصویب، آن بازار به پلتفرم اضافه خواهد شد. بونفیدا برای تامین نقدینگی بازارهای اضافه شده، از بازارسازها خودکار (AMM) کمک خواهد گرفت.

همان طور که اشاره کردیم، بونفیدا قصد دارد خلاءهای موجود در سروم را پوشش دهد؛ به همین جهت قصد دارد نحوه سفارش گذاری را از حالت ساده به حالت حرفه ای تبدیل کند. برای این کار، تیم بونفیدا با اضافه کردن امکاناتی مانند حد سود و حد ضرر، به دنبال خلق تجربه ای متفاوت برای کاربران است. البته برای دسترسی به این نوع از امکانات، کاربران باید توکن FIDA سپرده گذاری یا استیک کرده باشند.

رابط گرافیکی سرم (Serum GUI) بونیفدا

هدف بلند مدت ارز FIDA باقی نگه داشتن محصول شاخص Serum GUI است. در حال حاضر ، بونفیدا دارای اعتبار GUI موجود است چرا که تمام نیازهای کاربر سرم را تأمین می کند. این پلتفرم همچنین یک رابط کاربر پسند را ارائه می کند.Bonfida به منظور افزایش بیشتر تعداد کاربران ، ویژگی های شگفت انگیز زیر را ارائه می دهد:

به کاربران امکان دسترسی به بازارها و لیست های منحصر به فرد را می دهد

بونفیدا قصد دارد بازارهای اختصاصی را در Serum لیست کند. این لیست ها توسط دارندگان FIDA اداره می شود. این پلتفرم همچنین برنامه ریزی کرده است که نقدینگی را از طریق روابطی که با سایر پلتفرم ها مانند Alameda Research و بسیاری دیگر ایجاد کرده است به این بازارها وارد کند.

یک نوع از اوردر پیشرفته درون زنجیره ای

در حال حاضر، تنها دو نوع اردر وجود دارد: اردر محدود و اردر بازار. بونفیدا قصد دارد با ایجاد اردر سود و اوردر حد ضرر در سرم ، فراتر برود. این پلتفرم همچنین ارائه انواع اوردر های درون زنجیره ای و برون زنجیره ای را مدنظر دارد که کاربران برای استفاده از این ویژگی ها باید ارز های FIDA خود را استیک کنند تا بتوانند از این ویژگی استفاده کنند.

جایگذاری سفارشات از طریق نمودارهای تریدینگ ویو (TradingView)

بنفیدا اولین بستری است که نمودارهای تریدینگ ویو را با داده های درون زنجیره ای توسعه داده است.این خدمات برای صرافی ها در سالهای آینده ضروری خواهد بود. با این حال، هنوز نیاز به ایجاد تغییرات دارد به ویژه در زمینه اجرای سفارشات از طریق نمودارها و همچنین خط موقعیت در نمودار. به محض انجام این تغییرات، کاربران از طریق نمودار تریدینگ ویو به یک فرصت تجاری جدید و نامحدود دسترسی خواهند داشت.

توسعه دو حالت معاملاتی

بنفیدا با ایجاد دو حالت معاملاتی پیشرفته و اساسی، موانع ورود به اکوسیستم سرم را کاهش می دهد.در حالت معاملات پیشرفته، کاربران می توانند حالت معاملاتی فعلی را با ویژگی های پیشرفته تر مانند ربات های بنفیدا و انواع سفارش پیشرفته تجربه کنند. از سوی دیگر، حالت معاملات اساسی بر روی عملکرد معکوس آن متمرکز است. نه نمودار دارد و نه نوع سفارش پیشرفته.

کارمزد های رابط کاربری گرافیکی

بنفیدا در حقیقت بر اساس کارمزد ها ساخته شده است و می تواند از سفارشاتی که در GUI تکمیل شده است، توسعه پیدا کند. همه این کارمزد ها یا برای خرید FIDA استفاده می شود و یا سوزانده می شود.پشتوانه بنفیدا به آن اجازه می دهد تا تمام تراکنش هایی را که برای زنجیره سرم اتفاق می افتد ذخیره کند. این تراکنش های ذخیره شده سپس برای ارائه داده هایی استفاده می شود که شرکت های بزرگ رمزنگاری مانند Coingecko استفاده می کنند.بر همین اساس، بنفیدا همچنین در تلاش است تا شکاف بین وب 2.0 و بلاک چین Solana را برطرف کند. این پلتفرم می تواند با ایجاد یک API اجرای سفارش سرم به این مهم دست یابد. انتظار می رود که باید ارز FIDA برای انجام این کار استیک شود.

معرفی ارز دیجیتال FIDA

FIDA توکن کاربردی پلتفرم بونفیدا است. این ارز دیجیتال که روی بلاکچین سولانا ساخته شده است، در پرداخت کارمزد شبکه، توکن سوزی و دیگر امکانات پلتفرم استفاده می شود. توکن FIDA را می توان برای سپرده گذاری (Staking) استفاده کرد. کسانی که این توکن را استیک می کنند به ابزارها وتحلیل های پیشرفته و بازار توکن های غیرمثلی Solible دسترسی خواهند داشت. پلتفرم Bonfida یک مدل حاکمیتی محدود نیز با استفاده ازتوکن FIDA اجرا خواهد کرد. به طور مثال در بعضی مواقع برای تعیین یا تغییر کارمزد محصولات، رای گیری برگزار خواهد شد که در آن ارز FIDA مورد استفاده قرار خواهد گرفت.توزیع توکن FIDA به صورت زیر است:

  • فروش در مرحله Seed یا اولیه: ۹ درصد (یک تا چهار سال بلوکه خواهد بود)
  • نقدینگی: دو درصد (آزاد شده است)
  • عرضه اولیه صرافی: ۰/۶ درصد (آزاد شده است)
  • جامعه اکو سروم: ۱۰ درصد (هشت درصد از آن یک تا ۴ سال بلوکه خواهد بود)
  • تشویق مشارکت کنندگان و کارمندان بونفیدا: ۱۰ درصد (یک تا چهار سال بلوکه خواهد بود)

حدود ۶۴/۸ درصد باقی مانده در اختیار موسسه فیدا قرار خواهد گرفت که برای ادامه روند و فعالیت اکوسیستم بونفیدا استفاده می شود.

خرید و نگهداری ارز دیجتال FIDA

برای خریدوفروش FIDA می توان از صرافی هایی مانند بایننس، FTX و Gate.io استفاده کرد. همچنین از دکس ریدیوم که مانند بونفیدا روی Serum راه اندازی شده است، امکان خرید و فروش توکن فیدا وجود دارد.با توجه به اینکه پلتفرم بونفیدا بر بلاکچین سولانا فعالیت می کند، توکن آن نیز روی این شبکه عرضه شده است؛ بنابراین برای نگهداری FIDA می توان از کیف پول هایی مانند لجر، تراست ولت و Sollet که از شبکه Solana پشتیبانی می کنند، استفاده کرد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (368 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (343 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (239 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (208 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (206 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (94 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (86 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (40 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (37 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (29 نظر) نگاهی به خانه پدری بدون تجملات محمود احمدی نژاد+ویدیو/ منزلی با چیدمانی قدیمی و حیاطی دلنشین و نوستالژیک (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار کشاورز خوزستانی برای آبیاری سیب زمینی با شلنگ و پنکه رومیزی حماسه آفرید/ مایه افتخاری هموطن😂+فیلم (23 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (22 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟ اپیزود فراموش نشدنی از سریال پژمان؛ دعوای بهروز رهبری فرد با علی موسوی و سیروس دین محمدی/ کُری خوندن پژمان جمشیدی واقعاً دیدنیه (ویدئو) جادوی عجیب خطای دید/ به نقطۀ وسط قرمز رنگ خیره شوید! چه چیزی می‌بینید؟ نگاهی به کیک تولد باکلاس 2 بعدی مبینا نصیری همسر مهدی توتونچی/ آقای مجری سنگ تمام گذاشت +عکس (عکس) این دو خواهر عروس استقلالی‌ها هستند / سراغ باجناق‌های استقلالی را از این خانم‌ها بگیرید قاب زیبا و فوق العاده بینظیر از سیدحسین حسینی و دختر قشنگش در ماشین میلیاردی و لاکچری + عکس اقدام تحسین برانگیز یک رفتگر اصفهانی با برگرداندن کیف پول 8 میلیاردی به صاحبش/ دست مریزاد+ویدیو پرسپولیس به 6 بانک واگذار شد! / حالا چرا 6 تا؟ شیش شیش شیش تایی ها!!! عکسی کمتر دیده شده از مادر جوان مهدی قائدی در کنار او و عروس سابق اش ستاره معصومی در یک مهمانی لاکچری چه کسی به رهبر انقلاب پیشنهاد درجه سرهنگی داد؟+ ویدیو توماج صالحی پای چوبه دار می رود/حواشی داغ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 (ویدیو) دقایقی جالب و ماندگار از زندگی سردار آزمون به همراه خانواده اش که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت! دکوراسیون فوق العاده خاص و اعیانی خانه سیدحسین حسینی در بهترین منطقه پایتخت+ تصاویر مادرانه های باحال همسر شاهرخ استخری با دخترهای ناز و خوشگلش در بلژیک/ واقعا چقدر به فکر بچه هاشه+عکس عکسی نوستالژیک از گعده ی دوستانه عادل فردوسی پور با علی انصاریان و مهرداد میناوند در یک کافه با حضور ستاره جوان تیم استقلال/ چقدر تماشای این عکس دل آدم رو به درد می آره عکس های جذاب از بارانا بیرانوند به همراه سگ بازیگوش و بانمکش در حال بازی و تفریح که در فضای مجازی وایرال شد/ با وفاترین عشق! پست عاشقانه و بدون تکلف نوید محمدزاده برای تولد همسرش+عکس/ مبارکا باشه (فیلم) ماجرای عشق و عاشقی جواد عزتی با پیرزن 80 ساله / بیچاره مه‌لقا باقری از دست این افسرده شده! قاب تعجب برانگیز از تغییر چهره صداپیشگان ببعی و بچه/هوتن شکیبا شما دیگه پیر نشوووو تصویری از مراسم تولد دنیز دایی دختر بزرگ علی دایی با حضور پدرش/تولد لاکچری با تم خاص پر از بادکنک (عکس) شما هم فکر می‌کنین کشتی تایتانیک خیلی عظمت داشت؟ پس قطعا این یکی رو ندیدین🤯 تایتانیک در مقابلش اسباب بازیه! روش های پاک کردن هاشور ابرو ، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ (عکس) تصویری دیده نشده و قدیمی از مهدی سلطانی، اردلان سریال مادرانه در دوران سربازی/ چه زاویه فکی داشته، الان با عمل زیبایی دنبال همچین زاویه ای هستن! (عکس) خلاقیت باورنکردنی و خطرناک این پدر با بچه هایش/ وقتی بچه رو به باباش میسپاری! ناگفته های جالب و خصوصی فرزند حدادعادل از آیت الله‌ مجتبی خامنه‌ای/فریدالدین حدادعادل:با اخلاق‌ترین مردی که می‌شناسم ماجرای اولین دیدار عاشقانه رضا داوود نژاد و همسرش/ غزل بدیعی و همسرش کجا بایکدیگر آشنا شدند؟ عکس العمل فوق خنده دار حامد آهنگی به خوانندگیِ عزاداری گونه پیرمرد بانمک+ ویدیو/ با صد بار دیدنش هم سیر نمیشین استوری معنادار و پُر مفهوم پریچهر قنبری، همسر اول شهاب حسینی بعد از انتشار خبر ازدواج دوم آقای بازیگر+عکس پشت صحنه خنده دار پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در سریال زیرخاکی / خودشون هم ریسه رفتن از خنده😂+فیلم طراحی عجیب سرویس بهداشتی عمومی با دیوارهای شیشه ای شفاف در وسط پارک/ کار طراحی داره به جاهای باریک کشیده میشه +فیلم مربیگری خصوصی عقاب آسیا در آمریکا/عابدزاده مهاجرت کرد؟+ فیلم رونمایی از دختر زیبا و ناز ایمان قیاسی، مجری مشهور ایرانی/ ماشاءالله چقدر بانمک و گوگولیه+عکس میز صبحانه رمانتیک و سالم همسر شاهرخ استخری با شمع و خوراکی های رنگارنگ/ مثل همیشه خوش سلیقه و خاص+عکس ابهام و بلاتکلیفی در بازگشت به ایران از زبان این دو بازیگر سریال پایتخت+عکس نگاهی به جشن تولد لاکچری و جوان پسند مادر علی ضیا در رستورانی روباز و شیک+عکس/ مبارکا باشه گشت و گذاری در لاکچری ترین قبرستان ایران در تجریش؛ از هزینه 4 میلیاردی برای هر قبر تا شارژ ماهیانه 5 میلیونی+ویدیو گلایه‌های رهبر انقلاب از واردات بی‌رویه لوازم آرایش که با خنده حضار همراه شد+ ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 سکوت همسر مهدی قایدی درباره شایعه بالا کشیدن املاک شوهر سابقش، با انتشار این استوری شکست+عکس کل کل بامزه و خنده دار سحر دولتشاهی با دیبی+ ویدیو/ وقتی نمیدونه دیبی از افعال معکوس استفاده میکنه😂
تیتر امروز   
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد ایران در زمستان 1402 تفاوت کنکور امسال و سال‌های گذشته از زبان وزیر علوم تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟ توماج صالحی پای چوبه دار می رود/حواشی داغ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 (فیلم) ماجرای عشق و عاشقی جواد عزتی با پیرزن 80 ساله / بیچاره مه‌لقا باقری از دست این افسرده شده! قاب تعجب برانگیز از تغییر چهره صداپیشگان ببعی و بچه/هوتن شکیبا شما دیگه پیر نشوووو تصویری از مراسم تولد دنیز دایی دختر بزرگ علی دایی با حضور پدرش/تولد لاکچری با تم خاص پر از بادکنک (عکس) شما هم فکر می‌کنین کشتی تایتانیک خیلی عظمت داشت؟ پس قطعا این یکی رو ندیدین🤯 تایتانیک در مقابلش اسباب بازیه! روش های پاک کردن هاشور ابرو ، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ (عکس) تصویری دیده نشده و قدیمی از مهدی سلطانی، اردلان سریال مادرانه در دوران سربازی/ چه زاویه فکی داشته، الان با عمل زیبایی دنبال همچین زاویه ای هستن! (عکس) خلاقیت باورنکردنی و خطرناک این پدر با بچه هایش/ وقتی بچه رو به باباش میسپاری! ناگفته های جالب و خصوصی فرزند حدادعادل از آیت الله‌ مجتبی خامنه‌ای/فریدالدین حدادعادل:با اخلاق‌ترین مردی که می‌شناسم ماجرای اولین دیدار عاشقانه رضا داوود نژاد و همسرش/ غزل بدیعی و همسرش کجا بایکدیگر آشنا شدند؟ اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس